Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wolny Internet fly box

ROZWIĄZANE

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 121
  • 372
  • 3

Wolny Internet fly box

Od kilku tygodni mam problem z dostępem do sieci - patrz załącznik, często pojawia się komunikat "brak połączenia z internetem" zgłaszam ten problem i oczrkuję pomocy od Orange, korzystanie z internetu staje się irytujące. 

41259.jpg

 pomiry szybkości łącza

 

________________
* Przeniesione z działu Sieć i dostępność usług – moderator Kinga

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Anonim

Nie dotyczy

Wolny Internet fly box


@Kris_Orngnapisał(-a)

W tej chwili do domowego LAN mam podłączonych na stałe 6 urządzeń - 3 przez kabel - Smart TV, dekoder multiroom i laptop i  3 przez WiFi - 2 telefony i 1 laptop. Jednak 90% połączeń z internatem wykorzystują 4 urządzania (z tych 6. na stałe podłączonych do LAN): dwa telefony i 1 laptop przez WiFi i 1 laptop przez kabel. Dwa pozostałe urządzenia tzn. Dekoder multiroom i Smart TV (podłączone kablem) korzystają z Internetu bardzo rzadko - TV może trochą częściej. Opisując to chcę powiedzieć, że kłopoty z szybkością łącza dotyczą wszystkich urządzeń - i ta sytuacja trwa z już miesiąc - może i wcześniej, ale tego w porę nie zauważyłem. Dziwne jest to, że duże spowolnienie jest szczególnie duże w porze nocnej - a powinno być odwrotnie. Np. korzystając w nocy z narzędzi diagnostycznych w aplikacji "Mój Orange" w telefonie, nie można zmierzyć szybkości łącza a diagnostyka generuje komunikat błędu - mimo tego, że telefon pokazuje, że Internet jest podłączony -  patrz załączniki. Wychodzi na to, że przyczyna spowolnienia jest zewnętrzna - jeśli tak jest, to dlaczego Orange nie informuj o tym Klientów, nie podaje np. okresu prowadzenia prac serwisowych itp. A w ogóle to, gdzie i w jaki sposób można dowiedzieć czy takie prace są prowadzone. Gwoli Informacji - do stacji mam w linii prostej ok 1000 m i z tego co wiem, w najbliższej mi okolicy nie ma innej stancji.


W aplikacji test, jest nie poprawny, 2x więcej uzyskuję w innej aplikacji, więc na testach się nie opieraj, co do szybkości Internetu, to sprawdza się jak tylko jedno urządzenie korzysta z sieci, inaczej to lipa będzie, przy tylu urządzeniach co masz, nie dziwne że internet wolno działa, nie oczekuj cudów od LTE, nawet jak agregacja pasm jest, to stałej szybkości 150Mb/s nie utrzymasz.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

7 ODPOW. 7

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14453
  • 59386
  • 722

Wolny Internet fly box

@Kris_Orng  skoro to flybox, to sprawdz w pobliżu innego nadajnika. Czy odbierasz w tym samym miejscu ( modem leży zawsze w jednym miejscu)? Czy od modemu do kompa zawsze jest ta sama odległość po wifi? 

To ma znaczenie. Zrób testy na innym nadajniku i o jednej porze 

Żeby testy były miarodajne muszą być powtarzalne i jeden i drugi parametr miejsca ma znaczenie,  tym bardziej  że masz połowę zasięgu na wskaźniku 

Sprawdź na NetMonster do jakiego nadajnika  się łączysz, bo może jesteś na granicy dwóch się przełączasz?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19972
  • 57754
  • 784

Wolny Internet fly box

@Kris_Orng podejrzewam, że nadajnik jest przeciążony lub mogą być prace serwisowe, konserwacyjne. Warto też sprawdzić poprawność działania routera jak i karty SIM. Przełóż kartę SIM do innego routera, telefonu, natomiast do flay box-a włóż inną kartę SIM i przetestuj działanie.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 121
  • 372
  • 3

Wolny Internet fly box

W tej chwili do domowego LAN mam podłączonych na stałe 6 urządzeń - 3 przez kabel - Smart TV, dekoder multiroom i laptop i  3 przez WiFi - 2 telefony i 1 laptop. Jednak 90% połączeń z internatem wykorzystują 4 urządzania (z tych 6. na stałe podłączonych do LAN): dwa telefony i 1 laptop przez WiFi i 1 laptop przez kabel. Dwa pozostałe urządzenia tzn. Dekoder multiroom i Smart TV (podłączone kablem) korzystają z Internetu bardzo rzadko - TV może trochą częściej. Opisując to chcę powiedzieć, że kłopoty z szybkością łącza dotyczą wszystkich urządzeń - i ta sytuacja trwa z już miesiąc - może i wcześniej, ale tego w porę nie zauważyłem. Dziwne jest to, że duże spowolnienie jest szczególnie duże w porze nocnej - a powinno być odwrotnie. Np. korzystając w nocy z narzędzi diagnostycznych w aplikacji "Mój Orange" w telefonie, nie można zmierzyć szybkości łącza a diagnostyka generuje komunikat błędu - mimo tego, że telefon pokazuje, że Internet jest podłączony -  patrz załączniki. Wychodzi na to, że przyczyna spowolnienia jest zewnętrzna - jeśli tak jest, to dlaczego Orange nie informuj o tym Klientów, nie podaje np. okresu prowadzenia prac serwisowych itp. A w ogóle to, gdzie i w jaki sposób można dowiedzieć czy takie prace są prowadzone. Gwoli Informacji - do stacji mam w linii prostej ok 1000 m i z tego co wiem, w najbliższej mi okolicy nie ma innej stancji.


Screenshot_20220512_033710_org.zwanoo.android.speedtest.jpgScreenshot_20220511_190556_org.zwanoo.android.speedtest.jpg

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14453
  • 59386
  • 722

Wolny Internet fly box

@Kris_Orng Próbowałeś robić alternatywne testy równoległe na innym urządzeniu? Może warto na smartfonie sprawdzić w tym samym czasie prędkości odbierane i np zweryfikować, czy problemem nie jest tu źle działający flybox?

Anonim

Nie dotyczy

Wolny Internet fly box


@Kris_Orngnapisał(-a)

W tej chwili do domowego LAN mam podłączonych na stałe 6 urządzeń - 3 przez kabel - Smart TV, dekoder multiroom i laptop i  3 przez WiFi - 2 telefony i 1 laptop. Jednak 90% połączeń z internatem wykorzystują 4 urządzania (z tych 6. na stałe podłączonych do LAN): dwa telefony i 1 laptop przez WiFi i 1 laptop przez kabel. Dwa pozostałe urządzenia tzn. Dekoder multiroom i Smart TV (podłączone kablem) korzystają z Internetu bardzo rzadko - TV może trochą częściej. Opisując to chcę powiedzieć, że kłopoty z szybkością łącza dotyczą wszystkich urządzeń - i ta sytuacja trwa z już miesiąc - może i wcześniej, ale tego w porę nie zauważyłem. Dziwne jest to, że duże spowolnienie jest szczególnie duże w porze nocnej - a powinno być odwrotnie. Np. korzystając w nocy z narzędzi diagnostycznych w aplikacji "Mój Orange" w telefonie, nie można zmierzyć szybkości łącza a diagnostyka generuje komunikat błędu - mimo tego, że telefon pokazuje, że Internet jest podłączony -  patrz załączniki. Wychodzi na to, że przyczyna spowolnienia jest zewnętrzna - jeśli tak jest, to dlaczego Orange nie informuj o tym Klientów, nie podaje np. okresu prowadzenia prac serwisowych itp. A w ogóle to, gdzie i w jaki sposób można dowiedzieć czy takie prace są prowadzone. Gwoli Informacji - do stacji mam w linii prostej ok 1000 m i z tego co wiem, w najbliższej mi okolicy nie ma innej stancji.


W aplikacji test, jest nie poprawny, 2x więcej uzyskuję w innej aplikacji, więc na testach się nie opieraj, co do szybkości Internetu, to sprawdza się jak tylko jedno urządzenie korzysta z sieci, inaczej to lipa będzie, przy tylu urządzeniach co masz, nie dziwne że internet wolno działa, nie oczekuj cudów od LTE, nawet jak agregacja pasm jest, to stałej szybkości 150Mb/s nie utrzymasz.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 121
  • 372
  • 3

Wolny Internet fly box

Ja bardzo dziękuję za sugestie i rady, ale nie traktujcie mnie proszę jako "zielonego" użytkownika Internetu, czy w ogóle jako kogoś, który wchodzi w tajemniczy i nieznany świat cyfrowej technologii. Kto wykonuje testy jednocześnie na dwóch uzacnieniach i w sytuacji, gdy na innych urządzeniach ktoś działa??

Do testów wykorzystuję Speed test Ookla  na Androida i Windowsa. Parę tygodni temu test pokazywał 70 Mb/s i 50 Mb/s (pobieranie - wysyłanie) a jeszcze wcześniej ponad odpowiednio 100 i 80 i to mi wystarczało - mogłem swobodnie korzystać Internetu. Teraz często zdarzają się sytuacje, że test pokazuje np. 0,19 i 0,10 albo generuje komunikat błędu lub, że nie ma połączenia z Internetem - nawet w przypadku połącznia kablowego. - a test wykonywany jest w nocy.

Wkurza mnie to, że podpisujesz umowę na 150 Mb/s - w realu otrzymujesz od 70 do 100 i to akceptujesz, ale nagle okazuje się dostajesz 0,10 i Orange nie reaguje - to jest totalne lekceważenie Klienta - śmieszą mnie telefony - boty, które pytają się o jakość obsługi biura obsługi, ale w przypadku np. problemów z dostępem do sieci - Klient nie jest informowany o ewentualnych problemach i zdany na siebie, Zresztą nie pierwszy raz o ty piszę

Anonim

Nie dotyczy

Wolny Internet fly box

Jest tak jak piszesz, niestety Internet mobilny jest niestabilny i bywają awarie czy modernizację nadajnika, wtedy jest dużo wolniej 😎

Tak poza tym, mi często przycina net do 40Mb/s ostatnio i tak całą dobę to trwa, pewnie 5G nadchodzi 😄