- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Od kilku tygodni mam problem z dostępem do sieci - patrz załącznik, często pojawia się komunikat "brak połączenia z internetem" zgłaszam ten problem i oczrkuję pomocy od Orange, korzystanie z internetu staje się irytujące.
pomiry szybkości łącza
________________
* Przeniesione z działu Sieć i dostępność usług – moderator Kinga
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Kris_Orngnapisał(-a)W tej chwili do domowego LAN mam podłączonych na stałe 6 urządzeń - 3 przez kabel - Smart TV, dekoder multiroom i laptop i 3 przez WiFi - 2 telefony i 1 laptop. Jednak 90% połączeń z internatem wykorzystują 4 urządzania (z tych 6. na stałe podłączonych do LAN): dwa telefony i 1 laptop przez WiFi i 1 laptop przez kabel. Dwa pozostałe urządzenia tzn. Dekoder multiroom i Smart TV (podłączone kablem) korzystają z Internetu bardzo rzadko - TV może trochą częściej. Opisując to chcę powiedzieć, że kłopoty z szybkością łącza dotyczą wszystkich urządzeń - i ta sytuacja trwa z już miesiąc - może i wcześniej, ale tego w porę nie zauważyłem. Dziwne jest to, że duże spowolnienie jest szczególnie duże w porze nocnej - a powinno być odwrotnie. Np. korzystając w nocy z narzędzi diagnostycznych w aplikacji "Mój Orange" w telefonie, nie można zmierzyć szybkości łącza a diagnostyka generuje komunikat błędu - mimo tego, że telefon pokazuje, że Internet jest podłączony - patrz załączniki. Wychodzi na to, że przyczyna spowolnienia jest zewnętrzna - jeśli tak jest, to dlaczego Orange nie informuj o tym Klientów, nie podaje np. okresu prowadzenia prac serwisowych itp. A w ogóle to, gdzie i w jaki sposób można dowiedzieć czy takie prace są prowadzone. Gwoli Informacji - do stacji mam w linii prostej ok 1000 m i z tego co wiem, w najbliższej mi okolicy nie ma innej stancji.
W aplikacji test, jest nie poprawny, 2x więcej uzyskuję w innej aplikacji, więc na testach się nie opieraj, co do szybkości Internetu, to sprawdza się jak tylko jedno urządzenie korzysta z sieci, inaczej to lipa będzie, przy tylu urządzeniach co masz, nie dziwne że internet wolno działa, nie oczekuj cudów od LTE, nawet jak agregacja pasm jest, to stałej szybkości 150Mb/s nie utrzymasz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wolny Internet fly box
@Kris_Orng skoro to flybox, to sprawdz w pobliżu innego nadajnika. Czy odbierasz w tym samym miejscu ( modem leży zawsze w jednym miejscu)? Czy od modemu do kompa zawsze jest ta sama odległość po wifi?
To ma znaczenie. Zrób testy na innym nadajniku i o jednej porze
Żeby testy były miarodajne muszą być powtarzalne i jeden i drugi parametr miejsca ma znaczenie, tym bardziej że masz połowę zasięgu na wskaźniku
Sprawdź na NetMonster do jakiego nadajnika się łączysz, bo może jesteś na granicy dwóch się przełączasz?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wolny Internet fly box
@Kris_Orng podejrzewam, że nadajnik jest przeciążony lub mogą być prace serwisowe, konserwacyjne. Warto też sprawdzić poprawność działania routera jak i karty SIM. Przełóż kartę SIM do innego routera, telefonu, natomiast do flay box-a włóż inną kartę SIM i przetestuj działanie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wolny Internet fly box
W tej chwili do domowego LAN mam podłączonych na stałe 6 urządzeń - 3 przez kabel - Smart TV, dekoder multiroom i laptop i 3 przez WiFi - 2 telefony i 1 laptop. Jednak 90% połączeń z internatem wykorzystują 4 urządzania (z tych 6. na stałe podłączonych do LAN): dwa telefony i 1 laptop przez WiFi i 1 laptop przez kabel. Dwa pozostałe urządzenia tzn. Dekoder multiroom i Smart TV (podłączone kablem) korzystają z Internetu bardzo rzadko - TV może trochą częściej. Opisując to chcę powiedzieć, że kłopoty z szybkością łącza dotyczą wszystkich urządzeń - i ta sytuacja trwa z już miesiąc - może i wcześniej, ale tego w porę nie zauważyłem. Dziwne jest to, że duże spowolnienie jest szczególnie duże w porze nocnej - a powinno być odwrotnie. Np. korzystając w nocy z narzędzi diagnostycznych w aplikacji "Mój Orange" w telefonie, nie można zmierzyć szybkości łącza a diagnostyka generuje komunikat błędu - mimo tego, że telefon pokazuje, że Internet jest podłączony - patrz załączniki. Wychodzi na to, że przyczyna spowolnienia jest zewnętrzna - jeśli tak jest, to dlaczego Orange nie informuj o tym Klientów, nie podaje np. okresu prowadzenia prac serwisowych itp. A w ogóle to, gdzie i w jaki sposób można dowiedzieć czy takie prace są prowadzone. Gwoli Informacji - do stacji mam w linii prostej ok 1000 m i z tego co wiem, w najbliższej mi okolicy nie ma innej stancji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wolny Internet fly box
@Kris_Orng Próbowałeś robić alternatywne testy równoległe na innym urządzeniu? Może warto na smartfonie sprawdzić w tym samym czasie prędkości odbierane i np zweryfikować, czy problemem nie jest tu źle działający flybox?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Kris_Orngnapisał(-a)W tej chwili do domowego LAN mam podłączonych na stałe 6 urządzeń - 3 przez kabel - Smart TV, dekoder multiroom i laptop i 3 przez WiFi - 2 telefony i 1 laptop. Jednak 90% połączeń z internatem wykorzystują 4 urządzania (z tych 6. na stałe podłączonych do LAN): dwa telefony i 1 laptop przez WiFi i 1 laptop przez kabel. Dwa pozostałe urządzenia tzn. Dekoder multiroom i Smart TV (podłączone kablem) korzystają z Internetu bardzo rzadko - TV może trochą częściej. Opisując to chcę powiedzieć, że kłopoty z szybkością łącza dotyczą wszystkich urządzeń - i ta sytuacja trwa z już miesiąc - może i wcześniej, ale tego w porę nie zauważyłem. Dziwne jest to, że duże spowolnienie jest szczególnie duże w porze nocnej - a powinno być odwrotnie. Np. korzystając w nocy z narzędzi diagnostycznych w aplikacji "Mój Orange" w telefonie, nie można zmierzyć szybkości łącza a diagnostyka generuje komunikat błędu - mimo tego, że telefon pokazuje, że Internet jest podłączony - patrz załączniki. Wychodzi na to, że przyczyna spowolnienia jest zewnętrzna - jeśli tak jest, to dlaczego Orange nie informuj o tym Klientów, nie podaje np. okresu prowadzenia prac serwisowych itp. A w ogóle to, gdzie i w jaki sposób można dowiedzieć czy takie prace są prowadzone. Gwoli Informacji - do stacji mam w linii prostej ok 1000 m i z tego co wiem, w najbliższej mi okolicy nie ma innej stancji.
W aplikacji test, jest nie poprawny, 2x więcej uzyskuję w innej aplikacji, więc na testach się nie opieraj, co do szybkości Internetu, to sprawdza się jak tylko jedno urządzenie korzysta z sieci, inaczej to lipa będzie, przy tylu urządzeniach co masz, nie dziwne że internet wolno działa, nie oczekuj cudów od LTE, nawet jak agregacja pasm jest, to stałej szybkości 150Mb/s nie utrzymasz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wolny Internet fly box
Ja bardzo dziękuję za sugestie i rady, ale nie traktujcie mnie proszę jako "zielonego" użytkownika Internetu, czy w ogóle jako kogoś, który wchodzi w tajemniczy i nieznany świat cyfrowej technologii. Kto wykonuje testy jednocześnie na dwóch uzacnieniach i w sytuacji, gdy na innych urządzeniach ktoś działa??
Do testów wykorzystuję Speed test Ookla na Androida i Windowsa. Parę tygodni temu test pokazywał 70 Mb/s i 50 Mb/s (pobieranie - wysyłanie) a jeszcze wcześniej ponad odpowiednio 100 i 80 i to mi wystarczało - mogłem swobodnie korzystać Internetu. Teraz często zdarzają się sytuacje, że test pokazuje np. 0,19 i 0,10 albo generuje komunikat błędu lub, że nie ma połączenia z Internetem - nawet w przypadku połącznia kablowego. - a test wykonywany jest w nocy.
Wkurza mnie to, że podpisujesz umowę na 150 Mb/s - w realu otrzymujesz od 70 do 100 i to akceptujesz, ale nagle okazuje się dostajesz 0,10 i Orange nie reaguje - to jest totalne lekceważenie Klienta - śmieszą mnie telefony - boty, które pytają się o jakość obsługi biura obsługi, ale w przypadku np. problemów z dostępem do sieci - Klient nie jest informowany o ewentualnych problemach i zdany na siebie, Zresztą nie pierwszy raz o ty piszę
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wolny Internet fly box
Jest tak jak piszesz, niestety Internet mobilny jest niestabilny i bywają awarie czy modernizację nadajnika, wtedy jest dużo wolniej 😎
Tak poza tym, mi często przycina net do 40Mb/s ostatnio i tak całą dobę to trwa, pewnie 5G nadchodzi 😄