- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP-hasło samo się zmienia
Czesc, odkad uzywam telefonu VolP w pakiecie Orange Love na innym urzadzaniu niz funbox to wystepuje u mnie pewien problem. Hasto do VolP po stronie Orange co jakis czas samo sie zmienia. Jest to niesamowicie frustrujace, bo przy kazdej próbie nawiazania polaczenia z mojej domowej centralki dostaje zajętość. Nie wspominajac juz o tym, ze połączenia przychodzace w ogóle nie dzialaja- niewazne czy hasto jest poprawne, czy nie. Chcialbym zaznaczyc, ze mój sprzet jest na 100% poprawnie skonfigurowany- z ustugi korzystam juz od kilku lat. Jestem swiadomy, ze tak naprawde ustuga powinna dzialac wyłącznie na funboxie, takze prosze o nieuwzglednianie tego watku w odpowiedziach.
________________
* Przeniosłem z działu Abonament – moderator Michał
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP-hasło samo się zmienia
@grzes711 pierwszy raz spotykam się z takim przypadkiem. Podpytam tylko jak weryfikujesz nowe hasło i co ile się zmienia?
Dlaczego pytam? Czasem nie mogą zweryfikować starego hasła i podanie nowego systemowo polega na jego zmianie.
Stare po prostu może z jakiegoś powodu wypadać z ustawień sprzętu
P.S. może jest jakaś weryfikacja/aktualizacja działających usług i FB robi to automatycznie, a urządzenia inne mają właśnie takie objawy?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP-hasło samo się zmienia
Nie wydaje mi się żeby to był problem hasła, to raczej jakaś niestabilność konfiguracji po stronie operatora. Podobne problemy zdarzają się na klientach SIP, a nawet i na bramce wbudowanej w FB (akurat dziś dioda telefonu zgasła mi na FB3 na co najmniej kilkadziesiąt minut). Fakt, zresetowanie hasła po stronie operatora (i oczywiście aktualizacja po stronie klienta) zwykle pomaga, ale to chyba dlatego że przy okazji konto jest resetowane. Dlaczego nie wydaje mi się żeby to hasło było problemem? Bo nie zawsze decyduję się na reset - kiedy się nie zdecyduję, to i tak po jakimś czasie stara konfiguracja ponownie zaczyna działać. Zwykle, ale nie zawsze. Coś jest dziwnego w tej konfiguracji VoIP w wykonaniu Orange. Inne tego typu serwisy zdają się stabilniejsze (nie mogę podać namiarów, z oczywistych powodów).
Nie wiem też co można na to poradzić.
PS. @grzes711 pisząc o problemach masz na myśli sytuację awaryjną, czy generalnie nigdy nie działają ci te połączenia?
PS2. Nie jest prawdą że "usługa powinna działać tylko na FB" - to normalny serwis korzystający z protokołu SIP, można z niego korzystać z każdego klienta SIP. Do pięciu urządzeń można zalogować jednocześnie i do trzech rozmów można prowadzić jednocześnie - czego oczywiście nie da się zrobić korzystając tylko z jednego telefonu podłączonego do FB. Faktem natomiast jest że kompletny brak dokumentacji utrudnia korzystanie z tej usługi. Tego chyba nigdy nie zrozumiem: jak można sprzedawać kota w worku, narobić się przy tym kocie, wyczesać go (czy nawet wykastrować), słowem zainwestować w niego czas i pieniądze, a następnie nie chwalić się tym jaki to on piękny i co z nim można zrobić, a czego nie? Ten sam problem co z brakiem instrukcji do wynajmowanego sprzętu: sprzęt ma mnóstwo ciekawych opcji, ale wszystkie bez wyjątku są tajne. To po co się męczyli żeby je implementować?