Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 23
  • 89
  • 0

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP

Dzień dobry,

korzystam z internetu (Neostrada, VDSL) oraz telefonu stacjonarnego na linii analogowej (POTS/PSTN, kable miedziane). Orange sugeruje/proponuje/namawia do przejścia z usługą internetową na technologię światłowodową. Chciałbym to zrobić, ale jednocześnie chciałbym zachować telefon stacjonarny (Orange nazywa go też ostatnio telefonem domowym). Teoretycznie mógłbym tylko zmienić dostęp do internetu na światłowodowy, natomiast telefon stacjonarny mógłby pozostać na kablach miedzianych. Ale prędzej czy później Orange odetnie te miedziane kable od urządzeń na centrali i wymusi migrację lub rezygnację z usługi telefonu stacjonarnego (domowego). Niezależnie od tego, mój telefon stacjonarny jest zintegrowany z routerem i nie chciałbym tego zmieniać. Dlatego moim celem jest jednoczesne przełączenie obu usług (internet oraz telefon stacjonarny) na kabel światłowodowy z zachowaniem własnego routera i montażem ONT. Tym samym telefonia stacjonarna byłaby świadczona w technologii VoIP.

Do telefonu stacjonarnego na linii analogowej jest obecnie przypisany abonament Rozmowy bez Limitu, dzięki któremu połączenia m.in. do polskich sieci komórkowych są bezpłatne.

Moje pytanie brzmi: czy cennik usługi telefonicznej obowiązujący w Orange od 10.11.2024 stosuje się niezależnie od technologii (analogowa/VoIP)? Z treści cennika nie wynika, aby dotyczył on tylko analogowych zakończeń sieci. Można więc wysnuć wniosek, że dotyczy on generalnie obu technologii. Niemniej konsultanci, z którymi dotychczas rozmawiałem, udzielają sprzecznych informacji odnośnie do kosztów połączeń do polskich sieci komórkowych w przypadku abonamentu Rozmowy bez Limitu świadczonego na linii światłowodowej, czyli w technologii VoIP. Zdaniem jednych takie połączenia są płatne, zdaniem innych bezpłatne. Przed kilkoma laty abonament Rozmowy bez Limitu dla technologii VoIP, wg mojej wiedzy, nie obejmował bezpłatnych połączeń do polskich sieci komórkowych.

Czy ktoś z użytkowników forum Nasz Orange zna odpowiedź na moje pytanie?

Pozdrowienia

13 ODPOW. 13

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 1487
  • 5933
  • 57

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP

@Piotr83  jeżeli konsultant Ci mówi, że taka usługa bez limitu dla telefonu stacjonarnego istnieje i system to przyjemne, to będziesz taką miał. Możesz też sprawdzić ofertę jaką wygeneruje w aplikacji MO.


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2928
  • 12096
  • 123

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP

Cześć @Piotr83 

Cennik usługi telefonicznej obowiązujący w Orange od 10.11.2024 stosuje się tylko w technologii analogowej natomiast w Orange Love w technologii VoIP nie stosuje się tutaj rozmów bez limitu na numery komórkowe. W Orange Love telefon internetowy VoIP masz:

− nielimitowane połączenia na numery stacjonarne w sieciach krajowych,
− nielimitowane połączenia międzynarodowe na numery komórkowe z Kanady i USA oraz na numery stacjonarne w UE, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, USA, Australii, Białorusi, Gruzji, Kazachstanie, Norwegii, Rosji, Szwajcarii, Turcji, Ukrainie, Wietnamie oraz w innych krajach wskazanych w cenniku,

W pakiecie Orange Love do pakietu telefonu internetowego może dokupić usługę dodatkową pakiet minut komórkowych

Pakiety minut komórkowych      Opłaty miesięczne
1. Pakiet 60 minut                              12,00 zł
2. Pakiet 120 minut                            20,00 zł
3. Pakiet 3000 minut                          20,00 zł

1. Pakiet minut komórkowych:
1) W ramach pakietu, w każdym okresie rozliczeniowym, otrzymują Państwo dodatkowe minuty połączeń z numerami komórkowymi w sieciach krajowych. Połączenia w ramach pakietu rozliczane są sekundowo. Połączenia z Infolinią Orange 510 100 100 nie pomniejszają pakietu minut.
2) Jeżeli w danym okresie rozliczeniowym nie wykorzystają Państwo wszystkich dostępnych minut:
a) w pakiecie 60 minut – niewykorzystane minuty przechodzą na następny okres rozliczeniowy,
b) w pakiecie 120 minut – niewykorzystane minuty przechodzą na trzy kolejne okresy rozliczeniowe,
c) w pakiecie 3000 minut – niewykorzystane minuty nie przechodzą na kolejne okresy i nie otrzymają Państwo za nie zwrotu.
W pakietach 60 i 120 minut w pierwszej kolejności rozliczamy minuty niewykorzystane w poprzednich okresach, a następnie bieżący pakiet minut.
3) Korzystanie z pakietu minut komórkowych wymaga złożenia zamówienia.
4) Jeżeli podpisują Państwo umowę, pakiet włączymy wraz z uruchomieniem

Niestety ten pakiet który posiadasz teraz czyli Rozmowy bez limitu na połączenia krajowe komórki i stacjonarne działa tylko technologii analogowej. Natomiast jeśli chce posiadać pakiet minut na komórki w technologii VoIP to możesz taki pakiet wykupić w pakiecie Orange Love. Nietety w Orange Love nie ma pakietu planu bez limitu na komórki ze stacjonarnego w technologii VoIP

Jeszcze znalazłem taki pomysł w tym linku kolegi na temat  Plan taryfowy bez limitu na komórki ze stacjonarnego https://nasz.orange.pl/t5/Pomys%C5%82y/Plan-taryfowy-bez-limitu-na-kom%C3%B3rki-ze-stacjonarnego/idi...jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam do oddania głosu na pomysł

Więcej informacji o Orange Love znajdziesz w załączonych załącznikach

Pozdrawiam 🙂

 


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 23
  • 89
  • 0

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP

Dziękuję za obszerne informacje. Zgodnie z sugestią głos na pomysł Plan taryfowy bez limitu na komórki ze stacjonarnego oddałem. Jednak widzę, że zainteresowanie telefonią stacjonarną jest mniej niż umiarkowane. I to niezależnie od technologii. Szkoda.


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2928
  • 12096
  • 123

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP

@Piotr83  Wydaje mi się że ten plan bez limitu może w niedalekiej przyszłości pojawi się w ofercie Orange Love w technologii VoIP

Proszę 🙂 Służę pomocą 🙂

Jakbyś miał jakieś pytania to pisz śmiało na forum zawsze coś doradzimy 🙂

Pozdrawiam 🙂


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8678
  • 35106
  • 293

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP


@Piotr83napisał(-a)

...

mój telefon stacjonarny jest zintegrowany z routerem

...


Z czystej ciekawości zapytam o jaką integrację ci chodzi - jak telefon POTS miałby być "zintegrowany" z ruterem?

Może już masz VoIP, tylko o tym nie wiesz? 😉

Telefony analogowe mogą być podłączane do modemów xDSL do gniazdka RJ11, ale wtedy działa w modemie bramka VoIP i telefon pozostaje analogowy tylko dla ciebie - łączy się jednak przez internet, a nie przez analogową centralkę telefoniczną.

Do światłowodu Orange daje zawsze zintegrowany ruter który też ma to gniazdko, telefon wystarczy przepiąć do niego i działa.

Ta niedogodność taryfowa którą zauważyłeś jest jedyną z którą trzeba się liczyć przy przejściu na VoIP. Pomysł zgłaszałem zaraz po migracji na światłowód, kilka lat temu, ale nie zanosi się żeby miał być wdrożony. Mimo to migracji (oczywiście) nie żałuję, technologia światłowodowa jest na tyle lepsza od miedzianej, że nie ma sensu w ogóle się zastanawiać. W pakiecie można wziąć abonament komórkowy i z niego prowadzić rozmowy krajowe. A zagraniczne ze stacjonarnego. Tak robimy i wszyscy są szczęśliwi.


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 1354
  • 3338
  • 31

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP


@Pablo5napisał(-a)

@Piotr83  Wydaje mi się że ten plan bez limitu może w niedalekiej przyszłości pojawi się w ofercie Orange Love w technologii VoIP

Proszę 🙂 Służę pomocą 🙂

Jakbyś miał jakieś pytania to pisz śmiało na forum zawsze coś doradzimy 🙂

Pozdrawiam 🙂


Nic się nie pojawi!

Orange love (net,komórka,voip,tv) nie będzie już oferta rozwijana. Będzie to oferta wycofywana. Już tak się to dzieje. To samo dotyczy pakietu 3P (net,tv,voip). 

Pewnie uchowa się jedynie 2P (net,voip).

 

Rozmowy na komórki darmowe i nielimitowane w voip są jedynie w opcji 2P.

Do Love czy 3P można kupić pakiety minut, tak jak wyżej ktos podał cennik.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 23
  • 89
  • 0

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP


Z czystej ciekawości zapytam o jaką integrację ci chodzi - jak telefon POTS miałby być "zintegrowany" z ruterem?

Może już masz VoIP, tylko o tym nie wiesz? 😉


Mam na razie Neostradę (do 80 Mb/s) i własny router, który jest wyposażony w centralkę telefoniczną (telefon stacjonarny od Orange jest na pewno w wersji analogowej). Jest to jeden z routerów, które są popularne głównie w Niemczech (FRITZ!Box/Fritzbox, prod. AVM). Dzięki takiej funkcjonalności, będąc poza domem i nie mając aktywnego przekierowania rozmów, otrzymuję wiadomości e-mail wzgl. Push o połączeniu przychodzącym i/lub o wiadomości pozostawionej na automatycznej sekretarce. Mogę zdalnie aktywować wzgl. dezaktywować przekierowania z numeru stacjonarnego. Mogę też przyporządkować automatycznym sekretarkom określone komunikaty w zależności od zidentyfikowanego numeru przychodzącego. Takie routery użytkuję już od ponad 12 lat i przyzwyczaiłem się do ich funkcji. Poza tym jestem zwolennikiem telefonu stacjonarnego i traktuję go priorytetowo. Telefon komórkowy jest w drugim szeregu, jako uzupełnienie.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 23
  • 89
  • 0

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP


@PARANOJAnapisał(-a)

Pewnie uchowa się jedynie 2P (net,voip).

Rozmowy na komórki darmowe i nielimitowane w voip są jedynie w opcji 2P.

Do Love czy 3P można kupić pakiety minut, tak jak wyżej ktos podał cennik.


Z analizy aktualnych cenników i regulaminów udostępnionych przez Orange (https://www.orange.pl/view/regulaminy_cenniki?footerlink=true) wynika, że Orange używa pojęcia telefon internetowy do technologii VoIP, natomiast telefon domowy do technologii analogowej, choć nie definiuje tego jednoznacznie. Z aktualnego <Cennika Usługi telefonicznej> nie wynika, jakiej technologii (analogowej/VoIP) on dotyczy. O opcji 2P słyszałem od jednego sprzedawcy/konsultanta Orange, ale nie mogę na stronie www Orange wśród tzw. aktualnych dokumentów (w odróżnieniu od archiwalnych) znaleźć takiego regulaminu/cennika obejmującego dwie usługi (2P, czyli internet oraz telefon internetowy/VoIP). Czy ktoś może mi udostępnić odpowiedni link?

 

 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8678
  • 35106
  • 293

Telefon stacjonarny/domowy, Rozmowy bez Limitu, VoIP

Telefon masz podłaczony do linii telefonicznej czy do rutera? Jeśli do rutera, to już używasz VoIP. Centralka we Fritzu powinna normalnie działać także po podłaczeniu go do internetu łączem światłowodowym, ale pewności nie mam.