Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Slican i Neofon


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 34
  • 0

Slican i Neofon

Dzień dobry, chciałbym zalogować swoje konto Telefon HD w centrali sprzętowej Slican. Dodam, że problem poniżej  nie dotyczy innych urządzeń tj. telefonów VoIP, bramek. 

Moja konfiguracja obecnie wygląda tak: 

wk46_0-1728055860483.pngwk46_1-1728055891997.png

"Serwer nieosiągalny".

Dane konfiguracyjne są poprawne. Inni operatorzy działają prawidłowo.

5 ODPOW. 5

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14207
  • 58400
  • 705

Slican i Neofon

@wk46  wydaje mi się, że najszybciej takie info uzyskasz w serwisie Slicana

Skoro centralną ma wejścia VoIP to muszą mieć skrypty do konfiguracji


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 34
  • 0

Slican i Neofon

Wystarczyła aktualizacja oprogramowania centrali. Mam jednak kolejny problem, który nie występuje z innymi operatorami. Co jakiś czas nie działają w ogóle połączenia przychodzące, nie wyświetlają się nawet w logu centrali. W takiej sytuacji przy połączeniu wychodzącym dostaję komunikat wrong password on authentication. 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6313
  • 25782
  • 216

Slican i Neofon

Tak samo się dzieje nawet na firmowym funboksie. Ta usługa tak ma.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 34
  • 0

Slican i Neofon

Połączenia przychodzące częściej nie działają niż działają, lecz jest to mniej istotne, niż fakt, że gdy będę potrzebował skontaktować się ze służbami, telefon nie zadziała. 
Taki problem nie występuje z telefonem Yealink T23P, więc nie wiem w czym tkwi problem. Czym centrala różni się od takiego telefonu, że serwer co jakiś czas jej nie dopuszcza. (Log Sip telefonu i centrali wygląda identycznie. Jedyna różnica jest taka, że telefon zawsze dostaje komunikat OK, ringing itd, a centrala Forbidden). 
Jak wspomniałem, dzieje się to tylko co jakiś czas.

 

Tak to wygląda:

| SIP Received from 83.0.8.193:5060
|----------- --- -- -
| SIP/2.0 100 Trying
| Call-ID: 3b3dd3eb266d4e734e0c33bc3a3e00c5
| Via: SIP/2.0/UDP 178.42.197.4:5060;received=178.42.197.4;branch=z9hG4bK7628d803;rport=1030
| To: <sip:19555@neofon.tp.pl;user=phone>
| From: "48XXXXXXXXXX" <sip:+48XXXXXXXXXX@neofon.tp.pl>;tag=as00d62580
| CSeq: 103 INVITE
| Date: Sun, 20 Oct 2024 09:58:47 GMT
| Content-Length: 0
`------ --- -- -
.--------------- --- -- -
| SIP Received from 83.0.8.193:5060
|----------- --- -- -
| SIP/2.0 403 Forbidden - 4005
| Via: SIP/2.0/UDP 178.42.197.4:5060;received=178.42.197.4;branch=z9hG4bK7628d803;rport=1030
| From: "48XXXXXXXXXX" <sip:+48XXXXXXXXXX@neofon.tp.pl>;tag=as00d62580
| To: <sip:19555@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=65a5a538-6714d4572b083d96-gm-po-lucentPCSF-120296
| Call-ID: 3b3dd3eb266d4e734e0c33bc3a3e00c5
| CSeq: 103 INVITE
| Content-Length: 0
`------ --- -- -
.--------------- --- -- -
| SIP Transmitting (NAT) to 83.0.8.193:5060
|----------- --- -- -
| ACK sip:19555@neofon.tp.pl;user=phone SIP/2.0
| Via: SIP/2.0/UDP 178.42.197.4:5060;branch=z9hG4bK7628d803;rport
| From: "48XXXXXXXXXX" <sip:48XXXXXXXXXX@neofon.tp.pl>;tag=as00d62580
| To: <sip:19555@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=65a5a538-6714d4572b083d96-gm-po-lucentPCSF-120296
| Contact: <sip:48XXXXXXXXXX@178.42.197.4>
| Call-ID: 3b3dd3eb266d4e734e0c33bc3a3e00c5
| CSeq: 103 ACK
| User-Agent: Slican IPU
| Max-Forwards: 70
| Content-Length: 0
| 
`------ --- -- -
asterisk[897]: WARNING[970]: chan_sip.c:11121 in handle_response_invite: Forbidden - wrong password on authentication for INVITE to '"48XXXXXXXXXX" <sip:48XXXXXXXXX@neofon.tp.pl>;tag=as00d62580'
Scheduling destruction of call '2_608149127@192.168.1.32' in 32000 ms
.--------------- --- -- -   

 

________________
* Scaliłem wpisy – moderator Michał


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6313
  • 25782
  • 216

Slican i Neofon

No to kicha, skoro częściej nie działa niż działa. Na FB zaburzenia są raczej sporadyczne. Niestety, Orange nie jest łaskaw udostępnić żadnej specyfikacji; nawet te instrukcje na których oparłeś konfigurację są domowej roboty, na podstawie opisu nieistniejącego już oprogramowania. Może komuś coś twoje logi podpowiedzą, i będziemy mądrzejsi, ale tak naprawdę głos powinien zabrać ktoś ze wsparcia technicznego od operatora, kto wie jak to cholerstwo jest zaimplementowane, i czemu kuleje.

 

Logów nie analizowałem, ale kiedy bawiłem się różnymi klientami SIP na androida to zauważyłem, że niektóre z nich potrafiły taki stan zawieszenia usługi wywołać łatwiej niż inne. Takim najbardziej wrażliwym był IIRC najpopularniejszy chyba Zoiper. Kiedy w nim się coś namieszało, to nawet FB tracił ochotę na obsługę VoIP. Inne klienty dostawały wtedy odmowę autoryzacji, więc to chyba ten sam problem. Podejrzewam (ale jest to oparte właściwie na niczym), że przy zbyt dużej liczbie nieudanych logowań (np. z  powodu przekroczenia czasu na jakimś etapie - te klienty potrafią ponawiać próby jak karabin maszynowy, nie oglądając się na błędy) następuje czasowa blokada konta. Trwa ona zwykle kilkanaście - kilkadziesiąt minut. Im więcej opcji miał klient, tym łatwiej było wywalić usługę. Ale raz złapana konfiguracja w zasadzie jest stabilna, więc nie wiem dlaczego u Ciebie @wk46 z tą centralką takie przeboje. Może gdzieś jakiś timeout trzeba wydłużyć?

 

________________
* Scaliłem wpisy – moderator Michał