Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy techniczne z internetem LTE


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 33
  • 3
  • 0

Problemy techniczne z internetem LTE

► Wątek został wyodrębniony z tematu Jak to jest z tym LTE? - Moderator Wiktor ◄

 

Posiadam internet LTE od sieci orange bylo z nim roznie ale zazwyczaj chodzil.

Oczywiscie zdarzaly sie tez wtopy gdzie informowano mnie ze przez tydzien ze awarii nie ma a nie mialem internetu albo internet byl mocno ograniczony. Np. strona orange.pl wchodzila przez 10 minut i po tym sie wysypywala...

 

Dzis siec orange przebila wszystko. Dowiedzialem sie ze mialem zakladane LEJKI z powodu nie przekroczenia transferu poniewaz ani nie ciagne danych w ilosciach nie wiadomo jakich... ani tez nie posiadam zadnych uslug mogacych obciazyc siec !

 

Dzis dowiedzialem sie ze mam "za dobry sprzet". Nie ukrywam ze router ktory posiadam to cisco oraz anteny televesa i tez nie ukrywam ze specjalnie je kupilem poniewaz za kazdym razem jak nastapilo tygodniowe sciecie internetu tlumaczono mi ze mam po prostu za slaby sprzet i powinienem wymienic na lepszy... no jakby nie bylo na chwile obecna nie ma nic lepszego na rynku.

 

Zaznaczyc pragne ze sprzet jest dostepny w detalu i ma odpowiednie certyfikacje aby moc spokojnie bez obaw go uzytkowac na terenie UE a co za tym idzie tez w Polsce ...

 

Tlumaczono dzis mnie ze lejki byly zakladane poniewaz mialem za dobry sprzet!

Tak wiec za dobry sprzet kilka lat temu mialem od firmy orange poniewaz byl to modem usb ;D

A ze sie spalil po roku i jakos reklamacji nie uwzgledniono kupilem UWAGA router z innym modemem pod usb oczywiscie u orange w salonie ;D

Ale to chyba byl tez za dobry sprzet wg. kryteriow obslugi technicznej orange!

 

Nastepnie kupilem zyxela ktory mial dokladnie te same problemy (jak dzis sie okazalo to nie byly problemy ze sprzetem) a nastepnie sprzet od cisco wraz z antenami televesa poniewaz tlumaczenia byly taki ze dalej musze miec problemy z zasiegiem.

 

Dzis dostalem smsa po kolejnym zawieszeniu uslugi trwajacym kilka dni "Sprawdzilismy zgloszenie. Utrudnienia spowodowane sa zbyt duza odlegloscia od nadajnika. Przez najblizszy rok jeszcze tego nie zmienimy. Pozdrawiamy Orange"

 

Troszke zglupialem bo uswiadomilem sobie ze albo ktos gwizdna przekaznik za grube banki i nikt tego nie zauwazyl albo przekazniki orange sie same przemieszczaja... i to LOSOWO!

 

W zwiazku z tym zadzwonilem na infolinie i zapytalem pania na pomocy technicznej o co chodzi... czy rzeczywiscie przekaznik sie teleportowal czy sa jakies problemy czy po prostu technik podjezdzajac pod dom sie machnal i nie ten adres wbil... no bo jakos musieli zweryfikowac to co napisali.

 

Pani stwierdzila ze zasieg mam i Ona nie widzi problemow ;D co oczywiscie przeczy smsowi ktory dostalem z pionu technicznego orange. Dostalem takze informacje ze zakladane mi byly lejki ale nie przez przekroczenie ilosci danych ale przez to ze moj sprzet "przeciazal przekazniki", cokolwiek to znaczy bo Pani tez wytlumaczyla ze sprzet widocznie ktory posiadam i ktory posiadalem jest zbyt dobry i zbyt mocny ;D

 

I teraz mam kilka pytan bardzo mnie dreczacych:

1. Czy przekazniki firmy orange sie same przemieszczaja ?

2. Czy mam sugerowac sie smsem z pionu technicznego informujacego o tym ze nic nie zrobicie przez najblizszy rok a umowe przedluzalem jakis czas temu do 2020 chyba roku co w tym wypadku skutkuje wypowiedzeniem tej umowy z przyczyn tecjnicznych po waszej stronie wiec bez zadnych konsekwencji dla mnie.

3. Dlaczego zalozony zostal mi "LEJEK" z powodu posiadania "za dobrego sprzetu" jak to Pani wyrazila, bo przeciez nie przekroczenia limitu danych ktorych nie pobralem.

4. Czy sprzet ktory daje firma orange jest certyfikowany do sprzedazy jak rowniez do pelniania uslug u klienta a co za tym idzie czy moze byc nakladany zdefiniowany przez Pani na infolini "LEJEK".

5. Czy sprzet sprzedawany na terenie UE, kupiony w polskiej dystrybucji od firmy Cisco nadaje sie do poprawnej pracy z waszymi systemami?

6. Dlaczego nie zostalem informowany wczesniej o tym ze mam nakladane "LEJKI" z powodu jak to Pani sie wyrazila "zbyt dobrego sprzetu" narazajac mnie na powazne koszty, znacznie przewyzszajace kilkuletnie placenie u was abonamentu?

7. Jak to mozliwe ze pion techniczny odpowiedzialny za LTE pisze ze odleglosc jest zbyt duza i nie mozecie pelnic uslugi a Pani na infolini daje bez konsultacji informacje jawnie wprowadzajac klienta w blad  co jest przestepstwem ze klient ma zasieg.

8. Czy zalatwiacie takze sprawy takze ze zwyklymi ludzmi, pokroju normalnego kowalskiego?

 

Tak pytam bo chcialbym uzyskac w koncu odpowiedzi na dreczace mnie pytani w zwiazku z zainstala sytuacja.

 

64 ODPOW. 64

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32308
  • 36153
  • 1366

Jak to jest z tym LTE?

1. Cały czas trwają różne prace na nadajnikach w różnych regionach. Gdy sieć komórkowa startowała w latach 90., niektóre pozwolenia na maszty były na 20 lat. Być może okres się skończył? Może były jakieś protesty? ciężko to ocenić.
2. Umowy na usługi mobilne mają to do siebie, że są to usługi "mobilne" (możliwe do świadczenia w różnych miejscach). W Polsce u operatorów obowiązuje tzw. "zasada jednego nadajnika" co oznacza że jeśli jeden nadajnik w Polsce działa prawidłowo, to usługa jest świadczona prawidłowo (niezależnie jak absurdalnie to brzmi). Orange ostatnimi czasy zmienia też swoją politykę proponuję rabaty na abonament (zwykle między 10% a 30%) pod warunkiem że nie otrzymywałeś jakieś rabatów kwotowych. Oczywiście wpływ na decyzję o rabacie mają inne czynniki (czy na pewno nastąpiło pogorszenie na które Orange nie miało wpływu).
3. Odpowiedni punkt znajduje się w regulaminie. Jeśli ściągasz za dużo danych w krótkim okresie czasu, wykonujesz wiele sesji z internetem na raz lub inne działania, które Orange uznaje za przeciążające sieć, może założyć lejek.
4. Sprzęty posiadają homologację na Polski rynek. To nie zmienia faktu, że sposób użytkownika urządzeń może być różny przez różnych użytkowników.
5. Jak ma znaczek "CE" lub inny porównywalny symbol, to powinien być dobry.
6. To już "taki mamy klimat". Operator nie ma obowiązku informować o tym, więc zwykle nie przekazuje informacji o tym. Jeśli chciałbyś aby coś się zmieniło w tym zakresie, możesz zgłosić pomysł https://nasz.orange.pl/t5/forums/postpage/board-id/Nasz-Orange-Pomysly
7. To już względnie oceniać co znaczy, że ktoś "ma zasięg".
8. Nie wiem czego oczekujesz po forum klientów. Złóż reklamację (o ile nie złożyłeś). Jak się nie zgadzasz z odpowiedzią, możesz złożyć odwołanie lub napisać do UKE dołączając kopię odpowiedzi.

Z innej beczki, sprawdzałeś na mapie BTS Search ile masz do nadajnika? Ważne by to brać rozsądnie pod uwagę, bo tam jest mapa pozwoleń radiowych a nie funkcjonujących nadajników, ale zwykle info się sprawdza.

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 33
  • 3
  • 0

Jak to jest z tym LTE?

1. Cały czas trwają różne prace na nadajnikach w różnych regionach. Gdy sieć komórkowa startowała w latach 90., niektóre pozwolenia na maszty były na 20 lat. Być może okres się skończył? Może były jakieś protesty? ciężko to ocenić.

Tak tez mi sie wydaje... szczegolnie ze obok mnie mieszka kolo 5000 osob a moze nawet wiecej ;D i wiekszosc ma problem z orange ostatnimi czasy...  to pewnie pozwolenie wygaslo

 

 

 

2. Umowy na usługi mobilne mają to do siebie, że są to usługi "mobilne" (możliwe do świadczenia w różnych miejscach). W Polsce u operatorów obowiązuje tzw. "zasada jednego nadajnika" co oznacza że jeśli jeden nadajnik w Polsce działa prawidłowo, to usługa jest świadczona prawidłowo (niezależnie jak absurdalnie to brzmi). Orange ostatnimi czasy zmienia też swoją politykę proponuję rabaty na abonament (zwykle między 10% a 30%) pod warunkiem że nie otrzymywałeś jakieś rabatów kwotowych. Oczywiście wpływ na decyzję o rabacie mają inne czynniki (czy na pewno nastąpiło pogorszenie na które Orange nie miało wpływu).

 

Jakbym chcial rabaty to bym sie po nie zglosil! Ja teraz chce dzialajacego poprawnie internetu i jego ciaglosci dzialania lub zerwania umowy z winy operatora... to sa czyste matactwa i urzedy sie powinny za cos takiego zabrac. Wciskanie kitow o upustach to takie granie na nerwach... NIE MASZ INTERNETU ALE DAMY CI UPUST NA ABONAMENT... mam akurat hajs i nie potrzebuje kilku zlociszy upustu.

 


3. Odpowiedni punkt znajduje się w regulaminie. Jeśli ściągasz za dużo danych w krótkim okresie czasu, wykonujesz wiele sesji z internetem na raz lub inne działania, które Orange uznaje za przeciążające sieć, może założyć lejek.

 

Jakich danych? Umowe mam na bez limitu internet. Nie przekraczam 5Gb danych, sesje to przegladarka i sprawdzanie poczty a wszystko przechodzi przez soniwalla i idzie bezposrednio na archlinuxa? Sesje? O jakich sesjach wogole mowimy? Przylaczeniowych? Sesjach przegladarek? Sesji pakietowej? O ktorych mowimy?


4. Sprzęty posiadają homologację na Polski rynek. To nie zmienia faktu, że sposób użytkownika urządzeń może być różny przez różnych użytkowników.

 

Czyli posiadajac modem od orange moge nieprawidlowo sie nim obslugiwac... np. wpiac usb do portu szerogowego przez swoja niewiedze? Tudziez niczym w filmach SF zapiac napiecie 230v powodujac przeciazenia na calym swiecie?

Bo nie za bardzo wiem jak mozna miec problem z wcisnieciem sticka usb do portu i klikniecia przycisku polacz na sofcie ... gdzie soft od dostawcy jest skonfigurowany.


5. Jak ma znaczek "CE" lub inny porównywalny symbol, to powinien być dobry.

 

Czyli jak bedzie China Export to tez dobra sztuka? No na to wychodzi!

 


6. To już "taki mamy klimat". Operator nie ma obowiązku informować o tym, więc zwykle nie przekazuje informacji o tym. Jeśli chciałbyś aby coś się zmieniło w tym zakresie, możesz zgłosić pomysł https://nasz.orange.pl/t5/forums/postpage/board-id/Nasz-Orange-Pomysly

 

O i tu sie mylisz... operator ma obowiazek obowiazek informowania o zmianach na taryfach, zmianach na uslugach itp... to ze tego nie robi to insza inszosc


7. To już względnie oceniać co znaczy, że ktoś "ma zasięg".

Tego nie za bardzo rozumiem! Jedzie technik sprawdza parametry pod domem i albo spelnione sa wymogi albo nie... jesli firmy orange nie stac na taki sposob testowania sygnalu to niech kitow nie wciska ze cos zostalo sprawdzone.

 

Bo jak wiem i z tego co wiem bo to robie jedyna mozliwoscia jest sprawdzenie u klienta czy ma mozliwosc odbioru sygnalu o poprawnych parametrach w celu pelnienia uslugi. Takie smedolenie ze nikt nie wie i nikt nie jest w stanie ustalic jest co najmniej glupie, smieszne i beznadziejne.

 

Dodatkowo smieszne jest to ze pion techniczny orange wysyla smsa o tresci brak zasiegu i nic nie zrobimy... a kilka dni wczesniej zasieg byl... po czym panienka na infolini informuje ze zasieg jest a pion techniczny jest totalnie w bledzie ... gdzie patrze na komorke bo cos mi przerywa i mam jedna kreske na telefonie a kilka dni wczesniej bylo 5 dokladnie w tym samym miejscu.

 

Jesli nie sa w stanie zdiagnozowac zasiegu lub zasieg jest podawany na podstawie przypuszczen to jawne wprowadzanie w blad i nie czarujmy sie jest to naklanianie w sposob jawny do zakupienia uslugi ktora nie moze byc poprawnie spelniona z winy sprzedajacego... a to chyba sa paragrafy nieprawdaz?


8. Nie wiem czego oczekujesz po forum klientów. Złóż reklamację (o ile nie złożyłeś). Jak się nie zgadzasz z odpowiedzią, możesz złożyć odwołanie lub napisać do UKE dołączając kopię odpowiedzi.

 

A tak sobie pisze bo to forum orange i mam do tego prawo chyba o ile jestem waszym uzytkownikiem a jak na razie place rachunki nie majac spelnionej uslugi.

Niech sie ludzie dowiedza jaki szwindel odszedl a jesli ktos twierdzi ze jestem trolem to chetnie podam swoj numer telefonu niech przyjada i sami sprawdza. To moze byc dla ludzi ciekawe doswiadczenie

 


Z innej beczki, sprawdzałeś na mapie BTS Search ile masz do nadajnika? Ważne by to brać rozsądnie pod uwagę, bo tam jest mapa pozwoleń radiowych a nie funkcjonujących nadajników, ale zwykle info się sprawdza.

 

Co to ma do rzeczy? Nagle losowo na tydzien na kwartal czy tam na pol roku sa kilowane przekazniki? Pozwolenie radiowe wygaslo? Jaja se robicie ze mnie? Komorki dzialaja raz na fulla raz na minimum a internet to padaka bo pozwolenia wygasly?

 

 

Dalej nie uzyskalem odpowiedzi na swoje pytania albo uzyskalem jakies szczatkowe informacje majace zbic moj glowny watek z pytaniami!

 

Wiec je powtorze bo moze komus umknelo! Podpowiem moze jak wypelnic odpowiedzi!

1. Czy przekazniki firmy orange sie same przemieszczaja ?

TAK lub NIE

 

2. Czy mam sugerowac sie smsem z pionu technicznego informujacego o tym ze nic nie zrobicie przez najblizszy rok a umowe przedluzalem jakis czas temu do 2020 chyba roku co w tym wypadku skutkuje wypowiedzeniem tej umowy z przyczyn tecjnicznych po waszej stronie wiec bez zadnych konsekwencji dla mnie.

 TAK lub NIE

 

3. Dlaczego zalozony zostal mi "LEJEK" z powodu posiadania "za dobrego sprzetu" jak to Pani wyrazila, bo przeciez nie przekroczenia limitu danych ktorych nie pobralem.

 

Tutaj prosze o konkret a nie mydliny. Limit danych zostal przekroczony, sprzet spelnia wszystkie wymogi lacznosciowe i watpie ze ktos podwazy sicso skoro samo orange ich uzywa np. w CPD w Lodzi

 

 

 

4. Czy sprzet ktory daje firma orange jest certyfikowany do sprzedazy jak rowniez do pelniania uslug u klienta a co za tym idzie czy moze byc nakladany zdefiniowany przez Pani na infolini "LEJEK".

TAK lub NIE

 

5. Czy sprzet sprzedawany na terenie UE, kupiony w polskiej dystrybucji od firmy Cisco nadaje sie do poprawnej pracy z waszymi systemami?

TAK lub NIE

 

6. Dlaczego nie zostalem informowany wczesniej o tym ze mam nakladane "LEJKI" z powodu jak to Pani sie wyrazila "zbyt dobrego sprzetu" narazajac mnie na powazne koszty, znacznie przewyzszajace kilkuletnie placenie u was abonamentu?

Konkretna odpowiedz a nie mydliny!

 

7. Jak to mozliwe ze pion techniczny odpowiedzialny za LTE pisze ze odleglosc jest zbyt duza i nie mozecie pelnic uslugi a Pani na infolini daje bez konsultacji informacje jawnie wprowadzajac klienta w blad  co jest przestepstwem (tutaj pozwole sobie dopisac aby rozjasnic ) LUB ODWROTNIE

Konkrety poprosze !

 

8. Czy zalatwiacie takze sprawy takze ze zwyklymi ludzmi, pokroju normalnego kowalskiego?

Czekam na odpowiedz na tym forum... jak traktujecie ludzi ktorzy nie maja totalnie wiedzy i bazuja na waszych reklamach, jak traktujecie technikow i jakie macie podejscie

 

 

Czekam ze zniecierpliwieniem na odpowiedzi od ludzi z orange bo przeciez tu sa chyba...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32308
  • 36153
  • 1366

Jak to jest z tym LTE?

To napisz jasno że oczekujesz odpowiedzi od Orange. Różnie tu bywa z odpowiedziami. Na pewno forum nie jest moderowane 24/7 jak profil na fb czy twitterze.

A jak masz dyskutować że CE to China Export, to chyba nie oczekujesz merytorycznej odpowiedzi.

 

Na przyszłość radze czytać regulaminy, cennik i umowe na którą się decydujesz. Nie będzie rozczarowania.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 33
  • 3
  • 0

Jak to jest z tym LTE?

No wlasnie tak sie sklada dobrze dla mnie ze umowy nie dostalem na maila wiec i kolejny raz zrobiony zostalem. Po przeprowadzaonej rozmowie z konsultantka mialem dostac umowe na maila i jesli sie cos nie podoba to moglbym zerwac ale ze nie dostalem przez tydzien a potem juz nawet zapomnialem to sprawa sie rozeszla.

 

 

Ale coz... jak ja pojade do klienta i cos spieprze albo zle podlacze to klient ma do mnie pretensje i musze rzecz jasna poprawic wiec jako ze mam duzooo czasu i w dobrej sytuacji finansowej jestem to nie ukrywam ze teraz ja zabawie sie w tego zdenerwowanego klienta ktorego oragne zle cos polaczylo...

 

jak wspomnialem mam duzo czasu i chetnie bede sie dzielil na forum poczynaniami firmy orange w celu wypelnienia tegoz swiata cenna wiedza dla potencjalnych klientow. takie mam prawo i chetnie z niego skorzystam

 

twoj ruch orange!


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32308
  • 36153
  • 1366

Jak to jest z tym LTE?

A kto podpisał umowę?

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 33
  • 3
  • 0

Jak to jest z tym LTE?

Umowa przez telefon wiec... no sam widzisz ;D ja akurat jestem w komfortowej sytuacji ;D

 

Ale odpowiedzi chce!


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32308
  • 36153
  • 1366

Jak to jest z tym LTE?

Przez telefon ktoś przecisnął długopis? To jak szukasz luki na zerwanie umowy, to masz.

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 33
  • 3
  • 0

Jak to jest z tym LTE?

akurat zerwanie umowy z winy orange to ostatecznosc... ja bede ciagnal ten temat az sami zerwa...

pretekstu nie musze szukac poniewaz ...

1. mam wiadomosc sms od firmy orange w ktorej informuja ze z powodu odleglosci od przekaznika nie bede mial zasiegu... no wiec uslugi nie moga spelnic ... przekaznik ani moja lokalizacja sie nie zmienily wiec nawet jak trafi do sadu to powiedzmy sobie szczerze mam wygrana sprawe...

2. zgodzilem sie na przedluzenie umowy przez telefon... mialem na to 7 dni, jednak nie zostala dostarczona umowa na podany adres mailowy a sprawdzalem spamy... zatem nie zostala umowa wyslana takze ten tego 😄

 

3. Mam ogolnie duzo czasu zeby sie uzerac z firma orange...

4. Czekam na moje odpowiedzi od przedstawicieli orange bo chyba jacys tutaj sa...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32308
  • 36153
  • 1366

Jak to jest z tym LTE?

Przedłużenie umowy to nie umowa 🙂
Są tu osoby z Orange, ale w weekend ich mało. Poczekaj cierpliwie kilka dni, może ktoś odpisze. Pamiętaj że te forum to nie jest miejscem do składania oficjalnych reklamacji.