- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zasięgiem Orange
Witam, pół roku temu kupiłem telefon z 5G (iPhone 14, kupiony na stronie apple.com) i od tego momentu rozpoczęły się moje problemy z zasięgiem w sieci Orange. Wcześniej miałem telefon z LTE (iPhone SE2020) i wszystko było OK. Dzieje się to najczęściej w dużych miastach lub w pobliżu dużych miast i zawsze gdy jestem w zasięgu 5G, nigdy nie dzieje się to na LTE. Na co dzień przebywam w Warszawie: Wola, Ochota, Bemowo, Śródmieście, często też pod Warszawą: Milanówek, Grodzisk, Otwock. Problem z zasięgiem objawia się następująco: przede wszystkim zrywanie rozmów - podczas rozmowy nagle wycisza mi rozmówcę, chociaż połączenie dalej trwa - muszę się rozłączyć i zadzwonić jeszcze raz żeby kontynuować. Często zdarza się także, że mam na tyle słaby zasięg, że nie mogę się z nikim dogadać bo dźwięk jest zniekształcony, przerywa słowa w połowie. Internet na 5G potrafi pokazywać pingi rzędu 50ms i transfery poniżej 1Mb/s downloadu. Często muszę chodzić po ulicy z telefonem żeby złapać zasięg, czasami będąc w zasięgu 5G na wyświetlaczu pojawia mi się 3G.
Zgłaszałem usterkę do Orange dwukrotnie, podałem adres w Warszawie na którym aktualnie przebywałem. Za pierwszym razem stwierdzono, że z usługą jest wszystko OK i zasugerowano mi żebym oddał telefon do serwisu. Oddałem do salonu Apple, sprawdzili i wszystko jest OK. Z resztą z telefonem nie ma żadnych problemów gdy jest w zasięgu samego LTE. Po zgłoszeniu usterki drugi raz, dostałem informację, że na podanym adresie występują problemy techniczne, ale nie z winy Orange i że im przykro. No mi też przykro bo płacę 70PLN miesięcznie a z telefonu muszę korzystać jakby był rok 1995 a nie 2025.
Dodam, że opisywane problemy nie występują non-stop, czasami jestem w zasięgu 5G w Warszawie i wszystko działa tak jak powinno przez kilka godzin pod rząd. Są jednak takie dni, jak np. w ubiegły piątek w Otwocku, że telefon może mi służyć jedynie do robienia zdjęć. Mam pytanie co z tym zrobić, czy ktoś jeszcze ma takie problemy?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zasięgiem Orange
@MC775 proponowałbym jeszcze wymianę karty SIM. Można spróbować w salonie, podając wadę karty SIM, wtedy wymiana powinna być bezpłatna lub wymienić samodzielnie.
Samodzielna wymiana karty SIM, koszt 15 zł:
https://www.orange.pl/omnibook/samodzielna-wymiana-karty-sim
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zasięgiem Orange
@MC775 wyłącz 5G, zostaw LTE i doraźnie w miarę potrzeb je wyłączaj. Sugeruje weryfikację karty na innym smartfonie, ewentualnie zakup startera za 5 zł i weryfikację na innej karcie
Musisz ograniczyć miejsce powstawania problemu ( karta, smartfon, ustawienia)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zasięgiem Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zasięgiem Orange
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Przy składaniu reklamacji w Orange powiedzieli mi, że karta jest dobra i nie ma potrzeby jej wymiany, ale może rzeczywiście spróbuję. W starym iPhonie SE2020 bez 5G karta działa dobrze, z resztą w iPhone 14 na LTE też jest OK. Wyłączyłem w telefonie 5G i zobaczymy co będzie. Jeśli to pomoże to trochę dziwne, że Orange tak promuje tę sieć 5G a ostatecznie trzeba ją wyłączać żeby normalnie korzystać z telefonu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zasięgiem Orange
@MC775 są miejsca gdzie 5G działa ok, ale na co dzień lepiej korzystać z LTE, też mam iPhone ale 16 i nie korzystam wcale z 5G, bo sygnał stabilny tylko w centrum miasta, poza tylko LTE 😎
Wymiana karty SIM na sens, jak kilku letnia, mi na 3 letniej 5G działa, zamiast SIM, jakbym musiał teraz wymienić, e-sim bym wybrał 😃