Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z zakończeniem umowy


Poziom 2, Obserwator Przestworzy
  • 0
  • 0
  • 0

Problem z zakończeniem umowy

Hej mam taki problem 17 listopada umowa mi wygasla w salonie jak i telefonicznie mowilam wielekrotnie ze przedluzac jej nie chce a tu nadal przychoxza faktury chociaz na stronie pisze ze umowa wygasla..

8 ODPOW. 8

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Problem z zakończeniem umowy


Ula0204 napisał(-a):
Hej mam taki problem 17 listopada umowa mi wygasla w salonie jak i telefonicznie mowilam wielekrotnie ze przedluzac jej nie chce a tu nadal przychoxza faktury chociaz na stronie pisze ze umowa wygasla..

Po pierwsze @Ula0204, temat założony w nieodpowiednim miejscu, ale spokojnie, to tak na przyszłość. Moderatorzy się tym zajmą. Po drugie co do Twojego problemu, z tego co się oriętuję, umowa pierwotna wygasa a w jej miejsce automatycznie generowana jest umowa na czas nieokreślony. Samo "mówienie" w salonie lub infolini nic nie daje. Powinnaś złożyć na miesiąc przed końcem pisemną rezygnację z umowy i wysłać ją do Orange np. mailem na adres bok@orange.pl lub pocztą na adres Orange Polska S.A. Al. Jerozolimskie 160 02-326 Warszawa. Jeżeli składałaś już takie wypowiedzenie i posiadasz potwierdzenie przyjęcia rezygnacji, złóż reklamację do BOK 510100100 lub wyślij maila z reklamacją na podany powyżej adres załączając skan potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

 

Sprawdź uważnie swoją umowę, a dokładnie paragraf dotyczący jej wygaśnięcia. Będą tam podane wszystkie szczegóły dotyczące sposobu rezygnacji.

 

Przykład dokumentu rezygnacji z umowy:

wypowiedzenie umowy.jpg

@edit: Dziękuje @Rafał za "posprzątanie"... 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32342
  • 36340
  • 1367

Problem z zakończeniem umowy

@mabud73: twoja propozycja pisma może być obarczona wadami prawnymi i odrzucona przez Orange. Dwa:
1) nie ma obecnie ustawowego okresu wypowiedzenia 1 miesiąc - ktoś kto może w swojej ofercie skorzystać z krótszego okresu - traci na tym. Ponadto na usługach stacjonarnych ktoś mógł wybrać opcję APU (automatycznego przedłużenia umowy) po zakończonej lojalce. Rozwiązanie równo po miesiąc może skutkować wysoką karą. Lepiej napisać z końcem lojalki/umowy promocyjnej.

2) parafka nie jest wystarczająca, konieczny jest czytelny podpis, najlepiej nie zgodny z umową, a z wzorem podpisu z dowodu osobistego (lub innego dokumentu tożsamości)

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Problem z zakończeniem umowy

Owszem, jest to tylko przykład. Niestety Orange nie udostępnia nigdzie druków dotyczących rozwiązania umowy, więc każdy korzysta z tego, co znajdzie w interneci (moja propozycja od "wujka" google"), a co za tym idzie, dokumenty takie mogą zawierać błędy. Nie sądzę jednak, by Orange tak bardzo chciało robić zwykłym Kowalskim pod górkę. Co do APU, ok, ale @Ula0204 nie wspominała nic o tym, z czego wnioskuję że nie było przedłużania z automatu.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32342
  • 36340
  • 1367

Problem z zakończeniem umowy

Bo jest bardzo wiele ofert, niektóre po reklamacji mogą być na jakiś zmienionych ustaleniach.

Poza tym jak u większości firm do sposób na zatrzymanie klienta 🙂

Dla mnie wpis @Ula0204 jest nieprecyzyjny. Jeśli umowa wygasła, to należy złożyć reklamację bo faktury nie powinny przychodzić. Podejrzewam, że to promocja/lojalka wygasła.
Tu niestety każde słowo ma znaczenie... @Ula0204 pisze, że mówiła telefonicznie, że nie chce jej przedłużać. To zależy od warunków wcześniejszej umowy/aneksu czy to oznacza wyłączenie usługi.

Kontakt z BOK lub lektura papierków powinna przynieść rozwiązanie.

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Problem z zakończeniem umowy

@Ula0204

jeżeli któryś z powyższych wpisów uważasz za pomocny w Twoim zgłoszeniu, proszę oznacz go jako rozwiązanie. Pomoże to w przyszłości osobom z podobnym problemem na szybsze znalezienie jego rozwiazania.

 

Pozdrawiam

Maciej


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Orange bezprawnie przedłużała umowy (APU) i się doigrała kary ~30mln zł

Sama praktyka automatycznego przedłużenia umowy na czas oznaczony (APU) jest  obarczona wadami prawnymi i odrzucona przez UOKiK, który właśnie ukarał Orange karą blisko 30 mln zł.

 

Szkoda, że tak późno ukarano Orange, ale dobre i to.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32342
  • 36340
  • 1367

ble ble ble

Nie sama praktyka, a brak pytania się klientów o zgodę na APU - przeczytaj decyzję UOKIKu.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Orange bezprawnie przedłużała umowy (APU) i się doigrała kary ~30mln zł

Tak jest, praktyka przedłużania bez pytania się klientów o zgodę na APU 🙂

Zródło tutaj: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12906

 

Jednak najciekawsze jest to:

 

 

Oprócz kary finansowej, Prezes Urzędu zdecydował 
o rekompensacie publicznej wobec konsumentów 
dotkniętych skutkami niedozwolonej praktyki. 
UOKiK zobowiązał Orange Polska do zwrotu 
byłym abonentom opłat za przedterminowe 
rozwiązanie automatycznie przedłużonej umowy. 
Spółka musi również umożliwić aktualnym abonentom 
wypowiedzenie bez żadnych konsekwencji tak 
przedłużonych umów. Orange Polska poinformuje 
o tym klientów na stronie www.orange.pl oraz w listach.

Z rekompensaty publicznej przewidzianej w decyzji 
będą mogli skorzystać konsumenci, którzy jednocześnie 
spełnią warunki:

- byli stroną umowy zawartej z Orange Polska 
w dniu wszczęcia postępowania, czyli 8 maja 2014 r.

- Orange Polska narzuciła im postanowienie 
o automatycznym przedłużeniu umowy w sposób 
domyślny, a nie zgodnie z ich wyraźnym wyborem.

- Orange Polska automatyczne przedłużyła ich 
mowy na kolejny czas oznaczony w wyniku braku 
aktywnego działania konsumenta.

Pozostali konsumenci, którzy wypowiedzieli umowy 
przed majem 2014 r., będą mogli dochodzić swoich 
roszczeń na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu 
nieuczciwym praktykom rynkowym i powołać się 
na tę decyzję, gdy stanie się prawomocna.