- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zakończeniem umowy
Hej mam taki problem 17 listopada umowa mi wygasla w salonie jak i telefonicznie mowilam wielekrotnie ze przedluzac jej nie chce a tu nadal przychoxza faktury chociaz na stronie pisze ze umowa wygasla..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zakończeniem umowy
Ula0204 napisał(-a):
Hej mam taki problem 17 listopada umowa mi wygasla w salonie jak i telefonicznie mowilam wielekrotnie ze przedluzac jej nie chce a tu nadal przychoxza faktury chociaz na stronie pisze ze umowa wygasla..
Po pierwsze @Ula0204, temat założony w nieodpowiednim miejscu, ale spokojnie, to tak na przyszłość. Moderatorzy się tym zajmą. Po drugie co do Twojego problemu, z tego co się oriętuję, umowa pierwotna wygasa a w jej miejsce automatycznie generowana jest umowa na czas nieokreślony. Samo "mówienie" w salonie lub infolini nic nie daje. Powinnaś złożyć na miesiąc przed końcem pisemną rezygnację z umowy i wysłać ją do Orange np. mailem na adres bok@orange.pl lub pocztą na adres Orange Polska S.A. Al. Jerozolimskie 160 02-326 Warszawa. Jeżeli składałaś już takie wypowiedzenie i posiadasz potwierdzenie przyjęcia rezygnacji, złóż reklamację do BOK 510100100 lub wyślij maila z reklamacją na podany powyżej adres załączając skan potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
Sprawdź uważnie swoją umowę, a dokładnie paragraf dotyczący jej wygaśnięcia. Będą tam podane wszystkie szczegóły dotyczące sposobu rezygnacji.
Przykład dokumentu rezygnacji z umowy:
@edit: Dziękuje @Rafał za "posprzątanie"...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zakończeniem umowy
1) nie ma obecnie ustawowego okresu wypowiedzenia 1 miesiąc - ktoś kto może w swojej ofercie skorzystać z krótszego okresu - traci na tym. Ponadto na usługach stacjonarnych ktoś mógł wybrać opcję APU (automatycznego przedłużenia umowy) po zakończonej lojalce. Rozwiązanie równo po miesiąc może skutkować wysoką karą. Lepiej napisać z końcem lojalki/umowy promocyjnej.
2) parafka nie jest wystarczająca, konieczny jest czytelny podpis, najlepiej nie zgodny z umową, a z wzorem podpisu z dowodu osobistego (lub innego dokumentu tożsamości)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zakończeniem umowy
Owszem, jest to tylko przykład. Niestety Orange nie udostępnia nigdzie druków dotyczących rozwiązania umowy, więc każdy korzysta z tego, co znajdzie w interneci (moja propozycja od "wujka" google"), a co za tym idzie, dokumenty takie mogą zawierać błędy. Nie sądzę jednak, by Orange tak bardzo chciało robić zwykłym Kowalskim pod górkę. Co do APU, ok, ale @Ula0204 nie wspominała nic o tym, z czego wnioskuję że nie było przedłużania z automatu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zakończeniem umowy
Poza tym jak u większości firm do sposób na zatrzymanie klienta 🙂
Dla mnie wpis @Ula0204 jest nieprecyzyjny. Jeśli umowa wygasła, to należy złożyć reklamację bo faktury nie powinny przychodzić. Podejrzewam, że to promocja/lojalka wygasła.
Tu niestety każde słowo ma znaczenie... @Ula0204 pisze, że mówiła telefonicznie, że nie chce jej przedłużać. To zależy od warunków wcześniejszej umowy/aneksu czy to oznacza wyłączenie usługi.
Kontakt z BOK lub lektura papierków powinna przynieść rozwiązanie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z zakończeniem umowy
jeżeli któryś z powyższych wpisów uważasz za pomocny w Twoim zgłoszeniu, proszę oznacz go jako rozwiązanie. Pomoże to w przyszłości osobom z podobnym problemem na szybsze znalezienie jego rozwiazania.
Pozdrawiam
Maciej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange bezprawnie przedłużała umowy (APU) i się doigrała kary ~30mln zł
Sama praktyka automatycznego przedłużenia umowy na czas oznaczony (APU) jest obarczona wadami prawnymi i odrzucona przez UOKiK, który właśnie ukarał Orange karą blisko 30 mln zł.
Szkoda, że tak późno ukarano Orange, ale dobre i to.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ble ble ble
Nie sama praktyka, a brak pytania się klientów o zgodę na APU - przeczytaj decyzję UOKIKu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange bezprawnie przedłużała umowy (APU) i się doigrała kary ~30mln zł
Tak jest, praktyka przedłużania bez pytania się klientów o zgodę na APU 🙂
Zródło tutaj: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12906
Jednak najciekawsze jest to:
Oprócz kary finansowej, Prezes Urzędu zdecydował o rekompensacie publicznej wobec konsumentów dotkniętych skutkami niedozwolonej praktyki. UOKiK zobowiązał Orange Polska do zwrotu byłym abonentom opłat za przedterminowe rozwiązanie automatycznie przedłużonej umowy. Spółka musi również umożliwić aktualnym abonentom wypowiedzenie bez żadnych konsekwencji tak przedłużonych umów. Orange Polska poinformuje o tym klientów na stronie www.orange.pl oraz w listach. Z rekompensaty publicznej przewidzianej w decyzji będą mogli skorzystać konsumenci, którzy jednocześnie spełnią warunki: - byli stroną umowy zawartej z Orange Polska w dniu wszczęcia postępowania, czyli 8 maja 2014 r. - Orange Polska narzuciła im postanowienie o automatycznym przedłużeniu umowy w sposób domyślny, a nie zgodnie z ich wyraźnym wyborem. - Orange Polska automatyczne przedłużyła ich mowy na kolejny czas oznaczony w wyniku braku aktywnego działania konsumenta. Pozostali konsumenci, którzy wypowiedzieli umowy przed majem 2014 r., będą mogli dochodzić swoich roszczeń na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i powołać się na tę decyzję, gdy stanie się prawomocna.