Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z przedłużeniem umowy i zakupem urządzenia na raty

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Recenzent
  • 3
  • 5
  • 1

Problem z przedłużeniem umowy i zakupem urządzenia na raty

Witam,

chciałem po raz kolejny przedłużyć umowę z zakupem urządzenia na raty. Podczas próby załatwienia tego przez aplikację Mój Orange lub przez stronę internetową, przy finalizacji zamówienia wyświetla się komunikat "Brak zgody Klienta na weryfikację u zewnętrznych operatorów..." i że mogę przedłużyć umowę bez urządzenia, z urządzeniem w opcji "Kupuję - Płacę" (całość od razu) lub z kaucją w salonie. Wszystkie zgody zaznaczyłem, więc zadzwoniłem do sprzedaży telefonicznej, gdzie konsultant sam przeprowadził proces przedłużenia umowy. I okazało się, że problem już jest zupełnie inny a mianowicie taki, że posiadam jakiś wpis w bazie BIG, który blokuje mi możliwość przedłużenia umowy z urządzeniem lub mogę ją przedłużyć tylko w opcji bez urządzenia. Nie mam żadnych zadłużeń zarówno w Orange jak i u innych operatorów, dwa lata temu przedłużałem umowę w Orange z urządzeniem jeszcze droższym niż to, które chciałem wziąć teraz i nie było żadnego problemu. Nie kojarzę również, żebym miał jakiś wpis w bazie BIG (oczywiście to sprawdzę, chociaż wiem, że od kilku lat nie zawierałem żadnych umów, prócz tej w Orange, którą dwa lata temu, jak już wspominałem, przedłużyłem z urządzeniem na raty bez problemu). 

Pytanie jest takie, czy Orange podchodzi w tak olewczy sposób do swoich stałych klientów, gdzie zawsze były opłacane rachunki, żadnego zadłużenia, gdzie długi staż w sieci i kilkukrotnie przedłużana umowa ze sprzętem na raty i oczywiście spłacone w całości te raty nie mają żadnego znaczenia? Liczy się tylko wpis w bazie BIG (przy braku zadłużenia u innych operatorów jak i w Orange)?

W innych sieciach, z tego co wiem od znajomych, nawet jak mają wpisy i zadłużenie gdzie indziej (wystarczy że w swojej sieci są czyści) to przedłużenie przechodzi zawsze, nawet ze sprzętem na raty, bo są stałymi klientami i sieć o nich dba. Widocznie tutaj tak nie ma i jeżeli w taki sposób są traktowani lojalni klienci, to gratuluje podejścia operatora do abonenta. Takich osób podejrzewam że jest lub będzie coraz więcej.

Rozumiem, że dopóki nie wyjaśnię kwestii wpisu w tej bazie BIG to niewiele da się zrobić, rozumiem też, że sprawdzenie takiej bazy to podstawa przy zawieraniu umowy, ale OK, przy zawieraniu nowej umowy a nie przedłużeniu obecnej, kolejny raz i dla stałego klienta.

Osobiście uważam, że jest to ze strony Orange brak szacunku do klienta i jasne pokazanie tego, że lojalni klienci się dla nich nikim. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Czy może jednak da się coś z tym zrobić? U innych operatorów (z tego co się orientowałem) takie praktyki przy przedłużeniach umów nie są stosowane.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 12, Recenzent
  • 3
  • 5
  • 1

Problem z przedłużeniem umowy i zakupem urządzenia na raty

SPRAWA ROZWIĄZANA!

Nie wiem o co chodzi z polityką Orange i ich systemem do weryfikacji, ale... zrobiłem jeszcze raz opcje przedłużenia umowy przez apkę i wybrałem zmniejszenie rat poprzez wpłatę własną, ustawiłem wpłatę, rata spadła o kilkadziesiąt złotych, umowa przeszła bez żadnego problemu, mimo rzekomego wpisu w bazie BIG.
Może jest jakiś limit na wysokość raty albo wysokość łącznej opłaty? Nie wiem o co chodzi...

Jednak mimo przeszkód, udało się załatwić sprawę, dopłacę kilka stówek do sprzętu, ale mam to co chciałem 🙂

@j131 rozumiesz coś z tego? 😉

Pozdrawiam 🙂

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

4 ODPOW. 4

Poziom 30, Ekspert
  • 2662
  • 7938
  • 73

Problem z przedłużeniem umowy i zakupem urządzenia na raty

@Gs508 

Po pierwsze nie do końca rozumiem czego oczekujesz od czytelników tego forum? Współczucia? Rady? Zmiany polityki Orange?

Możesz ewentualnie liczyć na współczucie, zawsze na radę, ale nigdy na to, że problemem przez Ciebie tu zgłaszanym zajmie się Operator, ponieważ to jest forum samopomocowe.

Co do ewentualnych rad, to mogę od siebie napisać tyle, że z faktu iż niczego nie pamiętasz nie wynika że nie masz jakichś przeterminowanych zobowiązań. Znajomi chcieli wziąć 400k PLN kredytu na mieszkanie i okazało się że najpierw trzeba spłacić kartę kredytową która choć dawno wyrzucona nadal zbiera opłaty i odsetki od opłat. Przez kilka lat urosło tego 160PLN. Najciekawsze że nikt się o to zobowiązanie nie upominał. Natomiast kredyt skutecznie blokowało. Trzeba było udać się do stosownego banku, zapłacić 160PLN i już po kilku tygodniach można było uzyskać stosowny certyfikat niewinności.

Nie powiedzieli Ci co takiego strasznego w tym BIG na Ciebie znaleźli?


Poziom 12, Recenzent
  • 3
  • 5
  • 1

Problem z przedłużeniem umowy i zakupem urządzenia na raty

Nie chodzi o to, że oczekuje współczucia, bez przesady 🙂 Napisałem ten post po to, żeby zorientować się czy ktoś miał podobną sytuację przy przedłużeniu umowy i czy "udało" mu się jakoś to przeskoczyć, ewentualnie czy Orange zmieniło teraz swoją politykę, że przy przedłużeniu umowy ta baza ma znaczenie, bo jak już pisałem, 2 lata temu bez problemu wszystko mi przeszło a nic się od tamtej pory nie zmieniło. Mało tego, zrobiłem weryfikację płatniczą u innego operatora i bez problemu mam zgodę na przeniesienie numeru z urządzeniem na raty.
Co do informacji o co chodzi z tą bazą BIG to nie potrafili mi powiedzieć o jaką bazę chodzi i co w niej znaleźli, powiedzieli tylko że nie mam żadnych zaległości u innych operatorów ani w Orange, jest tylko informacja że powodem odmowy jest wpis w bazie BIG, jakiej bazie i jaki wpis - nic więcej nie wiedzą. Oczywiście nie pozostaje mi nic innego jak uzyskać raport od wymienionych w regulaminie weryfikacji baz na mój temat i okaże się co jest grane. Sam jestem ciekawy.
Tak więc nie przedłużając, chyba czas pożegnać się z Orange i przenieść numer do innego operatora, mimo tego, że jestem z nimi tyle lat i chciałem zostać dalej.
To nie te czasy, że będą mi narzucać na jakich warunkach mam przedłużyć umowę. Tak samo jak również to nie te czasy, że ma mi ktoś współczuć 🙂

Niech ten post będzie informacją dla innych jak operator podchodzi do stałych klientów albo jak ktoś będzie szukał coś w tym temacie to uzyska od razu informacje co jest grane, bo było też zapytanie co jest przyczyną komunikatu "Brak zgody Klienta na weryfikację u innych operatorów" - z tego co widzę ten BIG powoduje taki komunikat przy przedłużaniu umowy przez apkę lub przez stronę.

Jeszcze jedno, rozmawiałem o tym z konsultantem po braku realizacji zamówienia przez ten wpis i powiedział mi, że dobrze że wyraziłem swoją opinię na ten temat, bo jak ktoś "wyżej" odsłucha tą rozmowę to może właśnie coś zrobi w tej sprawie, bo sam przyznał mi racje, że tak nie powinni być traktowani stali klienci.
Tak więc @j131 może z czasem uda się coś wskórać, nawet jak nie dla mnie to dla innych 🙂

Pozdrawiam 🙂


Poziom 12, Recenzent
  • 3
  • 5
  • 1

Problem z przedłużeniem umowy i zakupem urządzenia na raty

SPRAWA ROZWIĄZANA!

Nie wiem o co chodzi z polityką Orange i ich systemem do weryfikacji, ale... zrobiłem jeszcze raz opcje przedłużenia umowy przez apkę i wybrałem zmniejszenie rat poprzez wpłatę własną, ustawiłem wpłatę, rata spadła o kilkadziesiąt złotych, umowa przeszła bez żadnego problemu, mimo rzekomego wpisu w bazie BIG.
Może jest jakiś limit na wysokość raty albo wysokość łącznej opłaty? Nie wiem o co chodzi...

Jednak mimo przeszkód, udało się załatwić sprawę, dopłacę kilka stówek do sprzętu, ale mam to co chciałem 🙂

@j131 rozumiesz coś z tego? 😉

Pozdrawiam 🙂


Poziom 30, Ekspert
  • 2662
  • 7938
  • 73

Problem z przedłużeniem umowy i zakupem urządzenia na raty


@Gs508napisał(-a)

...
@j131 rozumiesz coś z tego? 😉


Nie, ale na szczęście nie muszę. Natomiast cieszę się, że udało Ci się uzyskać mniej więcej to co chciałeś. Mimo wszystko na Twoim miejscu dociekałbym co to za wpisy na Ciebie są w tej tajnej bazie.