Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

ROZWIĄZANE
Anonim

Nie dotyczy

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

Może od początku. Blisko 3 lata temu mój teść został namówiony prze konsultantkę w salonie ORANGE na pakiet LOVE z telewizją. Wszystko pięknie do momentu aż pojawił się technik w celu zamontowania zestawu. Już w trakcie testu prędkości i połączenia stwierdził że w tym przypadku telewizja z łącza VDSL działała nie będzie gdyż prędkość łącza w podskokach to 8 mega.... Zaglądamy do umowy - i tu pierwsze zaskoczenie - pani z salonu wpisała w umowie Pakiet LOVE z prędkością do 80 mega.... Poprzednio mieliśmy umowę do 20 mega i tak też było. Od święta było kilkanaście mega i to wszystko. technik podłączył to cudo i tak psikało pikselami przez trzy lata aż do 9go kwietnia bieżącego roku gdzie wszystko zdechło. Czyli internet, tel stacjonarny , i telewizja. Zgłosiłem usterkę i na dzień dobry zostałem postraszony kosztami 49pln za bezczelność i 129 za chamstwo że co ja sobie wyobrażam bo to pewno moja wina. Zgłoszenie zostało przyjęte i technik zajmował się nim pół dnia. Po południu zadzwonił i powiedział cytuję  : Panie, łącze zostało odcięte i nie zostanie już podłączone bo nie ma technicznych możliwości na obsługę łącza do 80mb.... ( po trzech latach rury się zatkały ? ) Po czym zlecenie zostało zakwalifikowane jako wykonane i zamknięte..... pakietu brak , w domu dzieci - lekcje online ( brak neta ) teściowie z zarejestrowanym telefonem stacjonarnym w celu powiadomienia o szczepieniu sars-cov ( brak usługi ) badziewną telewizję pomijam..... czekałem cierpliwie do 13go kwietnia i zgłaszam znowu - otrzymałem standardowe pogróżki z kosztami z mojej winy. technik zajmował się zleceniem kilka godzin i zamknął zlecenie ze statusem wykonane. Usługi brak.... dzwonię na infolinię - o co panu chodzi bo internet był o godzinie 0:30.... a nie przepraszam był tylko chwilę.... Ok wysyłamy technika z nową umową i migracją do niższej prędkości...  czekam 3 dni... przyszli technicy - Flip i Flap - pomacali modem i stwierdzili że przecież wszystko z nim ok. Mówie że nie ma neta telefonu i telewizji - aaaa to oni nic nie mogą to trzeba zgłosić... ręce mi opadły. 19go zgłaszam usterkę - na pogróżki już uwagi nie zwróciłem - bezczelna pani mówi że mam sobie zrobić porządek z umową bo się to w sądzie skończy..... żeby do salonu iść... Poszłem - pani wytrzeszczyła oczy i na tym się skończyło bo co ona może... no tak... dzwonię na infolinię - przyjęli zgłoszenie - technik sie zajmie. Zamiast pogróżek przyleciał sms że uszkodzenie wymaga więcej czasu więc termin zakończenia prac będzie na 26.04.2021 do godz 00:00

 

Usługi brak... kontaktu też i zaraz pewno wystawią fakturę za pakiet LOVE....

 

 

__________________

*Temat przeniesiony z działu "Sieć i dostępność usług", oraz doprecyzowana nazwa tematu - moderator Wojciech.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14213
  • 58423
  • 706

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

@AnonimBlok? Ile mieszkań? Monterzy byli, pocmokali i poszli? Nic nie powiedzieli? Ciekawe jak wyglądają odpisy monterskie tych reklamacji? Scyzoryk się otwiera...żadnej informacji technicznej i nie naprawiona usługa?

Dioda wskazuje na to, że modem się próbuje synchronizować, czyli coś z linii widzi. O ile to byłby problem w zabudowie niskiej, o tyle w blokach przeważnie jest na co przebudować linię w ramach alternatywy. Na takim dystansie to i na sznurku powinno się zapiąć 🙂

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

24 ODPOW. 24

Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1808
  • 7872
  • 65

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

Szkoda że masz takie problemy. Od razu złożyłbym reklamację aby była już rozpatrywana. Jak to nie zadziała i dalej będzie problem lub jeszcze pogłębiał się to możesz jeszcze zapytać rzecznika Orange podając numery zgłoszeń i reklamacji które pozwolą zidentyfikować co się działo. Na końcu odpowiedni urząd ale wierzę że nie dojdzie do tego kroku. 

Może ktoś inny doprecyzuje ale wydaje mi się że jeśli usługa jest do 80Mbps to nie może być prędkość poniżej 20Mbps w ofercie do 80Mbps bo jest też oferta do 20Mbps, inaczej wszystko mogłoby być do 80 Mbps czy więcej w ofercie. Chyba że może tak być bo to dwie różne technologie ADSL i VDSL. 

Anonim

Nie dotyczy

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

Może doprecyzuję te prędkości - Przed pakietem LOVE mieliśmy normalnie internet stacjonarny plus telefon voip z prędkością DO 20MB. Umowa się kończyła więc poszedł teść jako właściciel umowy do salonu orange i tam ( jak podejrzewał technik ) pani ,, sprzedała mu " wersję 80mega tak aby nie było wątpliwości co do sprzedaży pakietu LOVE z TV. Wersji do 80 mega póki co u mnie nie ma i nie będzie.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14213
  • 58423
  • 706

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

@AnonimTo dość złożony temat. Widzę sporo niedociągnięć po stronie Operatora. Po pierwsze konsultantka nie powinna sprzedać 80-ki (inna technologia, inne odległości linii i jej jakość wymagana), nawet jeśli system wskazuje inaczej (możesz zweryfikować Swój adres na https://www.orange.pl/view/mapazasiegu ), gdyż ma dostęp do systemów, a tam widać jak zapina się modem i jakiej długości jest linia. To, co działo się w czasie instalacji i po reklamacji pominę milczeniem...Zastanawia mnie jednak synchronizacja czasowa zmiany usług i cudownego zaniknięcia łącza. Szerokie pasmo to jedno, ale POTS powinien działać. Wyciąć go może tylko całkowity brak łącza. A to działanie dość kontrowersyjne. Operator nie może powiedzieć ot tak sobie, że od dziś nie może dostarczać bo nie...Jest umowa i może zostać wypowiedziana na konkretnych zasadach.Powinien coś zaproponować w zamian.Wydaje mi się, że bez oficjalnego wystąpienia do Rzecznika i Biura Prasowego się nie obejdzie. Rozumiem trudności techniczne, ale takie załatwienie sprawy to chyba wstyd dla firmy.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6336
  • 25880
  • 216

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

@Anonim: dołączam się do głosów współczucia, ale IMHO powinieneś był od razu trzy lata temu protestować - skoro nie było technicznych warunków świadczenia usługi (IPTV na pewno a i VDSL generalnie pewnie też - jak sugeruje @agat13 ), to czemu przez trzy lata grzecznie za te usługi płacono?

Wiem że w sumie nic Ci to teraz nie pomoże, ale sam miałem podobną sytuację wyjściową (upierali się że muszę wziąć TV w pakiecie podczas gdy TV nie miała prawa działać na łączu które ledwie na 10-12 po ADSL się zapinało) i walczyłem do skutku tzn. do zmiany umowy. No i do głowy by mi nie przyszło żeby rezygnować na takiej linii z POTS na rzecz VoIP. Reasumując: Orange nabił teścia w butelkę koncertowo. To jest bardzo smutne, ale ze zgrozą zauważyłem, że praktycznie wszystkie, skądinąd wydawałoby się poważne firmy, bezlitośnie żerują na seniorach - wszystkie ich umowy trzeba kontrolować.

 

@agat13: telefon nie działa bo jest przeniesiony na VoIP - to kolejny szalony pomysł operatora.

 

@Anonim: jeśli (na co szanse są przyzerowe) mielibyśmy jakieś techniczne działania z Twojej strony doradzić, to byłoby fajnie gdybyś napisał jaki w tej chwili masz sprzęt i jak wygląda Twoja instalacja telefoniczna.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14213
  • 58423
  • 706

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

@j131Zrobiłem skrót myślowy co do tego POTS-a, bo skoro nie są w stanie świadczyć usługi VoIP, to w ramach tego powinni zaproponować inne rozwiązanie...Sprawa bardzo "śliska"

Popieram jednak myśl, aby @Anonim opowiedział nam o sprzęcie i linii i w przybliżeniu podał lokalizacje usługi (miasto)

Anonim

Nie dotyczy

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

Otóż nie przypilnowałem bo mnie nie było jak został w jajo zrobiony mój teść. Siedziałem 7 lat w Ajlandii. Zaglądałem tylko kurtuazyjnie. Wisienką na torcie jest fakt że posiadamy telewizje SAT z polsatu i technik widząc talerz za oknem stwierdził żeby się przełączyć to będzie lepiej bo całe obciążenie zniknie.... Teścia głownie telefon interesuje, jego wnuczkę gigabajty całymi wiadrami a telewizja była bo była. Dodatkowo przez ten okres nikt nie umiał wytłumaczyć czego dotyczy opłata 9.99 opisana na fakturze CANAL +

Ja tam żadnej canalii z plusem nie widze bo jest tylko info o dokupieniu pakietów. Dziś z rana dowiedziałem sie że umowa czeka na mnie od 13go kwietnia ( nowa ) ale.... nie wiedzą gdzie się obecnie owa umowa znajduje. Podobno miał mi ją przywieźć technik do podpisu. Dodatkowo bajki na temat naprawy infrastruktury i niech pan wyłączy modem i włączy jeszcze raz po 30 sekundach.... Modem to funbox 2 zdaje się a od tv nie wiem dokładnie. Nie ma to znaczenia bo sygnału i tak nie ma. Czy to z rynny czy z kabla. Pisałem do UOKIK i zalecili wysłać pismo  ŻĄDANIEM NATYCHMIASTOWEGO PRZYWRÓCENIA USŁUGI. Biorąc pod uwagę płacenie za utrzymanie łącza i inne haracze nie powinno być żadnych jajec a jednak....

Anonim

Nie dotyczy

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

Miasto ALWERNIA os Chemików 14

Linia była zwykła telefoniczna i nic więcej na jej temat powiedzieć. Modem FUNBOX 2 a od tv nie jestem pewien bo mnie w domu nie ma


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6336
  • 25880
  • 216

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

@Anonim: jeszcze raz zapewniam, że doskonale rozumiem Twoje rozgoryczenie i irytację. Jeśli Ci to poprawi humor to chętnie opowiem o podobnych horrorach z własnego doświadczenia. Przestrzegam Cię też przed zbytnim zaangażowaniem emocjonalnym, osobiście znam przypadki w których powrót do kraju po kilku latach nieobecności skończył się wieloletnim pobytem w szpitalu psychiatrycznym. To nie żart. Twoje działania napewno przyniosą jakiś skutek, w szczególności rada UOKIK zdecydowanie warta jest poważnego potraktowania. Skoro operator przygotował nową umowę to być może uda się problem rozwiązać wcześniej.

 

Ale: ze strony społeczności NO możesz ewentualnie liczyć na pomoc innego rodzaju. Możemy coś doradzić w kwestiach technicznych z których mogłaby potencjalnie wyniknąć nawet natychmiastowa poprawa Twojej sytuacji. Czy w tym duchu byłbyś skłonny pokazać tutaj jak Twój FunBox 2 widzi parametry linii? OK, skoro nie ma Cię teraz w domu to oczywiście nie możesz tego zrobić teraz. Ale generalnie nie masz nic przeciwko?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14213
  • 58423
  • 706

Pakiet LOVE - brak działania usług stacjonarnych, pomimo kilku zgłoszeń

@AnonimZ moich obserwacji wynika, że na stronie Orange jesteś w zasięgu 80Mb/sek.

Założywszy, że centrala telefoniczna jest w budynku poczty (jak w większości miejscowości), to piechotą masz 7 minut drogi (600m). Przy niesprzyjających okolicznościach sieciowych (kable dookoła, zamiast w linii prostej) jakaś szansa na ten zasięg VDSL jest. Tym bardziej dziwi kilkanaście Mb/sek (w porywach), które masz i to jeszcze z IPTV. Coś mi tu nie pasuje. Czy może koparki masowo wykopują kable miedziane w okolicy???