Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Orange oszukuje

Highlighted

Poziom 6, Poszukiwacz
  • 1
  • 1
  • 0

Orange oszukuje

Co mam robić w danej sytuacji: podpisałem umowę na dwa lata na internet domowy z prędkością od 20 do 80 MBps. Przez rok internet działa wolno ale ja jestem cierpliwy. 3 dni temu przestaje całkowicie działać (mija rok od podpisania umowy) dzwonię na informacje (ja za to musze płacić -absurd) i dowiaduje się ze technik przyjedzie i wszystko naprawi... czekam. Dodam ze ja pracuje jako nauczyciel języków obcych przez internet. Jak nie jestem dostępny i nie uczę to nie zarabiam pieniędzy. Nie wytrzymuje i następnego dnia dzwonię jeszcze raz żeby się dowiedzieć ze nie mogę mieć internetu od 20 do 80 a jedynie do 20Mbps.  To jest jakieś 25% tego co było mi obiecywane przy podpisywaniu umowy. Pan przez telefon traktuje mnie jak debila i tłumaczy ze skoro technik mówi ze się nie da więcej to ja się musze z tym zgodzić. Ja myśle ze nawet papież może mówić ze się nie da... ale ja podpisywałem umowę z Orange nie z technikiem... i skoro podpisałem umowę na 20-80 to chyba to mi się należy ... i skoro do 20 jest 1/4 tego co miałem na początku to ja jestem chętny płacić 1/4 mojego rachunku, na co pan oczywiście się nie zgadza. To jest tak jakbym ja po roku korzystania z ich usług pomyślał ze używam tylko 25% tego co mi dają to przestane płacić całość rachunku... przypominam ze to się dzieje w Polsce w XXI wieku ... każdy dzień to dla mnie strata około 200-300 złotych w zyskach ... co ja mam robić? 

2 ODPOW. 2
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29673
  • 22049
  • 1278

Orange oszukuje

Niestety w wyjątkowych okolicznościach może zdarzyć się sytuacja, w której warunki techniczne w trakcie umowy ulegną pogorszeniu. Jest to zapisane na umowie lub w regulaminie. Jeśli to Cię nie satysfakcjonuje, to warto złożyć reklamację. Po otrzymaniu odpowiedzi pisemnej z notką o wyczerpaniu drogi reklamacyjnej - warto napisać do UKE z prośbą o zweryfikowanie sytuacji.

Obecnie opłata miesięczna za internet na łączu miedziowym jest taka sama dla prędkości do 10, do 20, do 80 - zależna od tego na co łącze pozwala. Niestety zniżki w opłacie z uwagi migrację w dół nie otrzymasz - oferta Neostrady jest regulowana i Orange nie może jej oferować poniżej tego co jest w cenniku/regulaminie promocji.

Warto też może wykorzystać mechanizmy presji społecznej i zwrócić się przez lokalne media/lokalnych samorządowych/rzecznika konsumenta (jeśli oferta była brana na osobę fizyczną) o pomoc w wyjaśnieniu sprawy z Orange.

Highlighted

Poziom 27, Specjalista
  • 1941
  • 3172
  • 49

Orange oszukuje

Cześć,

 

Myśle, że działać dwutorowo. Zgłaszać uszkodzenie do Orange i spróbować działać prawnie (jak wyżej), ale z drugiej strony sprawdzić co jest powodem takiego działania usługi. Zacznij od analizy działania łącza. Skoro to VDSL (20-80Mb/sek) to znaczy, że masz łącze miedziane. Wiem, ze nie każdy umie, ale ja bym sprawdził linię wchodzącą do domu. Zweryfikuj czy nie masz przypadkiem równoległych gniazd telefonicznych (każdy odczep i zrównoleglenie linii to dla VDSL zabójstwo łącza) i czy jakiś punkt połączeniowy na zewnątrz przypadkiem nie zamókł. Możesz zalogować się do modemu (z przeglądarki wpisując 192.168.1.1) i w menu modemu sprawdzić tłumienie łącza, błędy transmisji oraz prędkość z jaką modem łączy się z Centralą. jak będziesz miał wątpliwości co do interpretacji wyników, daj znać. Pomożemy. Widzisz...samo narzekanie (poniekąd słuszne) niewiele daje. Za to działanie przynosi efekty. Nawet takie, ze infolinia inaczej z Toba będzie rozmawiać, gdy będziesz dysponował faktami nie do podważenia. One i w reklamacji do UKE też Ci się przydadzą

Działaj...