Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

ROZWIĄZANE

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4795
  • 121

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny


Piotrekk85 napisał(-a):
@mabud73: w cytowanym przez Ciebie "regulaminie oferty" nie ma też info, że dostaje się jakiekolwiek GB poza strefą domową. Jest to zaś w cenniku http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2002846/4101829460.pdf i tam jest info "pakiet danych na konto".

Sekunda, jak nie ma? "k) Poza Strefą Internetu domowego Abonent może korzystać z dostępu do Internetu z pełną prędkością do wyczerpania w Okresie rozliczeniowym pakietu danych właściwego dla danego Planu taryfowego. Po wyczerpaniu pakietu danych Orange ma prawo do ograniczenia prędkości do 64 kb/s" Dodam tylko że nie jest dokładnie napisane, że poza domem mogą korzystać inni użytkownicy...


Poza tym cennik dla mnie nie jest żadnym dokumentem wagi regulamin czy umowa. Jest tylko określnikiem cen usług a nie zasad i obowiązków.

 

@edit: ...ok, postudiowałem i stwierdzam, że w przypadku jak powyżej, pomimo zapisu w cenniku o treści "3.3. Pakiet danych na konto jest wykorzystywany po zużyciu środków z pakietów danych udostępnionych w ramach danej umowy oraz po wykorzystaniu środków z usług dodatkowych zwiększających pakiet danych w ramach danej Umowy." osobiście złożył bym jednak reklamację...nie wiem tylko jaką prawną wagę do cennika przywiązuje operator...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

Niestety nie zgodzę się z interpretacją, czasem mam wrażenie, że język polski ma dwie odmiany.

W tabeli w punkcie 2 jest pozycja "Pakiet danych na konto - poza strefą Internetu Domowego".
(to już pierwszy sygnał że jest to na więcej niż jedną kartę).

W kolejnych punktach jest jasno napisane:
3.1. Pakiet danych na konto dostępny w ramach Kwoty Abonamentu przyznawany jest na Konto abonenckie, na którym aktywna jest oferta Internet LTE dla domu.
3.2. Pakiet danych na konto może być wykorzystany w ramach innych umów rozliczanych na tym samym Koncie Abonenckim, na którym rozliczana jest oferta Internet LTE dla domu. Pakiet danych na konto dostępny jest dla następujących Planów taryfowych: Smart Plan LTE, Smart Plan LTE Wspólny, Super Smart Plan, Smart Plan Halo II, Smart Plan Multi II, Smart Plan Multi II Max, Smart Plan Mix II, Smart Plan na rozmowy (Smart Plan Halo), Smart Plan (Smart Plan Multi), Smart Plan Mix, Delfin II w Orange (abonament), Pelikan II w Orange (abonament), Pantera II w Orange (abonament), Delfin w Orange (abonament), Pelikan w Orange (abonament), Pantera w Orange (abonament), Orange Abonament, Orange Free, Orange Free Net, Orange Free Set.

Cytowany przez Ciebie punkt 3.3 precyzuje jedynie kolejność wykorzystywania pakietu. Czyli najpierw na numerach (innych niż internet mobilny) trzeba wykorzystać pakiet z abonamentu, usługi dodatkowe, schodki, a dopiero później działa współdzielenie pakietu.

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4795
  • 121

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

@Piotrekk85, zgodzę się z Tobą co do wyselekcjonowanych przez Ciebie punktów, lecz zwróciłeś uwagę że piszemy o czym innym? Ja piszę o regulaminie do którego według mnie można się odwołać, a Ty piszesz o cenniku, który według mojego mniemania jest tylko wyłącznie informacją handlową. Za przeproszeniem, nie sugeruj mi czytania bez zrozumienia, a zarazem pozwól innym na wyrażenie swojego zdania, które nie jest celowym wprowadzaniem w jakikolwiek błąd. Próbujemy pomóc kolegom @Arpiotom i @Tomecek w pozbyciu się problemu w postaci wykorzystywania wspólnego internetu i możemy się uzupełnić i zaproponować wybór, prawda?. Dałeś propozycję "Niestety tak. Ew. możesz rozdzielić internet mobilny na oddzielną fakturę, ale też możesz rabaty z promocji łączonych." ja zaś doradziłem reklamację, "Ja osobiście spróbował bym złożyć reklamację. W regulaminie usługi "Internet LTE dla domu" nie ma słowa o współdzieleniu internetu. Niestety zaskutkuje to pozbyciem się zniżek promocyjnych z tytułu łączenia usług tak jak zasugerował @Piotrekk85. Wybór należy do Ciebie.". Co jednak zrobią zainteresowani, pozostaje w ich gestii.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

Cytujesz regulamin oferty, który w ostatnim punkcie ma odniesienie że w sprawach nie uregulowanym ma zastosowanie cennik. Oczywiście reklamację można złożyć, ale podejrzewam że będzie odmowna.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

To ja chciałbym jedynie zapewnić, że cennik ma taką samą moc prawną jak regulamin czy umowa i jego zapisy obowiązują obie strony (klienta i operatora).


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4795
  • 121

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

No i nie można było od razu sprostować wszystkiego w taki sposób, tylko zarzucać pisanie głupot? Dzięki @Artur za normalne przedstawienie problemu, jak widać niezbyt celnych moich interpretacji. 

 

Pozdrawiam

 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 28
  • 1
  • 0

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

Ta sprawa nadaje się do UOKiK. Orange sam, bez mojej zgody włącza usługę, której nie chcę, a następnie każe mi płacić miesięczny abonament za jej wyłączenie. Dranie 😞


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

To żadna usługa, tak jest skonstruowana oferta internet mobilnego.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 28
  • 1
  • 0

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

Skoro sami tak skonfigurowali Internet Mobilny, to dlaczego każą płacić za wyłączenie współdzielenia danych? Przecież to jest idiotyczne. Wystarczy, że jeden numer sobie zaszaleje, a reszta nie będzie miała Internetu.

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Ograniczenie limitu danych na użytkownika LTE Wspólny

@Tomecek, jeśli dobrze rozumiem skorzystałeś z oferty, której zasad działania nie znałeś - nikt Cię o takich szczegółach nie poinformował, sam również nie przeczytałeś jak działa i wydawało Ci się, że będzie działać inaczej. Przykro mi, że taka sytuacja miała miejsce i że jesteś zawiedziony.

 

Rzeczywiście ta konkretna oferta jest przeznaczona dla osób, które nie mają problemu z tym, że wspólnie korzystają z pakietu danych, w końcu jedna osoba za niego płaci. Jeśli nie chcesz płacić za ograniczenia to może warto porozmawiać z innymi użytkownikami usług, aby np. zainstalowały aplikację z licznikiem danych i nie wykorzystywały nic poza nie? Zakładam, że to właściciel numerów decyduje więc będzie mógł podjąć taką decyzję bez włączania w to operatora.