Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Odstąpienie od umowy


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Odstąpienie od umowy

Zawsze można spróbować odstąpić a w razie nie przyjęcia skorzystać z rękojmi. Też tak można tylko trochę trwa.
Anonim

Nie dotyczy

Odstąpienie od umowy


Piotrekk85 napisał(-a):
Mapka jest w linkach na górze strony (z komórki ciężko mi skopiować). Jak wybierzesz salon - w opisie masz rodzaj.

@Papassek Wspomniana przez kolegę @Piotrekk85 mapka masz tu https://www.orange.pl/view/salonysprzedazy?footerlink=true


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 0
  • 0

Odstąpienie od umowy

Dochodzą jednak koszta wysyłki, oczekiwania, czas przypuszczalnie dłuższy niż decyzja w sprawie rękojmi. Jedna i druga opcja (pozytywnie patrząc) zakończyłaby się wymianą telefonu na nowy. Odstąpienie od umowy to jak mniemam też problem z nową kartą, którą aktywowałem, może zakończyć się niepowodzeniem itp.

Rozumiem, że mogę skorzystać z rękojmi już po kilku dniach od otrzymania towaru? 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Odstąpienie od umowy

Od razu możesz ze wszystkiego korzystać.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Odstąpienie od umowy

"Poza tym jeśli urządzenie ma wadę może nie zostać przyjęte na odstąpienie. W przypadku wady towaru należało by skorzystać z rękojmi/gwarancji. A ew. uszkodzenie należało stwierdzić przy odbiorze u kuriera. Orange czasem idzie na rękę, ale nie zawsze."

 

Orange musi przyjąć, to wynika z prawa, a nie ich dobrej woli. Na stronie jednej z instytucji konsumenckiej masz nawet wzrór pisma na taką okolicznośc z podaną podstawą prawną z KC:

http://www.konsumenci.org/userfiles/file/Wzory%20pism%20-%20towar%20po%2025_12/Odstapienie_natychmia...

 

Art. 560. § 1.  Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

 

 

 

 PS. Papassek, nie baw się w żadne reklamacje tylko odstąp od umowy.

 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Odstąpienie od umowy

Tylko takie prawo do odstąpienia przysługuje przy rękojmi. Nie jasne są przepisy czy przy odstąpieniu "14dniowym". Orzecznictwo sądów też jest różne.
Odstąpienie w różnych trybach ma inne podstawy prawne.

Błagam czy jest sens wybiórczego cytowania kodeksu cywilnego? Zdanie drugie mówi o tym że nie zawsze musi być wymiana. Kolejny podpunkt mówi o pojęciu "nadmierności kosztów". A dalej o domniemaniu wady w pierwszym roku.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Odstąpienie od umowy

 

Wręcz przeciwnie, to jest proste. KC ma tu jak najbardziej zastosowanie. Polecam autorowi przystępny, miejscami nawet obrazkowy poradnik ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie ujęte są różne warianty tego czego można żądać w takim przypadku od Orange. Tam jest podany dokładnie ten sam przepis. Radzę też zwrócić uwagę na określenie "wada istotna" oraz "odstąpienie od umowy".

 

https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=15832

 

Niech sobie wybierze wariant dla siebie najkorzystniejszy w razie czego.

 

A najpierw może zrobić jak już pisali inni i ja też - niech sobie normalnie odstąpi od umowy, może być za pomocą formularza Orange. A jeśli pojawią się trudności, będzie wiedział co robić.


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 0
  • 0

Odstąpienie od umowy

jest też taka kwestia, że po odstąpieniu od umowy bardzo prawdopodobne, że otrzymam mniej korzystną ofertę. Nie rozumiem, czemu większość poleca odstąpienie od umowy, jeśli rękojmia wydaje się być mniej problemowym rozwiązaniem - i przypuszczalnie tak samo zakończy się jak odstąpienie. Dlaczego w waszej opinii odstąpienie jest lepsze (również konsultantów orange)?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Odstąpienie od umowy

Większość uważa, że odstąpienie "14 dniowe" jest procesem szybszym (a nie zawsze tak bywa). Odstąpienie "14 dniowe" też nie wymaga podania przyczyny. Jedyny możliwy szkopuł to zapis w ustawie o prawach konsumenta dot. pomniejszenia wartości rzeczy (jeśli jest na nim wada). Przy odstąpieniu "14 dniowym" to Ty składasz konkretne "oświadczenie woli". Aneks/umowa sprzedaży będzie wtedy uważana za nieważną. Nie masz np. ryzyka jak przy rękojmi że sprzedawca tylko naprawi urządzenie a nie wymieni. Ale też przy wadzie sytuacja nie jest jednoznaczna (to moje subiektywne zdanie).

Kiedyś rękojmia miała złą sławę, była bardziej uznaniowa, trudniej było wymusić wymianę urządzenie na nowe, a nie np. naprawę. Dwa lata temu przepisy uległy zmianie i jest lepiej jak np. domniemanie istnienia wady (w przypadku konsumentów). I Ty decydujesz w jaki sposób wada ma być usunięta.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Odstąpienie od umowy

@Papassek

Teoretycznie, poprzez pryzmat przepisów, rękojmia może wydawać się Tobie bardziej korzystna, ale życie to nie kodeks i wyegzekwowanie swoich praw może wymagać wysiłku plus dużo straconego czasu.

 

W sieci masz mnóstwo relacji klientów jak to wygląda w praktyce.