Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 50
  • 0

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

Witam

Od dwóch miesięcy borykamy się z niedziałającym internetem w naszej lokalizacji. Nie działa z poziomu telefonów i routera. Składaliśmy reklamacje w ORANGE, po rozpatrzeniu reklamacji, ORANGE stwierdza że wg. niej wszystko jest ok, co prawda sami stwierdzają że w tej lokalizacji mają przeciążone nadajniki, ale wg. nich wszystko jest OK.

Dla nas oczywiście nie jest ok, bo net nie działa albo w ogóle (komunikat Brak połączenia z internetem), albo w tępie ślimaczym np. zero downoload i 0,5Mb/s upload, lub odwrotnie, czyli 0,5Mb/s download a 0 upload.  Do tego dochodzi też słaby zasięg rozmów telefonicznych, rozmowy są przerywane, są jakieś szumy, przerwy, podczas których nie słychać ani dzwoniącego, ani rozmówcy. Niestety wg. nich wszystko jest OK. Żeby było ciekawiej, to usługi jakoś (nie super szyki net, ale powiedzmy w przedziale ok 10Mb/s upload) działał dwa miesiące temu i przedłużyliśmy wszystkie numery. Od razu kiedy zauważyliśmy problemy zostało to zgłoszone. Wg. nas nie ma sensu takie przedłużenie umów, ponieważ usługi nie działają tak jak powinny i chciałbym te umowy anulować. 

Co możemy zrobić, aby anulować umowy, na usługi które po przedłużeniu przestały funkcjonować.

Pozdrawiam

Marek

33 ODPOW. 33

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14252
  • 58594
  • 711

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

@MARSO Składaj reklamację. Jeśli możesz, udowodnij w screenach i np w aplikacji pomocniczej (NetMonster) brak zasięgu. Zweryfikuj to na innym sprzęcie. Sprawdź na zewnątrz jak zachowują się usługi. Zrób speedtest na stronie UKE przy samym nadajniku. 

Podaj lokalizację, coś powęszymy


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2119
  • 5997
  • 199

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

Ciężko będzie rozwiązać tu umowę bo jak rozumiem internet to LTE, a to traktowane jest jako usługa mobilna i nie ma gwarancji zasięgu w każdym miejscu. I na to będzie się opierało Orange przy reklamacji. Może warto zainwestować w antenę zewnętrzną do tego internetu.

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 50
  • 0

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

Poza naszą lokalizacją działa. Kuriozalne w tym jest to, że ORANGE wie, bo tak mi napisał w odpowiedzi do reklamacji, że mają przeciążone nadajniki, mało tego powtarzając to prawie w każdej rozmowie ze mną, czasem mówią że awaria nadajnika. I nic się nie dzieje. Ani nie mam możliwości anulowania przedłożenia umów, mało tego sprawdzili na mapie dostępowej że będzie bez problemu działało 5G, więc wybraliśmy dla kilku numerów większe abonamenty żeby korzystać z 5G i co - lipa, nie działa ani 5G ani 4LTE, praktycznie nie mamy netu w ogóle, rozmowy też przerywają. Proponowałem, żeby chociaż może była jakaś obniżka abonamentu, to sobie za tą różnicę kupię sam net u innego operatora który u nas działa, ale też nic, choć we wcześniejszych latach takie obniżki stosowali. Nie było by problemu gdyby podeszli normalnie jak do człowieka który ma problem, ale oni mają to raczej w poważaniu i potwierdzają ze wg. nich jest wszystko OK. Dla mnie takie podejście to jest jeden wielki dramat i pokazuje tylko że ORANGE zależy na tym żeby zebrać kasę za abonament, nie ważne czy wywiążą się z umowy, czyli że  usługa działa czy nie. W ogóle im nie zależy na zadowoleniu klienta czy ich polecaniu.  Będę w takim razie pisał kolejne reklamacje do tego samego, bo co pozostaje. 


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 50
  • 0

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

Mam kilka różnych umów, jedna z nich to internet mobilny ale pod wskazaną lokalizacją i też nie działa.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19646
  • 56921
  • 775

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

@MARSO jeżeli przedłużenie umowy było podpisane poza salonem, np. telefonicznie lub internetowo, to do 14 dni można odstąpić od umowy. 

Z powodu słabego zasięgu umowy nie można rozwiązać, chyba że ponosząc koszty wcześniejszego zakończenia. Ponieważ jest to początek przedłużonej umowy, to koszty wcześniejszego zakończenia będą wysokie. 

Jeżeli telefony nie logowały by się w Twojej lokalizacji w ogóle do sieci, to mogło by być podstawą do rozwiązania umowy.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 50
  • 0

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

Niestety temat ciągnie się już drugi miesiąc. Specjalnie chyba wydłużyli czas odpowiedzi na reklamację, żeby minęło 14 dni. Z drugiej strony aż takich problemów przed dwoma miesiącami nie było, działało słabo ale działało, więc miałem nadzieję, że zadziała, zresztą w którejś tam rozmowie z nimi stwierdzili, że na drugi dzień powinno działać bo była awaria nadajnika, oczywiście nie zadziałało.

Co do logowania - samo logowanie na pewno było, bo robiłem speedtest, na różnych tel. i routerze, gdzie wychodziły transfery zerowe lub 0,5Mb/s. Najchętniej bym albo przeszedł do innego operatora albo wrócił do wcześniejszych warunków, gdzie abonamenty były niższe, bo nie zawierały wariantu z netem 5G, teraz płacę dużo więcej, za coś co nie działa....., a miało działać, bo wg. nich 5G u mnie powinno działać bez problemu, a w efekcie nie działa LTE, a nawet rozmowy czasem przerywają.... 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2119
  • 5997
  • 199

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

Sprawdź czy w tym internecie masz poprawnie wyznaczoną strefę domową. Przestaw router w inne miejsce, bliżej okna. Jaka lokalizacja ?

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 50
  • 0

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

05-820, Kosewskiego


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19646
  • 56921
  • 775

Nie działające usługi w ORANGE - Co możemy zrobić - ORANGE nie robi NIC

@MARSO umowy nie podpisujesz na zasięg 4G czy 5G. Nawet jak by był tylko 2G, to umowa jest realizowana prawidłowo, bo urządzenia logują się do sieci.

Obecnie zostaje, jak to wcześniej wspomniane wystawienie anten zewnętrznych do routera. Może to poprawić siłę sygnału oraz transfer. Natomiast jak internet będzie o lepszych parametrach, to do rozmów użyc usługi WiFi Calling.