Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Lokalizacja strefy domowej


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 20
  • 0

Lokalizacja strefy domowej

Czy są tu użytkownicy mobilnego internetu domowego Orange?

Mam go dopiero od 23.09.2020 i jak na razie korzystam z niego tylko i wyłącznie w jednym mieszkaniu.
Po pierwszym połączeniu nastąpiło ustalenie lokalizacji urządzenia.
Dziś sprawdziłem i okazało się, że ta lokalizacja jest oddalona około 150 metrów od faktycznej lokalizacji mieszkania.

150 metrów mieści się w granicy jaką Orange ustalił dla strefy domowej, czyli 500 metrów.

 

I teraz problem.

Pomimo tego, że cały czas jestem w strefie domowej to i tak pobrało mi 5,5 GB ze współdzielonego internetu, czyli tego z którego jest pobierane ale poza strefą domową.

 

Mam kilka pytań:
Czy da się przesunąć strefę o te 150 metrów?

I czy ze względu na to, że to Orange niepoprawnie ją wyznaczył to ja będę musiał zapłacić za zmianę strefy?

Czy pobranie 5,5 GB ze współdzielonego internetu pomimo braku zmiany lokalizacji urządzenia jest podstawą do tego aby rozwiązać umowę z winy Orange?

 

____________

* W temacie doprecyzowano kategorię i etykiety - Wiktor

16 ODPOW. 16

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18338
  • 52434
  • 702

Lokalizacja strefy domowej

@radian85 zgłoś sprawę na czacie lub na infolinii i poproś o zmianę lokalizacji, bo uważasz że jest nieprawidłowa. Uważam, że jest taki zakres tolerancji jest wystarczająco duży i nie powinno być problemów z niedokładnym doprecyzowaniem lokalizacji.

 

Czy w tym abonamencie masz inne numery Orange, które mogą korzystać z internetu wspólnego? Może to nie na internecie domowym została pobrane dane, tylko na którymś z numerów abonamentowych, które są podpięte pod internet wspólny.

 

Uważam, że naliczenie transmisji danych nie z tego pakietu nie jest podstawą do rozwiązania umowy. Zostaje wyjaśnienie sprawy na infolinii.

 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Lokalizacja strefy domowej

Napisz do doradcy na czacie w Mój Orange. Może Ci zmieni za darmo strefę. Ew. złóż reklamację.

Sieć mobilna ma to do siebie, że ustalenie lokalizacji nie jest dokładne. Zwykle w ramach strefy możesz korzystać z jednego lub dwóch sektorów konkretnych BTS. Błędna taryfikacja uprawnia jedynie do złożenia reklamacji. By udowodnić winę Orange, to musisz więcej pokombinować.
Anonim

Nie dotyczy

Lokalizacja strefy domowej

@radian85  lokalizacja strefy domowej, nie jest tak dokładna jak GPS, więc te 150 metrów jest w normie, musiało by być kilka nadajników BTS, by lokalizacja była dokładniejsza, ba jednak strefa ma 500 metrów, więc usługa musi działać prawidłowo, obstawiam że GB pobrane były przez telefon z internetu wspólnego, to tyle, więcej na czat lub telefonicznie, bo trzeba mieć wgląd w twoje konto 😉


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 20
  • 0

Lokalizacja strefy domowej

Nie napisałem tego w pierwszym poście, ale karta SIM, która ma ten internet domowy jest wpięta w router, który stoi sobie nieruchomo.

Żadnych dodatkowych numerów jeszcze nie podpiąłem pod ten abonament. Więc na razie jedynym urządzeniem na podstawie którego miała by nastąpić lokalizacja jest właśnie router.

Poproszę Orange o zmianę lokalizacji, dzięki za sugestię 🙂

Anonim

Nie dotyczy

Lokalizacja strefy domowej

@radian85  zataiłeś kluczową informację!

Wyjaśń więc na czat czy telefonicznie sytuację i popraw lokalizację, choć moim zdaniem jest ok i to nie z jej winy te GB poszły.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 20
  • 0

Lokalizacja strefy domowej

Udało się zmienić współrzędne strefy domowej bez dodatkowych opłat w ten sposób aby idealnie celowały w moje mieszkanie. Nawet nie w sam budynek lecz konkretnie w mieszkanie.
Takie współrzędne sprawdziłem zarówno na Google Maps jak i na zasieg.orange.pl

Nie działa 😞

Dziś mi się zaczął nowy okres rozliczeniowy.

Z samego rana wciąż pakiet był nienaruszony, a tuż przed południem z konta współdzielonego zniknęło 390 MB.

 

Czyli:

- karta SIM siedzi w nieruchomym routerze

- nie mam żadnych dodatkowych kart SIM podpiętych pod ten abonament

- skorygowałem współrzędne strefy domowej i potwierdziłem nową lokalizację na stronie Orange

 

A mimo to i tak wcina GB nie z tej paczki co powinno.

 

20201006-115029.jpg

Anonim

Nie dotyczy

Lokalizacja strefy domowej

Jeśli ci coś nie pasuje w rozliczeniu GB, zgłoszenie zrobić 😎


Pracuję w Orange
  • 931
  • 1518
  • 35

Lokalizacja strefy domowej

@radian85Cześć. Rozumiem, że na Mój Orange widzisz wyznaczoną strefę? Z routerem jesteś połączony?


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 20
  • 0

Lokalizacja strefy domowej

@Anonim Chyba masz rację. Jedyne co pozostaje to zgłoszenie. Dziś jedno, jutro kolejne 🙂

 

@sebaswiderski Strefę zmieniłem 3 dni temu. Po zalogowaniu na Mój Orange strefa była już ustawiona poprawnie, tj. wskazywała na moje mieszkanie.
Chciałem zrobić teraz screena, ale po zalogowaniu na Mój Orange wysypało błędami "Błąd komponentu".

Do routera obecnie jest podłączonych 5 urządzeń ale to chyba nie ma znaczenia.