- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
Przepraszam wszystkich czytających ten wątek na forum i szukających odpowiedzi na temat ograniczania prędkości internetu mobilnego Orange (rozpisaliśmy się z Piotrekk85 na temat kolejnego absurdu Orange czyli kładzenia kabla światłowodowego dla samego kładzenia kabla a nie dla klientów, a przecież to nie ten wątek)
Wracając do głównego tematu (info dla interesowanych szukających potwierdzenia własnego lejka) czyli jak i kiedy Orange nakłada lejek na klientów i ogranicza prędkość internetu mobilnego (tak jak pisał piorekk85 głównie dotyczy to osób, które mają abonament, dziwnym trafem rzadziej oferty na kartę - czyli lepiej zrezygnować z ofert na abonament w Orange i mieć ofertę na kartę no ale...to dopiero jak nam się umowy pokończą i wreszcie się uwolnimy od tych umów)
Jak to wygląda w praktyce (moje własne doświadczenie i testy pobierania vs lejek ograniczenie prędkości internetu mobilnego Orange)
Pobierzesz dziennie powyżej 10GB danych i masz lejek do 15Mb/s
Pobierzesz dziennie powyżej 15GB danych i masz lejek do 10Mb/s
Pobierzesz dziennie powyżej 20GB danych i masz lejek do 5Mb/s
Ale niestety nie ma reguły i można mieć pecha (mała wydajność sieci Orange vs duża ilość użytkowników) i już po pobraniu 10GB danych dziennie mamy lejek z ograniczeniem prędkości internetu mobilnego Orange do 5Mb/s
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
Cześć.
Jako nowy użytkownik tejże oferty też zostałem zaskoczony tematem lejka technicznego.
TMO przynajmniej w umowie którą posiadałem takowego nie posiadało.
Dodałbym do tego wątku coś czego nie znalazłem. Sam lejek mnie nie dziwi. To internet mobilny i jestem w stanie zrozumieć że na działanie ma wpływ przepustowość i ilość osób korzystających z nadajnika, tyle że Orange działa jakby zbyt zachowawczo. Tzn. nakłada lejek techniczny nawet wówczas gdy nadajnik obciążony nie jest (inne karty dzialaja w tym samym miesjcu z pełną prędkością).
Powoduje to frustrację u osób takich jak ja. Nie po to decyduje się na ofertę z 1000GB w strefie, aby później efektywność mojego biznesu była ograniczana przez algorytm działający "na wszeli wypadek".
Nie kupuję tłumaczenia, że to dla dobra wszystkich. Dla dobra wszystkich proszę o automatyczne nałożenie ograniczenia prędkości dla pojazdów z silnikami powyżej 3l. To one emituja najwięcej trujących substancji ;).
Żeby było jasne wszystkie 1.6 niechaj nie mają ograniczeń i wyprzedzają do woli te złe i wielkie konstrukcje, które ktoś kupił.... no właśnie po co?
Żeby korzystać.... 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
Dlatego uważam, że zasady nakładania lejków powinny: 1) podlegać regulacji i kontroli odpowiedniego urzędu (może już tak jest, nie wiem), 2) być jawne. A tak - klient w zasadzie nie wie, na jakie parametry usługi może liczyć, a operator może z kolei reklamować parametry z księżyca.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
Co do jawności, to może załóż pomysł https://nasz.orange.pl/t5/forums/postpage/board-id/Nasz-Orange-Pomysly i namów chętnych na głosowanie na niego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
Warto rozważyć zmianę operatora i zrezygnować z Orange. Jak klienci zaczną odchodzić od Orange przez ich w moim subiektywnym przekonaniu oszukaną ofertę to sami zmienia politykę i albo będą informowali klientów o lejkach i ograniczeniach, albo zdejmą te ograniczenia w ogóle.
Ja czekam do zakończenia umowy i uciekam do T-Mobile mają aktualnie ofertę bez ukrytych limitów jak to ma miejsce w Orange.
Prawdziwy mobilny internet bez ograniczeń i prędkość do 300 Mb/s i ilość danych do pobrania bez ograniczeń, aktualnie w Polsce tylko w T-Mobile.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
Chciałem podziękować @nothappyuser , @Piotrekk85 i kolegom za wielowymiarowe naświetlenie tego kontrowersyjnego tematu. Z perspektywy klienta korpo i prywatnego zarazem, wygląda to tak: Jeżeli sieć (ogólnie lub w okolicy @nothappyuser) wymaga obiektywnych ograniczeń, które skutecznie uniemożliwiają mu pobranie obiecanych 999GB danych w skali miesiąca, to w trosce o markę firmy, Orange powinno zwrócić mu około 2/3 abonamentu (na pewno da się to jakoś wyliczyć), albo pozwolić mu zrezygnować z umowy bez kar, a na pewno zaś nie promować takich ofert których nie da się zrealizować i „iść w zaparte”.
Ja też otrzymałem lejek od innego operatora (nie wiedząc o tym) i dlatego zmieniłem kartę na Orange.
Tutaj na odwrót klient się zraził do Orange.
Gdzieś czytałem, że lejek techniczny liczony jest nie tyle od surowych GB (jak badał @nothappyuser ) co od transferu jako procentu wykorzystania stacji bazowej w danym dniu. Jeżeli tak jest w istocie, to sugerowałbym dodanie drugiego parametru do algorytmu lejka: procentu wykorzystania stacji bazowej do jej całkowitej pojemności. Chodzi mi o to, aby nie ograniczać heavy userów tam, gdzie stacja bazowa ma wolną pojemność i można by pozwolić na transfer bez szkody dla innych klientów.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
Formalnie tak jest jak mówisz. Jednak klient udowodnił, że nie może pobrać zakontraktowanych volumenów. Po co mu sprzedawano 1TB? Teraz nawet ja przeczytałem jego posty. Marketing powinien był dostać feedback z działu sieci, że nie mogą do końca tego obiecywać w takich słowach. W naszej firmie raczej byśmy poszli klientowi na rękę (w ramach zdrowego rozsądku i wewnętrznych uprawnień). Orange bardzo się zmienił na korzyść w ostatnich latach, dlatego generalnie Was polecam.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User
Zwróć też uwagę, że ta oferta skierowana jest do firm z sektora SOHO. Oferty dla firm nie wymagają dokładnych opisów jak oferty dla konsumentów. Polskie prawo zakłada, że każdy przedsiębiorca jest tzw. profesjonalistą i rozumie wszystko, w tym m.in. jak działają sieci komórkowe.
Oferta na dziś jest tak skalkulowana cenowo. Obniżanie ceny wg Twojej propozycji będzie skutkować tylko podniesieniem ceny bazowej. A są klienci, którzy nie są Heavy Userami...