Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 41
  • 17
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Piotrekk85 – zatem nie znasz odwiedzi na moje pytanie i tym samym niepotrzebnie ponownie odpisujesz i udzielasz się na ty forum, bo nie jest to na temat zadanego przeze mnie pytania. Niestety idąc tym tropem, będąc do tego przez Ciebie sprowokowanym nie pozostaje mi nic innego jak to wszystko podsumować  tak naprawdę „uświadomić” wszystkich użytkowników odnośnie ofertą 999GB jak i całego internetu mobilnego LTE Oange (bo limity, ograniczenia, lejki są i dotyczą całej oferty internetu mobilnego LTE Orange)

Jak sam zauważasz (cytuje twoją wypowiedź): Problemem jest to, że większość osób nie czyta regulaminów i jest "mamiona" przez sprzedawców lub reklamą w tv lub internecie.

.

Lejek ograniczanie prędkości internetu przez Orange jest przez nich oficjalnie stosowany sami tego nie ukrywają, jedyne co Orange ukrywa to kiedy, komu i konkretnie za jakie parametry zakłada lejek ograniczając prędkość internetu mobilnego LTE do nawet 5Mb/s

.

Podsumowując niezaprzeczalne fakty ograniczania prędkości internetu mobilnego LTE Orane do nawet 5Mb/s są takie (ustalone na podstawie rozmów z konsultantami Orange i oficjalnej pisemnej korespondencji z Orange):

Orange informuje, iż zgodnie z ich wewnętrznym regulaminem, mogą komu chcą i jak chcą ograniczać prędkość internetu jeśli intensywnie z niego korzystamy. Co oznacza intensywnie korzystamy? Tutaj Orange oficjalnie mi napisało cytuję: "Informacje, o tym po wykorzystaniu jakiej ilości danych, są włączane lejki nie są udostępniane"  Co to oznacza w praktyce ? Że Orange każdemu może założyć lejek do 5 Mb/s w każdym momencie bez podania przyczyny i niestety często to stosuje, czego sam doświadczyłem. Zapewne nie tylko ja, ale i wielu użytkowników Internetu mobilnego LTE Orange. 

.

Piotrekk85 Podsumowują część twojej wypowiedzi (cytuję):  „w sądzie ciężko udowodnić” w tym przypadku masz ewidentną racje i całkowicie się z tobą zgadzam. W sadzie nic Orange nie udowodnimy i nic nie wygramy, bo mają takie zapisy w regulaminie i z godnie z „prawem” Orange każdemu może założyć lejek do 5 Mb/s w każdym momencie bez podania przyczyny.

.

Teraz ja mam pytanie (retoryczne) czy uczciwym jest dawanie oferty 999 GB teoretycznie "bez ograniczeń" gdy przy średnim dziennym zużyciu ok.10 GB możemy mieć założony lejek ograniczający prędkość internetu mobilnego LTE Orange do 5Mb/s ? Czyli wynika z tego, iż realnie możemy pobrać do 300GB z normalną prędkością (z rozbiciem do 10GB dziennie, bo jak przekroczymy 10GB dziennie to istnieje ryzyko, że już na następy dzień dostaniemy lejek) a reszta ze względu na niską wydolność sieci mobilnej LTE Orane, zostanie nam ograniczona nawet do tak małej prędkości jak 5Mb/s (moje własne podejrzenie odnośnie niskiej jakości wydajności mobilnej sieci Orange, bo nie podejrzewam, że robią to poprostu złośliwie). Skoro Orange ma niską wydolność/przepustowość własnej sieci mobilnej LTE i nie jest w stanie zapewnić klientom pobrania 999GB danych z pełną prędkością to dlaczego oferują takie umowy, czemu tym kuszą klientów ??? Czy mam prawo w tej sytuacji czuć się oszukanym, rozczarowanym i negatywnie nastawionym do sieci mobilnej LTE Orange, która teoretycznie obiecuje 999 GB danych, ale w praktyce z pełną prędkością pozwala mi wykorzystać tylko ok. 1/3 tego ??? Czy to uczciwe, czy klienci powinni być tak traktowani, czy powinniśmy to tolerować i nic o ty nie mówić-nie pisać. Niech każdy sam sobie odpowie, czy taka oferta jest atrakcyjna, czy chcecie być w ten sposób bez wyjaśnienia i podania przyczyny, ale zgodnie z polityką i prawem/regulaminem Orange ograniczani ?

.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Mam wśród znajomych koleżankę, która prowadzi biuro pośrednictwa finansowego i posiada taką usługę - i jakoś nie narzeka. Niestety nie znam szczegółów ile zużywa miesięcznie.

Cały czas nie czytasz uważnie tego co piszę. Lejki techniczne w Orange nie są zakładane za wykorzystanie iluś GB w trakcie trwania okresu rozliczeniowego. Więc nikt Ci nie poda, że wykorzystasz 5GB czy 123 GB i będzie lejek bo tak to nie działa. Lejek techniczny jest zakładany, gdy ruch generowany przez Twoją sim może spowodować przeciążenia sieci lub jest nadmierny względem innych użytkowników. Co można przeczytać w wypowiedzi jednego z eks outsourcingowych pracowników Orange na jednym z forów dotyczących telekomunikacji - rzekomo są nadajniki, gdzie jest dosłownie jeden klient i wtedy gdy samodzielnie korzystamy mamy automatycznie lejek. To jest oczywiście bujda na resorach, bo zwykle liczba jednocześnie korzystających klientów z jednego eNodeB (przy LTE taką jednostkę trzeba stosować a nie BTS) jest zwykle liczona w setkach i tysiącach (wystarczy podzielić średnią aktywną liczbę kart sim przez liczbę nadajników i wybrać jakiś popularnych rozkład prawdopodobieństwa). Patrząc na statystyki, że większość klientów ma non stop włączoną transmisję danych, to nie realnym jest by zwykła transmisja powodowała takie zużycie. Moim subiektywnym zdaniem korzystałeś z niestandardowych usług jak p2p lub może jakiś bug w routerze spowodował, że miałeś więcej niż jedną sesję z internetem. Być może też jest bug w systemach Orange, ale mam domniemanie że w ramach reklamacji zostało do zweryfikowane, a przesłana odpowiedź nie jest kopiuj wklej z gotowanego schematu. Ew. czy naprawdę korzystasz z usługi na "odludziu", gdzie nikogo w okolicy nie ma(?). Wszystkie algorytmy stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Orange i prędko Ci ich nikt nie udostępni w takich szczegółach jak oczekujesz. Ew. może zmusisz Orange na bazie jakiś przepisów, ale w trybie "dostępu do informacji publicznej" parę ludzi z "internetów" próbowało i nie dostało tej informacji.

Zadajesz dosyć retoryczne pytania w stylu "Czy mam prawo w tej sytuacji czuć się oszukanym, rozczarowanym i negatywnie nastawionym do sieci mobilnej LTE Orange, która teoretycznie obiecuje 999 GB danych, ale w praktyce z pełną prędkością pozwala mi wykorzystać tylko ok. 1/3 tego ???". Z uwagi na to, że i tak mnie na tym forum większość nie lubi i nie będę pisał "pod publiczkę", to odpiszę tak, że sytuacja jest inna gdy jesteś konsumentem, a inna gdy bierzesz to na firmę. Lejki funkcjonują od końcówki 2015 roku, więc już też różnorodne opinie w internecie pojawiają się na ten temat i można było się z nimi zapoznać. Nie wiem czy też przy zawieraniu umowy udostępniono Ci regulamin gdzie są zapisy cytowane przeze mnie wcześniej. Kolejna kwestia to internet mobilny i hasło "pełna prędkość". Fizyki się nie przeskoczy i gwarantowanie jakiejkolwiek prędkości przy usługach komórkowych jest fikcją. Oczywiście to nie znaczy, że usługa może zupełnie nie działać, bo są międzynarodowe normy "poprawności działania", które polscy operatorzy zwykle z nadwyżką spełniają.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 41
  • 17
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Piotrekk85 – ty masz koleżankę, która jest zadowolona a jam mam kolegów którzy są niezadowoleni z internetu mobilnego LTE Orange.  Piotrekk85 ty tak na poważnie, dla Ciebie to są fakty „mam koleżankę, która jest zadowolona…” i to ma świadczyć o tym, że Orange nie może każdemu założyć lejek z ograniczeniem prędkości internetu mobilnego do 5 Mb/s w każdym momencie bez podania przyczyny.

.

Jeśli nie wiesz na jakich zasadach działa internet mobilny Orangę, to zadzwoń na infolinię i tam Ci o tym opowiedzą dokładnie, co i opowiedzieli mnie.

Ale skoro jest to forum to  z chęcią Ci pomogę i wytłumaczę jak to działa, abyś wreszcie miał szanse to wszystko zrozumieć i w przyszłości już nie wprowadzał w błąd innych użytkowników forum Orange.

.

Lejki techniczne są zakładane na wszystkich użytkowników internetu mobilnego Orange. Orange tego nie ukrywa i zarówno na infolinii jak i w oficjalnych pismach (posiadam takie pismo) Orange informuje, iż zgodnie z ich wewnętrznym regulaminem, mogą komu chcą i jak chcą ograniczać prędkość internetu jeśli intensywnie z niego korzystamy.

Oficjalny zapis regulaminu dostępny w oficjalnej dokumentacji Orange brzmi: "Mając na celu ochronę zasobów sieci ich sprawiedliwe rozdzielenie wszystkim użytkownikom. Wprowadzony został lejek techniczny, który jest stosowany wobec użytkowników wyjątkowo intensywnie korzystających z internetu mobilnego w sposób ograniczający jakość i dostępność internetu dla innych użytkowniku danej lokalizacji."

Na postawie powyższego zapisu Algorytmy „AI” sprawdzają nasze dobowe/dzienne wykorzystanie  (zużycie GB) i na podstawie tego na kolejna dobę mogą każdemu użytkownikowi założyć lejek techniczny z ograniczeniem prędkości. To samo z zjawisko dotyczy każdej oferty internetu mobilnego Orange, zarówno dla osób fizycznych, jak i małych średnich firm. Jedyne co to indywidualnie są negocjowane i podpisywane umowy dla największych firm i korporacji.

.

Wiem, że jako zwykły użytkownik forum, nie koniecznie na wszystkim się znasz i czasem niechcący wprowadzasz innych w błąd, ale po to są inni użytkownicy forum, jak ja, którzy pomogą Ci to wszystko zrozumieć.

Zatem proszę przeczytaj poniższy tekst, gdyż jest to zaczerpnięte z oficjalnej (papierowej) korespondencji z Orange i po prostu jako oficjalne stanowisko Orange nie podlega dyskusji:

CYTUJĘ NA PODSTAWIE OTRZYMANEGO PISMA Z ORANGE:  Od 09.06.2016 w sieci mobilnej wprowadzono nową technikę zarządzania ruchem, mającą na celu ochronę zasobów sieci  ich sprawiedliwe rozdzielanie wszystkim użytkownikom. Wprowadzony został Lejek techniczny, który jest stosowany wobec użytkowników wyjątkowo intensywnie korzystających z internetu mobilnego w sposób ograniczający jakość i dostępność internetu dla innych użytkowników w danej lokalizacji.

Lejek techniczny to nieznaczne ograniczenie prędkości transmisji danych 3G/LTE w 3 wariantach: Mały (do 5Mb/s), średni (do 10Mb/s) duży (do 15Mb/s). Lejek zakładany jest raz na dobę i obowiązuje w godzinach 7.00-23.00. Wyjaśniamy, że stonowanie lejka jest zgodne z regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych z 13 listopada21015 r (par.12, pkt 19).

Na koniec w oficjalnym piśmie Orange informuje (cytuję): Informacje, o tym po wykorzystaniu jakiej ilości danych, są włączane lejki nie są udostępniane" 

Mam nadzieję , iż wreszcie Piotrekk85 to zrozumiałeś jak komu i za co lejki są nakładane w internecie mobilnym Orange i nie będziesz już więcej negował tego co oficjalnie Orange pisze i ma w regulaminie. Co to oznacza w praktyce ? Że Orange każdemu może założyć lejek do 5 Mb/s w każdym momencie bez podania przyczyny. Bo maja to zapisane w regulaminie i ani ja ani ty tego nie zmienimy (chyba że jesteś w zarządzie i masz wpływ na takie rzeczy)

A nam szarym użytkownikom internetu mobilnego LTE Orange (zarówno osoby fizyczne jak i przedsiębiorcy) pozostało się cieszyć z tego, że są dni bez lejka i internet śmiga, aż miło. No cóż w dni z lejkiem… trzeba odczekać 14 godziny, (da się przeżyć bez internetu) i ponownie będzie śmigało wszystko na maxa 😊 A to że się ma umowę na internet bez limitu LTE 999 GB a Orane da wykorzystać chodziarz 300GB to i tak super oferta, z której jestem zadowolony i cieszę się że mogę z niej korzystać.

zatem proszę wszystkich, aby przestali już narzekać na Orange, że zakłada lejki bez podania przyczyny, bo robią to w naszym interesie, ab wszyscy, wolny bo wolny, ale mieli internet. I nie skarżcie się nikomu bo macie to w regulaminie, jak  nie czytaliście to już Wasz problem, bo każdy powinien czytać co podpisuje i wtedy by wiedział Że Orange każdemu może założyć lejek do 5 Mb/s w każdym momencie bez podania przyczyny.

Stonowanie lejka jest zgodne z regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych z 13 listopada21015 r (par.12, pkt 19).


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Teraz sam przeinaczasz fakty.

1. Stwierdziłem, że mam osobę w znajomych co ma dokładnie ofertę ze 1000GB na firmę. Nic nie pisałem o wszystkich osobach co korzystają z mobilnego internetu w Orange. Jak masz tak wiele znajomych korzystających z oferty, to coś mi się nie chce wierzyć że wszyscy mają lejki. Twoje twierdzenie, że wszyscy klienci narzekają jest zatem nieprawdziwe. Co najwyżej możesz pokusić się o opinię (a nie fakt), że "większość" ale wszystkie badania opinii wśród klientów temu zaprzeczają.

2. Lejki nie są zakładane bez podania przyczyny. Przyczyna jest podana w regulaminie, który sam cytujesz.

3. Cytat z Twoje wpisu:
<<Oficjalny zapis regulaminu dostępny w oficjalnej dokumentacji Orange brzmi: "Mając na celu ochronę zasobów sieci ich sprawiedliwe rozdzielenie wszystkim użytkownikom. Wprowadzony został lejek techniczny, który jest stosowany wobec użytkowników wyjątkowo intensywnie korzystających z internetu mobilnego w sposób ograniczający jakość i dostępność internetu dla innych użytkowniku danej lokalizacji.">>

Proszę o pdf takowego regulaminu. To jest podejrzewam fragment odpowiedzi z reklamacji, który nie jest regulaminem.

4. Lejek "techniczny" nie może być założony każdemu w Orange, a tylko w tych ofertach które podlegają pod regulamin w którym są przepisy, które cytowałem wcześniej. W ofercie Orange jest obecnie kilkadziesiąt różnych promocji dla różnych typów klientów i co wymaga zwykle dużo trudu, można wybrać ofertę bez "lejka". Jak? To już zostawię dla siebie 🙂

5. Lejek "techniczny" nie jest zakładany na podstawie wewnętrznego regulaminu. Każdy kto pracował kiedykolwiek w Orange lub też można z internetu poczytać doświadczenia, że wewnętrzne dokumenty są objęte w formie procedur lub instrukcji stanowiskowych.

6. Tak jak na końcu zaznaczyłeś na końcu na "zielono" lejek jest zakładany na podstawie regulaminu dostępnego publicznie w internecie na stronach Orange (udostępniłem też Ci pdf wyżej). Odpowiedni punkt zacytowałem także wcześniej w wątku.

7. Nie wiem kiedy dokładnie brałeś wspomnianą ofertę, ale słowo "bez limitu" od kilku miesięcy w jej nazwie nie występuje. Obecna nazwa to "Internet LTE dla Firm Biurowy" https://www.szybkiplik.pl/download/a0f61618ebce59482012fd46bc06829b.html właśnie po to, by nie informować i nie sugerować to o czym piszesz.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 41
  • 17
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Drogi Piotrekk85 tak zgadzam się z tobą, że Orange bez powodu nie ogranicza użytkownikom internetu.

Masz również rację, że to co pisze jest moją oficjalną korespondencją z Orange czyli jest to oficjalne stanowisko Orange. Ja pisze tylko o faktach, które są oficjalnym stanowiskiem Orange a to ty zacząłeś powoływać się na swoją koleżankę co ma internet Orange i jest z niego zadowolona. Skora sam nie masz internetu mobilnego Orange, tylko twoja koleżanka, to chyba nie powinieneś się wypowiadać na temat jego jakości.

.

Odnośnie Orange i jego oficjalnego stanowiska, które otrzymałem na piśmie to napiszę raz jeszcze Piotrekk85 bo z uporem maniaka zaczynasz negować oficjalne stanowisko Orange które mam na piśmie i które potwierdzają konsultanci na infolinii (jeśli mi nie wierzysz możesz sam zadzwonić na infolinie Orange i o to zapytać).

.

CYTUJĘ NA PODSTAWIE OTRZYMANEGO PISMA Z ORANGE:  Od 09.06.2016 w sieci mobilnej wprowadzono nową technikę zarzadzania ruchem, mającą na celu ochronę zasobów sieci  ich sprawiedliwe rozdzielanie wszystkim zbytkownikom. Wprowadzony został Lejek techniczny, który jest stosowany wobec użytkowników wyjątkowo intensywnie korzystających z internetu mobilnego w sposób ograniczający jakość i dostępność internetu dla innych użytkowników w danej lokalizacji.

Lejek techniczny to nieznaczne ograniczenie prędkości transmisji danych 3G/LTE w 3 wariantach: Mały (do 5Mb/s), średni (do 10Mb/s) duży (do 15Mb/s). Lejek zakładany jest raz na dobę i obowiązuje w godzinach 7.00-23.00. Wyjaśniamy, że stonowanie lejka jest zgodne z regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych z 13 listopada21015 r (par.12, pkt 19).

Na koniec w oficjalnym piśmie Orange informuje (cytuję): Informacje, o tym po wykorzystaniu jakiej ilości danych, są włączane lejki nie są udostępniane" 

.

Mam nadzieję , iż wreszcie Piotrekk85  przyjąłeś do wiadomości oficjalne stanowisko, które jest na podstawie pisma od Orange które otrzymałem i nie podlega dyskusji i negowaniu, które cały czas zbędnie toczysz i niepotrzebnie narażasz na straty wizerunkowe firmę Orange (A chyba nie o to Ci chodzi).

.

Ja od początku miałem tylko pytanie: Jaskie są limity odnośni pobierania vs nakładany lejek. Gdyby było jasno opisane, ile i w jakim czasie można wykorzystać, to człowiek by się pilnował, racjonalnie to rozłożył na dni miesiąca a tak… ściągniesz czasem film czy jakiś inny większy plik i… Lejek 5Mb/s… Gdyby powiedzieli tylko ile jednorazowo czy dziennie można pobrać, to Ja, Ty, i My Wszyscy byśmy wiedzieli co można, ile można, kiedy można. A tak nikt nic nie wie i dlatego wiele osób się frustruje polityką ograniczania prędkości internetu mobilnego LTE Orange. 

Piotrekk85 znasz odpowiedź na powyższe pytanie ??? jeśli tak to mi po prostu na nie odpowiedz, jeśli nie to nie pisz kolejnych pustych frazesów, które nic nie wnoszą i nie odpowiadają na moje pytanie.

.

.

PS

Padło tutaj z twoich ust (zostało napisane) aż zrobiłem tego PrintScrn co by nie znikło podczas „przypadkowej edycji” – cytuję Ciebie Piotekk85: „W ofercie Orange jest obecnie kilkadziesiąt różnych promocji dla różnych typów klientów i co wymaga zwykle dużo trudu, można wybrać ofertę bez "lejka". Jak? To już zostawię dla siebie :-)” bardzo Cię wszyscy prosimy, bądź wreszcie w pełni przydatny i napisz jak można skorzystać z tej promocyjnej oferty bez lejka. Chyba że nie wiesz, nie ma takiej oferty i… zmyślasz ??? Piotrekk85 bądź prawdziwy facet i powiedz jak to jest naprawdę są takie ofert bez leja, czy po prostu to kolejny blamaż.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Kończę dyskusję bo jest niemerytoryczna, co chwilę przeinaczasz moje słowa.

Z ofertą się nie podzielę, bo nie ma jej na www i rzadko proponowana, niedostępna u każdego sprzedawcy. To nie jest oferta z limitem 1000 GB. Zwróć się do sprzedawców Orange z takim zapytaniem by dopasowali ofertę do Ciebie. Ja nie pracuję w Orange i to nie moja rola.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 41
  • 17
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Drogi Piotrekk85 jestem bardzo rozczarowany twoją postawą. Z jednej strony udajesz pomocnego użytkownika forum a z drugiej strony, wiesz coś co naprawdę by się mogło przydać, ale się tym nie podzielisz. Nie ładna ta twoja postawa, udawać że pomagasz a w takiej sytuacji, kiedy możesz bardzo pomóc to wypinasz się na wszystkich.

Drodzy czytelnicy tego wątku, dotyczącego zakładania lejków na użytkowników, jak już wiemy lejki są i jak działają, wszystko zostało opisane w wątku powyżej.

Ale... Piotrekk85 zdradził się, iż w ofercie firmy Orange jest internet mobilny bez limitu i wszyscy możemy z niego skorzystać. Niestety niefajna postawa Piotrekk85który nie chce powiedzieć jaka ta oferta, zmusza nas, aby dzwonić na infolinie Orange i "wymusić" na nich, aby opowiedzieli o całej ofercie internetu mobilnego bez limitu.

Ja od poniedziałku zaczynam dzwonić i może uda mi się w przyszłości skorzystać z PRAWDZIWEGO internetu mobilnego LTE bez limitu.

Zatem jak sami widzicie, nie odpuszczajcie i teraz wymagajcie, aby Orange w nowych umowach dało Wam prawdziwy internet bez limitu, bo jak wiemy od Piotrekk85 on jest, ale trzeba się go stanowczo domagać.

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Nie stwierdziłem że to jest oferta bez limitu. Oferta jest jest z limitem GB. Ale w regulaminie ogólnym nie ma zapisów o lejku. Ciągle czytasz to co chcesz przeczytać.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 41
  • 17
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Sam poruszyłeś ten temat, a ja tylko uważnie czytam to co piszesz i się dopytuję o co chodzi. Po co poruszasz kolejny temat skoro nic merytorycznego = konkretnego i faktycznego nie masz w nim do powiedzenia. To już drugi temat gdzie proszę Cię o odpowiedź a ty zaczynasz pisać w kółko to samo bez konkretów bez dowodów. Dochodzę do przekonania, że twój statut na forum "Guru" wynika tylko z ilości wpisów a nie ich jakości, bo od dwóch dni piszesz w tym wątku a nic z tego nie wynika. A teraz czytając twoje różne wypowiedzi można dojść do przekonania że w Orange nie ma żadnej oferty bez limitu bo albo założą Ci lejek na szybkość internetu, albo ograniczą ilość GB do pobrania ???!!!???

.

Nadal nie odpowiedziałeś na moje podstawowe pytanie (przypomnę bo tyle piszesz że już pewnie nie wiesz co i do kogo napisałeś a napisałeś dużo rożnych rzeczy).

Zatem zacznijmy jeszcze raz i pomyśl zanim odpiszesz, nie chodzi mi  ilość twoich odpowiedzi tylko o konkretną, jednoznaczna i prawdziwą, jeśli potrafisz i się nie boisz wreszcie pisać prawdy (oczywiście jeśli ja znasz, to z niecierpliwością czekam na info zwrotne odnośnie tego wątku:

Orange oficjalnie mi napisało w odpowiedzi na moją reklamcję (korespondencja pisemna listowa) cytuję: "Informacje, o tym po wykorzystaniu jakiej ilości danych, są włączane lejki nie są udostępniane"  Co to oznacza w praktyce ? Że Orange każdemu może założyć lejek do 5 Mb/s w każdym momencie bez podania przyczyny. 

.

czy uczciwym jest dawanie oferty 1000 GB teoretycznie "bez ograniczeń" gdy przy średnim dziennym zużyciu ok.10 GB możemy mieć założony lejek ograniczający prędkość internetu mobilnego LTE Orange do 5Mb/s ? Czyli wynika z tego, iż realnie możemy pobrać do 300GB z normalną prędkością (z rozbiciem do 10GB dziennie, bo jak przekroczymy 10GB dziennie to istnieje ryzyko, że już na następy dzień dostaniemy lejek) a reszta ze względu na niską wydolność sieci mobilnej LTE Orane, zostanie nam ograniczona nawet do tak małej prędkości jak 5Mb/s (moje własne podejrzenie odnośnie niskiej jakości wydajności mobilnej sieci Orange, bo nie podejrzewam, że robią to poprostu złośliwie). Skoro Orange ma niską wydolność/przepustowość własnej sieci mobilnej LTE i nie jest w stanie zapewnić klientom pobrania 1000GB danych z pełną prędkością to dlaczego oferują takie umowy, czemu tym kuszą klientów ???

Jaskie są limity odnośni pobierania vs nakładany lejek. Gdyby było jasno opisane, ile i w jakim czasie można wykorzystać, to człowiek by się pilnował, racjonalnie to rozłożył na dni miesiąca a tak… ściągniesz czasem film czy jakiś inny większy plik i… Lejek 5Mb/s… Gdyby powiedzieli tylko ile jednorazowo czy dziennie można pobrać, to Ja, Ty, i My Wszyscy byśmy wiedzieli co można, ile można, kiedy można. A tak nikt nic nie wie i dlatego wiele osób tak jak ja się frustruje polityką ograniczania prędkości internetu mobilnego LTE Orange. 

.

Po raz 10-ąty pisze i pytam o to samo i już nawet nie liczę, że zdołasz mi na to odpowiedzieć, bo skoro od dwóch dni nie potrafisz, a tylko nabijasz licznik ilością swoich wpisów, to czekam na kolejny twój wpis, który nie odpowie na moje pytanie, a ja z chęcią będę dopytywał się dalej, bo też ilością swoich wpisów postanowiłem tak jak ty dojść do statu GURU na tym forum.

 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Widzę, że już argumenty personalne się zaczynają. Wystarczy jednak czytać ze zrozumieniem.

Odpiszę kolejny raz na Twoje pytanie: limity po których są zakładane lejki techniczne nie są sztywne. To oznacza, że na jednym numerze może być po 5 GB a na innym po 34 GB a na trzecim wcale. Szczegółowa informacja stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa Orange i nikt Ci jej nie ujawni.

Używanie pogrubionej lub kolorowej czcionki nie sprawi, że zmienisz rzeczywistość.

Każdy czytający moje wpisy ze zrozumieniem może mieć inne zdanie. Każdy klient kupujący usługę (dowolną, nie tylko telekomunikacyjną) w jakiejś firmie oczekuje od niej czegoś na szybko nazwę "zaufaniem". Czy czytanie Ci zapisów małym druczkiem na trzeciej stronie regulaminu nie burzy i nie zatraca tego zaufania? Jak pokazałem w tym wątku podobne zapisy mają wszyscy operatorzy. Odrobina wysiłku intelektualnego wystarczy by czytające ten wątek osoby sprawiły, że dokładniej sprawdzą ofertę przed zawarciem umowy. Czy w Orange czy u konkurencji, to już indywidualny wybór każdego. Fajnie, że każdy ma wybór. Szczególnie jeśli chodzi o ofertę dla firm gdzie bardzo często wybór właściwej oferty to być lub nie być dla firmy bo internet często bywa niezbędny. Tu już rola sprawnych sprzedawców czy przedstawicieli operatorów by dobrać właściwą ofertę dla Ciebie. Być może nie zawsze w segmencie SOHO będzie coś w 100 % uszyte na miarę ale coś z dostępnych wielu kombinacji może uda się wybrać.