Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36193
  • 1366

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Ujawnienie tego doprowadzi do większych nadużyć. Takie informacje nie są udostępniane przez żadnego z operatorów bo to w trosce o stabilność sieci.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 41
  • 17
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Piotrekk85 czy to fakt ? Jakieś dane statystyczne ? czy tylko twoje przeczcie to stwierdzenie "Sporo klientów też korzysta i nie narzeka."

Anonim

Nie dotyczy

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

@nothappyuser  wykręcasz kota ogonem, nikogo nie bronię, podpiąłeś się pod temat i narzekasz, skoro czujesz się poszkodowany uderz tam gdzie Piotrek ci już wcześniej w dyskusji wskazał, ja kończę dyskusję bo do niczego nie prowadzi, według ciebie nie liczą się inni, ty masz biznes pakiet i należy ci się 999MB, innym niech LTE przytną, będzie sprawiedliwie.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 41
  • 17
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

irek6311 masz racje to ja jestem niesłusznie zdegustowany zakładanym lejkiem Orange bo jakże śmiem wymagać wykorzystania 1000 GB danych, które mam na umowie. Przecież muszę się tym podzielić z innymi i tym samym powinienem się cieszyć że mogę wykorzystać chociaż 300 GB. Ty pewnie jesteś z tego zadowolonym. Ja jak i inni użytkownicy w podobnej sytuacji, zapewniam Cię, iż nie są z tego zadowoleni

Masz racje Orange ma prawo ograniczać szybkość internetu, ma prawo ograniczać transfery, ma prawo dać wirtualne 1000GB, ma prawo uniemożliwić wykorzystanie limitu GB. Oczywiście w imię... wyższych celów dobra wspólnego. Orange zgodnie z prawem może wszystko... My mamo prawo do niezadowolenia, że przy podpisywaniu umowy, nikt wprost nie wspomina o nakładaniu lejków i ograniczeniu prędkości internetu do takiego, że uniemożliwia to płynne korzystanie z niego. Dlatego JA mam prawo do subiektywnego uczucia bycia oszukanym, ograniczonym i zniewolonym umową.

Orange informuje, iż zgodnie z ich wewnętrznym regulaminem, mogą komu chcą i jak chcą ograniczać prędkość internetu jeśli intensywnie z niego korzystamy. Co oznacza intensywnie korzystamy? Tutaj Orange oficjalnie mi napisało cytuję: "Informacje, o tym po wykorzystaniu jakiej ilości danych, są włączane lejki nie są udostępniane"  Co to oznacza w praktyce ? Że Orange każdemu może założyć lejek do 5 Mb/s w każdym momencie bez podania przyczyny.

.

Piotrekk85 odnośnie twojej odpowiedziUjawnienie tego doprowadzi do większych nadużyć. Takie informacje nie są udostępniane przez żadnego z operatorów bo to w trosce o stabilność sieci.” Zatem Orange zawsze kiedy będzie chciało, komu będzie chciało, może założyć lejek  z ograniczeniem prędkości do 5Mb/s…

Przykre to, ale prawdzie i nic z tym nie możemy zrobić. Taka sytuacja i tyle. Dobrej nocy Panowie (wieczni obrońcy Orange). Pozdrawiam i do usłyszenia (albo i nie) w przyszłości.

Anonim

Nie dotyczy

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

@nothappyuser  mając firmę i własny biznes możesz mobilny net wrzucić w koszty, co zwykły klient może zrobić.. nic, każdy lejek miał czy ma, takie są obecnie zasady panujące w Internecie Mobilnym u nas w kraju, idąc twoim torem powinni wszyscy narzekać, brat ma na firmę te 999MB, nigdy nie narzeka i nie wykorzystuje nawet połowy (bo nie ma takiej potrzeby), lejek też łapie ale rzadko bo nie używa LTE jak światłowodu, jeśli ktoś chce kablowy net zastąpić mobilnym, to taka opcja nie u nas w kraju, wątpię czy te lejki techniczne szybko znikną. Pozdrawiam pomimo wszystko i znikam z tematu 😉


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 1592
  • 5434
  • 59

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Trochę śmieszy zaliczenie mnie do zwolenników Orange.

Nie wnikając w szczegóły Play po blokował  działanie niektórych DILów i wiele osób ściągających nawet terabajty przerzuca się na Orange. Odczuwam to już na własnej skórze.

Nawet mam kartę na razie tylko awaryją do PLAY.  W zeszłym miesiącu korzystałem dość intensywnie z NBL.

U siebie nie spodziewam się znaczącej poprawy w Orange, a wręcz przeciwnie i to będzie globalna tendencja, poza nielicznymi wyjątkami.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 41
  • 17
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

A już myślałem, że mamy temat zamknięty, wszyscy spokojnie możemy iść spać.. lub robić inne ciekawsze rzeczy niż pisać po nocach na forum 🙂

.

andrzej1441 – nie powinno Cię śmieszyć ( i nic w tym śmiesznego – wstydliwego) bycie zaliczonym do grona fanboy Orange. Ale jak mam Cię nie zaliczać do tego grona, skoro piszesz (cytuję): „Jak dostaje się lejek techniczny przy mobilnym internecie 5 MB to jest według mnie ok” Jak dla mnie dostawanie lejków bez wyraźnej przyczyny nie jest OK. i nie rozumiem jak ty możesz być zadowolonym, jak operator zakłada Ci lejek, czyli ogranicza możliwość płynnego korzystania z internetu ??? To dla Ciebie naprawdę powód do zadowolenia ???

Kolejna twoja wypowiedź (cytuję) „W czasach prehistorycznych w ogóle miałem zablokowaną grafikę przy sporadycznym korzystaniu z mobilnego.”

Drogi andrzeju1441 mamy 21 wiek a nie czasy prehistoryczne. Operatorzy oferują internet mobilny 150-300Mb/s ale… no właśnie dobrze to ująłeś w kontekście firm Orange i jej Oferty internetu mobilnego LTE – w tym ujęciu (zwalnianie internetu do 5Mb/s – zakładanie lejków) jak najbardziej takie praktyki Orange (w kontekście twojej wypowiedzi) cofają nas do czasów prehistorycznych gdzie internet 5Mb/s był luksusem, ale… nie teraz… Teraz 5Mb/s to… Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie udręka w korzystaniu z internetu.

Proszę nie zrozum mnie żle. Tak jak ty jesteś obrońcą firm Orange, ja nie jestem osobą skrajnie ją negującą, po prostu jestem niemiłosiernie zirytowany jej polityką w kwestii nakładania lejków, bo nikt nie wie tak naprawdę kiedy i za co może je dostać. Dają kiedy chcą, jak i komu chcą ograniczają internet do 5Mb/s. Gdyby było jasno opisane, ile i w jakim czasie można wykorzystać, to człowiek by się pilnował, racjonalnie to rozłożył na dni miesiąca a tak… ściągniesz czasem film czy jakiś inny większy plik i… Lejek 5Mb/s… Gdyby powiedzieli tylko ile jednorazowo czy dziennie można pobrać, to Ja, Ty, i My Wszyscy byśmy wiedzieli co można, ile można, kiedy można. A tak nikt nic nie wie i dlatego wiele osób się frustruje polityką ograniczania prędkości internetu mobilnego LTE Orange. Ja w przeciwieństwie do wielu wprost piszę o tym co czuje, myślę. Szukam odpowiedzi na to co powinno być jasno opisane w regulaminie Internetu mobilnego Orange a niestety nie jest.

Jedyne co się dowiedziałem w oficjalnym piśmie od Orange po złożeniu reklamacji to: Informacje, o tym po wykorzystaniu jakiej ilości danych, są włączane lejki nie są udostępniane” Zatem nadal ta jak przed złożeniem reklamacji, przed rozpoczęciem tego wątku na forum, nikt nie wie nic, nikt nie chce nic powiedzieć „bo to wielka tajemnica” Chyba to nie jest wielka tajemnica, tylko po prostu wygodne rozwiązanie dzięki któremu Orange może każdemu założyć lejek do 5 Mb/s w każdym momencie bez podania konkretnej przyczyny. Robią to zgodnie z regulaminem, wiec odwołać się nie można, składanie skarg nie ma sensu i tyle. Smutne ale prawdziwe.

.

A pro po innych firm, wiem że wszyscy mają lejki (mam ok. 40 lat na karku i z kilkoma firmami w swoim życiu już współpracowałem) do tej Pory Orange, T-mobile, oficjalnie miały w umowach napisane ile można wykorzystać z pełną prędkością i jaki będzie lejek po wykorzystaniu tego. Co prawda nikt z nich nie dawał 1000GB ale, Orange niby daje 1000GB ale jak wiemy, przez lejek raczej marne szanse na wykorzystanie więcej w miesiącu niż 500GB.

.

Pozdrawiam i z góry przepraszam jeśli moje nieco negatywne odczucia w stosunku do polityki Orange i związane z tym wypowiedzi urażają twoje uczucia. Zapewniam, że nie chcę nikogo urazić. Chce tylko poznać limity tak skrzętnie ukrywane przez Orange, aby spokojnie w przyszłości korzystać z Oferty internetu mobilnego LTE Orange i cały czas nie bać się założenia lejka = ograniczenia prędkości internetu do 5Mb/s.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36193
  • 1366

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Pokaż mi te zapisy o konkurencji, gdzie tzw lejki techniczne są opisane. Jakoś ich nie widzę (i proszę porównujmy ofertę dla klientów SOHO a nie indywidualną czy dla korpo).

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 41
  • 17
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Piotrekk85 - ty się czasem zastanawiasz co piszesz, w jakim świetle Cie to stawia (cytuję) "Pokaż mi te zapisy o konkurencji, gdzie tzw lejki techniczne są opisane. Jakoś ich nie widzę" Czyli twierdzisz że sprawdziłeś wszystkie umowy, regulaminy we wszystkich wariantach, wszystkich operatorów i ty samym śmiesz twierdzić: Jakoś ich nie widzę. Piorekk85 w swym samo zaparciu i próbie bezwzględnego przestawienia firmy Orange i jej Oferty internetu mobilnego LTE w jak najlepszym świetle, twój tupet, jest wielokroć większy od mojego przy próbie ustalenia tylko faktów na jakich funkcjonuje oferta internetu mobilnego LTE Orange, zakładania lejków i ograniczania prędkości internetu klientom do 5Mb/s.

Ja Ciebie bardzo proszę, jeśli jesteś w stanie odpowiedzieć merytorycznie na moje pytania to to zrób. Jeśli nie jesteś w stanie odpowiedzieć na moje pytania, to przestań cały czas na tym forum wybielać firmę Orange. Nie wiem co z tego Masz, ale jest to już męczące. Twoje wypowiedzi nic nie wnoszą do dyskusji i problematyki tematu na tym forum. Jedyne co robisz to na każdy post, który w jakikolwiek sposób przedstawia Orange w negatywny sposób, próbujesz to rozmyć, zniwelować, umniejszyć "winy" Orange. Nie zauważasz, że to co robisz Cię dyskredytuje. Jeśli jesteś pracownikiem Orange to się tak przedstawiaj i podpisuj a nie udawaj zwykłego usera forum. 

Chcesz rozmawiać o faktach to proszę bardzo. Fakty potwierdzone przez Orange (pisemnie w regulaminie – dostałem na piśmie w ramach odpowiedzi na reklamację, jak i potwierdzają to telefonicznie konsultanci) są takie:

Orange w każdy momencie, każdemu klientowi, bez podania konkretnej przyczyny (indywidualnemu jak i biznesowemu) może założyć lejek i ograniczyć prędkość internetu do 5Mb/s i jest to oficjalnie zapisane w regulaminie o czym chyba profesjonalisto doskonale wiesz. Jedyne sformułowanie jakie się słyszy oficjalnie od Orange w takiej sytuacji jak już założą lejek i ogranicza prędkość internetu nawet do 5Mb/s to: (cytuję mam to na piśmie) "Mając na celu ochronę zasobów sieci ich sprawiedliwe rozdzielenie wszystkim użytkownikom. Wprowadzony został lejek techniczny, który jest stosowany wobec użytkowników wyjątkowo intensywnie korzystających z internetu mobilnego w sposób ograniczający jakość i dostępność internetu dla innych użytkowniku danej lokalizacji”.

Ja względem tego mam do Ciebie tylko jedno pytanie Piotrekk85 jakie to są limity, ile możemy wykorzystać internetu, jak często korzystać z internetu, zanim zostanie nam nałożony lejek ???

Jeśli jesteś w stanie odpowiedzieć na moje pytanie to to uczyń, jeśli masz zamiar ponownie stawać w obronie Orange i wypisywać takie rzeczy (cytuję): To nie jest tak, że wystarczy zużyć ileś GB i lejek będzie, ja używam po ok 10GB dziennie i lejka nie mam. Ważny jest też rodzaj usług - szczególnie peer2peer często powoduje lejki z moich nieoficjalnych informacji. Kolejna kwestia to ilość jednoczesnych połączeń z internetem z jednej karty sim - im mniej tym lepiej. Takie sformułowani nic nie wnoszą merytorycznego do dyskusji, i wygląda jak byś nić konkretnego nie wiedział, ale pisał dla samego pisania.

Zatem jeśli zamierzasz odpisywać na moje pytanie to proszę o fakty.

Jeśli zamierzasz odpisywać tylko w obronie Orange to proszę nie czyń tego i zakończmy już w ogóle tę nic nie wnoszącą dyskusję.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36193
  • 1366

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Używasz słowa "fakty" wzorem pewnego programu informacyjnego w pewnej stacji, gdzie większość materiałów jest felietonem.

Przypomnę znaczenie słowa fakt: "to, co zaszło lub zachodzi w rzeczywistości". https://sjp.pwn.pl/slowniki/fakt.html

Twoje subiektywne opinie nie są faktami.

Twoje pytania skierowane do mnie są na wyrost. Radzę wziąć dwa głębokie wdechy i spokojnie przeczytać dokładnie co piszę. Nie napisałem że wszystkie oferty są takie. Tylko, że podobne skierowane dla klientów SOHO (Small Office, Home Office). Celowo w poprzednim wpisie odróżniłem ofertę indywidualną (bo w niektórych lejków podobnych jak lejki techniczne nie ma, ew są o innej konstrukcji; pominąłem również ofertę dla korpo/dużych firm, gdzie na dedykowanych apn mogą nie obowiązywać konstrukcje podobne do lejków technicznych).

Sprawdźmy regulaminy:
Orange https://www.szybkiplik.pl/download/2627033614f70a14a1f94e57685eaa9d.html
19. Zasoby Mobilnej Sieci Orange są ograniczone i zmienne. Prędkość
przesyłania danych w związku z korzystaniem z usług dostępu do
internetu zależy między innymi od takich czynników, jak obciążenie
stacji nadawczej, siły odbieranego sygnału stacji nadawczej, technologii
czy maksymalnych prędkości dostępnych w urządzeniach, z których
korzysta Abonent, a także od warunków atmosferycznych. Z uwagi na
powyższe czynniki, Operator nie może zagwarantować osiągnięcia
maksymalnej prędkości przesyłania danych w usłudze dostępu do
internetu. Szczegółowe informacje na temat poszczególnych technologii
i technicznych aspektów działania usługi dostępu do internetu Abonent
może uzyskać na stronie internetowej Operatora lub za pomocą Orange
Biura Obsługi Klienta. Operator dokonuje pomiaru ruchu w Mobilnej
Sieci Orange i prowadzi pomiar ruchu wewnątrz Mobilnej Sieci Orange
oraz na stykach do innych sieci, w tym sieci Internet. Mobilna sieć
Orange jest monitorowana przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Operator
dokonuje pomiarów w celu zapobiegania osiągnięciu lub przekroczeniu
pojemności łączy lub Mobilnej Sieci Orange oraz rozdzielenia jej
zasobów w ten sposób, aby zapewnić Abonentom najlepszą w danych
warunkach jakość świadczonej Usługi. Może to wpłynąć na prędkość
przesyłania danych dla poszczególnych Abonentów.

Plus http://www.plus.pl/documents/16/6be6524e-6532-48e9-b269-bcf4d00833f2
5. POLKOMTEL może stosować środki zarządzania ruchem wykraczające poza
odpowiednie środki zarządzania ruchem, które mogą m.in. blokować, spowalniać,
zmieniać, ograniczać, faworyzować lub ingerować w określone treści, aplikacje lub
usługi, lub określone kategorie treści, aplikacji lub usług, lub też pogarszać ich
jakość, tylko w razie konieczności i tak długo jak to jest konieczne, aby:
(...)
zapobiec grożącym przeciążeniom sieci oraz łagodzić skutki przeciążenia
sieci, o ile równoważne rodzaje transferu danych są traktowane równo.

T-Mobile http://www.t-mobile.pl/r/repo1/tm/documents/doc_00003/D_007_0005528.pdf
Operator stosuje ponadto środki zarządzania ruchem,
wykraczające ponad środki opisane w poprzednim
ustępie, gdy jest to konieczne i jedynie tak długo jak jest
to konieczne, aby:
(...)
zapobiec grożącym przeciążeniom sieci lub złagodzić
skutki wyjątkowego lub tymczasowego przeciążenia sieci
(w takim przypadku równoważne rodzaje transferu
danych są traktowane równo).

Play https://www.play.pl/resources/pdf/2018/Regulamin-swiadczenia-Uslug-Telekomunikacyjnych-dla-Abonentow...
Operator może stosować szczególne środki zarządzania
ruchem wykraczające poza środki określone w ust. 15
powyżej w przypadkach, w których jest to konieczne, aby:
(...)
zapobiec grożącym przeciążeniom sieci oraz
złagodzić skutki wyjątkowego lub tymczasowego
przeciążenia sieci (w takim przypadku równoważne
rodzaje transferu danych są traktowane jednakowo).

Problemem jest to, że większość osób nie czyta regulaminów i jest "mamiona" przez sprzedawców lub reklamą w tv lub internecie. W przypadku oferty dla firm taki zarzut w sądzie ciężko udowodnić, bo jak wspomniałem polskie prawo traktuje przedsiębiorców jako profesjonalistów (a wiadomo nie można znać się na wszystkim).


To co klient "firmowy" może zrobić to:
- ustalić czy decyzja o lejku technicznym była podjęta przez "człowieka" czy w ramach "automatycznego podejmowania decyzji" (kolokwialnie pisząc przez komputer). W drugiej sytuacji po wejściu RODO mamy możliwość (także w przypadku firm) zwrócenia się do danego operatora o zweryfikowanie decyzji przez "człowieka". Oczywiście żaden polski telekom nie robi tego od ręki i trzeba znaleźć odpowiednią podstawą prawną w przepisach wykonawczych unijnych.
- jeśli oferta tak skonstruowana Ci się nie podoba, to rozważyłbym powołanie się na przepisy kodeksu cywilnego dotyczącego działania pod wpływem błędu i dążenia do uznania umowy na nieważną (oczywiście trzeba skorzystać z pomocy prawnika do tego).
- na dłuższą metę można pisać do UOKIKu aby uznać zapisy o lejkach technicznych za "abuzywne", ale nie raz i nie dwa UOKIK zajmował się podobnymi sprawami i decyzje zwykle tyczą się "reklam" a nie "samego mechanizmu lejków". Podobna sprawa https://decyzje.uokik.gov.pl/bp/dec_prez.nsf/43104c28a7a1be23c1257eac006d8dd4/3c7d586dac496425c12580... choć dotyczy konsumentów obejmuje tylko reklamy.