Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Jak rozwiązać problem fałszywej usługi LTE 1 TB?


Poziom 6, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Jak rozwiązać problem fałszywej usługi LTE 1 TB?

► Temat przeniesiono z kategorii Na kartę, a dodatkowo uporządkowano w nim wpisy - Moderator Wiktor ◄

 

Nawiązując do wspaniałych emocji Mundialowych ku przestrodze internet LTE Orange - nie próbujcie go używać przypadkiem do oglądania Mundialu bo Orange Wam wyłączy usługę w trakcie najlepszych chwil meczu - przykład z życia to przytrafiło się nam w

ten weekend i na czym polega zasada FAIR PLAY wg Orange - załącznik

A najlepsze odpowiedź od Orange - zero skruchy czy przeprosiny chociaż słowne - dziękujemy Orange za prawdziwe EMOCJE:

 

Treść reklamacji:

REKLAMACJA NIEPRAWIDŁOW NAŁOŻONEJ BLOKADY USŁUG
FAŁSZYWEJ USŁUGI 1 TB PRZESYŁU DANYCH
ORAZ IFNORMACJA O ZGŁSZOENIU DO UKE I UOKiK
przez:

1.    zmniejszenie prędkości internetu w dniu 16 czerwca 2018 roku przez nałożenie tzw. „lejka technicznego” uniemożliwiającego  transmisje danych z prędkością LTE. Internetu był wykorzystywany przed założeniem blokady do standardowej transmisji danych w tym dniu 15 czerwca 2018 roku polegającej na przesyle danych oglądania mundialu w strefie Internetu Biurowego. Przykręcenie transmisji nastąpiło w sposób nieuzasadniony, wykorzystanie łącza do czasu lejka nie przekraczało 20 Mb/s, a jednorazowa transmisja nie przekraczała 20 GB przesyłu na dobę.

2.    brak informacji na infolinii technicznej o zaistniałej sytuacji: wielokrotne połączenia z infolinią techniczną  Orange pod numerem 510 600 600 wykonywane z numeru Klienta od godziny 15:05, 17:46, 18:14, 19:09 i 19:31- nie przyniosły rozwiązania problemu. Przez pierwsze 2 połączenia nie udało się ustalić przyczyny spowolnienia internetu – zostało to zrzucone przez obsługę na awarie nadajnika BTS i awarie te miały być usunięte. Potem przy 3 telefonie konsultant dopiero „odkrył” przyczynę problemu leżącą w załączeniu się „lejka technicznego” o czym Klient nie został w żaden sposób poinformowany w momencie jego nakładania. Konsultant poinformował o braku możliwości usunięcia tego ograniczenia – miało ono zostać automatycznie zdjęte tego samego dnia 16 czerwca ale dopiero po 23. Konsultant nie potrafił sprecyzować jaki przesył nie spowodowałby wprowadzenia takiego lejka, jakie parametry transmisji są odpowiednie dla wykorzystania tej karty SIM dla tej usług, aby nie doprowadzać do wejścia ww. blokady.
Państwa obsługa Klienta stoi na bardzo niskim poziomie – nasi technicy stracili 6 godzin pracy w nadgodzinach weekendowych na usuwanie awarii, której przyczyna leżała po Państwa stronie i nie była awarią lecz celowym działaniem Operatora na niekorzyść Klienta przez samowolne ustanawianie spowalniania transmisji w paśmie LTE na karcie, której ilość transmisji jest w takiej narzuconej post factum konfiguracji niemożliwa do wykorzystania (1TB danych dostępnych w paczce) jeżeli ustanawiają Państwo tego typu blokadę. Taki produkt nie ma racji bytu i jest PRODUKTEM OSZUKAŃCZYM – FAŁSZYWIE PRZEDSTAWIAJACYM OFERTĘ – oferując paczkę 1 TB i przykręcając transmisję danych wg własnego „widzimisię” sprzedają Państwo produkt niemożliwy do wykorzystania przez Klienta końcowego.
Sprawę powyższą kierujemy również ku uwadze Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, iż prowadzą Państwo proceder sprzedaży oszukańczych usług telekomunikacyjnych oraz ustanawiają regulaminy niezgodne z wytycznymi dobrych praktyk biznesowych, gdzie narzucają hegemonię wykorzystania łącza i to w sposób niejasny dla Klienta, która to uniemożliwia wykorzystanie produktu końcowego, a dodatkowo nie informują Państwo o fakcie zaistnienia takiego ograniczenia, ani kryteriach jej możliwego wprowadzenia. Powoduje, to konfuzję Klienta końcowego i ogromne starty czasu i pracy włożonej w przywrócenie poprawnego działania usług we własnej infrastrukturze Klienta.
Dodatkowo sprawę składamy na ręce Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jako, iż wykorzystanie internetu służyło  oglądaniu meczy mundialowych i zostało przerwane bez uzasadnionej przyczyny – zaległych opłat, bądź wykorzystania paczki danych. Z naszej strony spełniliśmy wszystkie wymagania posiadając opłacone faktury oraz korzystając z karty SIM zgodnie z regulaminem w zwykłym urządzeniu do tego przeznaczonym, bez przekraczania ilości transmisji zawartej w paczce danych, z odpowiednimi ustawieniami geolokalizacyjnymi zgodnie z paczką 1 TB internetu biurowego. Państwa działanie nieuczciwe nadużywa pozycję dominującą oraz jest sprzeczne z dobrymi obyczajami i zagraża istotnemu interesowi drugiej strony albo go narusza.
Zadajemy więc pytanie:
Na czym polega wg Państwa zasada FAIR PLAY skoro nie pozwala nawet na obejrzenie dwóch meczy mundialowych?
Czujemy się jako Klient głęboko oszukani ofertowaną przez Państwa fałszywą usługą i dopilnujemy, jeżeli poziom oferowanych usług nie zmieni się, aby każdy nasz kontrahent, osoba współpracująca, klient końcowy, dowiedział się o fakcie fałszywego oferowania przez Państwa usług. Powiadomimy również Państwa konkurencję (PLUS, PLAY, T-mobile), z której usług korzystamy, aby mieli narzędzie do przestrzegania innych klientów przed oszukańczymi praktykami Orange Polska S.A. Być może jesteśmy małą firmą, ale  oferowane przez nas usługi są rzetelne i klasy Enterprise czym się szczycimy, mamy więc duży wpływ na obsługiwane podmioty i rynek, a nie pozwolimy aby znalazły się one w podobnej sytuacji tragicznie nieprofesjonalnego zachowania Operatora.
 
 

Z powyższego powodu karta SIM nie może być wykorzystana do celów przez Klienta zamierzonych, a więc jej aktywacja, użytkowania i zmiana lokalizacji na nową nie mogą być naliczane przez Operatora.
W związku z powyższym wnosimy o anulowanie wszelkich opłat zabilingowanych na karcie do dnia złożenia niniejszej reklamacji i uruchomienia ponownie normalnej prędkości transmisji tj.
1.    Opłata Aktywacyjna
2.    Abonament za miesiąc 06.2018
3.    Opłaty za zmianę  lokalizacji Internetu Biurowego w nową lokalizację
4.    Opłata za dodatkową paczkę 50 GB włączoną celem weryfikacji działania paczki danych, którą dokonaliśmy z powodu domyślnego przekroczenia paczki danych i testu przywrócenia prędkości, gdy nie było wiedzy nt. włączenia przez Operatora „lejka technicznego”

Opłaty do anulowania:
 

Dodatkowo wzywamy do rekompensaty w postaci co najmniej 3 darmowych abonamentów dla tej karty SIM – straty które ponieśliśmy aby przywrócić transmisję wymieniając kartę SIM na innego operatora z powodu braku rzetelnej informacji o Państwa działaniach.

Całkowita kwota do zwrotu – prosimy o anulowanie opłat na fakturach 06.2018 i 07.2018 w wysokości w sumie:
93,47+43,04+(3*75,02) = 361,57 zł brutto

Wszystkie powyższe zdarzenia są Państwo w stanie łatwo zweryfikować przez odsłuchanie rozmów na infolinii wskazanych powyżej. Jeżeli nie są Państwo w posiadaniu tych nagrań chętnie służymy pomocą – nasz dział techniczny również dysponuje tymi nagraniami, które chętnie załączymy je dla Państwa oraz do zgłoszeń do UKE i UKiOK

 

 

odpowiedź na reklamację.jpg

 

4 ODPOW. 4

Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 3210
  • 7456
  • 135

Jak rozwiązać problem fałszywej usługi LTE 1 TB?

Każdy operator stosuje zabezpieczenia przed zapchaniem sieci mobilnejEmotikon: Szczęśliwy


Poziom 6, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Jak rozwiązać problem fałszywej usługi LTE 1 TB?

To nie jest normalne że mając 1 TB danyh nie jesteśmy w stanie wykorzystać paczki w przesyle 20 Mb/s bo zostaje zablokowana po przesłaniu 20 GB a Obsługa Klienta nikt nie jest w stanie powiedzieć jakich parametrów nie wolno przekroczyć aby móc korzystać z przesyłu danych.

To jest patologiczna sytuacja i nie powinna mieć miejsca.

Dodatkowo żadnej informacji nie dało się uzyskać przez cały dzień od Infolinii gdzie leży problem.

W takim wypadku sieć LTE powinna zostać spowolniona na tyle aby dało się nadal korzystać z przesyłu a nie powodować przykręcenie prędkości do EDGE i w rezultacie blokadę usług mobilnych.


Pracuję w Orange
  • 73
  • 96
  • 7

Jak rozwiązać problem fałszywej usługi LTE 1 TB?

Zwykle lejki mają 15 lub 10 Mb/s, jakie prędkości wykazywał wtedy pomiar?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32314
  • 36177
  • 1366

Jak rozwiązać problem fałszywej usługi LTE 1 TB?

Nie chce mi się wierzyć, że za samo oglądanie meczów w jednej z oficjalnych aplikacji dostałeś lejek. Chyba, że jeszcze inne dane mocno ściągasz. Osobiście korzystam z aplikacji vectry tv online to oglądania meczy (zwykle 1 lub 2 na dzień) na internecie mobilnym Orange i jeszcze odpukać nie mam lejka.

Sugerowałbym sprawdzić na mój Orange wykorzystanie danych z podziałem na dni (oczywiście tam są sesje oddzielnie, więc to trzeba ręcznie wykonać).

Co do samego blokowania. Każdy operator ma do tego prawo, tu nie jest kwestia konkretnej ilości danych. Orange ma swoje automatyczne skrypty po części korzystające z uczenia maszynowego i raczej ich Ci nikt nie poda.