Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

ROZWIĄZANE

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19649
  • 56932
  • 775

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

Jak myślicie, ile czasu trwa reklamacja? Standardowo konsultanci opowiadają że maksymalnie 30 dni, ale odpowiedź często otrzymywana jest do 7 dni roboczych. 

Dziś dostałem odpowiedź, że sprawa, która podlega reklamacji może być załatwiona błędnie, więc trzeba złożyć odwołanie od reklamacji, która trwa kolejne 30 dni. Do dziś nie mogłem zrozumieć, czemu Orange wyrabia siew tych 30 dniach, a moja sprawa ciągnie się kilka miesięcy. Teraz już wiem.

 

Reasumując na przykładzie. Załóżmy, że reklamacja miała uwzględnić zniżkę za zamówienie onlinie, gdzie kurier pobrał 10 PLN, a nie powinien, złożona 22 marca, została błędnie rozpatrzona do 21 kwietnia, więc 30 dni zostało zachowane. Ale sprawa nadal nie załatwiona. Reklamacja złożona 21 kwietnia została potraktowana jako odwołanie do poprzedniej reklamacji, rozpatrzona już pozytywnie do 21 maja, więc 30 dni zachowane. W dniu 19 czerwca rozpoczął mi się nowy plan taryfowy i ku mojemu zdziwieniu zapłaciłem wyższy abonament, niż przed rozpatrzeniem reklamacji. Okazało się, że konsultant podczas wpisywania rozpatrzonej reklamacji zamiast odjąć kwotę z reklamacji, dopisał ją do mojego abonamentu. Co ciekawsze dopisał kwotę netto, wiec abonament wzrósł mi o kwotę brutto.

 

Dziś złożyłem kolejną reklamację. Żeby nie kompetentny konsultant, który od ręki załatwił sprawę podczas rozmowy telefonicznej, to czekał bym, kolejne 30 dni. Teraz rozumiem irytację klientów, gdzie Orange chwali się sprawami załatwionymi w 30 dni, ale nie koniecznie pozytywnie, a w efekcie sprawa ciągnie się miesiącami. 

Oby tak dalej. Za rok stracicie klienta. Mam dosyć zgłaszania kolejnych reklamacji i denerwowania się, bo ktoś popełnił błąd. Żeby nie kara umowna, to już od jutra nie macie.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38816
  • 1388

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

@ketrasaArtur: przykra sytuacja Cię spotkała. Mam nadzieję, że niebawem będzie naprawiona.

A teraz z góry przepraszam za dalsze słowa. Nie każde zgłoszenie kierowane do Orange pod kątem prawnym jest reklamacją usługi telekomunikacyjnej określonej w prawie telekomunikacyjnym. Co daje opcję 30 dni na odpowiedź a przy braku odpowiedzi uznanie reklamacji.
Twój opis sugeruje, że to raczej skarga/reklamacja na złe zrealizowanie wcześniejszego zgłoszenia. Ta mała subtelna różnica robi wiele.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

9 ODPOW. 9

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2590
  • 6999
  • 189

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

@ketrasaArtur faktycznie jakis festiwal pomylek. Szkoda ze przez niekometencje jednego czy drugiego czlowieka traci wizerunek calej firmy,a klienci odchodza do konkurencji. Chociaz osobiscie mysle ze takie przypadki zdarzaja sie WSZEDZIE niezaleznie od branzy. 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38816
  • 1388

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

Sprawa raczej nie jest reklamacją usługi telekomunikacyjnej. Śliska sprawa czy obowiązuje tu 30 dni. Jak coś to pisz do UKE lub skorzystaj z platformy ODR.

Pracuję w Orange
  • 935
  • 1543
  • 35

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

@ketrasaArtur tak czytam i nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Ustawowo termin to 30 dni złego co piszesz były rozpatrywane do tego czasu. Termin do 7 dni to nasze wewnętrzne ustalenie, a wiele jest sytuacji że reklamacja jest rozpatrzona podczas kontaktu albo i w kilkanaście minut. Oczywiście są sprawy bardziej złożone, których rozpatrzenie trwa dłużej. Poczytaj sobie podstawę prawną, która jest w odpowiedzi na reklamację. Odwołanie to już nie jest reklamacja. 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19649
  • 56932
  • 775

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

@sebaswiderski to jak wyjaśnić, że zwrot za zapłacenie 10 PLN  kurierowi za dostarczenie sprzętu w marcu otrzymałem dopiero dzisiaj po zgłoszeniu trzech reklamacji? Każdy z konsultantów twierdził, że będzie prawidłowo, tymczasem zajęło to kilkanaście tygodni, gdzie efektem było do dzisiaj podwyższenie abonamentu. Chciałem skorzystać z oferty zaproponowanej przez Orange, a dostałem baty i kupę nerwów. Po co mi taki kłopot. Lepiej zrezygnować, niż tracić czas na wyłączenie o to, co Orange oferuje, a nie daje.

 

Na chwilę obecną nie widzę, aby Orange rozpatrywało moje reklamację pozytywnie podczas jednej rozmowy telefonicznej. To musiało by jakieś potknięcie być ze strony Orange, żeby podczas rozmowy rozpatrzona była reklamacja pozytywnie.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38816
  • 1388

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

@ketrasaArtur: przykra sytuacja Cię spotkała. Mam nadzieję, że niebawem będzie naprawiona.

A teraz z góry przepraszam za dalsze słowa. Nie każde zgłoszenie kierowane do Orange pod kątem prawnym jest reklamacją usługi telekomunikacyjnej określonej w prawie telekomunikacyjnym. Co daje opcję 30 dni na odpowiedź a przy braku odpowiedzi uznanie reklamacji.
Twój opis sugeruje, że to raczej skarga/reklamacja na złe zrealizowanie wcześniejszego zgłoszenia. Ta mała subtelna różnica robi wiele.

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19649
  • 56932
  • 775

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

@byczyn_86  @Piotrekk85 dzięki za podpowiedzi, ale już decyzję podjąłem. Nie chcę mi się już kolejnych zgłoszeń robić. Mam jeszcze abonament w PLAY już od 4 lat i takich kłopotów nie mam jak w Orange, gdzie mam abonament od 2003 roku. Na przełomie tych kilku lat widać jak Orange zmienia się na niekorzyść klienta. Więc żeby sobie kłopotów nie robić, Orange po prostu straci rzetelnego abonenta. Nie chcę ponosić konsekwencji, że ktoś się pomylił.


Pracuję w Orange
  • 935
  • 1543
  • 35

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

@ketrasaArturOdpiszę, jak zawsze. Na pewno bez konkretnej analizy zgłoszeń nie jestem w stanie odpowiedzieć co tu się wydarzyło, a nie lubię gdybać.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2086
  • 6566
  • 70

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

@ketrasaArtur jak pech to pech, co poradzisz? Akurat padło na ciebie 😞

Inni operatorzy też nie są wolni od błędów. Fioletowym też zdarzają się sprawy pochodzące jak z Departamentu Głupich Odpowiedzi, wystarczy przejrzeć ich forum.

Reasumując: rozumiem twoją frustrację i myślę, że jak opadną emocje to decyzja którą podejmiesz może być trochę inna - ale na pewno będzie słuszna bo będzie twoja.

 

Aha, proponuję aby w związku z niedogodnościami poprosić orange o rekompensatę - niczym nie ryzykujesz a może coś dostaniesz? (np wypasioną zniżkę na abo w oszałamiającej kwocie 10pln 😉 )


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19649
  • 56932
  • 775

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji? Do 30 dni - czy na pewno?

@spiro kiedyś faktycznie można było liczyć na Orange i za pomyłki wynagradzali obniżając abonament, nawet w trakcie rozmowy. Konsultant miał do dyspozycji 25 PLN (powyżej to trzeba było składać kolejną reklamację) i tyle mógł maksymalnie przekazać jako zadośćuczynienie za błędy i/lub niedogodną sytuację. Teraz jest trudno cokolwiek wydusić. Wolę nie ryzykować, bo zamiast obniżyć mi abonament znowu podwyższa 🤣

Żebym został w ofercie abonamentowej, to musiało by być coś naprawdę ekstra. Raczej wątpię, aby Orange wykazało jakąś inicjatywę i coś miałbym zaproponowane. Dzięki za wsparcie 👍