Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?

ROZWIĄZANE

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?

@j131  a w przypadku zagubienia/kradzieży DO chyba można by potwierdzić tożsamość apką przy odbiorze nowego dokumentu 🤔


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6378
  • 26091
  • 216

Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?

@slav72 

Wydaje mi się że się zgadzamy co do meritum, zakres stosowalności tego e-dokumentu powinien być jaknajszerszy a konieczne zmiany w prawie wprowadzone niezwłocznie. Logiczne byłoby oczekiwanie, że zmiany w prawie poprzedzą emisję dokumentu. Niestety logika nie jest wysoko w aksjologii decydentów.

 

No i faktycznie ten akurat wpis ze strony gov który pokazujesz, jest taki nie-do-końca-jasny. Chyba tylko ktoś, kto faktycznie zgubił dowód i próbował się legitymować eTożsamością przy odbiorze nowego mógłby potwierdzić czy to jest możliwe. Jakoś przecież muszą takiego delikwenta sprawdzić. Z drugiej strony jeśli zgubiony dowód jest unieważniony (a to chyba powinna być pierwsza rzecz którą się robi w takim wypadku) to i eTożsamość jest nieważna... W sumie ciekawe zagadnienie. Przecież nie każdy musi mieć alternatywny, oficjalny dokument tożsamości taki jak paszport.

I co wtedy?

To może być tylko moje subiektywne wrażenie, ale kiedy ostatnio odbierałem dowód, to pani zwracała uwagę przede wszystkim na zgodność zdjęcia w nowym dowodzie z moim wyglądem. Na stary dowód nawet nie spojrzała, skasowała go tylko i oddała. Natomiast zgodność mojej fizjonomii z nowym dokumentem konsultowała jeszcze z koleżanką. Na szczęście konsultacja wypadła pozytywnie. Tak że podejrzewam, że przy zgubieniu dodatkowe dokumenty nie są w ogóle potrzebne, byle wygląd się zgadzał.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1655
  • 13409
  • 2

Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?

@tulipan_  przepisy RODO obowiązują wszystkich i tym bardziej operator musi dochować staranności, o której warto poczytać na stronie https://www.orange.pl/mojedane. Tam są opisane szczegóły na temat wykorzystywania i zabezpieczania Twoich danych, przysługujących uprawnień i warunków skorzystania z nich.   Możesz napisać do Inspektora Ochrony Danych w Orange Polska S.A.:
inspektorochronydanych@orange.com

Jeżeli zaś uważasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa, to masz prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

tutaj