Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Brak możliwości technicznych świadczenia usługi Neostrada a usługa alternatywna


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Brak możliwości technicznych świadczenia usługi Neostrada a usługa alternatywna

► Temat, ze względu na charakter omawianego zagadnienia, został przeniesiony z kategorii Internet domowy (etykieta: Neostrada) - Moderator Wiktor ◄

 

Witam,

W okolicach czerwca 2017r. zawarłem umowę na świadczenie usługi Neostrada do 80 Mb/s w nowej lokalizacji. W pierwszym roku usługi internet działał w miarę stabilnie, nie obserwowałem przerw w dostawie, a prędkości zamykały się w granicach 23 Mb/s. Problemy zaczęły się w drugiej połowie 2018r., a mianowicie bardzo częste przerwy w świadczeniu usługi (brak synchronizacji), a także spadek prędkości. Po kilku zgłoszeniach awarii technicy stwierdzili, iż linia jest przeciążona i jedyną opcją jest migracja na opcję do Neostrady do 20 Mb/s. Internet zaczął się zamykać na 12 Mb/s, a prędkość wysyłania 0,7 Mb/s. Niestety od dwóch miesięcy usługa działa katastrofalnie, ciągłe przerwy, obniżenie transferu, absolutny brak stabilności. W związku z tym złożyłem oświadczenie o chęci wypowiedzenia umowy za porozumieniem stron na okoliczność braku możliwości technicznych świadczenia usługi. W miniony czwartek miałem kontakt telefoniczny z Orange w tej sprawie z informacją, iż rozwiązanie umowy jest niemożliwe, jedyną opcją bez ponoszenia kosztów kary za wcześniejsze zerwanie umowy jest podpisanie umowy na alternatywną usługę mobilną.

Zanim zadam właściwe pytanie nadmienię tylko, iż obecna umowa kończy się w sierpniu br. oraz, że internet jest dla mnie narzędziem pracy (jestem samozatrudniony), a także służy rozrywce poza godzinami pracy i tu głównie mowa o Netflixie. Miesięczne transfery są bardzo duże biorąc pod uwagę, że Netflix w ciągu jednego wieczoru potrafi zrobić ruch na łączu na około 20 Gb.

 

Tutaj kilka pytań :

  1. Czy usługa alternatywna automatycznie przedłuży moją obecną umowę czy też usługa będzie świadczona nową drogą lecz tylko do czasu zakończenia obecnej umowy ?
  2. Skoro zawarłem pierwotna usługę na internet bez limitu pobranych danych jak to ma się do nowej propozycji świadczenia usługi drogą LTE ? Z pewnością pakiety posiadają limity, a usługa „alternatywna” powinna posiadać według mnie podobną specyfikację.
  3. Jakie jest minimum (prędkościowe) według Orange, które będzie świadczyło iż w danej lokalizacji są warunki do świadczenia usługi mobilnej LTE?

Czuje się ofiarą dziwnych zapisów w umowie, skoro usługa, na którą zawarłem umowę nie działa jak należy to powinienem mieć możliwość wypowiedzenia takiej umowy. To po Państwa stronie leży problem, technicy stwierdzili, iż Orange przyłączyło zbyt wiele osób do centrali i stąd problem z utrzymaniem jakości świadczenia usługi.

 

Pozdrawiam

7 ODPOW. 7
Anonim

Nie dotyczy

Brak możliwości technicznych świadczenia usługi Neostrada a usługa alternatywna

@mx12098  jeśli generujesz ~600 GB na miesiąc to usługa Internet Mobilny LTE, nie jest raczej dla ciebie, ale jeśli masz kasę i potrzebę (zawodową) to trzeba się zdecydować, ale najpierw porób testy LTE jak tam Orange w pobliżu domu udostępnia LTE, o szybkość i stabilność tej usługi mi chodzi.

Internet Domowy 4G za 69,99 oferuje 250 GB na miesiąc, potem musiał byś włączać dodatkowy pakiet, bo inaczej będzie lejek i maksymalnie 1 Mb/s, nie będę tego wyliczać, ale spory rachunek wygenerujesz jak będziesz chciał tyle pobierać GB co obecnie, inna sprawa to dostępność LTE w okolicy, dobry sygnał i 2 pasma, bo musisz mieć router z agregacją pasm, by te swoje wymagania zaspokoić, router co najmniej Huawei E5785, co do reszty pytań i zmiany oferty, to już poprzez czat czy telefon dopytaj Operatora.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Brak możliwości technicznych świadczenia usługi Neostrada a usługa alternatywna

A podpisałeś papier na migrację do 20 czy było przez telefon robione?

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Brak możliwości technicznych świadczenia usługi Neostrada a usługa alternatywna

Przez telefon.

Anonim

Nie dotyczy

Brak możliwości technicznych świadczenia usługi Neostrada a usługa alternatywna

@mx12098 jeszcze dodam, po LTE nie ma gwarantowanej prędkości,dlatego przed przejściem na Mobilny Internet, napiszę jeszcze raz, Testy szybkości LTE obowiązkowe, by nie było zaskoczenia potem, że LTE nadaje się tylko do przeglądania poczty i stron www, jeśli router agreguje pasma i nadajnik to udostępnia to szybkość do 300 Mb/s przy 2 pasmach, znając życie jeśli w pobliżu dużo osób korzysta z LTe to szybkość LTE będzie o połowę mniejsza, standardowy modem LTE to już ci może max 30 Mb/s uzyskać, więc trzeba na to uważać, druga sprawa, najracjonalniej to trzeba by 2 umowy na Mobilny Internet mieć, przy takich potrzebach, jeden modem LTE i karty sim przekładać, jeśli nie masz możliwości na Firmę umowy zawrzeć, to będzie drogo.


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Brak możliwości technicznych świadczenia usługi Neostrada a usługa alternatywna

Mam możliwość zawarcia na firmę, pytanie tylko czy w ramach tej "migracji" na alternatywną usługę można skorzystać z oferty dla firm. Wiem, że jest oferta LTE z limitem 999gb w strefie za niespełna 60 zł.

Anonim

Nie dotyczy

Brak możliwości technicznych świadczenia usługi Neostrada a usługa alternatywna

Nie przejdziesz z Internetu kablowego na Mobilny, to są zupełnie inne oferty, internet kablowy jest bez limitu danych, mobilny internet ma limity,więc będzie świeża umowa, bez problemów na Firmę ją zawrzesz, dogadaj to z konsultantem. Jest dla Firm, taka co cię zadowoli (999 GB), kosztuje z vat 78,71 zł, dobierasz modem FLYBOX LTE+ i będzie przyzwoita oferta.


Zespół Nasz Orange
  • 2908
  • 10834
  • 64

Brak możliwości technicznych świadczenia usługi Neostrada a usługa alternatywna

@mx12098, jak Twoja sprawa wygląda? Udało Ci się przejść na internet mobilny dla firm?