Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Zmiana operatora w trakcie umowy

ROZWIĄZANE

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 10
  • 0

Zmiana operatora w trakcie umowy

Cześć, mam pytanie, niedawno do mamy zadzwonił konsultant, że jest możliwość podłączenia światłowodu z Orange. Problem jest w tym, że ma jeszcze umowę u lokalnego operatora która została podpisana jakoś w lecie tego roku na 2 lata. Znalazłem na forum  temat, że zmieniło się prawo i jest możliwość zmiany operatora w trakcie trwania umowy: https://nasz.orange.pl/t5/Sieć-i-dostępność-usług/zmiana-dostawcy-Internetu-przez-światłowód-w-formu...

W związku z tym mam pytanie. W jaki najlepszy sposób skontaktowac się i co ma popowiedzieć lub napisać (jakiś wzór) aby zmienić operatora. Sprawdzałem temat i z tego co się dowiedziałem to, że jeśli dostawcy mają podpisaną umowę i punkty styku to istnieje możliwość zmiany operatora. Tylko nie wszyscy pracownicy wiedzą. Chciałbym aby mama zmieniła lokalnego operatora na Orange ze względu na korzystniejszą ofertę w podobnej cenie.

 

___________

* W temacie doprecyzowałem kategorię - Wiktor

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 147
  • 664
  • 18

Zmiana operatora w trakcie umowy

@Frog Faktycznie zmieniły się jakieś przepisy/rozporządzenia i został wprowadzony w salonach proces zmiany dostawcy internetu jak w podlinkowanym temacie.

Jednak to nie umożliwia Ci rozwiązania umowy bez kary, a jedynie ‚uproszczenie’ w zmianie dostawcy - trochę na wzór przenoszenia numeru, choć nie do końca.

Zatem czekajcie na zakończenie umowy lub jakąś pisemną informację od lokalsa o zmianie oferty na gorszą i możliwości wypowiedzenia bez kary 😉

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

6 ODPOW. 6

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13500
  • 55208
  • 659

Zmiana operatora w trakcie umowy

@FrogZweryfikuj to na stronie Orange https://www.orange.pl/view/mapazasiegu i składaj wniosek, ale z zaznaczeniem terminu zakończenia poprzedniej umowy ze starym operatorem, aby uniknąć kar za zerwanie umowy. Z tego co wiem nie można tego robić w jej trakcie...bo obowiązuje lojalka

Operatorzy się dogadają między sobą po Twoim wniosku o zmianę operatora

 

Dopowiadając; warto się dowiedzieć u obecnego czym skutkuje zerwanie umowy i wszystko będzie jasne. W Orange to można sobie sprawdzić na infolinii lub w aplikacji


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29466
  • 270

Zmiana operatora w trakcie umowy

Jak zwykle wtrącę swoje "pięć groszy", @agat13  ja zrozumiałem z opisu @Frog  że jego mama nie przedłużała umowy z lokalsem lecz co dopiero podpisała, nie wiadomo czy przy podpisywaniu lojalki na 2 lata nie uzyskała jakiś rabatów z zastrzeżeniem że przy wcześniejszym zakończeniu umowy lub przeniesieniu owe rabaty nie będą musiały być zwrócone, tego nie wiemy, nie mamy wglądu w umowę, poza tym nie wiadomo czy lokals będzie chciał czy też musiał współpracować z Orange w kwestii przeniesienia umowy. Tak naprawdę niewiele wiemy więc według mnie nie tu na forum należy szukać pomocy/porady a u samego operatora do którego chce się przejść czyli w Orange infolinia, a najlepiej salon firmowy.


Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 147
  • 664
  • 18

Zmiana operatora w trakcie umowy

@Frog Faktycznie zmieniły się jakieś przepisy/rozporządzenia i został wprowadzony w salonach proces zmiany dostawcy internetu jak w podlinkowanym temacie.

Jednak to nie umożliwia Ci rozwiązania umowy bez kary, a jedynie ‚uproszczenie’ w zmianie dostawcy - trochę na wzór przenoszenia numeru, choć nie do końca.

Zatem czekajcie na zakończenie umowy lub jakąś pisemną informację od lokalsa o zmianie oferty na gorszą i możliwości wypowiedzenia bez kary 😉


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 10
  • 0

Zmiana operatora w trakcie umowy


@agat13napisał(-a)

@FrogZweryfikuj to na stronie Orange https://www.orange.pl/view/mapazasiegu i składaj wniosek, ale z zaznaczeniem terminu zakończenia poprzedniej umowy ze starym operatorem, aby uniknąć kar za zerwanie umowy. Z tego co wiem nie można tego robić w jej trakcie...bo obowiązuje lojalka

Operatorzy się dogadają między sobą po Twoim wniosku o zmianę operatora

 

Dopowiadając; warto się dowiedzieć u obecnego czym skutkuje zerwanie umowy i wszystko będzie jasne. W Orange to można sobie sprawdzić na infolinii lub w aplikacji


Zastanawia mnie ta stronka sprawdzania zasięgu, bo gdy wpisuje adres, to nie ma informacji, że mogę podłączyć, a konsultant mówi, że można. Która opcja będzie lepsza,aby się dowiedzieć, infolinia czy salon?


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13500
  • 55208
  • 659

Zmiana operatora w trakcie umowy

@Frog  to obojętne, bo i tak nic ani tu, ani tu nie musisz podpisywać..

Salon jednak ma więcej czasu na szukanie informacji


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29466
  • 270

Zmiana operatora w trakcie umowy

@Frog  zdecydowanie salon firmowy, tam wszystko sprawdzą i dokładnie Ci powiedzą jak wyglądałoby ewentualne przeniesienie i jakie są koszty z tym związane (nie zapomnij zabrać ze sobą obecnej umowy z lokalsem).