- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana telefonu na gwarancji
Dzień dobry,
Moja sytuacja wygląda tak: jestem kilkaset kilometrów od domu i zepsuł mi się telefon (Xperia M5, padł głośnik do rozmów telefonicznych). Nie mam przy sobie pudełka, karty gwarancyjnej ani dowodu zakupu. Czy istnieje szansa, że bez tych rzeczy mogę oddać telefon na gwarancję? Przez salon Orange lub bezpośrednio zamówić naprawę przez stronę Sony?
Pozdrawiam,
msnowak
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana telefonu na gwarancji
@msnowak a masz blisko do "firmowego" salonu Orange?
Rozumiem, że telefon kupiłeś w ramach jakiejś umowy o świadczenie usług od Orange... ja bym podszedł do salonu (firmowego) i tam zapytał o możliwość złożenia reklamacji w ramach rękojmi - jeśli telefon od Orange, to powinni mieć w bazach numer imei, datę zakupu itd... drugi "warunek" jeżeli umowa na Ciebie - masz dowód - zidentyfikują, że Ty jesteś stroną umowy. lepiej jeśli d kupna do dzisiaj nie minął rok... wtedy rękojmia zakłada, że wada urządzenia była w momencie zakupu... ale wiesz, głośnik, to może być awaria wskutek niewłaściwego użytkowania ...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana telefonu na gwarancji
Poza tym w zależności do daty zakupu Sony wystawiało lub nie karty gwarancyjne i serwis może odmówić naprawy (jeśli w danym okresie karty były obowiązkowe).
Kolejnym z warunków przyjęcia sprzętu jest możliwość odtworzenia numeru IMEI (czy masz jakąś nalepką z nim?).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana telefonu na gwarancji
Piotrekk85 napisał(-a):
@Misiek62: nie w każdym salonie "firmowym" jest możliwość otworzenia duplikatu dowodu zakupu.
Poza tym w zależności do daty zakupu Sony wystawiało lub nie karty gwarancyjne i serwis może odmówić naprawy (jeśli w danym okresie karty były obowiązkowe).
Kolejnym z warunków przyjęcia sprzętu jest możliwość odtworzenia numeru IMEI (czy masz jakąś nalepką z nim?).
@Piotrekk85, ależ ja nie gwarantuję, że @msnowak dostanie w salonie dowód zakupu, ale zgodzisz się ze mną, że spróbować warto. co do IMEI, jest przecież kod umożliwiający jego wyświetlenie... a wspomniałem o nim dlatego, że w umowach które do tej pory miałem ten numer był zawierany, więc ... warunkując wszystko tym czy zakup był w sieci Orange... daje to szanse na udowodnienie, że jest właścicielem oraz od kiedy posiada dany aparat.
Update. Co do rękojmi, nie potrzebna gwarancja tylko trzeba udowodnić, że się u danego sprzedawcy dokonało tego konkretnego zakupu. W zgłoszeniu reklamacyjnym trzeba wyraźnie określić swoje żądanie oraz to iż klient chce skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi. Zakładam, że zazwyczaj chodzi o naprawę ewentualnie wymianę na nowe urządzenie... W tym przypadku - sprawa @msnowak - problem sprowadza się głównie do dotarcia do sprzedawcy... ale jak sądzę dowolny salon firmowy Orange będzie właściwym do złożenia żądania reklamacyjnego w trybie rękojmi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś