Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Mam problem ze skorzystaniem z rękojmi


Poziom 6, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 0
  • 0

Mam problem ze skorzystaniem z rękojmi

Mam problem ze skorzystaniem z rękojmi. Telefon został zakupiony 15/11/2016r. a 05/11/2018 zgłosiłem w salonie prośbę o naprawienie usterki, ponieważ w telefonie zepsuł się głośnik. Myślałem, że będzie to prosta naprawa: zgłaszam, naprawiają, nadal korzystam i jestem zadowolony ze współpracy. Niestety nie uzyskałem pomocy. Tym bardziej, mój problem nie został nawet zbadany ani przez pracownika salonu ani przez serwis. Zgłoszono w moim imieniu usterkę i dostałem natychmiastową odpowiedź, że telefon nie posiadał usterki w dniu zakupu. Odpowiedź nie odnosi się do zgłaszanego problemu. Miałem pełne prawo do skorzystania z rękojmi i to zrobiłem. Aktualnie nadal mam zepsuty telefon, który leży w salonie w Warszawie, odpowiedź nie na temat, brak zbadania sprawy i do tego jeszcze został przekroczony czas 2 lat. Proszę o pomoc. Zależy mi na naprawie głośnika. Tylko tyle.

Mam przed sobą wszelkie dokumenty: ekspertyzy (ekspertyza bez zbadania sprawy, bo przecież telefon jest zepsuty a nie stwierdzili usterki. To jest niemożliwe), zgłoszenie do Państwa reklamacji (w odpowiedzi od Państwa otrzymałem odesłanie do producenta- ale ja zgłaszałem chęć rękojmi!).

Czy ktoś czyta te reklamacje i zgłoszenia, czy z automatu są negowane wszelkie problemy z telefonami? W żadnej z odpowiedzi nie dostałem merytorycznej pomocy. Tylko zbywanie.

Nie jestem w stanie zrozumieć jak można wydać orzeczenie na zepsuty głośnik, że nie był uszkodzony w dniu sprzedaży… Po prostu teraz jest uszkodzony, ale nikt tego nie sprawdził.

Proszę o pomoc. Nie spodziewałem się, że będę musiał walczyć o swoje prawa. Ale jeśli tak trzeba, to zrobię to, by pokazać, że nie można tak podchodzić do problemów klientów. Jeżeli nie uzyskam pomocy w naprawie telefonu (z której chciałem skorzystać zgodnie z przysługującym mi prawem i w terminie), będę zmuszony nagłośnić sprawę i napisać do Rzecznika Praw Konsumenta. Czuję się oszukany i zbywany przez Państwa.

3 ODPOW. 3

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38899
  • 1388

Mam problem ze skorzystaniem z rękojmi

W przypadku rękojmi wada musi istnieć w dniu zakupu. W drugim roku od zakupu to osoba kupująca musi wykazać istnienie wady. W tym wypadku może lepiej wypadało skorzystać z gwarancji. Jeśli telefon był brany na osobę fizyczną, to sugerowałbym skontaktować się z powiatowym rzecznikiem konsumentów by pomógł napisać może nowe pismo.

Poziom 6, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 0
  • 0

Mam problem ze skorzystaniem z rękojmi

Ja zgłosiłem usterkę sprzedawcy. Na stronie Orange są podane warunki zgłoszenia usterki w tytuł rękojmi i je spełniłem. Dodatkowo jest na stronie napisane, że przed wysłaniem do serwisu pracownik Salonu sprawdzi usterkę - wystarczyło zadzwonić na dowolny numer i przyłożyć słuchawkę do ucha do proponowałem przy drugiej wizycie w Salonie w Złotych tarasach. Nawet dyktując Kierownikowi reklamację na odpowiedź serwisu mówiłem żeby przy mnie sprawdził telefon i napisał mi na piśmie, że jest lub nie ma usterki, bo serwis tego nie stwierdził.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38899
  • 1388

Mam problem ze skorzystaniem z rękojmi

Pracownik salonu nie jest ekspertem i nie podejmuje decyzji w zakresie rękojmi. Poza tym istnieje usterki nie ma wpływu na rękojmię. Musi być to wada tzw. fabryczna istniejąca w dniu zakupu a nie uszkodzenie mechaniczne czy wynik zużycia. W pierwszym roku od zakupu jest domniemanie że wada była. W drugim to na kupujacym jest obowiązek wykazania istnienia wady w dniu zakupu. Poza tym ważna jest treść - czy napisałeś w zgłoszeniu że to wynik jakiejś wady z dniu zakupu?
Wg mnie najrozsądniej udać się do powiatowego rzecznika konsumentów który może coś pomoże. Bo tu został wg mnie wybrany zły tok reklamacji towaru.