Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Huawei p8 lite - gwarancja


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Huawei p8 lite - gwarancja

@Misiek62, cytujesz wybiórczo zdanie, a nie całość. Zacytuj całość nt. kosztów reklamacji.

Podam absurdalny przykład. Ten telefon kosztuje koło 900zł. Ja teoretycznie mogę być z USA, więc np. przyjazd do salonu w Polsce by oddać na rękojmie może kosztować mnie więcej. Czy sprzedawca ma obowiązek to zwrócić?

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5496
  • 18584
  • 186

Huawei p8 lite - gwarancja

@Piotrekk85zacytowałem całe zdanie - wystarczające. Kolejne na wskazanej przeze mnie stronie odnosi się do przypadku, gdy wysłanie zakupionej rzeczy byłoby nadmiernie utrudnione - wtedy do klienta przyjeżdża serwis ... czyli klient musi daną rzecz udostępnić "sprzedającemu" w miejscu gdzie ona się znajduje;

co do Twojego przykładu - tu jest absurdalne założenie - że musisz dojechać do salonu - choćby po to jest zobowiązanie sprzedającego do pokrywania kosztu wysyłania "rzeczy"... i to w obie strony - do naprawy (serwisu) i po usunięciu wady do klienta. Dalej na stronie UOKiK jest też mowa o ewentualnym koszcie ubezpieczenia przesyłki !!!


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Huawei p8 lite - gwarancja

Zacytuję całość:

"Konsument składający reklamację powinien na koszt sprzedawcy dostarczyć wadliwą rzecz do miejsca wskazanego w umowie (jeżeli tego miejsca nie określono, tam gdzie została mu wydana). Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie do sprzedawcy będzie nadmierne utrudnione, konsument musi udostępnić mu towar w miejscu, w którym się znajduje.
Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Jeżeli koszt demontażu i ponownego montażu przewyższa cenę kupionego towaru, to konsument jest zobowiązany ponieść koszty przewyższające wartość zakupionego towaru lub ma prawo żądać od sprzedawcy pokrycia kosztów montażu i ponownego zamontowania – do wysokości ceny kupionego towaru."


Po pierwsze, ta sytuacja nie dotyczy Orange i zamówień przez orange.pl bo taka informacja jest w regulaminie sklepu. Więc każdy kupujący ma informację, poza tym zawsze można się ze sklepem internetowym skontaktować i zweryfikować info.
Po drugie, jest informacja, że to jest do wysokości ceny kupionego towaru. Więc nie każde koszty,

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5496
  • 18584
  • 186

Huawei p8 lite - gwarancja

@Piotrekk85  chcesz udowodnić że wysłanie telefonu, choćby kurierem, jest droższe od jego nominalnej wartości - takiej jaką Orange przyjmuje na poczet ustalenia opłaty "za odstąpienie od umowy" ?

Po co cytujesz zdania dotyczące demontażu urządzenia - nie mają zastosowania w tej sprawie.

Co do zapisów regulaminu sklepu - nie mogą one być mniej korzystne niż uprawnienia wynikające z przepisów Kodeksu Cywilnego, regulujących prawo do rękojmi!!! Te przepisy są dla konsumenta, a nie dla sprzedającego.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Huawei p8 lite - gwarancja

@Misiek62, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Zdanie, które cytujesz dotyczy sytuacji braku w umowie. To jest. Więc nie możesz stosować tego zdania. Poza tym na jaki adres do Orange chcesz wysłać?
Skierniewice, magazyn w Ołtarzewie, Warszawa na Jerozolimskie, na konkretny salon?
Jeśli przesyłka będzie na koszt odbiorcy, podejrzewam, że bez wcześniejszego umówienia z Orange nie zostanie podjęta. Nikt nie ogranicza niczyich praw.

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5496
  • 18584
  • 186

Huawei p8 lite - gwarancja

@Piotrekk85, ale jesteś uparty, a do tego nie czytasz zbyt uważnie co ja piszę ... przecież napisałem, że w pismie do Orange należy zwrócić się o wskazanie w jaki sposób może skorzystać z prawa skorzystania z dostarczenia telefonu na koszt sprzedającego! Po drugie, proponowałem wystąpienie reklamacyjne na adres do korespondencji. 

O jakim braku (czego) w umowie piszesz? Przecież staram się napisać jasno, umowa nie może ograniczać praw ogólnych konsumenta, zajrzyj sobie do KC i poczytaj tam o rękojmi, odpowiedzialności sprzedającego. Uważasz, że na stronie UOKiK wprowadzano by konsumenta w błąd? Nie zarzucaj mi takiego działania - przecież cytowałem informacje z tej strony. Jak dla mnie są one jednoznaczne.

 

Update. Jeżeli Twoje zastrzeżenia do moich informacji odnoszą się do kwestii dostarczenia telefonu do salonu czy wysyłki - załóżmy hipotetycznie - klient mieszka daleko od jakiegokolwiek salonu, ma fatalne możliwości dojechania - czy nie lepiej żeby dotarł do niego kurier? Poczytaj dalej na przywoływanych (także przez Ciebie) informacjach ze strony UOKiK - "konsument ma prawo żądać od sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia wadliwego produktu. Jako szkodę w szczególności można potraktować koszt m.in. odebrania rzeczy (np. osobiste koszty związane z wizytą w sklepie), odesłania rzeczy w związku z reklamacją, jej przewozu oraz ubezpieczenia (jeżeli była przesyłana)." i jeszcze dalej o ewentualnym koszcie ekspertyzy - gdyby sprzedawca nie uznał reklamacji bez jej przeprowadzania...  

Więc jeszcze raz, zróbmy rachunek ... sprzedającemu może się bardziej "opłacać" odebrać od klienta towar na swój koszt, a po naprawie, także na swój koszt, odesłać go do klienta. 

 

Ja nie przesądzam jak autor tematu ma się zachować, tylko opisuję możliwe rozwiązania.

 

 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Huawei p8 lite - gwarancja

Nie jest to prawdą co piszesz o kosztach, zawsze limitem jest przy rękojmi (dokładnie: odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową) jest cena zakupu telefonu. Teoretycznie sprzedawca może od razu dostarczyć nowe urządzenie (jeśli jest to dla niego tańsze rozwiązanie).

Jest XXI wiek. Czy ludzie naprawdę mają gnać na pocztę i wysyłać listy by otrzymać rzeczy które są w internecie?
Bądźmy poważni.

Uprawnienie w zdaniu "Konsument składający reklamację powinien na koszt sprzedawcy dostarczyć wadliwą rzecz do miejsca wskazanego w umowie (jeżeli tego miejsca nie określono, tam gdzie została mu wydana)." dotyczy tylko sytuacji kiedy sprzedawca nie wskazuje miejsca w umowie. Tu takiej sytuacji nie ma miejsca, wzorce umowne są na stronie www. Wydanie dla niektórych 50 zł na ubezpieczoną przesyłkę kurierską jest sporym wydatkiem, a takie błędne podpowiedzi powodują tylko nadmierne koszty.

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5496
  • 18584
  • 186

Huawei p8 lite - gwarancja


Piotrekk85 napisał(-a):
Nie jest to prawdą co piszesz o kosztach, zawsze limitem jest przy rękojmi (dokładnie: odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową) jest cena zakupu telefonu. Teoretycznie sprzedawca może od razu dostarczyć nowe urządzenie (jeśli jest to dla niego tańsze rozwiązanie).

Jest XXI wiek. Czy ludzie naprawdę mają gnać na pocztę i wysyłać listy by otrzymać rzeczy które są w internecie?
Bądźmy poważni.

Uprawnienie w zdaniu "Konsument składający reklamację powinien na koszt sprzedawcy dostarczyć wadliwą rzecz do miejsca wskazanego w umowie (jeżeli tego miejsca nie określono, tam gdzie została mu wydana)." dotyczy tylko sytuacji kiedy sprzedawca nie wskazuje miejsca w umowie. Tu takiej sytuacji nie ma miejsca, wzorce umowne są na stronie www. Wydanie dla niektórych 50 zł na ubezpieczoną przesyłkę kurierską jest sporym wydatkiem, a takie błędne podpowiedzi powodują tylko nadmierne koszty.

@Piotrekk85 ostatni raz odpowiadam w tym temacie. 

 

Po co Ty snujesz rozważania na jakieś sytuacje nie związane z tematem? Przecież omawiamy konkretny przypadek. Kwestia kosztu przesyłania (kurierem) telefonu, nie powinna przekroczyć jego wartości. Więc dlaczego podnosisz kwestię limitu - wartości telefonu?

Podam Ci jeszcze przykład decyzji UOKiK dotyczącej klauzuli abuzywnej (niedozwolonej):

Numer wpisu: 3467
Data wyroku: 2011-12-13
"Wszelkie koszty związane z odesłaniem towaru w związku z reklamacją lub zwrotem obciążają Kupującego"

- czytaj od 2012 roku taki zapis w umowach, regulaminach itp. jest niedozwolony.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Huawei p8 lite - gwarancja

W międzyczasie został znowelizowany kodeks cywilny. Obecnie mowa tylko o "zdroworozsądkowych" kosztach. Obecnie zdroworozsądkowe ponosi sprzedawca, nadmierne kupujący.

 

W Polsce nie ma prawa precedensu, a opinie w konkretnej sprawie wydane przed sądem okręgowym nie są instrukcją dla innych sądów.

 

Tu nie mamy takiej sytuacji. Kupujący jest informowany przy sprzedaży o sposobach składania reklamacji. Obecnie trzeba najpierw poinformować sprzedawcę o chęci skorzystania z rękojmi, a potem ustalić sposób dostarczenia towaru.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5496
  • 18584
  • 186

Huawei p8 lite - gwarancja

Jednak zmusiłeś mnie do odniesienia się. KLAZULE ABUZYWNE - ujęte w rejestrze takich klazul, to takie zapisy, które są w umowach zakazane i nawet jeżeli są w umowie, to nie obowiązują klienta - więc nie pisz o precedensach, bo one nie mają żadnego związku z klauzulami. Tym samym, nie są to "durne argumenty".

 

Jeszcze raz napiszę; podpowiadałem pisemne wniesienie reklamacji i sugerowałem by zapytać Orange, żeby wskazało w jaki sposób klient może skorzystać z prawa dostarczenia towaru na koszt sprzedającego. 

Jeżeli powołujesz się na nowelizację kodeksu, to nie czyń tego hasłem "była" ale podaj łaskawie jak brzmi przepis - a jeszcze lepiej jego wykładnia. 

Zauważ, że osobiście unikam języka prawniczego, za to cytuję informacje ze strony internetowej urzędu, którego zadaniem jest ochrona konsumenta... i który jest w tym zakresie organem stosującym prawo, stojącym na straży interesów konsumenta.

Zapytam czy kwestionujesz aktualność treści na stronie UOKiK??

Dopowiem, żeby Ci ułatwić.

Własnie te "nowelizacje KC" o których wspominasz, wprost regulują kwestie odesłania "na koszt sprzedawcy" a sprawy współmierności kosztu odnoszą się do ewentualnych nakładów na demontaż i powrotne zamontowanie rzeczy - czyli mówią o przypadku gdy zakupiony towar jest gdzieś instalowany - bo inaczej się nie da z niej korzystać - i w tej sytuacji w celu uniknięcia nadmiernych kosztów po stronie sprzedawcy - został dodany kolejny przepis KC.