Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Brak zasięgu będąc w samochodzie w Koszalinie na telefonie Samsung Galaxy M35 5G.

ROZWIĄZANE

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 75
  • 84
  • 1

Brak zasięgu będąc w samochodzie w Koszalinie na telefonie Samsung Galaxy M35 5G.

Witam. Bardzo proszę kolegów i koleżanki o pomoc.Bardzo przepraszam że jestem w sieci Nju , a nie w Orange ale pomyślałem że przecież to te same nadajniki. Zakupiłem kilka dni temu nowy smartfon SAMSUNG GALAXY M35 5G. Teraz mam taki problem : mieszkam w Koszalinie , i dosłownie w całym mieście , gdy jadę swoim autem , to nie mam zasięgu !!! Oczywiście , jadąc autem , to mam telefon schowany w kieszeni kurtki bo używam zestawu oryginalnie w moim aucie przez parowanie bluetooth.Ogromnie się zdziwiłem , jak na kierownicy mego auta pokazuje mi zasięg dosłownie na ZERO czyli ...ani nawet jednej kreski na antence w telefonie. Lecz dopiero gdy podjechałem pod sam nadajnik BTS to wtedy łaskawie jest zasięg ale....tylko na jedną kreskę !!! mimo że mój smartfon widzi się z nadajnikem BTS !!! Postanowiłem od razu zawieść ten smartfon do Serwisu SAMSUNG w Koszalinie. Po oddaniu telefonu , wydano mi też smartfon Samsung ale inny model M13. I co się okazało...??? Nadal to samo !!!- zero zasięgu w całym mieście , bo specjalnie testowałem i jeździłem. TERAZ WAŻNE : Pojechałem do salonu ORANGE ( autoryzowany ) w Koszalinie aby ponownie wymienić kartę SIM na najnowszą ,chociaż ja miałem już taką kartę wymienianą kilka miesięcy temu. Po tej wymianie również nadal brak zasięgu. Będąc w moim aucie próbowałem używać różnych ustawień sieci : 2 G , 3 G ,4G LTE oraz 5 G. Ozcywiście z włączoną funkcją VOLTE jak też z wyłączoną oraz włączonym internetem . Też nic to nie dało. Za każdym razem gdy próbowałem się z kimś połączyć , to były komunikaty na wyświetlaczu : " BRAK SIECI " , lub " NIE ZAREJESTROWANO W SIECI " .W końcu postanowiłem tą nową kartę SIM przełożyć do mojego starego smartfona MOTOROLA MOTO X STYLE 1572  , który mam już ponad 15 lat. Wiedziałem doskonale , że w tym smartfonie będzie zasięg antenki NA FULL bo zawsze przecież z niego korzystałem , zanim zakupiłem ten SAMSUNG GALAXY M35 5G. I teraz tak : w tym starym smartfonie Motorala mam ustawione na sieć 4G LTE oczywiście bez funkcji VOLTE , bo ten telefon jest stary i nie posiada tej opcji. Jadąc po mieście nawet na tych samych ulicach co wtedy jechałem ,mam zasięg antenki na WSZYSTKIE KRESKI !!!!- No i oczywiście zacząłem próbować dzwonić z telefonu. Cały czas miałem dobry sygnał i nie przerywało mi rozmów. Teraz pytanie do kolegów i koleżanek : czy ktoś z WAS miał taki problem jak mój opisany??? - bardzo proszę o wszelkie informacje i odpowiedzi , bo teraz nie mam ani nowego smartfona , ani pieniędzy , którymi za niego zapłaciłem w sklepie.Cały czas się zastanawiam, gdzie jest główna przyczyna braku zasięgu sieci : Czy to wina tych dwóch smartfonów SAMSUNG GALAXY M35 5G oraz SAMSUNG M13 ???? Czy jest to wina po stronie firmy Nju mobile , albo Orange ??? - przecież.....gdzieś musi być przyczyna. Serdecznie pozdrawiam.

 

 

 

 

________________________

*Doprecyzowałem nazwę tematu - moderator Wojciech.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 75
  • 84
  • 1

Brak zasięgu będąc w samochodzie w Koszalinie na telefonie Samsumg Galagy M35 5G.

Witam kolegów. SPRAWA JEST JUŻ ROZWIĄZANA !!!

Postaram się kolegom dokładnie tu napisać co się wydarzyło dalej w mojej sprawie. Bardzo proszę o wyrozumiałość , bo to dla mnie trudna jest sprawa. A więc tak : po piątym wysłaniu mego smartfona do Serwisu w Piasecznie , w końcu Serwis UZNAŁ moją reklamację oraz moje usterki. Do dzisiaj nie wiem , czy ten Serwis uznał moje reklamacje dlatego że był mój telefon już pięć razy u nich bez usunięcia usterek??? czy może dlatego że napisałem do Serwisu pismo ( przez sklep Media Expert ) że jeżeli tym razem nie naprawicie mi telefonu lub nie zwrócicie mi kasy do skieruję całą sprawę do Sądu Rejonowego w Koszalinie za pośrednictwem , i z pomocą Rzecznika Praw Konsumenta ??? tego nie wiem , ale zapewniam Was drodzy koledzy , że ja ich nie straszyłem tym Sądem , lecz na prawdę miałem już gotowe dokumenty i przygotowane aby to wykonać. Następnie Serwis wysłał dokumenty do Producenta Samsung w Polsce aby ten z kolei wysłał decyzję do sklepu Media Expert w Koszalinie. Ta decyzja natychmiast umożliwiła mi odebrać w sklepie drugi ( taki sam model smartfona jak miałem wcześniej ) , a nawet kierownik sklepu zapytał mnie czy może chcę otrzymać pieniądze.Wybrałem tą pierwszą opcję czyli NOWY SMARTFON ale ......... tym razem się umówiłem z kierownikiem sklepu że jeżeli będzie znowu taka sama usterka w telefonie , to wtedy zwracam mu ten telefon , a on mi daje kasę. Tak się umówiliśmy , dlatego żeby nie wysyłać ZNOWU tego NOWEGO telefonu na gwarancję do Serwisu może znowu 5 razy albo i więcej ☹️ . Następnie odebrałem nową sztukę i pojechałem do domu. Teraz tak : Dzisiaj czyli 1.01.2025 roku wziąłem ten tel. do auta ( oczywiście duży STRES😬 ) następnie sparowałem tel.z autem czyli z zestawem. Okazało się ,że owszem połączył się ale....znowu BRAK ZASIĘGU W AUCIE. Następnie wykonałem kilka czynności. Wyszedłem z auta wyłączyłem parowanie oraz opcję Bluethooth w telefonie , i .....wtedy zobaczyłem na samym telefonie że pojawił się zasięg antenki oraz też 4G.LTE. Następnie wsiadłem do auta , znowu połączyłem tel. z autem i brak zasięgu. TERAZ UWAGA !!! Wychodzę z auta i widzę w samym tel.że telefon chce mi coś zaktualizować. Była to AKTUALIZACJA TELEFONU , miałem włączony internet z karty SIM więc zezwoliłem na to pobranie. Następnie tel. zapytał czy pobrać tak zwaną LOKALIZACJĘ ( nie jestem pewny czy taki był tutuł ) więc też się zgodziłem. Ale UWAGA , podczas pobierania oraz instalowania jej , było pytanie czy zezwolić na opcję która sprawdza i wykrywa problemy z nadajnikami , gdy telefon ma problem z połączeniem i z siecią. Oczywiście dałem na OK. Zaznaczam tutaj , że nie chodziło mi o lokalizację gdzie ja się znajduję obecnie , więc tamtą opcję się nie zgodziłem. Następnie , telefon się sam wyłączył. Na ekranie pojawił się pasek postępu aktualizacji od 0 do 100% lecz długo to trwało ( moim zdaniem 😉 ) około 11 minut. Następnie telefon się uruchomił. Wtedy wszedłem do auta i podjąłem znowu próbę połączenia tel. z autem. Wtedy wszedłem w Ustawienia w telefonie w Połączenia  Bluetooth , i co się okazało??? że tam są 3 opcje w momencie parowania tel.  : POŁĄCZENIA , DŹWIĘK i jeszcze jedna opcja ( wybaczcie teraz nie pamiętam ). Ale co najważniejsze tutaj : że powinny się połączyć te wszystkie 3 opcje ( po prawej stronie są zielone kropki włączenia ich ) a u mnie cały czas się NIE ŁĄCZYŁA ta pierwsza opcja czyli POŁĄCZENIA !!! po prostu była na szaro !!! a reszta te dwie się połączyły. Dopiero doszedłem wtedy do wniosku że po tej Aktualizacji całego tel. oraz tej funkcji Lokalizacja ( co pisałem wyżej ) to dopiero wtedy podczas próby sparowania telefonu , to wtedy WSZYSTKIE 3 OPCJE BYŁY NA ZIELONO !!! I dopiero wtedy fizycznie zobaczyłem że na zestawie głośnomówiącym oraz między zegarami pojawił się tak bardzo oczekiwany ZASIĘG ANTENKI NA FULL. Radość była niesamowita.🤣🤣🤣 Tym o to sposobem nareszcie udało się ZAKOŃCZYĆ mój problem. PS-  a co do tego czujnika zbliżeniowego to obecnie jest ok. Czasem się ekran przy uchu zaświeci ale to tylko na ułamek sekundy , więc nie przeszkadza mi to. W tamtym smartfonie co oddałem do serwisu to był też android ver. 14. Tutaj obecnie też mam android ver.14 ale tutaj system pobrał te aktualizacje całego telefonu oraz opcję Lokalizacja , a pamiętam że w tamtym tel. Nie pobierał takiej aktualizacji oraz Lokalizacji. PODSUMOWANIE : Po pobraniu i zainstalowaniu aktualizacji telefonu oraz opcji Lokalizacja , dopiero wtedy jest możliwość włączenia i użycia tych TRZECH opcji w parowaniu z Bluetooth , co dopiero wtedy skutkuje pełnym zasięgiem w aucie.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

135 ODPOW. 135

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 20073
  • 58046
  • 787

BRAK ZASIĘGU CAŁKOWITY W SAMSUNG GALAXY M35 5G

@Zbyszek104 smartfony Samsunga Galaxy serii M nie są w dystrybucji operatora. Osobiście ich nie polecam, kolega miał i też były z nim problemy. Uważam, że trafiły się Tobie uszkodzone modele lub być może niedostosowane do warunków pracy operatora. Lepiej było deko dołożyć i kupić budżetowego Samsunga Galaxy serii A.


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 896
  • 3579
  • 31

BRAK ZASIĘGU CAŁKOWITY W SAMSUNG GALAXY M35 5G

@Zbyszek104 

Nie chcę mi się wierzyć aby były uszkodzone.

Warto sprawdzić jak działa z inną sieci np. Play. Może jakieś ustawienia w telefonie, roaming czy coś takiego. Zrób też reset do ustawień fabrycznych.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2100
  • 6619
  • 70

BRAK ZASIĘGU CAŁKOWITY W SAMSUNG GALAXY M35 5G

Popieram aby sprawdzić telefony z kartami innych operatorów.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 75
  • 84
  • 1

BRAK ZASIĘGU CAŁKOWITY W SAMSUNG GALAXY M35 5G

Witam Artur serdecznie . Dziękuję bardzo koledze za odpowiedź. Wybacz proszę , ale skąd ja mogłem wiedzieć czy ten dokładny model nie będzie współpracował z siecią ORANGE i Nju mobile. Przy zakupie tego smartfonu w sklepie Media Expert nigdzie nie było takiej informacji , że może on nie poprawnie pracować w innych sieciach.Niestety.Jutro jadę już po odbiór telefonu z Serwisu na gwarancji. Jestem bardzo ciekawy co zrobili , i czy w ogóle naprawili ten problem. Jeżeli nie , to pojadę do sklepu " WALCZYĆ " o zwrot kasy.

Chociaż wiem , że może to być trudne ,ale zobaczymy.A dlaczego proponujesz Samsunga Galaxy z serii A??? czy jesteś pewny na 100% że on nie ma problemów z zasięgiem w ORANGE i Nju ???


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 20073
  • 58046
  • 787

BRAK ZASIĘGU CAŁKOWITY W SAMSUNG GALAXY M35 5G

@Zbyszek104 sam korzystam z serii A i nie mam z nim problemów. Zresztą, przed zakupem zawsze przeglądam, jakie interesujące telefony posiada operator w ofercie, a często można kupić fajny telefon w promocji.

Ciekaw jestem odpowiedzi serwisu w sprawie Twojego telefonu.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 75
  • 84
  • 1

BRAK ZASIĘGU CAŁKOWITY W SAMSUNG GALAXY M35 5G

Artur dziękuję za odpowiedź. Wiem doskonale że nie które sieci mają tak zwane " SWOJE " smartfony , czyli takie które gwarantują poprawne działanie , ale ja na to nie pójdę z prostego powodu. Nie zamierzam w Orange kupować drugiego telefonu tym bardziej że wtedy na pewno będę musiał podpisać nową Umowę na min. 2 lata. A kupując znowu telefon w Media Markt taki model który proponujesz to też nie mam żadnej pewności że nie będę miał żadnych problemów z zasięgiem tak jak w tym co zakupiłem Samsung M35.

Też jestem ogromnie ciekaw co dziś serwis mi powie przy oddaniu telefonu. Jeśli chcesz  wiedzieć to mogę Ci napisać od nich info.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 20073
  • 58046
  • 787

BRAK ZASIĘGU CAŁKOWITY W SAMSUNG GALAXY M35 5G

@Zbyszek104 nie musisz podpisywać z Orange nowej umowy. Zakup telefonu możesz zrealizować w dowolny sposób.

Tu link do sklepu Orange z okazjami w Niedzielę i nie tylko:

https://www.orange.pl/esklep/telefony-i-urzadzenia?terminalsFilterUid=NiedzielnaOkazja

 


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 896
  • 3579
  • 31

BRAK ZASIĘGU CAŁKOWITY W SAMSUNG GALAXY M35 5G

@Zbyszek104 

To aż niemożliwe ale wygląda to na problemy z IPV6 które Orange ma domyślnie a niektóre routery i telefony sobie z tym nie radzą.

Zmień w opcjach telefonu APN na IPv4, dokładne dane masz na stronie Orange ale zapewne ktoś tutaj je poda.

Chociaż to chyba tylko internetu dotyczy ale mogę się mylić.


Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 820
  • 3425
  • 18

BRAK ZASIĘGU CAŁKOWITY W SAMSUNG GALAXY M35 5G

@Zbyszek104  NIE MA ZNACZENIA dystrybucja telefonu. Jeżeli jest przeznaczony na rynek EU to musi działać. Kupowanie telefonu od Orange nie ma sensu. Można mieć telefon, który nigdy nie był przeznaczony na rynek PL, a np na DE, tez musi działać.  Napisz proszę, czy w momencie braku zasięgu masz info "Tylko alarmowe"? Czy cały czas wyświetla Ci logo Nju, czy brak sieci? Sprawdź w opcjach, czy masz włączoną opcje na zezwolenie połączeń na 2G.