- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
witam.
mieszkamy z dziewczyną na wsi gdzie orange nie ma za bardzo oferty stałego internetu po kablu, korzystamy więc z internetu mobilnego, problem polega na tym, że w tym samym miejscu siedząc obok siebie u niej łapie LTE+ a u mnie dalej 4g, oba telefony mają 5g (zakup "na wyrost" pełny nadziei XD) różnice które znalazłem są następujące:
jej pakiet - Rozmowy,SMS-y i MMS-y bez limitu + pakiet GB(wersje cykliczne) 15 gb co miesiąc płacone
mój pakiet - Rozmowy,SMS-y i MMS-y bez limitu + pakiet GB(wersje jednorazowe) 1024GB raz w roku płacone
dziwna sprawa z punktami dostępu
mój:
APN - internetipv6
nazwa użytkownika- internet
hasło - nwm chyba też internet
typ uwierzytelniania- PAP lub CHAP
typ APN- default,supl
dziwne jest to że u niej jest typ uwierzytelniania ustawiony na "brak" a typ APN ma "default,supl,ia" czyli jedno dodatkowe coś, po wielu kombinacjach kolejnych punktów dostępów doszedłem do wniosków, że:
jest wiele działających kombinacji nazw użytkownika i haseł, apn i internetipv4/6 to tylko do adresów ip i nie bardzo ma wpływ na prędkość neta, czego bym nie wklepał nie działa tak jak wydaje mi się, że powinno, dodatkowo jak udało mi się ustawić taki sam punkt dostępu jak jej to przez chwile miałem stałe 1,5 MB, filmy nie lagowały nawet na próbe w 4k odpaliłem na yt randomowy film i działał, nadążał się buforować itd. ale jest jeden minus przez który wgl. to wszystko piszę, w momencie jak miałem ustawiony ten sam punkt dostępu, mój internet był jak należy ale jej od razu wywaliło, kiedy chciała skorzystać to mnie wywalało i tak się zapętliło, jakby był tylko jeden "slot?" w tym punkcie dostępu co wydaje się absurdalne sądząc, że z podstawowego punktu korzysta ileś tam milionów osób, czy ktoś ma pomysł jak ten problem rozwiązać ?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@rychuplu wydaję mi się że prędkość internetu zalezy od specyfikacji urzadzenia użyty komponentów czyli anten np w Realme 9 Pro u Twojej dziewczyny może być zastosowana lepsza antena co będzie skutkowało szybszą transmisją danych, natomiast w Twoim Ulefone Amor 27 Pro może posiadać słabą antenę co będzie skutkowało wolniejszą transmisją danych
VoLTE nie wpływa na prędkość internetu. Jest to technologia która umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez sieć 4G LTE. Dzięki niej jakość połączeń jest wyższa, a rozmowy nawiązują się szybciej.
Dzięki usłudze VoLTE masz lepszy zasięg.
Więcej informacji znajdziesz w tym linku:https://www.orange.pl/omnibook/volte-voice-over-lte#
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
brak 4g+ / różnice w odbiorze internetu
Również korzystam na codzień tylko z internetu mobilnego.
Tego typu "zabawy" ustawieniami niczego nie poprawią. Przypuszczam, że zasięg macie słaby i dlatego osiągi "skaczą".
W routerze przy konfiguracji punktu dostępu wskazane jest jak najbardziej wpisać typ PDP IPv4 (a nie IPv6). Ja mam ustawiony tylko punkt dostępu "internet", nazwę użytkownika, hasło, uwierzytelnienie zostawiam puste (ale to bez różnicy)
A jeśli chodzi o smartphony to np. iphony potrzebują APN - internetipv6
Ręczna zmiana ustawień APN w telefonie niczego nie wnosi. Sam w celach testowych wkładam do tel. karty sim różnych operatorów, wszystko tzn. internet działa z automatu, bez konieczności wpisywania, modyfikacji ustawień i tak ma być
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
brak 4g+ / różnice w odbiorze internetu
Cześć @rychuplu
Czy próbowałeś może zrobić test krzyżowy czyli przełożyć kartę SIM do innego telefonu/smartfonu i sprawdzić czy na tym smartfonie łapie 4g+/lte+?
Czy próbowałeś zresetować ustawienia sieci a także zrestartować smartofna/telefon?
Jeszcze zastanawiam się czy w Twojej okolicy na nadajniku z którego korzystasz nie trwają prace serwisowe/modernizacyjne? Jesli by trwały prace to zauważysz, że
- Nie masz zasięgu lub jest on słaby,
- Połączenia są słabej jakości,
- Internet nie działa szybko,
- Są problemy z nawiązywaniem połączeń,
- Połączenia są zrywane.
Więcej informacji znajdziesz w tym linku: https://www.orange.pl/omnibook/prace-modernizacyjne-sieci-mobilnej
@rychuplu możesz również sprawdzić czy w Twojej okolicy nie występują jakieś utrudnienia w sieci Orange. Zrobisz to w następujący sposób:
Wyślij SMS-a na numer 1533 o treści DIAGNOZUJ (koszt SMS-a zgodny z Twoim planem taryfowym).
Ważne
Zwróć uwagę na następujące rzeczy:
• Sprawdzimy numer, z którego wyślesz SMS - nie możesz wybrać innego numeru do diagnostyki.
• Sprawdzimy tylko obszar, z którego wyślesz SMS - nie możesz wskazać innego miejsca.
• SMS nie działa w ofercie Flex.
Po wysyłce SMS-a otrzymasz wiadomość od Orange czy w lokalizacji, w której przebywasz, występują utrudnienia.
- Jeśli tak, to otrzymasz też informację o ich rodzaju i przewidywanej dacie zakończenia (jeżeli jest znana).
- Jeśli nie, to otrzymasz od nas wiadomość z prośbą o sprawdzenie swojego urządzenia i karty SIM.
Więcej informacji znajdziesz w tym linku: https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-zasiegu-w-orange#
Przypuszczam że najbardziej prawdopodobną przyczyną jest słaby zasięg spowodowany zbyt duza odległością do nadajnika i smartfon pozostaje na LTE dla utrzymania połączenia.
Daj znać o postępach 🙂
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
brak 4g+ / różnice w odbiorze internetu
@rychuplu jeżeli internet działa na obu telefonach mimo wyświetlania różnych ikonek, to ja bym nic nie zmieniał w APN-ach. To czy wyświetla się 4G, czy LTE, to zależy od oprogramowania oraz producenta telefonu. Podane było tylko, że oba obsługują 5G, ale nie podane były jakie to modele. Jak mocno zależy na poprawnym wyświetlaniu informacji na telefonie, to najpierw zacząłbym od sprawdzenia najnowszej aktualizacji na smartfona.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
brak 4g+ / różnice w odbiorze internetu
Jesteś widać na granicy sygnału i wtedy nawet centemetry mają znaczenie, model telefonu też ma ogromne znaczenie.
W takim przypadku najlepiej ustawić router w najlepszym miejscu a w telefonie ustawić po wi-fi. Router naturalnie zewnętrzny np. MC889.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
brak 4g+ / różnice w odbiorze internetu
Potwierdzam propozycję @Zeusek. Na granicy zasięgu najlepiej posiłkować się routerem zewnętrznym. Znacznie poprawia połączenie intenetowe, natomiast obecne smartfony mają WiFi Calling, więc jest też poprawa w połączeniach głosowych.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
brak 4g+ / różnice w odbiorze internetu
Tylko dodam, że mogą być nawet te same modele, z takimi samymi wersjami softu, a różnice tez mogą występować ( w pewnych okolicznościach).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
brak 4g+ / różnice w odbiorze internetu
@rychuplunapisał(-a)...
u niej łapie LTE+ a u mnie dalej 4g
...
LTE=4G
Co się wyświetla (jakie cyferki/literki) zależy tylko od oprogramowania telefonu.
Gonisz duchy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
brak 4g+ / różnice w odbiorze internetu
Problem nie polega na nazwach, tylko na tym że u niej jest LTE+ a i mnie 4g zamiast 4g+, co dziwne nawet w pobliżu nadajnika nie mam 4g+ za to w "wiejskim mieście" już normalnie działa i ten + się pojawia, samo oznaczenie mnie nie obchodzi bo może to się nazywać nawet hipopotam- tylko dziewczyna siedząc obok ma prędkość pobierania 2.5- 3.5 MB/s kiedy ja mam 200-800kB/s, średnio wychodzi ,że ma 7-8 razy lepsze łącze
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
brak 4g+ / różnice w odbiorze internetu
@ketrasaArtur napisał(-a)
@rychuplu jeżeli internet działa na obu telefonach mimo wyświetlania różnych ikonek, to ja bym nic nie zmieniał w APN-ach. To czy wyświetla się 4G, czy LTE, to zależy od oprogramowania oraz producenta telefonu. Podane było tylko, że oba obsługują 5G, ale nie podane były jakie to modele. Jak mocno zależy na poprawnym wyświetlaniu informacji na telefonie, to najpierw zacząłbym od sprawdzenia najnowszej aktualizacji na smartfona.
Problem nie jest w nazewnictwie a tym że u niej pobieranie jest 7-8 krotnie szybsze niż u mnie i założyłem, że to przez brak 4g+, w sensie ona ma LTE+ a ja 4g bez plusa, a z tego co czytałem to ten plus jest dosyć ważny jeśli chodzi o prędkość neta
- « Poprzedni
- Następny »