- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
Dobre zwyczaje nakazują poinformowanie choćby o zaistniałym problemie. Na Starym Mieście w Toruniu sytuacja z siecią o braku przepustowości zdarza się dość często.
Nigdy jednak Upload nie jest wyższy od Download'u.
Taka sytuacja wskazuje na wprowadzenie ograniczenia przez Operatora bez powiadomienia urzytkowaników.
Po cichu i za plecami i dlatego to nagłaśniam - na rzie jedynie na forum Orange - tylko wewnątrznie - zerknij ilu urzytkowników/członków 4972 - można zapomnieć.
Mam zamiar jednak zmobilizować Operatora (uważam, że dobrego) do pewnych standardów.
Mam nadzieję, że ktoś z Orange to czyta
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
O ew ograniczeniach pisano nie raz np. na telepolis http://www.telepolis.pl/wiadomosci/orange-blokuje-heavy-userow,2,3,36349.html
Ale fizyki się nie oszuka. Nikt nie siedzi na centrali i myśli jak Cię orżnąć czy jak Cię pozbawić internetu. Po prostu każda stacja bazowa ma swoją pojemność/przepustowość. Byłem między świętami a Nowym Rokiem w Toruniu i jak pisałem w innym wątku - miałem to samo co opisujesz. Jedynie przelogowanie 3G daje nieco wolniejszy, ale stabilniejsze połączenia - na YT czy strony www powinno wystarczyć. LTE jest mocno przeciążone w niektórych miejscach. I też LTE jest świadczone na kilku pasmach - warto sprawdzić jakiej kategorii LTE jest urządzenie i jakie pasma wspiera. W komórce w większości modeli nie wybierzesz ręcznie pasma.
Na pewno warto sprawę zgłosić do BOK np. po zalogowaniu na stronie zasieg.orange.pl . Też ewentualnie potestuj zmiany apn - jak masz internet zmień na internetipv6 i na odwrót. Czasem to pomaga.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
Niestety, po przetestowaniu przejścia z LTE na 3G muszę ponownie potwierdzić Operator ŁAMIE UMOWĘ - nie spełnia warunków umownych dla pakietu podstawowego, którego jeszcze nie wykorzystałem. Ciekaw jestem czy choć raz przeprosi. Mając FreeNet za 64,90 powinienem mieć 50 GB pakietu bez ograniczeń, a po jego przekroczeniu prędkość 10 GB.
bez limitu danych.
Tak jest niestety jedynie w reklamach, a realnie wygląda to na bujdę
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
Jeśli wg Ciebie operator łamie umowę, to ją zerwij, złóż wniosek o bonifikatę i odszkodowanie.
W nowym regulaminie od 1.01.2017 musi być to potwierdzone przez UKE.
"Zasoby Mobilnej Sieci Orange są ograniczone i zmienne. Prędkość przesyłania danych w związku z korzystaniem z usług dostępu do internetu zależy między innymi od takich czynników, jak obciążenie stacji nadawczej, siły odbieranego sygnału stacji nadawczej, technologii
czy maksymalnych prędkości dostępnych w urządzeniach, z których korzysta Abonent, a także od warunków atmosferycznych. Z uwagi na powyższe czynniki, Operator nie może zagwarantować osiągnięcia maksymalnej prędkości przesyłania danych w usłudze dostępu
do internetu. Szczegółowe informacje na temat poszczególnych technologii i technicznych aspektów działania usługi dostępu do internetu Abonent może uzyskać na stronie internetowej Operatora lub za pomocą Orange Biura Obsługi Klienta. Operator dokonuje pomiaru ruchu
w Mobilnej Sieci Orange i prowadzi pomiar ruchu wewnątrz Mobilnej Sieci Orange oraz na stykach do innych sieci, w tym sieci Internet. Mobilna sieć Orange jest monitorowana przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Operator dokonuje pomiarów w celu zapobiegania osiągnięciu
lub przekroczeniu pojemności łączy lub Mobilnej Sieci Orange oraz rozdzielenia jej zasobów w ten sposób, aby zapewnić Abonentom najlepszą w danych warunkach jakość świadczonej Usługi. Może to wpłynąć na prędkość przesyłania danych dla poszczególnych Abonentów"
http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/1997333/4090538941.pdf
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
Napisałem Ci na priv, napiszę i tutaj.
Po 3G nie oczekuj takiej samej prędkości jak na LTE. To po prostu starsza technologia - realnie może koło 10 Mbits można uzyskać.
Piszesz, że masz problem z YT? a inne aplikacje? może tylko serwery Google coś wywalają błąd?
sprawdzałeś różne apny? to ma znaczenie!
testowałeś czy to nie wina urządzenia lub karty sim? jakiś test krzyżowy?
podejrzewasz, że Orange zakłada Ci limit? kontaktowałeś się z BOK w tym zakresie? składałeś reklamację?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
@artoo25, zakładasz dwa identyczne wątki, zamiast w pierwszym zmienić tytuł tutaj. W poprzednim już Ci tłumaczyłem że to nie jest żadne celowe działanie. Tak jak tłumaczy Ci kolega @Piotrekk85, nikt nigdzie nie zagwarantuje Ci takiego samego zasięgu i wydajności. Zacytuję moje słowa z Twojego identycznego tematu...
Stwierdziłeś że przez telefon jest mniejsze obciążenie. Jest to nieprawdą. Telefon nie jest mobilnym routerem i udostępnia internet o wiele słabszy od routera, ponieważ sam wykorzystuje część z połączenia. Jak już pisałem, też mieszkam w Toruniu i nie mam większych problemów z LTE jak w domu tak i w innych częściach naszego mista.. @Piotrekk85 pisał że był w Toronto i "wyłapał" przeciążenie. Ok, jak najbardziej trafne spostrzeżenie, lecz trzeba wziąć pod uwagę to, że wszystko jest w trakcie rozbudowy, zmienia się infrastruktura na lepsze ponieważ duża część sprzętu musi być dostosowana do nowych standardów. Próbowałeś dodatkowych anten do swojego routera? Próbuj różnych konfiguracji. Może one pomogą i sygnał się poprawi. Pełen zasięg jeszcze o niczym nie świadczy. Jeśli nadal upierasz się przy "celowym działaniu operatora" zrób tak jak kolega Ci napisał. Złóż wniosek o rozwiązanie umowy. Wątpie jednak, by dało radę w tej sytuacji rozwiązać umowę z winy operatora. Cytaty regulaminu zamieszczone przez kolegę, są jednoznaczne.
@edit ... jeśli miało by być tak, jak niektórzy sugerują odnośnie mocy sygnału i wydajności ze 100% pokryciem obszaru, myślę że już po dwóch tygodniach byśmy świecili jak po Czarnobylu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
Co do wątków = wątki dwa różne założone jeden w sierpniu 2016 drugi w styczniu 2017.
Jeden dotyczy awarii sieci - Orange tego nie przyznał lecz wszyscy inni opreatorzy przyznali - ubiegły rok.
Wątek ze stycznia dotyczy wprowadzenia przez operatora ograniczenia niezgodnego z umową.
Jednoznacznie dwa różne atki i administartor forum to potwierdziła
Reszty postu poprzednika mabud73nie skomentuję
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
A tak dla unaocznienia tezy dołączam zrzut aktualnego testu sieci sprzed 2 ninut.
DOWLOAD 0,33 Mbps
UPLOAD 4,12 Mbps
Możecie sprawdzać do woli przy braku ograniczeń zawsze UPLOAD jest niższy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
W Toruniu operator blokuje transfer danych w LTE niski Download przy wysokim Uploadzie
artoo25 napisał(-a):Co do wątków = wątki dwa różne założone jeden w sierpniu 2016 drugi w styczniu 2017.
Jeden dotyczy awarii sieci - Orange tego nie przyznał lecz wszyscy inni opreatorzy przyznali - ubiegły rok.
Wątek ze stycznia dotyczy wprowadzenia przez operatora ograniczenia niezgodnego z umową.
Jednoznacznie dwa różne atki i administartor forum to potwierdziła
Reszty postu poprzednika mabud73nie skomentuję
Ok, nie dopatrzyłem daty z pierwszego postu, pomimo "ciągnięcia" tematu w styczniu (dotyczy pierwszego tematu). Zwracam honor. Co do komentarza...czemu nie skomentujesz? Wymiana zdań może być bardzo cenna. Jeszcze jedno. Proponuję zarządać wizyty technika z Orange z urządzeniami pomiarowymi dla rozwiania wszelkich wątpliwości. Co do obsługi w BOK, fakt, telefony do nich to przeprawa przez męki...czas oczekiwania i te melodyjki.