Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 133
  • 234
  • 7

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

Zauważyłem, że w Orange w trybie VoLTE nie jest możliwe używanie kodów USSD (np. włączenie/wyłączenie przekierowań, połączeń oczekujących itp.) oraz wykonywanie połączeń na numery skrócone: 98x/99x/zapewne też 112 - przynajmniej na telefonach Samsung.

Kiedy ten problem zostanie rozwiązany? Wiem, że do wyłączenia sieci 3G a tymbardziej 2G "trochę" czasu pozostało, jednak taki stan rzeczy utrzymuje się od początku wdrożenia VoLTE, a to też już kilka dobrych lat.

W moim telefonie możliwe jest np. włączenie trybu "4G/5G only", generalnie taki tryb ma sens, bo telefon trzyma się do upadłego zasięgu 4G zamiast wpadać w 3G/2G, z których potem przez dłuższy czas nie umie wyjść, a transmisja danych zamiera. Jednak niezbyt rozsądnie jest tak zrobić, bo w sytuacji zagrożenia połączenie na 112 będzie wymagało przełączenia trybu działania telefonu, a to zabiera czas. Identyczny problem np. z zegarkiem z extra eSIM: zdarza się, że zostawiam telefon w domu i wychodzę z samym zegarkiem z eSIM i dostępem do LTE/VoLTE, jednak NAJPRAWDOPODOBNIEJ na 112 z zegarka nie zadzwonię, bo obsługuje on tylko LTE (a nie 2G/3G).

Pozostałe sieci nie mają z tym problemu: w T-Mobile/Play (nie testowałem Plusa) można spokojnie korzystać z USSD i połączeń alarmowych w trybie VoLTE...

 

____________
* W temacie doprecyzowano kategorię - Wiktor

11 ODPOW. 11

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18400
  • 52624
  • 705

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

@muddy dobrze, że poruszasz temat. Sprawdzę, jak to unie wygląda i trzeba zgłaszać zaistniały problem.

Ciekawe, czy operatorowi znany jest problem i pracuje nad rozwiązaniem?

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32308
  • 36154
  • 1366

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

Co do numerów alarmowych, to wg mnie warto to zgłosić na BOK. One wg mojej wiedzy powinny już działać. Przy wifi calling jedynie są drobne problemy.

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18400
  • 52624
  • 705

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

Sprawdziłem połączenia alarmowe łączą się przez VoLTE.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2052
  • 11585
  • 52

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

@muddy teoretycznie i pewnie realnie, powinno się dać zadzwonić na alarmowy numer, nawet jak masz wymuszone 4G czy 5G, telefon powinien skorzystać z dostępnego pasma 8 pewnie nawet od konkurencji, sprawdzę to w wolnej chwili 😎

Tak poza tym, jak wyłączą 3G 5o pasmo będzie dla 4G, tragedii nie będzie 😎


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 133
  • 234
  • 7

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

Być może 112 i 997-999 działają. Ja próbowałem z numerem 989: nie jest to oficjalny numer alarmowy, jednak połączenie z nim w trybie Tylko LTE nie jest możliwe. I oczywiście nie jest możliwe sterowanie przekierowaniami.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18400
  • 52624
  • 705

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

@muddy sprawdziłem numer 989 po VoLTE, działa bez problemu. Jest możliwość wykonania połączenia. Sorawdzałem również 991 i 992, też działają.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2052
  • 11585
  • 52

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

112 musi działać, bez kodu pin mam komunikat, dostępne połączenia alarmowe, tak na marginesie Volte to usługa głosowa, kody ussd nie idą tym kanałem, jak masz z kodami problem, to aplikacje zmień, Samsung udziwnia i tyle.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 133
  • 234
  • 7

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

Dobrze, zgoda, 112 będzie działać. 989 u mnie nie działało - sprawdzałem... sprawdziłem ponownie: na Samsungi w trybie 4G/5G only nie działa: 9xx (nawet 997-999). BYĆ MOŻE to obsługuje i w telefonach innych producentów nie ma problemu, jednak konfiguracja Samsunga jest jaka jest, a z tego co rozumiem, to Orange "certyfikuje" telefony do współdziałania z VoLTE (a nawet blokuje "niecertyfikowane").

 

Kody USSD też nie działają: VoLTE to był skrót myślowy, chodzi o dostępne usługi IMS i ich konfigurację.

 

I nie, nie jest to wina "aplikacji" albo Samsunga, tylko konfiguracji, jakiej od Samsunga wymaga Orange.

 

Proszę, przykładowa konfiguracja usług IMS wyciągnięta z Samsunga. Najpierw T-Mobile (Play ma bardzi podobną, Plusa nie sprawdzałem):

        <NetworkName>T-Mobile.pl</NetworkName>
        <Version>3.0</Version>
        <EnableIMS>true</EnableIMS>
        <VoLTE>
          <EnableVoLTE>true</EnableVoLTE>
          <EnableVoiceoverWIFI>true</EnableVoiceoverWIFI>
          <EnableVideocall>false</EnableVideocall>
          <EnableVoLTEindicator>true</EnableVoLTEindicator>
          <Voice_Domain_Preference_EUTRAN>imspsvoicepreferred</Voice_Domain_Preference_EUTRAN>
          <Emregencycall_Domain>ps</Emregencycall_Domain>
          <SRVCCversion>10</SRVCCversion>
          <SS_Domain_Preference>ps_only_volteregied</SS_Domain_Preference>
          <SS_PS_Control_Preference>xcap</SS_PS_Control_Preference>
          <SS_CSFBwithIMSerror>false</SS_CSFBwithIMSerror>
          <USSD_Domain_Preference>pscs</USSD_Domain_Preference>
          <EnableSMSoverIP>true</EnableSMSoverIP>
        </VoLTE>

A teraz Orange:

        <NetworkName>Orange</NetworkName>
        <Version>3.0</Version>
        <EnableIMS>true</EnableIMS>
        <VoLTE>
          <EnableVoLTE>true</EnableVoLTE>
          <EnableVoiceoverWIFI>true</EnableVoiceoverWIFI>
          <EnableVideocall>false</EnableVideocall>
          <EnableVoLTEindicator>false</EnableVoLTEindicator>
          <Voice_Domain_Preference_EUTRAN>imspsvoicepreferred</Voice_Domain_Preference_EUTRAN>
          <Emregencycall_Domain>ps</Emregencycall_Domain>
          <SRVCCversion>10</SRVCCversion>
          <SS_Domain_Preference>cs_always</SS_Domain_Preference>
          <SS_CSFBwithIMSerror>false</SS_CSFBwithIMSerror>
          <USSD_Domain_Preference>cs</USSD_Domain_Preference>
          <EnableSMSoverIP>false</EnableSMSoverIP>
        </VoLTE>

Pogrubiłem kluczowe ustawienia: SS_Domain_Preference to suplementary services, czyli między innymi kody USSD. W T-Mobile rozumiem, że jest to "PS tylko gdy zarejestrowany w VoLTE" - PS to skrót od Packet System, w Orange CS (czyli Circuit Switch - sieć 2G/3G, nie usługi IMS).

Parametr USSD_Domain_Preference: w T-Mobile (i pozostałych) - pscs, czyli najpierw po IMS, potem dopiero w 2G/3G, w Orange - tylko CS, czyli konieczna jest sieć 2G/3G (4G/5G to tylko pakiety).

 

(Tak, to konfiguracja z czasów, gdy SMS przez WiFi nie było aktywne w Orange, nie wyciągałem nowszych plików jeszcze, teraz jest możliwe wysyłanie SMSów przez WiFi więc parametr SMSOverIp pewnie się zmienił).

 

I teraz powrót do mojego pytania: kiedy Orange zaimplementuje w pełni IMS - tak, by nie było konieczne przełączanie do 2G w przypadku niektórych usług? ALBO kiedy naprawią ustawienia w Samsungu, który jest "certyfikowany" przez Orange?


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2052
  • 11585
  • 52

VoLTE - brak obsługi kodów USSD oraz połączeń na numery skrócone?

Nie zgłębiałem tematu, pewnie naprawią to w 2023, choć dziwi mnie to, bo Orange promuje się jako sieć #1😎