- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoLTE Samsung S8 słaba jakość połączeń
Cześć, szukam rozwiązania problemu, który u mnie występuje. Na razie próbuję eliminować po kolei różne przyczyny. Korzystam m. in. z voice over lte - czyli jakość połączeń powinna być najlepsza z dostępnych.
Problem polega na czasem nawet dramatycznej jakości połączeń głosowych, co objawia się tym, że słyszę rozmówcę, jakby miał "komputerowy" głos lub np. nie słyszę co drugiego słowa - występuje chwilowe przerywanie połączenia przez kilkanaście sekund, po czym znowu słyszę dobrze. Nie dzieje się to przy każdym połączeniu, ale przy ok. 7/10 z mniejszym lub większym nasileniem powyższych objawów. Nie ma znaczenia sieć czy osoba, do której dzwonię. Obecnie mam Samsunga S8, wydaje mi się, że w poprzednim iPhonie 6s było podobnie. Usterka pojawia się w różnych lokalizacjach.
Z dzisiejszych obserwacji wynika, że jakość rozmowy pogarsza się, gdy w telefonie jest LTE/LTE+ i włączona transmisja danych. Czyli np. podczas rozmowy jakieś tam minimalne dane pobierają się w telefonie. Gdy włączyłem wifi (wifi calling nieaktywny) na zasięgu LTE, problem ustąpił. Czyli jakby łącze LTE było "odciążone", bo dane szły przez wifi, a przez LTE szła sama rozmowa. To tylko domysły, ale nie wiem już czy wina leży po stronie telefonu/operatora/lokalizacji/karty sim. W sumie przełączając zasięg na 3G/HSDPA były podobne kłopoty z jakością połączeń. Jest to o tyle męczące, że często nie da się normalnie rozmawiać i w ogóle zrozumieć rozmówcy, co wyklucza zupełnie możliwość użytkowania telefonu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoLTE Samsung S8 słaba jakość połączeń
Jeśli uważasz i sprawdziłeś, że w technologi 3G problem również występuje, to najlepiej sprawdzić na innym urządzeniu i najlepiej z inną kartą SIM, aby wykluczyć problem z telefonem i kartą.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoLTE Samsung S8 słaba jakość połączeń
Nie za bardzo mam w tej chwili taką możliwość. Jednak może są osoby, które mają podobny problem z jakością połączeń przy wyłączonym wifi i włączonej transmisji danych i VoLTE/3G, a problem ustępuje po włączeniu wifi i "odciążeniu" przesyłania danych przez sieć komórkową.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoLTE Samsung S8 słaba jakość połączeń
Niestety problem ustępuje obecnie tylko po przełączeniu zasięgu na 2G. Część rozmów na LTE/H+ jest w porządku, reszta w słabej jakości - cała lub część rozmowy. Niby maszt Orange pracuje bez zakłóceń (jest jakieś 100-200 m ode mnie), jednak wydaje mi się, że w innej części Warszawy, gdzie używam telefonu zakłócenia są zdecydowanie mniejsze. Nadal jednak nie wiem czy jest to wina telefonu czy sieci, gdyż mogłem jedynie sprawdzić połączenie na starszym telefonie z kartą Orange na zasięgu 3G - tam nie było żadnego kłopotu, zero zakłóceń.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoLTE Samsung S8 słaba jakość połączeń
To używaj 2G/3G do rozmów. VoLTE na tą chwilę jest zawodne. Dla mnie zawsze do rozmów sieć 2G. LTE do transmisji danych.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoLTE Samsung S8 słaba jakość połączeń
3G problemu nie rozwiązuje, a jakbym miał rozmawiać na 2G, to wypacza to sens posiadania smartfona, gdzie 24h jest włączona transmisja danych. Będąc na 2G mam co najwyżej EDGE, nie po to kupowałem sprzęt z LTE 🙂 Sprawdziłbym na karcie innej sieci VoLTE, ale z tego, co się orientuję, TM nie udostępnia VoLTE na kartę, a w Play i Plus nie ma w ogóle tej usługi natywnie. Jedyne co, to mogę kupić starter innej sieci, żeby zobaczyć połączenia po 3G.
Jednak czy gdyby wadliwy był telefon, to możliwe, że np. 3/4 rozmów byłaby ok, a pozostałe z zakłóceniami czy wszystkie byłby podobnej jakości?