Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Transmisja danych w sieci komorkowej

Highlighted

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 2
  • 8
  • 0

Transmisja danych w sieci komorkowej

Witam, mam taki dziwny problem z transmisja danych komorkowych. Kupilem uzywany telefon Sony Xperia XZ, do ktorego włożyłem używaną od lat karte sim orange. Rozmowy telefoniczne działaja, internet nie. Konfigurowalem punkty dostepu APN automatycznie, również przez WIFi jak i ręcznie. Nic nie pomaga. Jak włożyłem swoja karte sim do innego telefonu to internet od razu z automatu sie konfiguruje i dziala. Jak włoże inna karte sim, tym razem plusa do własnie tego nowo zakupionego używanego telefonu to sieć też od razu sie konfiguruje i działa. Czyli wynika z tego ze to nie problem ani karty sim ani telefonu. Wyglada to tak jakby tylko karta orange (lub wszystkie orange) nie wspolpracowala z tym telefonem, jakby operator orange blokowal ten konkretny telefon. Ale rozmowy nie, a tylko transfer danych. czy to jest mozliwe ? I jak ten problem rozwiazac ?

3 ODPOW. 3

Poziom 37, Guru **
  • 8596
  • 13559
  • 254

Transmisja danych w sieci komorkowej

@natkat napisałeś, że kartę SIM używasz od lat. Czy wymieniona była na nową obsługującą LTE skoro już masz ja długo? Podejrzewam, że nowo zakupiony starter Orange będzie działał.

Proponuję najlepiej zgłosić na infolinii BOK: 510 100 100 lub napisać na czacie:

https://www.orange.pl/view/kontakt

o wymianę karty SIM, najlepiej, jak jeszcze dostaniesz SMS-a z informacją wymiany. Udaj się potem do najbliższego salonu w Twojej okolicy:

https://salony.orange.pl/

wymień kartę. W takim wypadku wymiana powinna być darmowa.

 

Tutaj link do konfiguracji telefonu:

https://www.orange.pl/omnibook/konfiguracja-internetu-mms-i-sms-w-telefon-1

 

Highlighted

Poziom 35, Ekspert
  • 1923
  • 4317
  • 129

Transmisja danych w sieci komorkowej

@natkat tutaj masz ustawienia do Orange. Sprobuj ustawic telefon wedlug tego. Pamietaj zeby preferowany tryb sieci byl ustawiony na LTE/3G.

 

Screenshot_20200102_142930_com.android.settings.jpg

 

Screenshot_20200102_142939_com.android.settings.jpg

 

Highlighted

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 2
  • 8
  • 0

Transmisja danych w sieci komorkowej

Dziękuję wszystkim za pomoc, Do tej pory próbowałem ustawień ze strony orange (znalezione tu https://www.orange.pl/omnibook/konfiguracja-internetu-mms-i-sms-w-telefon-1#) oraz tych ustawianych przez operatora automatycznie które były takie jak na stronie orange. Testowałem też zmianę niektórych parametrów ręcznie, takie jak sugeruje @byczyn_86 też. Następnie zadzwoniłem na infolinię i Pani zaproponowała dokładnie takie ustawienia jak podaje @byczyn_86. Tym razem jednak zasugerowała abym nie edytował istniejącego punktu dostępu, tylko żebym stworzył nowy punkt APN z tymi danymi, a następnie przełączył się na niego. Pomogło, internet mobilny zaczął działać, a na ikonce zasięgu pojawiło się LTE ! Teraz dla testów przeedytowałem ten działający APN i pozmieniałem parametry na takie jak są na stronie orange i nadal działa. Zeby nie było wątpliwości po każdej zmianie restartowałem telefon. Wynika z tego że to jakaś przypadłość oprogramowania telefonu i dodanie ręczne drugiego/innego punktu robi różnicę. Pisze o tym bo może ktoś natrafi na identyczny problem to może się przydać. Pozdrawiam.