Problemy z jakością rozmów głosowych Orange


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 424
  • 1538
  • 4

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange

My tutaj możemy rozmawiać i rozmawiać - trzeba zgłaszać ile można, wtedy zajmą się sprawą. Piszcie do rzecznika na Twitterze, tak samo na profil Orange Polska. My tu dużo nie poradzimy jako uczestniczy - trochę mogą pomóc moderatorzy NO.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 13
  • 50
  • 0

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange

Napisałem nawet prywatnie do członka zarządu ds. techniki (tak, tego od sieci) – zero odpowiedzi.

Rzecznik Prasowy? To ta sama ścieżka co infolinia i czat: ticket → dział techniczny → „proszę zmienić urządzenie”.

Na oficjalnym profilu Orange Polska na X/Twitterze też już kilka osób to robiło – odpowiedzi sztampowe albo cisza.

 

Jedyna rzecz, która czasem rusza sprawę, to masowe zgłoszenia przez UOKiK i/lub Prezesa UKE

 

Jak wpływa kilkadziesiąt/kilkaset identycznych zgłoszeń o tym samym bugu w oprogramowaniu routerów Funbox 3.0/6.0 przy łączach światłowodowych 2–2,5 Gb/s, to nagle znajduje się inżynier, który „przyjrzy się tematowi”.

 

To samo trzeba zrobić w tym temacie z połączeniami

 

Na forum i X możemy sobie tylko pokrzyczeć i pokazać, że nas jest więcej, ale realna presja idzie tylko z zewnątrz (UOKiK/UKE).


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 3025
  • 15985
  • 80

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange

Ja na Śląsku nie mam problemów z jakością połączeń, ostatnio nawet szybkość po lte czy 5G jest lepsza, ale mam dobry sygnał z nadajników, te wszystkie problemy co opisujecie, to pewnie problem z zasięgiem Orange, jakość połączeń jest wtedy słaba 😎


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 424
  • 1538
  • 4

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange

Ja mam lepsze prędkości na nadajniku TMPL niż na OPL (chodzi o pozwolenie) 


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 3025
  • 15985
  • 80

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange

Miałem TM do testów z e-sim i było podobnie jak w Orange, konkurencja nie wypada lepiej u mnie, ale to może wina lokalizacji 😎


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 13
  • 50
  • 0

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange

Niestety, wątek przestał być techniczny, witamy w klasycznym polskim śmietniku internetowym.

 

Za chwilę ktoś jeszcze napisnie, że „u szwagra brata syna Orange działa idealnie od 2005 roku, wystarczy trzymać telefon lewą ręką i dmuchać na kartę SIM o północy

 

Dla tych, którzy jeszcze chcą konkretów

 

Orange i T-Mobile od ponad 13 lat siedzą w NetWorkS! wspólne maszty, wspólne anteny, wspólny sprzęt radiowy (MoRAN). W 2025 roku to nadal działa dokładnie tak samo, 3G wyłączyli obaj w 2024( w mojek lokalizacji) więc porównanie jest banalnie uczciwe.

 

W 95 % lokalizacji w Polsce to fizycznie ta sama wieża i ten sam sektor.

Sygnał (RSRP/SINR) praktycznie identyczny, różnice w EARFCN to tylko offsety i podział bloków, ale fizyczna fala radiowa jest ta sama.

I co się dzieje w tych samych warunkach?

  T-Mobile → dzwoni w 1–3 s, VoLTE działa, internet 1-10 Mb/s lub zrzut do GSM, no ale co się spodziewać przy sygnale -115 -120 dBm

  Orange → „nawiązuje połączenie…” 20–40 sekund, potem rwanie połączenia. Internet ? Zapomnij, nawet response z DNSa nie dostaniecie (mówimy o tym samym poziomie sygnału co w T-Mobile)

 

Jak na tej samej infrastrukturze jeden operator ogarnia normalne rozmowy i dane, a drugi nie potrafi nawet nawiązać połączenia to przepraszam bardzo, ale coś jest koszmarnie zepsute po stronie rdzenia sieci Orange (VoLTE, MME, routing, priorytety).

To nie lokalizacja, nie budynki, nie faza księżyca.

 

To systemowy problem Orange w 2025 roku i tyle.

Proszę więc darować sobie opowieści „u mnie działa super” i „w mojej wsi wszystko gra”.

Tu rozmawiamy o masowych, powtarzalnych problemach w całym kraju, a nie o pojedynczych cudach nad Wisłą.

 

Wracamy do tematu albo zamykamy ten cyrk, bo szkoda prądu na scrollowanie 🤡🔥


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 3025
  • 15985
  • 80

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange

@LTEFreeze skoro taki jesteś obeznany, to wytłumacz dlaczego w Orange, mój iPhone 16 ma volte, w T-MOBILE nie ma?

Jakość sygnału ta sama, więc tu prawdę piszesz.

Co do jakości połączeń i Danych mobilnych, nie mam z tym problemów, od lat, to że są niezadowoleni z usług Orange, zawsze byli, ale tak jest w każdej sieci.

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 85
  • 328
  • 2

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange

Od razu wybaczcie, że cytuje bez kolejności, ale istotne kwestie są cytowane i zostanie udzielona moja odpowiedź. Jako że prowadzę około 100h rozmów z różnymi terminalami i lokalizacjami miesięcznie

 


@LTEFreezenapisał(-a)

@alexypp

Dostałem kolejną odpowiedź od Orange z sugestią sprawdzenia usługi na innym urządzeniu. Sprawdziłem to już wielokrotnie na kilku różnych telefonach i tabletach problem występuje dokładnie taki sam.

 

Dla porównania karta SIM w sieci T-Mobile lub Play działa bez najmniejszych problemów.

 

To jednoznacznie potwierdza, że usterka leży wyłącznie po stronie sieci Orange.

 

Straciłem już cierpliwość do dalszego „diagnozowania” na własną rękę.

 

Nie zamierzam dłużej tracić czasu na bezskuteczne, powtarzane od wielu tygodni standardowe porady konsultantów.

 

W związku z tym złożyłem właśnie wniosek o przeniesienie numerów do T-Mobile.

Dodam tylko, że różnica w jakości działania sieci jest porażająca przy sygnale -120 dBm T-Mobile utrzymuje połączenie (nawet z VoLTE) i ewentualnie przełącza na 2G, natomiast Orange już przy -110 dBm regularnie rwie połączenie, albo i całkowicie utnie. To najlepiej pokazuje, jak duża jest przepaść w działaniu obu sieci.

 

P.S. Wczoraj wysłałem również wiadomość bezpośrednio do pana Piotra Jaworskiego z opisem całej sytuacji.

Biorąc pod uwagę powyższe wynik tej korespondencji jest mi już całkowicie obojętny.

Życzę powodzenia w poprawie jakości usług.


Ja już to dawno zrobiłem, ale nadal będę temat drążył.

 


@LTEFreezenapisał(-a)

Niestety, wątek przestał być techniczny, witamy w klasycznym polskim śmietniku internetowym.

 

Za chwilę ktoś jeszcze napisnie, że „u szwagra brata syna Orange działa idealnie od 2005 roku, wystarczy trzymać telefon lewą ręką i dmuchać na kartę SIM o północy

 

Dla tych, którzy jeszcze chcą konkretów

 

Orange i T-Mobile od ponad 13 lat siedzą w NetWorkS! wspólne maszty, wspólne anteny, wspólny sprzęt radiowy (MoRAN). W 2025 roku to nadal działa dokładnie tak samo, 3G wyłączyli obaj w 2024( w mojek lokalizacji) więc porównanie jest banalnie uczciwe.

 

W 95 % lokalizacji w Polsce to fizycznie ta sama wieża i ten sam sektor.

Sygnał (RSRP/SINR) praktycznie identyczny, różnice w EARFCN to tylko offsety i podział bloków, ale fizyczna fala radiowa jest ta sama.

I co się dzieje w tych samych warunkach?

  T-Mobile → dzwoni w 1–3 s, VoLTE działa, internet 1-10 Mb/s lub zrzut do GSM, no ale co się spodziewać przy sygnale -115 -120 dBm

  Orange → „nawiązuje połączenie…” 20–40 sekund, potem rwanie połączenia. Internet ? Zapomnij, nawet response z DNSa nie dostaniecie (mówimy o tym samym poziomie sygnału co w T-Mobile)

 

Jak na tej samej infrastrukturze jeden operator ogarnia normalne rozmowy i dane, a drugi nie potrafi nawet nawiązać połączenia to przepraszam bardzo, ale coś jest koszmarnie zepsute po stronie rdzenia sieci Orange (VoLTE, MME, routing, priorytety).

To nie lokalizacja, nie budynki, nie faza księżyca.

 

To systemowy problem Orange w 2025 roku i tyle.

Proszę więc darować sobie opowieści „u mnie działa super” i „w mojej wsi wszystko gra”.

Tu rozmawiamy o masowych, powtarzalnych problemach w całym kraju, a nie o pojedynczych cudach nad Wisłą.

 

Wracamy do tematu albo zamykamy ten cyrk, bo szkoda prądu na scrollowanie 🤡🔥


Dziękuję za techniczną wypowiedź, właśnie o taką mi chodziło.

Tłumaczenie Orange jest jedynie powtarzaniem formułek. Osoby techniczne, w tym Ja, mogą przesłać logi utraconych pakietów RTP Audio, które nasilają się w zależności od pory dnia i obciążenia. S25 nie ma cudownych anten, ponieważ Galaxy S8 radził sobie lepiej niż S25, jednak gdybym miał wcielić się w osobę nietechniczną, to skoro w T-Mobile przez całą dobę uplink jest stabilny w S25, to o czym w ogóle mówimy?

 

 


@Roberto971napisał(-a)

Mi też kiedyś kazali zmienić telefon bo ich zdaniem Galaxy S21 byl już stary i nowsze usługi mogły działać gorzej więc ok zmieniłem na nowego Honora Magic 7 po tygodniu zgłosiłem ten sam problem i regułka "wymienić kartę sim oraz przełożyć do innego telefonu" 😂😂 masakra mam wrażenie że oni te regułki kopiują i wklejają nie czytając co wcześniej klient zrobił zanim ponowił zgłoszenie. Ja też czekam do końca umowy i bez żadnego zastanowienia się przechodzę do innej sieci, ostatnio testuje Playa (jeszcze niedawno nic nie chciałem słyszeć o tej sieci) ale powiem tak, jestem zaskoczony że po 3 latach tak poprawili zasięg i jakość usługi że jestem w stanie do nich wrócić 😉


 

Mój stary telefon - mój głos przerywał. Nic z tym nie robiłem w kwestii zgłoszeń, dlatego zmieniłem na Galaxy S25, który w T-Mobile nawet przy -116 dBm nie szarpie głosem w uplinku, a Orange często nawet przy -110 dBm potrafi po prostu rwać. 

 

 

 


@IreneuszCDnapisał(-a)

Ja na Śląsku nie mam problemów z jakością połączeń, ostatnio nawet szybkość po lte czy 5G jest lepsza, ale mam dobry sygnał z nadajników, te wszystkie problemy co opisujecie, to pewnie problem z zasięgiem Orange, jakość połączeń jest wtedy słaba 😎


Oczywiście, że są stacje i lokalizacje, gdzie nie ma żadnych problemów. Orange u moich rodziców, kiedy tam jestem, również nie przerywa albo robi to niezwykle rzadko. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że mówimy tutaj o szatkowaniu głosu w uplinku, co stanowi znaczącą różnicę, ponieważ nie przerywa to, co Ty słyszysz, piszesz przecież, że nie masz problemów, lecz przerywa to, jak słyszą Ciebie.

 

Mało kto zwraca na to uwagę i ocenia zwykle tylko to co dociera do Ciebie, a nie od Ciebie.

 

 


@IreneuszCDnapisał(-a)

@LTEFreeze skoro taki jesteś obeznany, to wytłumacz dlaczego w Orange, mój iPhone 16 ma volte, w T-MOBILE nie ma?

Jakość sygnału ta sama, więc tu prawdę piszesz.

Co do jakości połączeń i Danych mobilnych, nie mam z tym problemów, od lat, to że są niezadowoleni z usług Orange, zawsze byli, ale tak jest w każdej sieci.

 


Znam 3-4 osoby z Iphone od iPhone 14 do 16 nawet i każdy w T-Mobile ma VoLTE. Nie zapomniaj, że iPhone nie ma znaczka na pasku.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 8
  • 0

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange

Bo na karcie testowej działa tylko DATA. Nie ma nic wspólnego z połączeniami. Gdybyś wziął zwykła kartę sim ze startery czy coś to miałbyś voLTE. 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 253
  • 1

Problemy z jakością rozmów głosowych Orange


@LTEFreezenapisał(-a)

 

Jak na tej samej infrastrukturze jeden operator ogarnia normalne rozmowy i dane, a drugi nie potrafi nawet nawiązać połączenia to przepraszam bardzo, ale coś jest koszmarnie zepsute po stronie rdzenia sieci Orange (VoLTE, MME, routing, priorytety).

To nie lokalizacja, nie budynki, nie faza księżyca.

 

To systemowy problem Orange w 2025 roku i tyle.

Proszę więc darować sobie opowieści „u mnie działa super” i „w mojej wsi wszystko gra”.

Tu rozmawiamy o masowych, powtarzalnych problemach w całym kraju, a nie o pojedynczych cudach nad Wisłą.

🔥


Więc uważasz, że kilka milionów klientów Orange w Polsce nie może wykonywać połączeń czy nie ma dostępu do transmisji danych, płaci za to i im to nie przeszkadza?

Otóż wyobraź sobie, że jest dokładnie na odwrót - ja od 5 czy 6 lat jak jestem w Orange nie mam problemów z połączeniami ani transmisją internetu, nie czekam żadne 40 sekund na połączenie, tylko 1-2. Oczywiści są miejsca, gdzie zasięgu nie ma wcale, albo jest na granicy, ale to nie jest żaden problem po stronie rdzenia i całej sieci.

 

Także mogę śmiało napisać:

Proszę więc darować sobie opowieści "u mnie działa źle" i "w mojej wsi nie ma zasięgu".

Tutaj wychodzą jakieś pojedyncze przypadki, nie ma żadnych masowych i powtarzalnych problemów.

 

Jeśli faktycznie u kogoś inny operator ma dużo lepszy zasięg to trzeba po prostu operatora zmienić i po problemie. Numer można przenieść do innej sieci już pewnie od 20 lat, nie widzę po co ktoś miałby się męczyć z problematyczną siecią.