Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?

Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 334
  • 6

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?

W innym wątku pytałem o usługę Ekstra Sygnał. To jedno rozwiązanie kłopotów z zasięgiem.

 

Inna opcja to zmiana nieco konfiguracji sieci w danym miejscu. Czy można, a jeśli tak to gdzie, zasugerować zmianę ustawień na stacji bazowej? Chodzi o tilt anten, lekkie podniesienie pewnie pomogłoby (chociaż jednego sektora). Chodzi o GSM900 i ewentualnie o UMTS 900. Oczywiście wiem, że UMTS900 jest wspólny dla Orange i T-Mobile, ale może jednak? To jedyna stacja w okolicy otoczona puszczą, ale szczegóły, która to stacja przekazałbym w prywatnej wiadomości jeśli potrzeba.

 

Maszt należy do Polkomtela, na samej górze oczywiście wisi ich sprzęt. Nieco niżej jest sprzęt Orange (od samego początku są pozwolenia dla Orange). Zasięg właściciela masztu "daje radę", Orange już nie bardzo. 😞

 

Da się coś z tym zrobić? Państwo z NetWorkS! oczywiście nie przyjmują sugestii i nie odpowiadają na pytanie co jest logiczne i zrozumiałe (nie są od obsługi klienta), to Orange jest operatorem. 🙂

9 ODPOW. 9
Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?

@PathfinderMasz opisane tutaj tez jest na końcu opis z bloga 

Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 334
  • 6

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?

Ale ja dokładnie wiem jak to działa, na jakiej zasadzie jest współdzielona sieć, jakie szerokości pasma ma każdy z operatorów w Polsce. Niestety jako klient nic nie mogę, jedynie sugerować coś na infolinii Orange.

 

Mogę się domyślać, że sieć zielona działa lepiej bo jest te 2-3 m wyżej na maszcie w stosunku do sprzętu Orange. Może również być inna konfiguracja stacji bazowej (zieloni wyższy tilt, Orange niższy tilt, inne moce nadawania dla każdego z pasm).

Prawda jest taka, że wspólny UMTS900 musi przenieść masę obciążenia. Musi obsługiwać klientów Orange, T-Mobile i Play (nie mają swojej stacji w okolicy). W okresie wakacji było tak duże obciążenie, że Orange uruchomił UMTS2100, ale to u mnie nic nie daje bo za daleko. Przy samej stacji Orange działa zdecydowanie lepiej niż np. T-Mobile na wspólnym UMTS900.

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29411
  • 21536
  • 1270

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?

@Pathfinder: a uwzględniasz to, że z nadajnika zwykle w miastach korzysta koło 10tys. kart sim. Każde przesunięcie ustawienie może powodować zmianę: plus u Ciebie, minus u innych. Nie wiem jakiej zmian oczekujesz od Orange - nikt na publicznym forum nie będzie udostępniał danych wrażliwych (co chyba oczywiste), jak i tych mogących stanowić przewagę konkurencyjną (a np. gdzie ile osób/kart sim korzysta z Orange jest taką informacją).

Moim zdaniem najszybciej zgłaszań problemy przez stronę zasięgu http://orange.pl/zasieg gdzie większość zgłoszeń trafia na II linię, a nie na pierwszą jak przez inne formy kontaktu.
Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 334
  • 6

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?

Oczywiście, że uwzględniam i miasteczko w okolicy ma 1300 mieszkańców. Kilka wiosek to może dojdziemy do 2500 osób.

 

Nie interesują mnie dane operatora, a tylko tyle gdzie można "uderzyć", aby się przyjrzeli sytuacji.

 

Odnośnie stronki z zasięgiem już korzystałem wielokrotnie.

 

P.S.

Na infolinii podają dokładne dane bo kiedyś jak był tragiczny problem z LTE to dokładnie numer stacji i sektorów podawali i ja podawałem. Mówili mi również dokładnie, na którym sektorze jest wysycenie, o której godzinie czy jest/była awaria.

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29411
  • 21536
  • 1270

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?

Zgłoszenie techniczne - jeśli będzie wiele z różnych numerów i różnych segmentów. Dla jednej osoby nikt nie będzie zmieniał.

A jakie odpowiedzi dostawałeś na zgłoszenia ze strony zasięgu?
Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 334
  • 6

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?


Piotrekk85 napisał(-a):
A jakie odpowiedzi dostawałeś na zgłoszenia ze strony zasięgu?

Żadnych (na wiadomości wysłane ze strony). Zgłaszałem ciągle problem z 3G to po jakimś czasie Orange (tylko Orange) dorzucił UMTS2100. Rozbudowa LTE również przyspieszyła (z tego co się dowiedziałem to uruchomiono LTE 4 miesiące przed planowanym terminem, ale to mógł być zbieg okoliczności).

Jedynie dostawałem jakiekolwiek info i odpowiedź jak dzwoniłem do Orange (przełączali mnie gdzieś do działu technicznego). Tam mi również mówiono, że widać duże obciążenie tej stacji. Tyle.

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29411
  • 21536
  • 1270

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?

A jaką wybierasz formę kontaktu? jeśli mail, sprawdzasz spam?

Nie raz piszę, ale zawsze mam odpowiedź, choćby lakoniczną.
Highlighted

Poziom 18, Komentator
  • 185
  • 141
  • 0

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?


Pathfinder napisał(-a):
Oczywiście wiem, że UMTS900 jest wspólny dla Orange i T-Mobile, ale może jednak?

Kwestia czasu, podobno już niedługo i taki wspólny nie będzie 🙂

Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 334
  • 6

Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?

Byłoby najlepiej. 😉