- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
W innym wątku pytałem o usługę Ekstra Sygnał. To jedno rozwiązanie kłopotów z zasięgiem.
Inna opcja to zmiana nieco konfiguracji sieci w danym miejscu. Czy można, a jeśli tak to gdzie, zasugerować zmianę ustawień na stacji bazowej? Chodzi o tilt anten, lekkie podniesienie pewnie pomogłoby (chociaż jednego sektora). Chodzi o GSM900 i ewentualnie o UMTS 900. Oczywiście wiem, że UMTS900 jest wspólny dla Orange i T-Mobile, ale może jednak? To jedyna stacja w okolicy otoczona puszczą, ale szczegóły, która to stacja przekazałbym w prywatnej wiadomości jeśli potrzeba.
Maszt należy do Polkomtela, na samej górze oczywiście wisi ich sprzęt. Nieco niżej jest sprzęt Orange (od samego początku są pozwolenia dla Orange). Zasięg właściciela masztu "daje radę", Orange już nie bardzo. 😞
Da się coś z tym zrobić? Państwo z NetWorkS! oczywiście nie przyjmują sugestii i nie odpowiadają na pytanie co jest logiczne i zrozumiałe (nie są od obsługi klienta), to Orange jest operatorem. 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
@PathfinderMasz opisane tutaj tez jest na końcu opis z bloga
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
Ale ja dokładnie wiem jak to działa, na jakiej zasadzie jest współdzielona sieć, jakie szerokości pasma ma każdy z operatorów w Polsce. Niestety jako klient nic nie mogę, jedynie sugerować coś na infolinii Orange.
Mogę się domyślać, że sieć zielona działa lepiej bo jest te 2-3 m wyżej na maszcie w stosunku do sprzętu Orange. Może również być inna konfiguracja stacji bazowej (zieloni wyższy tilt, Orange niższy tilt, inne moce nadawania dla każdego z pasm).
Prawda jest taka, że wspólny UMTS900 musi przenieść masę obciążenia. Musi obsługiwać klientów Orange, T-Mobile i Play (nie mają swojej stacji w okolicy). W okresie wakacji było tak duże obciążenie, że Orange uruchomił UMTS2100, ale to u mnie nic nie daje bo za daleko. Przy samej stacji Orange działa zdecydowanie lepiej niż np. T-Mobile na wspólnym UMTS900.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
Moim zdaniem najszybciej zgłaszań problemy przez stronę zasięgu http://orange.pl/zasieg gdzie większość zgłoszeń trafia na II linię, a nie na pierwszą jak przez inne formy kontaktu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
Oczywiście, że uwzględniam i miasteczko w okolicy ma 1300 mieszkańców. Kilka wiosek to może dojdziemy do 2500 osób.
Nie interesują mnie dane operatora, a tylko tyle gdzie można "uderzyć", aby się przyjrzeli sytuacji.
Odnośnie stronki z zasięgiem już korzystałem wielokrotnie.
P.S.
Na infolinii podają dokładne dane bo kiedyś jak był tragiczny problem z LTE to dokładnie numer stacji i sektorów podawali i ja podawałem. Mówili mi również dokładnie, na którym sektorze jest wysycenie, o której godzinie czy jest/była awaria.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
A jakie odpowiedzi dostawałeś na zgłoszenia ze strony zasięgu?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
Piotrekk85 napisał(-a):
A jakie odpowiedzi dostawałeś na zgłoszenia ze strony zasięgu?
Żadnych (na wiadomości wysłane ze strony). Zgłaszałem ciągle problem z 3G to po jakimś czasie Orange (tylko Orange) dorzucił UMTS2100. Rozbudowa LTE również przyspieszyła (z tego co się dowiedziałem to uruchomiono LTE 4 miesiące przed planowanym terminem, ale to mógł być zbieg okoliczności).
Jedynie dostawałem jakiekolwiek info i odpowiedź jak dzwoniłem do Orange (przełączali mnie gdzieś do działu technicznego). Tam mi również mówiono, że widać duże obciążenie tej stacji. Tyle.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
Nie raz piszę, ale zawsze mam odpowiedź, choćby lakoniczną.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
Pathfinder napisał(-a):
Oczywiście wiem, że UMTS900 jest wspólny dla Orange i T-Mobile, ale może jednak?
Kwestia czasu, podobno już niedługo i taki wspólny nie będzie 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kłopot z zasięgiem - możliwa zmiana ze strony Orange?
Byłoby najlepiej. 😉