- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
Korzystanie z usługi ekstra eSIM (w wariancie z internetem oraz połączeniami) w Orange wiąże się niestety z pewnymi ograniczeniami i problemami. Większość z nich jest już omawiana w innych wątkach na forum, ale "giną" one w dyskusji nad innymi tematami. Co jakiś czas ktoś o nie pyta.
Proponuję zebrać te problemy w tym wpisie ORAZ przypiąć go na samej górze - by każdy mógł o nich przeczytać, podzielić się doświadczeniem, dodać nowe problemy, zaraportować, że jakiś został rozwiązany, BYĆ MOŻE uzyskać od Orange informację, czy i kiedy problem ma szansę być rozwiązany, a na końcu samodzielnie zdecydować, czy mimo wszystko chce korzystać z tej skądinąd bardzo przydatnej usługi.
Zacznę więc listę znanych problemów:
- Brak obsługi SMS w WiFi Calling: usługa nie działa niezależnie od tego, czy w urządzeniu jest podstawowa karta (e)SIM, czy ekstra eSIM.
- Gorsza jakość połączeń przychodzących: użytkownicy ekstra eSIM mogą odbierać połączenia tylko w "jakości HD" a nie "HD+": w połączeniach przychodzących nigdy nie jest używany kodek EVS-SWB ani EVS-WB, można liczyć tylko na AMR-WB, i to nawet w połączeniach wewnątrz sieci Orange.
- Brak obsługi połączeń przychodzących wideo ViLTE: połączenia wychodzące wideo w technologii ViLTE działają poprawnie, nie jest jednak możliwe odbieranie przychodzących połączeń wideo.
- W przypadku korzystania z usługi Blokada połączeń anonimowych zamiast komunikatu "Osoba, do której dzwonisz, nie akceptuje połączeń anonimowych" następuje krótki sygnał dzwonienia a następnie rozłączenie.
- W przypadku korzystania z usługi Połączenie oczekujące zamiast komunikatu "Wybrany numer obecnie jest zajęty. Aby uzyskać połączenie, pozostań na linii" odtwarzany jest normalny sygnał dzwonienia.
- ekstra eSIM nie działa w roamingu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
Wszelkie informacje na tema Ekstra eSIM zamieszczone są na stronie:
https://www.orange.pl/omnibook/ekstra-karta-esim
@muddy co do punktu 6 to raczej wątpię, aby operator udostępnił roaming na Extra eSIM, co operator wyraźnie zaznacza. Pozostałe punkty uważam za błędy operatora, które powinny zostać naprawione.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
Na tej stronie nie ma właśnie wszelkich informacji: "błędy operatora" czyli punkty 1-5 nie są tam wymienione, a nie są naprawione od wielu już lat i nie zanosi się, by prędko to się stało.
Odnośnie roamingu - w FAQ piszą:
Czy ekstra karta eSim będzie działać w roamingu?
Na razie nie. Za granicą możesz połączyć zegarek ze smartfonem w trybie Bluetooth (zegarek będzie musiał pozostawać w zasięgu połączenia Bluetooth, nie będzie działać samodzielnie).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
@muddy były wypowiedzi ekspertów na AMA w sprawie roamingu Ekstra eSIM i te "Na razie nie" już długo trwa. Więc wątpię, aby zostało wprowadzone. co do błędów z punktów 1-5 proponuję zgłaszać na infolinii, czacie jak również w pomysłach NO:
https://nasz.orange.pl/t5/forums/postpage/board-id/Nasz-Orange-Pomysly
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
Dla pewności, to z wyżej wymienionych utrudnień eSIM (nie extra eSIM) dotyczy tylko problem z punktu 1?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
Zgłaszanie na infolinii i czacie np. problemu z jakością połączeń przychodzących kończy się zawsze tak samo: "sieć w wybranym miejscu działa prawidłowo, proszę zresetować telefon", "jakość połączeń zależy od odległości od nadajnika (sic!), proszę spróbować użyć WiFi". Nie da się skutecznie zgłosić problemu z podaniem szczegółów technicznych: "konsultant" zbiera informacje zgodnie ze swoim formularzem, wpisuje "zła jakość połączenia przychodzącego" wraz z datą i godziną i to wszystko. Zgłoszenie jest traktowane rutynowo, nikt nie pochyla się nad problemem i nikt go nie analizuje, przychodzi standardowa formułka jako odpowiedź, a problem jak istniał tak istnieje nadal. Jak można trafić do kogoś, kto naprawdę ma kompetencje i odpowiednie możliwości, by problem analizować?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
@muddy heh, raczej nie ma tu czego diagnozować i analizować. Problem "jakości" połączeń przy włączeniu ekstra e-sim lub w flex dodatkowej e-sim (albo fizycznej karty) z tym samym numerem zdaje się być doskonale zdiagnozowany, ale dla Orange ciągle nierozwiązywalny
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
Mam Orange Flex + 3 dodatkowe karty SIM.
HD+ jest zarówno na połączeniach przychodzących, jak i wychodzących
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
@atlas_cudow Hmmm… Co prawda jakie kodeki mam/miałem to nie wiem jak sprawdzić, ale doświadczenia mam takie: W styczniu- lutym tego roku testowałem sobie e-sim na apple watch (orange flex). Od włączenia tej dodatkowej e-sim, głos dzwoniących do mnie na komórkę był tragicznej jakości - jakby ktoś odtwarzał nagranie ze słabej jakości dyktafonu. Przy tym miałem wrażenie, że rozmówca nie słyszy mnie przez pierwsze 1,5-3 sekundy od odebrania przeze mnie połączenia. Potestowałem działanie e-sim na zegarku przez parę tygodni i zrezygnowałem. Większą wartość dodaną ma dla mnie jednak wzorowa jakość połączeń niż dodatkowy e-sim. Ta znakomita jakość po pozbyciu się dodatkowej e-sim powróciła (dodatkową kartę mam tylko w routerze i jest bez funkcji rozmów)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ekstra eSIM - ograniczenia i problemy (przeczytaj zanim włączysz usługę)
Dla uściślenia. 3 dodatkowe karty SIM to karty tylko do internetu. Może ma to znaczenie?
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »