- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Od miesiąca z hakiem jestem nieszczęśliwym posiadaczem internetu domowego 5G od Orange. W pierwszym tygodniu wszystko pięknie ładnie, prędkości pobierania rzędu 200Mbps. Po około tygodniu prędkość zaczęła spadać do wartości około 80-100Mbps co jeszcze byłbym w stanie przeżyć, ale na ten moment prędkości wahają się od nawet nie 1Mbps do 80Mbps w porywach. Router 5g stoi przy oknie, do BTSa mam niecały 1km. Co ciekawe na telefonie też z kartą Orange 5g mam transfery bardzo często 2x wyższe mimo że testowana prędkość na nim jest z gorszego miejsca niż router. Pisałem z konsultantem Orange, który powiedział mi że to przez obciążenie nadajnika. Jeżeli nadajnik nie daje rady obsłużyć małego osiedla pod miastem szczególnie z tak bliskiej odległości to chyba będę zmuszony zerwać umowę bo na ten moment internet jest nieużywalny z prędkościami 1-5Mbps. Router 5g z którego korzystam to ZTE MC888. Po wysłaniu wiadomości sms żeby zdiagnozować możliwe problemy z nadajnikiem otrzymałem wiadomość że po ich stronie wszystko jest w porządku. Jeżeli ma ktoś rady czy da się zrobić coś poza zerwaniem umowy będę wdzięczny.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Masz dobry sygnał, SINR jest na dobrym poziomie i agregujesz 4 pasma. Spróbuj jeszcze router ustawić w innym miejscu ale wygląda to na przeciążony nadajnik.
U mnie Orange jest przeciążone i jest 30-100Mb, niby uruchomili 5G3600 ale mają jakieś zakłócenia które zgłosili do UKE. Chwilowo korzystam z konkurencji, nadajniki są obok siebie więc zasięg praktycznie ten sam.Tutaj masz opisy poszczególnych parametrów https://eko.one.pl/forum/viewtopic.php?id=13747 , zawsze może być lepiej ale moim zdaniem nie jest źle. Ja mam 220m do nadajnika.
Ps. router kupiłeś z dystrybucji Orange czy Plus ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Śmieszna wręcz prędkość internetu
@Krzysztof00303 pytanie, czy to 5G w paśmie 3600 czy proteza 2100?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Śmieszna wręcz prędkość internetu
W jaki sposób mogę to sprawdzić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Śmieszna wręcz prędkość internetu
https://gsmonline.pl/artykuly/stacje-5g-w-pasmie-c-sieci-orange-sa-nowe-adresy-2
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Śmieszna wręcz prędkość internetu
@Krzysztof00303 przekladałeś kartę SIM z routera do np. telefonu i sprawdzałeś osiągi? Warto też przetestować inną kartę SIM w routerze i zweryfikować wyniki. Łatwiej będzie zdiagnozować problem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Śmieszna wręcz prędkość internetu
@Krzysztof00303 na telefonie sprawdzisz dostępne częstotliwości z BTS-a na apce pomocniczej NetMonster
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Śmieszna wręcz prędkość internetu
3600 znajduje się dopiero 3km od mojego domu, w takim razie pewnie łapie sygnał z tego bliższego po 2100
Edit: w NetMonster są 4G LTE 800/LTE 2600 i 5G NSA 2100
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Śmieszna wręcz prędkość internetu
po przełożeniu kart sim jest odwrotny wynik tj. na pc okolice 100Mbps, na telefonie ok. 50Mbps
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Śmieszna wręcz prędkość internetu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Śmieszna wręcz prędkość internetu
W tej kwestii też pisałem do konsultanta bo jak klikne pokaż strefe domową to pokazuje mi pinezke na jakimś polu kilka km od mojego domu i wykupiłem nawet opcje ponownego ustawienia strefy domowej, ale wg konsultanta strefa wyznaczona jest właśnie na adres mojego domu więc...
Edit: A nie, przepraszam jednak została teraz prawidłowo wyznaczona.
Edit2: Czyli jak dobrze rozumiem nic się nie da z tym zrobić? Moja wina że nie sprawdziłem czy BTS obok mnie nie nadaje w paśmie C. Ewentualnie zostaje czekać na modernizację tego BTSa?
- « Poprzedni
- Następny »