Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@Emill1 
" Raczej też nie będą sprawdzać w jakim urządzeniu".
Emil, oni sami napisali w tym co wkleiłeś, że będą wyłączać urządzeniom spoza listy. Więc na 100% widzą, jakie urządzenie się łączy do sieci. To czy im powiem, że mają mi włączyć IMS na ESIM, a potem podłącze się nieobsługiwanym urządzeniem, niczego nie zmieni. Odetną mnie, tak jak to zrobili teraz, po typie urządzenia.

Aby to obejść, trzeba by wyemulować inną nazwę urządzenia - inny identyfikator urządzenia, np. na Galaxy:) Nie mam pojęcia, co identyfikuje TYP urządzenia. IMEI? No chyba nie...

IMS mają wszyscy operatorzy w różnych taryfach, ale tylko Orange i T-mobile ma Esim.
Drugi dzień czekam na odpowiedź na 5 zgłoszenie błędu. 2 dzień!

"W trosce o najwyższą jakość usług świadczonych przez Orange, wszystkie rozmowy są olewane"



Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Dzień 3 upłynął w ciszy "urządzenia niewspieranego" i konsultantów.

Wejdźcie sobie na imei.info i wpiszcie IMEI waszych urządzeń. Pełna transparentność urządzeń. Właśnie taka identyfikacja pozwala Orange ucinać usługi konkretnym markom i ich urządzeniom. Czyli jednak IMEI identyfikuje.

Czekamy dalej.

 

@sevex Jak na froncie w T-mobile? 

 

 


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Update.
Pan Igor z UOKiK z departamentu analiz zbiorowej ochrony interesów konsumentów mi odpisał:) Poprosił o przesłanie historii korespondencji i pism celem dokładniejszego przeanalizowania dopuszczenia się przez przedsiębiorcę zwanego Orange działania opisanego w zawiadomieniu. Oznacza to zgodnie z przypuszczeniami, że UOKiK żywo zainteresował się tematem.

 

Między czasie Orange odpisał to, co potrafi najlepiej, a więc lakoniczną informację, że mogą zagwarantować prawidłowe świadczenie usług na urządzeniach posiadających certyfikacje Orange:)) Dopisali także że VoLTE jest "skonfigurowane poprawnie".

Moja odpowiedz na to jest taka:
"Ta lakoniczna i nic niewnosząca odpowiedź, nie odpowiada na żadne pytanie.
1. Poprawnie była skonfigurowana (usługa) do mniej więcej kwietnia, gdyż do tego czasu wszystko działało prawidłowo i to bez żadnej waszej certyfikacji.
2. Skoro usługa po waszej sieci działa prawidłowo to gdzie są komunikaty sieci o błędzie czy niemożności zrealizowania połączenia z uwagi na brak "certyfikacji"? Nie ma takich.
3. VoLTE musi mieć włączoną usługe IMS, aby w ogóle działało poprawnie. Nie dostałem odpowiedzi wprost czy jest włączony IMS oraz jednocześnie VoLTE na ESIM.

Cała ta historia absurdalnej korespondencji trafi do UOKiK z podejrzeniem celowego ograczenia dostępności usług dla firm i marek z którym Orange nie ma umów biznesowych i to jest rzeczywisty powód nieświadczenia usług dla urządzeń "spoza listy". Proszę o jednoznaczną nielakoniczną odpowiedź. "

W tym momencie czekam na tą odpowiedź od Orange i jak tylko ją dostanę to całość czatu z Flex jedzie do Pana Igora z UOKiK. 

Orange, jesteście gotowi? Trzymajcie się mocno!


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 23
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Więc tak @BrakSlow. W sprawie konkurencyjnych do Orange firm mam się tutaj nie wypowiadać - taką dostałem wiadomość prywatną od P. Wojciecha z Orange.

Bardzo się cieszę, że forum jest na bieżąco śledzone przez pracowników. Dobrze by było, żeby te nasze uwagi tutaj zawarte dotarły w odpowiednie miejsce i coś pozytywnego wniosły w temacie. Obecna polityka i działanie nie służy marce i jest dalece odbiegająca od oczekiwań użytkowników sieci.

Działająca poprawnie przez kilka tygodni usługa, została z dnia na dzień, bez żadnej informacji wyłączona bądź stała się zwyczajnie niesprawna...

A może po prostu warto by było, gdyby pracownik Orange czytający forum, w ramach chęci niesienia faktycznej pomocy pofatygował się do odpowiedniego działu i podjął odpowiednie działanie???

Byłoby naprawdę w porządku i z satysfakcją dla wszystkich 😉

Pozdrawiam


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@sevex 
To naprawdę miły gest administracji Orange, że wspierają konkurencję, dbając o ich dobre imie.
Ta współpraca idzie o wiele dalej - także w aspekcie symetrycznych działań ograniczających dostępność usług "niewspieranych i niecertyfikowanych urządzeń", o czym obaj doskonale wiemy. 

Przepraszam za sarkazm, ale nie potrafię się powstrzymać. 

Masz całkowitą rację co do reszty. Nie tylko my to czytamy. Również podłączam się do apelu @sevex , aby ktoś, kto umie powiedzieć więcej niż "brak certyfikacji Orange" i "niewspierane urządzenie", potrafił logicznie wyjaśnić zaprzestanie świadczenia usług i jednocześnie (to bardzo ważne) umiał obronić to zaprzestanie świadczenia w aspekcie braku działań ograniczających konkurencyjność:) 

@sevex widziałem Twoją wymoderowaną poprzednią wiadomość:) Jest ok! Działaj i też informuj (jakoś szyfrem czy coś):))



Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38899
  • 1388

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Śmieszy mnie ta dziwna korespondencja z UOKIK. Wszystko związane jest z bezpieczeństwem. Niestety telefony azjatyckich producentów są mało zgodne z europejskim standardami telekomunikacyjnymi.

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@Piotrekk85 
Nie no, to jest śpiewka Orange dla 99% konsumentów, którzy to kupią. 
Konkrety wyglądają inaczej:
Galaxy XYZ i Apple XYZ wykorzystuje do komunikacji VoLTE protokół 123X. To zostało dopuszczone i zatwierdzone do użycia w sieci Orange ze względów bezpieczeństwa. Wasz TicWatch próbuje się łączyć poprzez ABC1 i dlatego sieć, nie dopuszcza usługi VoLTE. 

Konsument wtedy ma jasność i wybiera dalej niewspierany produkt (jeżeli ma taką ochotę), który obsługuje to, co Galaxy i Apple. Tym samym Orange nie ma zarzutu o działanie na szkodę konkurencji, jest w prawie i nie uzależnia marki urządzenia od usług.

Obecnie sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Lakonizmy, mataczenie, ogólniki i zbywalnictwo. 



 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 23
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

I co najważniejsze: długo działało i nagle przestało! I w tym jest chyba największy ból.

Przecież dlatego, że były potwierdzone informacje, że funkcja TicWatch LTE działa w Orange to wielu zdecydowało się na zakup tego smartwatch'a i przez kilkanaście tygodni z zadowoleniem z niego korzystało.

Widać, że ten symboliczny protokół "ABC1" nie ma z tym nic wspólnego. To tylko świadome działanie Orange, które jeszcze matacząc informuje, żeby się z problemem zgłosić do Mobvoi.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38899
  • 1388

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Kupujesz usługę Orange zgodnie z jej regulaminem. Tam jest mowa, że w trosce o bezpieczeństwo Orange może robić wszystko, nawet wyłączać usługi. Niestety nie jesteś w stanach, prawo europejskie działa "jeszcze" tak, że jako konsument możesz mieć ograniczenia. I na nie powołuje się Orange.


Podobne "afery" były co do udostępnienia różnych smsc, alternatywnych operatorów roamingowych czy innych bzdet. Nikt się tym tematem nie zajmie na poważnie bo wg mojej wiedzy nie ma ono certyfikatu zgodności z rynkiem UE pod kątem esim. Ma tylko ogólne dopuszczenie do sprzedaży i zgodność norm promieniowania. Zwróć też uwagę, że esim w Orange nie jest usługą podstawową na gruncie prawa telekomunikacyjnego.

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@Piotrekk85 
Wiesz co Ci powiem, tak bez sarkazmu i ironii, że spodobała mi się Twoja odpowiedź. Wreszcie coś mającego logiczne i merytoryczne podstawy. 

My (mówię o użytkownikach) chyba jesteśmy bardziej sfrustrowani tym, że mieliśmy coś, co działało i przestało. Gdyby Orange od początku nie świadczył żadnych usług dla niewspieranych urządzeń, to by nie było żadnego problemu. Mnie by do głowy nie przyszły wnioski o ograniczaniu swobód konkurencji. Teraz mamy taką sytuację, że coś działa, a coś przestało. To irytuje.

Pod płaszczem bezpieczeństwa (z czym ja się zgadzam), może się kryć faktyczne bezpieczeństwo (o którym wiedzą nieliczni z działu IT). Jednakże w tym momencie, konsument może odnieść mylne, jednakże jedyne logiczne odczucie, że chodzi o biznes. Nie mamy nic Piotrek oprócz lakonizmów. Zero konkretów z czatu Flexa. Czemu mi nikt nie napisze wprost, "nie spełniacie normy 123456" EU, a Galaxy i Apple spełnia. Proste.

Niech mi Orange napisze, że urządzenie nie ma certyfikatu EU (konkretnego) pod kątem ESIM. Chciałbym zobaczyć ten certyfikat dla Galaxy i Apple. Chciałbym móc ustalić z Mobovi (producentem mojego sprzętu) czy się starają o taki certyfikat, czy nie.