Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@Emill1 

Idę Emil, idę innym sposobem. W zasadzie idę dwoma równoległymi. Kolega @sevex męczy Flexa od marca, ja od miesiąca. Zresztą @sevex prowadzi równoległą wojnę z T-mobile.

Wykorzystam IMS, ale powiedz, czy to normalne, by zwykły śmiertelnik niemogący wykonać połączenia telefonicznego, miał się znać na IMS`ch itp? On ma prosty problem - ciszę w obu kierunkach, bez komunikatu o błędzie z sieci. 

Ja sobie nie wyobrażam osoby starszej, studiującej VoWIFI, VoLTE,  ESIM, standaryzacje GSMA i IMS. To jest mocno chore wszystko.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 23
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Czyli idąc tym tropem, to wg kolegi @Emill1 Orange po ok. 4 miesiącach pogrzebał w moim IMS żeby zblokować mi funkcję połączeń? Trudno mi w to uwierzyć. Chyba, że to byłoby świadome działanie z góry ukierunkowane na brak wsparcia dla alternatywnych urządzeń.

Wszystko to w ogóle jest chore. Ale wiem- prawa rynku.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 437
  • 1242
  • 2

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

No zwykły Kowalski nie musi się znać. Ale jak ktoś się na czymś nie zna to najczęściej kończy z czymś niedziałającym i takie są realia. Tak zwykle bywa. ja jako informatyk i sieci'owiec znam się. Szczerze to też niewiedzialem na początku że potrzebne aktywne IMS. Kupiłem sb nowy tel nigdzie nie było napisane że obsługuje volte i vowifi NetMonster też pokazywał że nie obsługuje a tu niespodzianka na zakupionym flexie i okazuje się że telefon obsługuje. Co prawda nie obsługuje znow w Playu to wiem. W timobile nw bo znów nie posiadam odpowiedniej taryfy w której jest dostęp bo znów timobile ma w określonych taryfach dostep. Plus ma w abo a tam karty nie mam. A ost na pożyczony. A telefonie ten sam ale numer nowszy znów Play na vowifi i volte też działał. A no sam widzisz też kwiatki są. @sevex sprawdź jaka posiadasz taryfę i czy wchodząc na stronę tm i zakładkę z vowifi volte jest lista taryf i zobacz czy posiadasz Jedna z nich. Możliwe że macie też taryfę która nie znajduje się na ich liście.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 437
  • 1242
  • 2

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

A co do starszej osoby to heh. Nie wyobrażam sb żeby używała volte vowifi czy tam smartwach'a.. Szczerze nie spotkałem takiej osoby. Choć może za wyjątki. Nww. Ale zapowiadali ze będą wyłączać dostęp z urządzeń poza listy więc możliwe że na tych kartach wyłączają IMS bo innej opcji nie widzę jak mieliby wyłączać działanie na tychże telefonach niewspieranych.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@Emill1 
Jeżeli masz rację i to faktycznie IMS i jeżeli oni to wcześniej zapowiadali dla "urządzeń spoza listy", to jest to jawne powiedzenie konkurencji (tutaj brzydkie słowo, którego nie mogę napisać). 
Przecież takie działania są niedopuszczalne, łamiące prawo i zasady swobody konkurencji. 

Tak jak @sevex napisał, nam działało i PRZESTAŁO. Możesz mieć racje z tym celowym wyłączeniem IMS, no to UOKiK nie będzie się nudził. Brawo Orange, brawo.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 437
  • 1242
  • 2

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

IMG_20210719_212207.jpg

A do volte i vowifi potrzebny jest aktywny IMS więc z tg co kojarzę tylko wyłączając IMS moga ograniczyć (czyt. Wyłączyć) na tych telefonach dostęp do usługi. Na smartwach'ach się nie znam ale jak wyżej pisaliście zauważyliście problem z volte więc obstawiam że problemem tu jest właśnie dezaktywowany IMS na waszych kartach.

 

 

IMG_20210719_213337.jpg

 jeszcze takie coś piszą.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@Emill1 
To, co wkleiłeś rozbawiło mnie do łez:) Mam nadzieje, że czytasz ten ich komunikat "między wierszami".

Flex może deaktywować i aktywować IMS na ESIM niezależnie od karty sim (fizycznej). Przynajmniej tak mają w regulaminie. To by tłumaczyło, dlaczego telefon "z listy" działa (bo ma kartę SIM), a zegarek (czy cokolwiek innego) z poza listy na ESIM już nie działa (bo wyłączyli np. IMS).

(I tu znów dużo niecenzuralnych słów).
Dobrze, jutro ich uderzę inaczej. Zażądam sprawdzenia i włączenia usługi IMS dla ESIM. Jeżeli mi powiedzą, że usługa nie może zostać włączona z UWAGI na to, że łączy się urządzenie SPOZA listy, to zrobię screen tego bełkotu i dołączę do formalnego zawiadomienia UOKiK. 
Jeśli mi odpowiedzą, że IMS jest aktywny, to cisnę dalej z ciszą...


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 23
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Jeden z postów z wątka #110 na innym forum potwierdzałby to co pisze @Emill1

https://forum.xda-developers.com/t/ticwatch-pro-3-lte-and-esim.4206407/page-6

Pozwalam sobie wrzucić razem z tłumaczeniem:

Dzięki temu wątkowi udało mi się zarejestrować mojego Pro 3 u operatora congstar, który należy do Deutsche Telekom. Dziękuję wszystkim!!
Status eSIM jest OK, jest znak 4G, więc wygląda na to, że jestem online..
Pozostał jednak jeden problem: nie mogę dzwonić. Gdy próbuję zadzwonić pod numer, zegarek próbuje, ale rezygnuje po około 30 sekundach. A jeśli chcę zadzwonić na zegarek, otrzymuję komunikat „nieosiągalny”.
Ale mobilny Internet działa idealnie!
Jakieś pomysły?
Dzięki!
Tobiasz
I odpowiedź:
Ja też miałem ten problem. Niektóre połączenia działały, inne nie. To zależało od tego, gdzie jestem. Na zewnątrz działał głównie, podczas gdy w domu prawie nie działał. Miałem ten problem również z poprzednim pro 4g.
Zadzwoniłem do mojego dostawcy i poprosiłem o aktywację volte na moim numerze, ponieważ nie był on aktywny. Aktywowali woltę i na szczęście mój ticwatch pro 3 obsługuje woltę w Belgii. Od tego czasu wszystkie połączenia działają bez zarzutu. Gdy zegarek dzwoni, utrzymuje teraz połączenie lte, a jakość połączenia jest również lepsza.
Więc może spróbujesz aktywować volte?

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@sevex 
Czytałem to ze dwa dni temu, właśnie dlatego parę wątków wcześniej napisałem, że poszedłem do piwnicy "zgubić" zasięg LTE, by się przekonać, czy wymuszone korzystanie z 3G lub 2G rozwiąże problem.
Niestety piwnica okazała się zbyt mocnym izolatorem i nie miałem niczego.

Tak żartem mówiąc, Orange wspiera polską głęboką wieś, gdyż tylko tam nie ma LTE, a więc wszystkie urządzenia z listy i spoza niej będą działać:)

Wracając do tematu, ja na sim w telefonie mam aktywne VoLTE, pytanie, czy na Esim jest. Zgodnie z tym co wkleił @Emill1 to urządzenia (konkretne) mają mieć wyłączane VoLTE, a nie sama usługa Esim (co logiczne). Nie jestem pewien, ale aby działało VoLTE, potrzebny jest IMS. Dziś poprosiłem Orange o ustalenie statusu IMS dla mojego Esim. Domnienam, że jeżeli IMS będzie aktywny, to z automatu oznacza, że i VoLTE także być musi (ale nie jestem pewien). Dopytam ich po odpowiedzi odnośnie IMS.

@Emill1  jeśli Cię dobrze rozumiem, to można mieć VoLTE bez IMS i wtedy są jaja. W drugą stronę to nie wiem, czy da się mieć IMS bez VoLTE.




Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 437
  • 1242
  • 2

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Chodziło mi że jeśli kiedyś działało to musiał być aktywowany IMS więc pojawiła się wtedy opcja na telefonie volte. Potem Orange musieli na danym numerze karcie wyłączyć IMS wtedy nie będzie działać volte. @BrakSlow  pisał że można osobno na karcie głównej i osobno na esim aktywować. Jeśli tak to mając na głównej karcie aktywowana nie znaczy że i na esim jest aktywowana mogli na głównej zostawić włączony IMS a na esim wyłączyć. Nie używam esim więc w tym nie podpowiem mg tylko powiedzieć jak działa volte i do działania wymaga IMS. Na smartwach'ach też się nie znam ale powinno co do zasady działać jak w telefonie. Więc jeśli ktoś nie ma aktywnego IMS na numerze/karcie volte nie będzie działać. Dlatego trzeba postarać się żeby aktywowali IMS i najlepiej nie mówić że chodzi o smartwach'a tylko zażądać włączenia IMS. Raczej też nie będą sprawdzać w jakim urządzeniu tylko powinni włączyć no chyba że trafi się jakiś dociekliwy Konsultant. IMS można włączyć zawsze nawet jak się nie posiada urządzenia obsługującego volte bo jego nie włącza się na urządzeniu tylko operator włącza na danej karcie/numerze. A co do tmbobilr radzę sprawdzić ta listę co mówiłem bo nie w każdej taryfie można aktywować volte czy raczej IMS w timobile aktywują tylko w określonych taryfach. W plusie tylko w abonamencie jest dostęp. W Playu chyba na każdej taryfie. W Orange na każdej taryfie.

 

Tak mając na numerze/karcie włączony IMS VoLte powinno działać teoretycznie