Nie mo偶na wy艣wietli膰 tego wid偶eta.
Nie mo偶na wy艣wietli膰 tego wid偶eta.
Nie mo偶na wy艣wietli膰 tego wid偶eta.

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃


Zesp贸艂 Nasz Orange
  • 999
  • 5736
  • 71

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃

Bardzo Wam dzi臋kujemy za du偶y odzew w ankiecie dotycz膮cej gamingu.馃挭

Dzi臋ki niemu widzimy, 偶e wielu z Was zwr贸ci艂o uwag臋 na kwesti臋 problem贸w z po艂膮czeniami ( stabilno艣膰/ping, og贸lnie nie najlepszy feeling). Mamy jeszcze jedn膮 pro艣b臋 do Was tym razem z konkretnymi przyk艂adami.

Zale偶y nam na zebraniu w jednym miejscu - w tym w膮tku: informacje dotycz膮c膮 konkretnego serwera gry (adres ip, lokalizacja /jaka gra / og贸lnie jak najdok艂adniejsze dane). Dodatkowo pro艣ba o informacje z jakiego miasta si臋 艂膮czycie z takim serwerem. Je偶eli macie dodatkowo traceroute to te偶 mo偶ecie do艂膮czy膰 馃榾. Prosimy bardzo w odpowiedzi na ten wpis o posty wy艂膮cznie z powy偶szymi informacjami.

 

Z g贸ry dzi臋kujemy i pozdrawiamy,

Zesp贸艂 Nasz Orange

b2015_console_handset(1).png

15 ODPOW. 15
Anonim

Nie dotyczy

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃

Je艣li chodzi o gierki - to w praktycznie 偶adnej nie mam problem贸w (Tekken, FIFA, LoL, R6, GTA:O, RDO, CoD, Fall Guys), jednak jest potencja艂, by usprawni膰 tego s艂ynnego "CS:GO" i og贸lnie peering z Valve (Dota 2, CS:GO, TF2 etc.). 

Do czego zmierzam: 

 

1 funbox.home [192.168.1.1]
2 war-bng103.neo.tpnet.pl [83.1.5.111]
3 war-r12.tpnet.pl [80.50.146.97]
4 poz-r11.tpnet.pl [195.116.35.78]
5 hbg-b2-link.ip.twelve99.net [213.248.96.144]
6 hbg-bb3-link.ip.twelve99.net [62.115.120.70]
7 war-b3-link.ip.twelve99.net [62.115.120.69]
8 valve-ic333070-war-b3.ip.twelve99-cust.net [62.115.11.23]

 

Tak wygl膮da traceroute do POP Valve w Warszawie. Kilka detali, o kt贸rych by膰 mo偶e niewiele os贸b wie: 

 

Serwery te s艂u偶膮 zar贸wno do grania (CS:GO), jak i pobierania contentu ze Steama. Co za tym idzie - w przypadku wysokiego obci膮偶enia styku z Teli膮 zar贸wno ze strony Valve, jak i Orange - pr臋dko艣膰 b臋dzie ograniczona. W drug膮 stron臋 tak偶e - w przypadku ogromnego zainteresowania pobieraniem ze Steam, np. podczas sezonowych wyprzeda偶y - inne us艂ugi (serwisy) mog膮 dzia艂a膰 odczuwalnie gorzej.


Jak wymieniaj膮 ruch z tym POPem inni operatorzy? Obecnie nikt nie peeruje si臋 bezpo艣rednio, wi臋kszo艣膰 ruchu przechodzi przez EPIX i PLIX z lokalnych IX-贸w, a tak偶e przez Telie dla du偶ych operator贸w. 

 

Co mo偶na zmieni膰 - Valve jest obecne w TPIX. Orange generuje co tydzie艅 z ca艂ego Steama zapewne kilkaset TB ruchu, podkre艣lam - co tydzie艅, 7 dni, 168 godzin. W skali miesi膮ca jest to kilka PB.

 

Pod艂膮czenie bezpo艣rednie z Valve pozwoli艂oby Orange odci膮偶y膰 w臋ze艂 z Teli膮, zmniejszy膰 koszty wymiany tego ruchu a tak偶e poprawi膰 jako艣膰 dla odbiorc贸w internetu od Orange. Czy jest to realne? Od kilku lat nic si臋 nie zmienia, st膮d mam w膮tpliwo艣ci. 

 

Mi艂o jednak, 偶e co艣 z tym zaczynacie robi膰. 

 

Druga sprawa: 

Usprawni膰 ruch P2P. Orange ma bezpo艣redni peering z naprawd臋 niewielk膮 grup膮 dostawc贸w internetu. Robi膮c stosunkowo niedawno testy ze znajomym z Neti膮 - wysz艂o nam, 偶e ruch do cz臋艣ci IP Netii idzie przez zagranic臋. To samo - Plus. Cz臋艣膰 krajowo, cz臋艣膰 tranzytem. To jest dziwne.

Vectra ma do艣膰 dobre po艂膮czenie z Orange, UPC przez zagranic臋, T-Mobile tak偶e przez zagranic臋 (m贸wi臋 o internecie nie dla klient贸w biznesowych), INEA bezpo艣rednio. Jest to jednak loteria. 

 

Generalnie dobrze by by艂o, gdyby Orange otworzy艂o jednak ze 100-200G w TPIX - T-Mobile, Vectra, Valve, Play (bior膮c pod uwag臋 pewn膮 ju偶 fuzj臋 UPC i Play, b臋dzie to kluczowy gracz na polskim rynku), Plus, sporo mniejszych, lokalnych dostawc贸w jest jednak obecnych i da艂oby rad臋 ten ruch zamkn膮膰 rozs膮dnie. 

 

Dzisiaj powoli wraca do 艂ask P2P je艣li chodzi o gry online, z peeringiem trzeba b臋dzie schodzi膰 coraz ni偶ej - wiadomo, granie z kim艣 z innego kraju wymaga tranzytu - ale Orange pope艂nia ogromny b艂膮d i uwa偶aj膮c si臋 za nie wiadomo kogo, utrudnia lokaln膮 wymian臋 ruchu - albo wkr贸tce odejdziecie od tej polityki, albo b臋dzie coraz trudniej - m贸wi臋 to bez uszczypliwo艣ci, korzystam z waszego internetu od lat i b臋d臋 korzysta艂 dalej, ale fakt, 偶e z P2P s膮 problemy, 偶e cz臋艣膰 ruchu niepotrzebnie idzie przez zagranic臋 (w por贸wnaniu z ostatnimi latami jest ogromna poprawa, oby艣cie to utrzymali!).

 

Tyle ode mnie - mam nadziej臋, 偶e przyjrzycie si臋 Valve i podejmiecie jakie艣 dalsze rozmowy, nie tylko na ich obecno艣膰 w TPIX, ale bezpo艣redni peering jak np. z Google czy Microsoftem 馃槈 


Poziom 22, Pasjonat
  • 463
  • 686
  • 11

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃

Wed艂ug mnie Orange zamiast "艂ata膰" dziury w spodniach powinno si臋 zastanowi膰 dlaczego te dziury w pierwszej kolejno艣ci tam powstaj膮. A problemem jest to, 偶e dla zasady ca艂y ruch/peering w Orange Polska domy艣lnie idzie przez w臋ze艂 w Niemczech a ruch do serwera w Polsce wygl膮da tak:

PL>DE>PL

zamiast tak:
PL>PL

 

Rozumiem, 偶e staracie si臋 "dogada膰" z wi臋kszymi firmami i ruch ten kierowa膰 bezpo艣rednio, ale problemem jak ju偶 wspomnia艂em s膮 og贸lne zasady dotycz膮ce peeringu.


Poziom 9, Poszukiwacz
  • 1
  • 11
  • 0

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃

Witam wszystkich,
bardzo ciekawa inicjatywa. 馃憤

Poni偶ej adresy IP, kt贸re znalaz艂em na swoim PC. Mieszkam w okolicach Warszawy, mam 艣wiat艂ow贸d Orange. Informacje o operatorach gier weryfikowa艂em na stronie: https://ipinfo.io/account/search


Adres IP              Gra                     Operator    Kraj       Miasto               Ping
188.64.80.105     Call of Duty         ATENDE     Polska    Warszawa        44 ms
91.230.114.132   Call of Duty         MATRIX      Polska    Suwa艂ki            46 ms
155.133.230.67   Counter-Strike    VALVE        Polska    Warszawa        by艂o 33 ms, ale od 9.12 adres nie odpowiada na ping


Je偶eli da艂oby si臋 zmniejszy膰 op贸藕nienie do tych, krajowych serwer贸w gier poni偶ej 30 ms, by艂oby super! 馃槉


Poziom 22, Pasjonat
  • 334
  • 865
  • 10

?Gaming - po艂膮czenia z serwerami?

Lokalizacja : Warszawa
medium: 艣wiat艂ow贸d 1 Gbps / 300 Mbps

Gry - poza wymienionymi wcze艣niej FPS):
1. Star Trek Online (All Cryptic games (Star Trek, Neverwinter, Champions Online) run through the same network to their individual servers, so to test any Cryptic game please use patchserver.crypticstudios.com as your target location) - serwery w USA :

Tracing route to patchserver.crypticstudios.com [208.95.184.200]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 3 ms 4 ms 3 ms war-bng4.neo.tpnet.pl [83.1.5.2]
3 2 ms 2 ms 4 ms war-r12.tpnet.pl [80.50.122.69]
4 11 ms 7 ms 21 ms poz-r11.tpnet.pl [195.116.35.78]
5 17 ms 16 ms 16 ms hbg-b2-link.ip.twelve99.net [213.248.96.144]
6 26 ms 24 ms 24 ms hbg-bb3-link.ip.twelve99.net [62.115.120.70]
7 24 ms 25 ms 24 ms ffm-bb1-link.ip.twelve99.net [62.115.123.76]
8 25 ms 25 ms 23 ms ffm-b5-link.ip.twelve99.net [62.115.114.89]
9 23 ms 22 ms 24 ms ffm-b4-link.ip.twelve99.net [62.115.116.17]
10 24 ms 23 ms 24 ms akamai-ic317166-ffm-b4.ip.twelve99-cust.net [62.115.149.27]
11 25 ms 22 ms 23 ms po111.bs-b.sech-fra.netarch.akamai.com [72.52.48.202]
12 26 ms 24 ms 27 ms a72-52-1-155.deploy.static.akamaitechnologies.com [72.52.1.155]
13 24 ms 26 ms 24 ms ae121.access-a.sech-fra.netarch.akamai.com [72.52.48.205]
14 23 ms 22 ms 23 ms a72-52-63-18.deploy.static.akamaitechnologies.com [72.52.63.18]
15 107 ms 108 ms 109 ms a23-58-138-120.deploy.static.akamaitechnologies.com [23.58.138.120]
16 118 ms 108 ms 109 ms 198.49.243.237
17 106 ms 107 ms 107 ms patchserver.crypticstudios.com [208.95.184.200]

Trace complete.

Nie jest 藕le jak na zachodnie wybrze偶e gdzie rzekomo maj膮 by膰 ulokowane. Czasem pojawi si臋 rubberbanding ale to ma by膰 podobno problem wszystkich 艂膮cz膮cych si臋 spoza USA.

2. Elder Scrolls Online : Server EU rzekomo we Frankfurcie

Tracing route to 159.100.230.1 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 10 ms 3 ms 2 ms war-bng4.neo.tpnet.pl [83.1.5.2]
3 4 ms 9 ms 14 ms war-r11.tpnet.pl [80.50.18.69]
4 6 ms 7 ms 7 ms poz-r11.tpnet.pl [195.116.35.78]
5 * 18 ms 16 ms hbg-b2-link.ip.twelve99.net [213.248.96.144]
6 18 ms 16 ms 23 ms hbg-bb4-link.ip.twelve99.net [62.115.119.86]
7 23 ms 26 ms 33 ms ffm-bb2-link.ip.twelve99.net [62.115.138.172]
8 27 ms 25 ms 25 ms ffm-b5-link.ip.twelve99.net [62.115.114.91]
9 25 ms 24 ms 24 ms ffm-b4-link.ip.twelve99.net [62.115.116.17]
10 27 ms 26 ms 25 ms akamai-ic317158-ffm-b4.ip.twelve99-cust.net [62.115.149.19]
11 25 ms 23 ms 26 ms po110.bs-b.sech-fra.netarch.akamai.com [72.52.48.200]
12 25 ms 26 ms 24 ms a72-52-1-197.deploy.static.akamaitechnologies.com [72.52.1.197]
13 25 ms 24 ms 25 ms ae121.access-a.sech-fra.netarch.akamai.com [72.52.48.205]
14 25 ms 26 ms 24 ms a72-52-63-19.deploy.static.akamaitechnologies.com [72.52.63.19]
15 28 ms 25 ms 25 ms a184-26-104-152.deploy.static.akamaitechnologies.com [184.26.104.152]
16 26 ms 27 ms 27 ms 159.100.230.1

Trace complete.

Teoretycznie wygl膮da to 艣wietnie, praktycznie - wewn臋trzny latency meter - pokazuje ok 60 - 90 ms. Mog艂oby by膰 ciut lepiej. Nie jest 藕le. Jest lepiej ni偶 by艂o u konkurencji.

3. Star Wars The Old Republic EU server :

Tracing route to 159.153.72.252 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 3 ms 2 ms 2 ms war-bng4.neo.tpnet.pl [83.1.5.2]
3 5 ms 6 ms 4 ms war-r11.tpnet.pl [80.50.18.69]
4 24 ms 21 ms 22 ms 193.251.248.153
5 23 ms 26 ms 23 ms ae-8.edge9.Frankfurt1.Level3.net [4.68.73.109]
6 * * * Request timed out.
7 43 ms 43 ms 44 ms 213.242.106.234
8 45 ms 44 ms 46 ms 159.153.72.252


Wewn臋trzny latency meter pokazuje ok 65 - 70 ms. Nie jest  藕le jak na MMO.

4. EvE Online : rzekomo serwery w Londynie

Tracing route to 172.65.201.188 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 3 ms 3 ms 5 ms war-bng4.neo.tpnet.pl [83.1.5.2]
3 2 ms 2 ms 2 ms war-r11.tpnet.pl [80.50.18.69]
4 * * * Request timed out.
5 23 ms 7 ms 4 ms akamai.gw.opentransit.net [193.251.154.18]
6 5 ms 2 ms 3 ms 172.65.201.188

ale wyniki jakie艣 zbyt dobre 馃檪 chocia偶 DL z ich serwera osi膮ga warto艣膰 ok 110 MB/s
wewn臋trzny monitor sieci - 65 ms.

5. Guild Wars 2 :

Tracing route to ns-1755.awsdns-27.co.uk [205.251.198.219]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 4 ms 3 ms 4 ms war-bng4.neo.tpnet.pl [83.1.5.2]
3 9 ms 14 ms 25 ms war-r11.tpnet.pl [80.50.18.69]
4 24 ms 22 ms 22 ms 193.251.248.153
5 23 ms 22 ms 22 ms amazon-18.gw.opentransit.net [193.251.141.128]
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 22 ms 23 ms 23 ms ns-1755.awsdns-27.co.uk [205.251.198.219]


6. World of Warcraft EU :


Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 5 ms 4 ms 4 ms war-bng4.neo.tpnet.pl [83.1.5.2]
3 9 ms 3 ms 2 ms war-r12.tpnet.pl [80.50.122.69]
4 25 ms 23 ms 26 ms ae106-10.ffttr6.frankfurt.opentransit.net [193.251.249.7]
5 44 ms 26 ms 88 ms blizzard-2.gw.opentransit.net [81.52.179.220]
6 30 ms 30 ms 30 ms ae1-br01-eqfr5.as57976.net [137.221.80.33]
7 64 ms 57 ms 57 ms et-0-0-2-br01-eqam1.as57976.net [137.221.65.29]
8 26 ms 25 ms 26 ms 137.221.65.75
9 28 ms 28 ms 31 ms 137.221.78.51
10 46 ms 29 ms 32 ms 185.60.112.157

Trace complete.


Wewn臋trzny monitor sieci pokazuje podobne warto艣ci - 25 - 30 ms. Wyniki bardzo dobre.

7. Planetside 2 - serwery w Amsterdamie : 195.33.132.169

niestety tracert i ping zwracaj膮 - timed out,

Tracing route to 195.33.132.169 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 6 ms 4 ms 3 ms war-bng4.neo.tpnet.pl [83.1.5.2]
3 3 ms 2 ms 3 ms war-r12.tpnet.pl [80.50.122.69]
4 7 ms 3 ms 1 ms war-r11.tpnet.pl [195.116.35.93]
5 31 ms 21 ms 21 ms 193.251.248.153
6 35 ms 34 ms 34 ms bundle-ether321.pastr4.paris.opentransit.net [193.251.240.172]
7 *

przesiadka do Amsterdamu w Pary偶u.

To na szybko tyle od moich.





Poziom 30, Ekspert
  • 2634
  • 7840
  • 72

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃


@Czullonapisa艂(-a)

Wed艂ug mnie Orange zamiast "艂ata膰" dziury w spodniach powinno si臋 zastanowi膰 dlaczego te dziury w pierwszej kolejno艣ci tam powstaj膮. A problemem jest to, 偶e dla zasady ca艂y ruch/peering w Orange Polska domy艣lnie idzie przez w臋ze艂 w Niemczech a ruch do serwera w Polsce wygl膮da tak:

PL>DE>PL

zamiast tak:
PL>PL

 

Rozumiem, 偶e staracie si臋 "dogada膰" z wi臋kszymi firmami i ruch ten kierowa膰 bezpo艣rednio, ale problemem jak ju偶 wspomnia艂em s膮 og贸lne zasady dotycz膮ce peeringu.


@Rafa艂prosi艂 o konkrety... Osobi艣cie niekoniecznie widz臋 przewag臋 PL>PL nad PL>DE>PL, cokolwiek to by mia艂o znaczy膰.

Anonim

Nie dotyczy

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃

Mo偶e wbrew temu, o co prosi艂 @Rafa艂 ale pozwol臋 sobie wyt艂umaczy膰 par臋 kwestii:

 

Przesy艂anie ruchu przez zagranic臋 niekoniecznie jest wad膮, a cz臋sto wr臋cz zalet膮. Podam prosty przyk艂ad:

Jaki jest problem w tym, 偶e np. Facebook brany jest z Niemiec, a nie z Warszawy? 呕adna! Dost臋p jest, nic nie "zacina", nie wysypuje si臋. A jest taniej. I szybciej, bo w Niemczech taki CDN ma o wiele wi臋ksz膮 przepustowo艣膰, co wr臋cz potrafi zapobiec przeci膮偶eniu lokalnych CDN'贸w, z kt贸rych Orange te偶 korzysta, ale niekoniecznie dla klient贸w Neostrady.

Co jest te偶 problemem w sytuacji, gdy ruch do serwer贸w np. WWW, CDN, VOD jest realizowany przez zagranic臋? Nic! To nie jest 偶aden problem, wr臋cz przeciwnie - cz臋sto mo偶e to "uwolni膰" operatora od k艂opot贸w, jak np. niedawna awaria Cloudflare w Polsce - tylko dzi臋ki temu, 偶e Orange 艂膮czy艂 si臋 w贸wczas z w臋z艂ami CF w Niemczech - nikt z klient贸w Orange skutk贸w tej awarii nie odczu艂. 

Oczywi艣cie - np. w przypadku, gdy zawiedzie 艂膮cze mi臋dzynarodowe (jak niedawno Telia) - Orange b臋dzie mia艂 problem, bo cz臋艣膰 us艂ug jest brana z zagranicy, zamiast kraju. Kij ma dwa ko艅ce. 

 

Natomiast do gier online, cloud gamingu (tu akurat jest problem nie z tym, 偶e to idzie przez zagranic臋, a z tym, 偶e serwer贸w w Polsce nie ma - chocia偶 i tak na GeForce Now nie ma 偶adnych problem贸w) - ruch przez zagranic臋 nie jest czym艣, na co mo偶na przymkn膮膰 oko i co mo偶na rozpatrywa膰 w kategoriach pozytyw贸w. 

Je艣li serwery s膮 w Polsce, a ruch wychodzi z Polski, do Niemiec i wraca do nas - to jest ju偶 to ogromne utrudnienie w przypadku us艂ug low-latency.

Cytuj膮c pewnego polityka "s膮 plusy dodatnie i plusy ujemne". 

St膮d nie mo偶na gani膰 Orange tylko dlatego, 偶e cz臋艣膰 ruchu przechodzi przez zagranic臋. 

W kraju powinny zosta膰 tylko styki z lokalnymi operatorami, tj. wszystkimi ISP dzia艂aj膮cymi na terytorium Polski (je艣li trudno jest si臋 "dogada膰", spi膮膰 si臋 w jakim艣 IX), serwerami gier (Valve, Riot etc.) i us艂ugami krytycznymi, zar贸wno bankowymi, urz臋dowymi et cetera. I to jest co艣, co powinno by膰 rozpatrywane przez Orange w ramach must-have.

Ca艂a reszta mo偶e 艣mia艂o i艣膰 przez zagranic臋, je艣li operatorowi si臋 to op艂aca, bo np. operator Data Center nie chce spi膮膰 si臋 z Orange bezpo艣rednio, ewentualnie je艣li sam 偶膮da horrendalnych op艂at od Orange za spi臋cie si臋 ze strony ISP (bo np. idzie do tego DC du偶y ruch). W zasadzie ka偶de datacenter w Polsce ma bezpo艣redni styk z TPnet-em, wi臋c ten problem odpada, ale poda艂em to na przyk艂adzie. 

 

I dodam tak膮 kolejn膮 rzecz, kt贸r膮 mo偶na poprawi膰:

 

1 funbox.home [192.168.1.1]
2 war-bng103.neo.tpnet.pl [83.1.5.111]
3 war-r12.tpnet.pl [80.50.146.97]
4 poz-r11.tpnet.pl [195.116.35.78]
5 hbg-b2-link.ip.twelve99.net [213.248.96.144]

 

W Warszawie Telia jest obecna, dlaczego zatem Orange wypuszcza ten ruch do Poznania i potem do Hamburga? Bez sensu, dodatkowe op贸藕nienia i ryzyko. Nie jest to jakie艣 mega utrudnienie, jednak nie ma to dobrego, logicznego wyt艂umaczenia - skoro jest PoP w WAR, to czemu korzystacie z HBG? :]

Anonim

Nie dotyczy

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃

Sprawdza艂em ostatnio r贸偶ne hosty, kt贸re mog膮, ale nie musz膮 (cho膰 by艂oby wskazane), by mia艂y routing bezpo艣redni. Takim hostem (a raczej us艂ug膮) - jest Discord. Komunikacja VoIP, a nawet video streaming jak najbardziej mog艂yby mie膰 jak najni偶sze op贸藕nienia i najlepiej zoptymalizowany routing. 

 

Rozmawiaj膮c ze znajomymi, wyci膮gn膮艂em "IP" do hosta, na kt贸rym siedzieli艣my (czasem bywa, 偶e jest desync, lagi i s艂ynny "robotyczny" g艂os na 艂膮czach od Orange) - dok艂adnego hosta nie podam, ale podam router kt贸ry obs艂uguje ruch do niego:

 

1 8 ms 8 ms 9 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 17 ms 9 ms 8 ms war-bng103.neo.tpnet.pl [83.1.5.111]
3 11 ms 8 ms 8 ms war-r12.tpnet.pl [80.50.146.97]
4 10 ms 18 ms 18 ms poz-r11.tpnet.pl [195.116.35.78]
5 30 ms 29 ms 28 ms hbg-b2-link.ip.twelve99.net [213.248.96.144]
6 48 ms 38 ms 38 ms hbg-bb4-link.ip.twelve99.net [62.115.119.86]
7 33 ms 39 ms 38 ms adm-bb4-link.ip.twelve99.net [80.91.246.200]
8 30 ms 38 ms 38 ms rdm-b1-link.ip.twelve99.net [62.115.125.33]
9 38 ms 37 ms 39 ms i3dnet-svc073389-lag003562.ip.twelve99-cust.net [62.115.151.121]
10 36 ms 38 ms 37 ms defra1-rt001i.i3d.net [109.200.218.63]
11 60 ms 49 ms 58 ms plwaw1-rt001i.i3d.net [109.200.219.6]

 

Jest on zlokalizowany w Warszawie (w艂a艣ciwie ca艂y streaming - zar贸wno Voice jak i Video dla Discorda obs艂uguje I3D), ale ruch wiedzie zaiste dooko艂a 艣wiata: Warszawa -> Pozna艅 -> Hamburg -> Amsterdam -> Rotterdam -> Frankfurt -> Warszawa.

 

Ta trasa nie wynika ze z艂ych ustawie艅 operatora serwera, bo np. z LTE od Zielonej Sieci (ostatnio zar贸wno z koloru logo jak i OZE) idzie (ostatnio tak偶e lekko "na oko艂o", ale jednak mniej ni偶 w Orange) nast臋puj膮co: 

 

1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.43.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 30 ms 18 ms 28 ms 10.220.105.14
5 34 ms 18 ms 29 ms wawbal-i2-BE6-302.plusnet.pl [212.2.99.245]
6 49 ms 33 ms 39 ms ipv4.de-cix.fra.de.as49544.i3d.net [80.81.194.107]
7 46 ms 43 ms * plwaw1-rt001i.i3d.net [109.200.219.6]
8 42 ms 38 ms 38 ms plwaw1-rt001i.i3d.net [109.200.219.6]

 

Trasa na 艂膮czach Netii: 

 

 1  78.10.161.1 (78.10.161.1)  1.069 ms  1.022 ms  1.041 ms
 2  warsc001rt06.inetia.pl (83.238.249.65)  0.816 ms  0.730 ms  3.515 ms
 3  plwaw1-rt001i.i3d.net (109.200.219.6)  11.928 ms  11.983 ms  12.109 ms

 

Jednoznacznie mo偶na stwierdzi膰, 偶e Orange kieruje ten ruch najgorzej, jak tylko mo偶na. To jest rzecz, kt贸ra jest absolutnie do poprawy. Ja rozumiem, 偶e mo偶e to by膰 brane np. z zagranicy, tak jak Facebook czy inne us艂ugi niewymagaj膮ce low-latency, ale tak okr臋偶ne trasy ju偶 nie s膮 w porz膮dku - to nawet nie wygl膮da fajnie dla kogo艣, kto po prostu wie co艣 wi臋cej ni偶 jak odpali膰 wp.pl i sprawdzi膰 wiadomo艣ci dnia 馃槥

 

@Rafa艂 co艣 wi臋cej na ten temat wiadomo? 

Anonim

Nie dotyczy

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃

W膮tek powsta艂 miesi膮c temu, ankieta nawet nieco d艂u偶ej - a dalej nie ma 偶adnego nawet informacyjnego posta od kogo艣 z Orange. @Rafa艂 - wzi臋li艣cie si臋 do analizy i dzia艂a艅, czy to by艂a kolejna PR-owa zagrywka, 偶eby da膰 ludziom z艂udzenie, 偶e co艣 robicie? Oczywi艣cie, nikt tego z dnia na dzie艅 nie zmieni, ale skoro Wy prosili艣cie o feedback, to mogliby艣cie da膰 nam jakie艣 informacje, jakie zosta艂y podj臋te dzia艂ania itd. 

 

Przecie偶 nie wszystko jest obj臋te tajemnic膮, a czasem nawet kr贸tki post "Dzia艂amy w sprawie." da艂by jednak realne poczucie i nadziej臋 na zmiany. 

 

Mogliby艣cie nic nie robi膰, nie udawa膰 i ludzie te偶 byliby zadowoleni, a skoro si臋 co艣 chce zrobi膰 i podejmuje jakie艣 kroki to wypada艂oby informacje podawa膰 w dwie strony, a nie tylko w jedn膮. 

 

Je艣li macie te偶 za ma艂o informacji, to tak偶e wypada艂oby da膰 o tym zna膰, by艣my jako klienci potestowali i dali info. A nie porzuca膰 w膮tek... S艂abo to wygl膮da, serio. 


Zesp贸艂 Nasz Orange
  • 999
  • 5736
  • 71

馃幃Gaming - po艂膮czenia z serwerami馃幃

@Anonim w膮tek nie jest porzucony i je偶eli kto艣 z Was to tak odczu艂, to przepraszam za zbyt ma艂o dopracowany wpis pocz膮tkowy.

Bardzo dzi臋kujemy i doceniamy ka偶dy odzew w tym temacie - s膮 bardzo pomocne. Ten temat jest przekazany do odpowiedniego dzia艂u w organizacji i posty, kt贸re w nim si臋 pojawiaj膮 (i b臋d膮 mamy nadzieje jeszcze si臋 pojawia膰) - s膮 analizowane. Natomiast mam nadziej臋, 偶e wybaczycie, 偶e nie b臋dziemy si臋 publicznie dzieli膰 wnioskami. Pami臋tajcie, 偶e konkurencja nie 艣pi 馃槈