Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

[Do 31.12.2022 r.] 5G pass w ofercie na kartę

Anonim

Nie dotyczy

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

Co do włączania usługi bez zgody klienta to macie rację. Nieważne, czy jest to usługa bezpłatna czy nie - operator nie ma prawa włączać czegokolwiek bez zgody klienta. 

 

A nawiązując do odpowiedzi konsultanta - no miał rację, co by nie mówić i jakimi emocjami się nie kierować - internet mobilny nie ma gwarancji prędkości. Nawet przy 0,5 Mbps operator powie, że wszystko jest w porządku bo nie ma absolutnie żadnego minimum, które musi być przez dostawcę dostarczone w przypadku łącza mobilnego. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 32
  • 48
  • 0

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

@ketrasaArtur jakby prędkość spadła/była niska tylko w 5G to miałbym to gdzieś i tak jak piszesz, zamiast włączenia ustawienia 5G/LTE bym zmienił na samo LTE.

 

Ale zaniżona prędkość głównie dotyczyła LTE. Czyli : korzystam sobie z 4G, ostatnio prędkość w moim mieście i sąsiednich się polepszyła i przykładowo taki u mnie Orange wyciąga do 150 Mbs Rekord to 380 Mbs w dużym mieście. Po aktywacji 5G pass prędkość zwalnia zarówno w 5G i LTE. Czyli zamiast 150 Mbs, prędkość zatrzymuje się na ok 50 Mbs a utraty pakietów w speed teście wynoszą 20-30 procent. Nieważne czy mam ustawione 5G/LTE czy samo LTE. NIe wiem czemu 5G pass powoduje pogorszenie jakości 4G. Nie można tu dołączać JPG więc przykładowy screen na stronie :

 

Normalnie łącze symetryczne 😁

 

@Anonim @W zgłoszeniu do Orange głównie mi chodziło by Dział Techniczny sprawdził przyczynę niestabilnego łącza i czemu taka duża utrata pakietów danych ale usłyszałem, że wszystko jest ok.

 

W regulaminie promo 5G pass jest info :

 

Usługę można włączyć poprzez:
a. Wysłanie SMS o treści 5G pod numer 595 (koszt SMS-a do Orange wg taryfy Abonenta),
b. Po zalogowaniu do Mój Orange

 

Powinni dodać punkt c) nicnierobienie, włączymy Ci ją sami a o fakcie dokonanym poinformujemy Cię w sms. 

 

 

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19469
  • 56355
  • 765

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

@iwan82 wcześnie jak miałeś, było asymetryczne i download  w okolicach 150 Mbit/s upload również wynosił około 50 Mbit/s ?

Włączenie 5G nie powinno mieć wpływu na zmianę prędkości, tu jednak coś zadziałało nieprawidłowo.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 32
  • 48
  • 0

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

Różne prędkości osiągałem, nie mając włączonego 5G pass, w zależności od lokalizacji i pory ale zawsze było tak, że download większy od upload. Rzadko kiedy prędkość pobierania wynosiła aż 59 Mbs. W tym przypadku wrzuciłem przykładowe foto z prędkością. 

 

Po włączeniu 5G pass coś się dzieje z download, upload różnie : raz jest wysoki, raz nie. Przykładowy pomiar gdy jest wyłączony 5G pass:

 

 

Przykładowe foto z pomiarem po wczorajszym włączeniu przez Orange pakietu 5G :

 

Jak widać prędkość o wiele mniejsza w miejscu, gdzie zawsze osiągałem ją o wiele wyższą i pojawiły się utraty pakietów danych. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 32
  • 48
  • 0

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

Tak BTW 5G pass działał już od początku tego roku w Orange Free. Jako płatna usługa. Korzystałem z niego w lipcu:

 

 

Wystarczyło wysłać SMS o treści 5G na numer 595 aby mieć wersję jednorazową. Lub 5G cykl na ten sam numer aby mieć wersję cykliczną. Koszt 10 czy 15 zł, już nie pamiętam dokładnie. Choć ludzie pisali, że podobno nie pobiera za drugi miesiąc w wersji cyklicznej. Płacisz raz i masz forever. Ja tego nie przetestowałem bo szybko go wyłączyłem.

 

A wyszło to na światło dzienne dlatego, że jeden z użytkowników OF otrzymał w lutym sms w stylu : Widzimy że nie korzystasz jeszcze z 5G. Wyślij 5G na numer 595 aby włączyć.

 

We wszystkich oficjalnych komunikatach Orange pisało, że jedyną możliwością 5G w prepaid jest pakiet za 39 zł. Nawet w AMA było takie stanowisko podane. Wszedłem tu na społeczność w lipcu, wpisałem sekwencję "595", "5G", "5G pass" i cisza. Myślałem, że o wszelkich nowinkach Orange informuje wpierw Was, użytkowników społeczności. A niestety o 5G pass tu było cicho, w necie na jednym forum tylko znalazłem krótką zmiankę.

 

Nie wiem czemu Orange tak bardzo ukrywało ten fakt, również tu na społeczności, że jest specjalny pakiet w prepaid, powodujący dostęp do 5G. I dopiero zdecydowało się nim pochwalić w grudniu gdzie hulał od min. lutego. 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 71
  • 1

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem @ketrasaArtur że "w 5G jest jedna częstotliwość, więc jest wolniej niż w LTE które ma więcej pasm". 5G w Orange to jest 5G NSA, więc w uproszczeniu jest to nadal agregacja pasm LTE, z tą różnicą że oprócz nośnych LTE agregowane jest dodatkowo pasmo 5G na częstotliwości 2100MHz (które na dodatek jest w Dynamic Spectrum Sharing z LTE, ale to jeszcze inna bajka).

 

Poniżej wklejam moją obserwację, wstępnie opisaną w innym wątku. Generalnie samo wyłączenie 5G w telefonie (wymuszenie w ustawieniach trybu LTE) nie pomaga. Problem jest związany z aktywnym 5G passem po stronie operatora.

 

 

Po wprowadzeniu darmowej usługi 5G pass dla użytkowników na kartę i automatycznym jej włączeniu wybranym użytkownikom z telefonami z 5G w dniu 23.12 pojawiło się w internecie sporo opinii że to 5G działa gorzej niż samo LTE. Problem może być jednak nie w tym, że 5G w Orange nie ma tak na prawdę dedykowanego pasma, przez co nie jest w stanie rozwinąć w pełni skrzydeł, a w skopanej konfiguracji.

Moja obserwacja, potwierdzona głosami innych użytkowników na jednym z niezależnych forów telekomunikacyjnych, jest taka, że po uruchomieniu 5G pass dla konkretnego numeru, na tym numerze spada jakość transmisji także gdy użytkownik korzysta z samej technologii LTE.

 

Wklejam pomiary, gdzie najpierw wykonałem testy na wymuszonym w ustawieniach telefonu trybie LTE przy aktywnym 5G pass (3 pierwsze testy od dołu), następnie testy przy włączonym 5G, a następnie testy po deaktywacji 5G pass (3 pierwsze testy od góry):

Mun9o_0-1640441425945.jpeg

 

 

Dodam że ping na wszystkich testach porównywalny 14-19ms, bez widocznego zysku przy 5G. Wszystkie testy wykonywane były na tym samym serwerze (Orange Kraków).

Niepokojące jest też to, że przy włączonym 5g pass, zarówno przy wymuszonym LTE, jak i na 5G, speedtest pokazuje wskaźnik utraty pakietów na 10-30%. Po wyłączeniu 5G pass, wskaźnik ten wynosi 0-2%


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 32
  • 48
  • 0

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

@Mun9o dokładnie o tym pisałem w moich poprzednich postach w tym temacie. Dzięki za potwierdzenie obserwacji.

 

Tak, to prawda. Po włączeniu 5G pass mocno spada prędkość 4G, jeśli ustawiam w telefonie aktywne 4G bez 5G i są ogromne utraty pakietów danych. Czemu tak się dzieje - nie wiem bo jak pisałem, dwukrotnie problem zgłaszałem Działu Technicznemu Orange, w tym poprosiłem aby zweryfikowali przyczynę utraty danych i dwukrotnie uzyskałem lakoiczną odpowiedź sms, że wszystko działa jak powinno.

 

Po wyłączeniu 5G pass, jak ręka odjął. Wszystko wraca do normy. Dlatego tak bardzo się wkurzyłem, że Orange aktywowało 5G pass bez mojej zgody, gdzie w przeszłości sam z niego zrezygnowałem. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

@iwan82  - jaki masz model telefonu?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19469
  • 56355
  • 765

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

@Mun9o jeżeli nie zgadzasz się, że 5G działa obecnie tylko na częstotliwości 2100 MHz, to jakie jeszcze według Ciebie są przydzielone częstotliwości przez operatora dla technologii 5G?


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 19
  • 78
  • 0

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

To ja powiem tak, raz uruchomiłem usługę bez limitu z 5G by sprawdzić jak to działa no i miałem zasięg 5G, szału nie robi, ale że mi to nie potrzebne to wróciłem z powrotem do zwykłego tańszego pakietu bez 5G. No i parę dni temu przychodzi mi sms, że Mam już uruchomioną usługę 5G pass więc ponownie nie muszę jej uruchamiać. Ale jak wyślę smsa by sprawdzić to usługi nie mam uruchomionej. Jak wyślę smsa by włączyć to przychodzi sms tak jak wcześniej, że jest aktywne, a jak wyślę smsa, że chcę wyłączyć to, że nie mam włączonej. Jednym słowem bajzel.

Na domiar dodam, że mam internet domowy LTE i prędkości od grudnia są tragiczne. SMSa tam nie dostałem o 5G ale nie spodziewałem się takich rzeczy na abonamencie...

 

PS. Trudno było się tu zalogować. Nie dość, że baizel z 5G to nie mogłem się zalogować na swoje stare konto tutaj nie wiadomo czemu, a login i hasło miałem zapisane więc...