Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA SMS 60968 11,07 pln

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 29
  • 7
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Fajne artykuły, paragrafy widzę że ktoś tu lubi się w tym grzebać :). 

Tylko do czego nas ta dyskusja zaprowadzi ? 

Ja, GK i gość odzyskaliśmy swoje pieniądze ale ciekawi nie AGA może ją trochę za bardzo zniechęciłem może jej pomóżmy odzyskać kasę. 

Wydaje mi się że wszyscy którzy tu trafią powinni w reklamacji do orange napisać że na ich stronie nie ma możliwości zabezpieczenia się przed WAP Billingiem. 

Bo może ja chcę dostawać SMS-y płatne ale żądam żeby aktywacja tych usług była świadoma a WAP billing pozwala na mniej świadomą aktywację. I na nic się zdadzą informacje że ktoś nam wysłał sms-a z info o kosztach. Miesięcznie kilka takich możemy dostać i w 99 przypadkach będą to fałszywki które same w sobie nie generują kosztów ale jak na taki sms odpiszemy to narobimy sobie problemów. 

Jak orange na taką reklamacje odpowie w sposób negatywny to wtedy najlepiej od razu pisać skargę do UKE argumentując min. tym że nie ma możliwości blokady przed tymi usługami a sama blokada sms-ów przychodzących nie wystarcza i ogranicza naszą wolność !!! argument nie do przebicia oraz wskazujący na zaniechania operatora na wytyczne z UKE. 

 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 29
  • 7
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Remi - ciekawe co Ty w tej sprawie możesz zrobić ???

Ja powiem tak. 

Jeśli orange chce działać w sposób uczciwy to powinno zrobić. 

1. Dać możliwość ludziom włączenia lub wyłączenia wap billingu. 

2. Po umieszczeniu takiej opcji u WSZYSTKICH użytkowników powinna być włączona taka blokada. 

3. Opcjonalnie orange powinno przeszkolić ludzi - wytłumaczyć im co to jest. ( najpierw swoich pracowników 95 % nie wie co to jest )

Koniec kropka - to wyczerpie wszystkie spory i reklamacje, będziecie fer i moralnie czyści i NIKT na tym nie straci oraz nikt nie powie że ogranicza się jego wolność !!!! dla tego że:

 

- Zawsze będziemy mieli możliwość odblokowania takiej usługi ŚWIADOMIE i jeśli wejdziemy na stronę z wap billingiem to zostaniemy o tym poinformowani

- Nie zablokuje to osób które teraz świadomie korzystają z sms-ó płatnych przychodzących bo tej usługi nie ruszamy. 

- Od tej pory nikt nieświadomie już nie aktywował by takiej usługi. 

a pamiętajcie że ludzie na to forum wchodzą jak już zostaną okradzeni - czyli za późno. 

 

Rozwiązanie PROSTE , UCZCIWE, INNOWACYJNE ( możecie mnie nagrodzić za super pomysł Emotikon: Szczęśliwy )

I mogło by kończyć tą całą chorą już dyskusję.

Jednaj dopóki nie wprowadzicie takiego rozwiązania będę stał za tymi co sądzą że współdziałacie ze złodziejami bo tak to wygląda z pozycji prostych użytkowników. 

 

A tak w nawiasie to możliwe że UKE weźmie się już niedługo za tą usługę - tak więc ja bym się pośpieszył zanim walną jakąś karę. 

 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 37
  • 32
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Drodzy forumowicze jeżeli uważacie że Orange coś zrobi bo my tu siedzimy i im podpowiadamy to naprawdę ktoś tu jest strasznie naiwny.Nie spodziewajmy się również że ktokolwiek z Orange kto tu się pojawia powie coś innego niż mówi to wszystko jest jedna wielka ściema.Napisałem to co napisałem ale to nie ja zacząłem używać nazw medycznych w odniesieniu do innych forumowiczów to tak na marginesie. Artykuły z KC I KK które przytoczyłem zamykają tak naprawdę dyskusję. Mamy do czynienia z przestępstwem i tak jak pisałem wcześniej głównym jego źródłem jest Orange bez udziału operatora ten proceder nie miałby miejsca bo żaden sąd by tego nie klepnął zwłaszcza teraz gdy czekałaby takiego sędziego paka.W teoretycznym państwie jakie zafundowała nam PO czy Partia Obywateli wzajemnej adoracji ,obywatel spoza układu był śmieciem  i dlatego taki proceder trwał całymi latami a zagraniczne korporacje działały łamiąc bezkarnie prawo tak jak w tym przypadku a ci co mieli bronić naszych interesów jako obywateli nas zwyczajnie przehandlowali .Mam wielką nadzieję że to już niebawem się skończy.Warunek jest jeden można na nich pisać jak już w UKE i UOKiKu pojawią się ludzie dobrej zmiany, ci robili i robią tylko dobre wrażenie (w końcu państwo było tylko teoretyczne).Dowód:sprawa nosi znamiona przestępstwa ale żadna z tych instytucji nie powiadomiła organów ścigania.

I jeszcze jedno dla tych którzy się tak mądrują że rzucam paragrafami.Zarówno jako przedsiębiorca ale i obywatel jak zapewne każdego z was, w tej bananowej niestety jeszcze republice, nieraz ktoś próbował okraś. NIKOMU ta sztuka się jeszcze się nie udała i nieraz już sprawa miała finał w sądzie. Orange też by nie dostało ode mnie tych 11 pln brutto.Oczywiśćie nie dla kasy to robię tylko dla idei, przyzwoitości a przede wszystkim z szacunku do samego siebie.W szystkim wam radzę robić to samo .Jeżeli będziemy dawać się bezkarnie okradać to nic się nie zmieni.Jeżeli nie będą chcieli komukolwiek zwrócić kasy rezygnować z ich usług i nie płacić na koniec nic wam nie zrobią.

W reklamacji należy powołać się na w/w zapisyKK oraz KC  i oświadczyć że nie zawieraliście prawnie wiążącej umowy z tą firmą i nie upoważniacie Orange do obciązania waszego konta na rzecz tej firmy. Jeżeli ktokolwiek ma wobec was roszczenia to niech je kieruje do sądu. Orange nie jest sądem i nie ma prawa rozstrzygać tego sporu tak jak robi to teraz uznając że rację ma oszust i obciążać wasze konto.Konstytucja gwarantuje wam równość wobec prawa.Jeżeli Orange wypłaci sporną kwotę na rzecz oszusta , to robi to wyłącznie na własne ryzyko wy będziecie się domagać zwrotu od firmy Orange.W związku z bardzo dużą ilością tego typu zgłoszeń można uznać, że  postępując w ten sposób, Orange staje się wspólnikiem w tym procederze czerpiąc z niego korzyści.Takie postępowanie jest czynem zabronionym ,oraz narusza zbiorowe interesy konsumentów i stanowi podstawę do wszczęcia postępowania przez UOKiK oraz organy ścigania.

Ja im pisałem coś takiego.Trzeba uruchamiać Rzeczników Praw Kosnumenta miejscowych, zarządać aby poinformowali UOKiK o tych nieuczciwych praktykach, kto wie że w jego mieście jest prawdziwy prokurator który was nie oleje to poinformować jak najbardziej powinni się tym zająć. Myślę jeszcze o napisaniu do ministra Ziobry albo Jakiego, chłop wygląda poczciwie i tak jak pisałem już wcześniej odpowiadają na listy i interweniują nawet w drobnej sprawie znam z autopsji.CI zrobili by najszybciej z tym porządek  a mają wbrew temu co tu niektórzy piszą podstawy.TAK PANOWIE Z ORANGE TO SPRAWA DLA ORGANÓW ŚCIGANIA.

 
 

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Orange wie jakie rozwiązania wprowadzić, by chronić klientów przed nagannymi praktykami firm trzecich, dodatkowo podpowiadał im wiele lat temu Prezes UKE, a w zeszłym roku redakcje serwisów Spider’s Web oraz Bezprawnik.pl - ich apele pomarańczowy operator zignorował, co jest wielce wymowne.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32709
  • 38378
  • 1384

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

@gość14607364367, cytujesz słowa prezesa UKE. Dasz numer sprawy aby zapoznać się z całością, a nie z częścią?

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32709
  • 38378
  • 1384

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Stara sprawa.
Wszystko jest tu http://www.orange.pl/kid,4000377334,id,4000830453,title,Uslugi-Specjalne,article.html (oczekiwania wobec operatora - w odpowiednich plikach masz dane firm które świadczą usługi).
Podobne strony są u innych operatorów.
Na stronach UKE też jest informacja.

Zrozum też stan faktyczny przed tą informacją. Kiedyś nie było takiej listy, więc znając nawet numer usługi, mogłeś mieć problem z ustaleniem kto świadczy usługę.

Na tej samej stronie są przedstawione oczekiwania wobec firmy co świaczy usługę przez Premium SMS:
"Usługodawca pobierający opłaty za świadczone usługi z wykorzystaniem Premium SMS, powinien być zobowiązany do podania na stronie internetowej lub za pomocą innego medium, za pośrednictwem którego świadczy usługi:

nazwy, adresu siedziby, telefonu oraz kontaktu mailowego usługodawcy,
regulaminu świadczenia usług,
warunków świadczenia usługi - rozumianych jako zakres, charakter oferty (konieczność zawarcia umowy), adresat oferty (jeśli usługobiorcą może być jedynie osoba pełnoletnia lub korzystanie z serwisu uzależnione jest od zgody opiekuna osoby małoletniej), odpłatność za korzystanie z usługi, warunki płatności (płatność okresowa, jednorazowa). Konsument przed skorzystaniem z usługi powinien otrzymać jasną i czytelną informację o cenie usługi. Nie powinny się zdarzać sytuacje, w których informację o cenie konsument może odczytać jako odpłatność jednorazową (7,90 miesięcznie, koszt kartki od 0,50 zł), jeśli usługobiorca zobowiązany jest do opłacenia za cały okres obowiązywania umowy lub pakietu usług (umowa 12 miesięczna - odpłatność 94,80 zł - 7.90x12 miesięcy, konieczność zakupu 50 kartek w pakiecie).
pełnej informacji o cenie smsa. W przypadku, gdy usługodawca umożliwia dokonanie opłaty za usługę za pośrednictwem Premium SMS - opłata musi być wskazana przy numerze, na który ma zostać wysłana wiadomość. Informacja o cenie musi być podana tą samą czcionką, kolorem oraz na tym samym poziomie, co numer Premium SMS. Niedopuszczalne jest wskazywanie ceny Premium SMS w innym miejscu. Ponadto, nie wystarczy wskazanie ceny tylko w Regulaminie, Cenniku czy Warunkach świadczenia usługi. Dostawca usługi nie powinien wskazywać innej formy płatności lub ceny, a zwłaszcza możliwości skorzystania z promocyjnego obniżenia ceny za usługę przy ofercie Premium SMS. Każda z form płatności musi być przedstawiona, jako odrębna oferta oddzielona w sposób uniemożliwiający błędne odczytanie przez usługobiorcę.
Zamówienie jednej usługi/dostępu do serwisu itp. nie powinno oznaczać zgody na korzystanie/zapoznawanie się z innymi usługami usługodawcy. Zatem zabroniona powinna być domniemana zgoda na korzystanie z innych usług lub otrzymywanie propozycji korzystania z usług poprzez zamówienie jednej usługi i pozostawienie w serwisie numeru usługobiorcy. Po zakończeniu świadczenia usługi numer telefonu lub inne dane usługobiorcy mogą być przetwarzane jedynie do rozliczenia tej usługi, chyba, że usługobiorca wyraził zgodę na otrzymywanie oferty handlowej w odrębnym zamówieniu."

W screenach co zostały podane w wątku taka informacja była.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32709
  • 38378
  • 1384

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Ja jestem za akcją co proponuje SpidersWeb. Ale nie są pierwsi.

Dla mnie można pójść krok dalej - i wysłać też do obecnych klientów smsa z zapytaniem o darmową aktywację blokad na usługi premium/elektroniczne.

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 2
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Marcin_Wdowiak, zgadzam się z Tobą w 100 procentach. Dziekuję za wsparcie. Miałam odpuscić..., ale właśnie wysłałam zgłoszenie do UKE i do UOKiK. Nie ma zgody na takie oszustwa.

Orange nie robi nic, by chronić swoich klientów przed naciągaczami z nieuczciwych firm, z którymi ma zawarte umowy handlowe. Nie informuje też oficjalnie i nie przestrzega przed takimi praktykami, pomimo że pierwsze sygnały i opinie klientów Orange o tego typu praktykach pojawiały się w Internecie już w 2015 i zapewne już wówczas operator otrzymywał reklamacje od oszukanych abonentów. Wg operatora winny jest abonent, bo nie miał włączonej blokady usług Premium. Chociaż i to nie jest do końca prawdą, co udowodniła jedna z osób wypowiadajacych się powyżej. 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Wystarczy zerknąć na propozycje Prezesa UKE z wcześniej podanego linku, żeby wiedzieć, że Orange ma zwyczaj wdrażać  to co musi, czyli jest wymogiem prawa wprost i pomija inne sugestie mające na celu poprawę sytuacji klientów, ich realną ochronę. Tak było kilka lat wstecz i nic się nie zmieniło.

 

Nadużycia, czy ewidentne oszustwa opisane w tym wątku trzeba zgłaszać do instytucji nadzoru konsumenckiego. Tylko fala skarg może coś zmienić i pomóc odzyskać pieniądze (tym, którym Orange nie chce oddać).