Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

Highlighted

Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 5
  • 0

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

Witam!

 

Od 1,5 miesiąca jestem użytkownikiem Orange Free na kartę. Wybrałem sieć Orange głównie ze względu na VoLTE, ponieważ jako jedyna świadczy tę usługę w ofertach na kartę. Wracając do tematu postu: VoLTE na samym początku nie działało, jednak sprawne działanie działu technicznego naprawiło problem na moim numerze w niespełna 24h! (znakomity wynik) Niestety, przez to, że sieć nie udostępnia "połączeń oczekujących" w ofertach na kartę korzystam z usługi "Ktoś Dzwonił". Mając wyłączony telefon i ktoś próbuje się ze mną skontaktować słyszy stosowny komunikat, a ja gdy włączę telefon dostaję SMSa z informacją o próbie połączenia. Wydawałoby się, że usługa działa prawidłowo. Nie do końca tak jest. Gdy prowadzę rozmowę, osoba która chce się ze mną skontaktować słyszy stosowny komunikat o zajętości. Usługa powinna zadziałać, a ja powinienem dostać SMSa o takiej próbie. Nic nie dostaję, żadnej informacji. Co gorsza, osoba próbująca się ze mną skontaktować też nie dostaje żadnego powiadomienia (nawet jak skończę rozmawiać). Problem występuje tylko, gdy VoLTE jest włączone. Po 3G SMS dochodzi do 25 sekund od takiej próby połączenia, a osoba dostaje informację, gdy zakończę obecnie prowadzoną rozmowę. Zgłosiłem ten problem we wtorek (6.02) za pomocą czatu. Dzień później Pani z działu technicznego się ze mną kontaktowała w związku z tą sprawą pytając o dokładne dane (takie jak przykłady takich połączeń). Do dzisiaj usługa przy włączonym VoLTE nie działa prawidłowo. Nie muszą pisać jak jest to uciążliwe, szczególnie jak się czeka na bardzo ważny telefon. Nadmienię, że gdy telefon jest w 3G (VoLTE jest wyłączone) osoba, która chce się ze mną skontaktować słyszy komunikat: "Osoba, do której dzwonisz prowadzi obecnie rozmowę. Powiadomimy cię, gdy skończy rozmowę.". Zaś, gdy VoLTE jest włączone i telefon jest w sieci LTE komunikat brzmi następująco: "Przepraszamy, wybrany numer jest zajęty, spróbuj ponownie później.". Mój telefon to iPhone 6s, wersja iOS 11.2.5, wersja ustawień operatora 31.0. Czy ktoś napotkał się z takim problem? Jeśli tak, proszę niech się podzieli jak go rozwiązać.

 

Pozdrawiam,

bart16

18 ODPOW. 18
Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

@bart16Taka usługę tez można skorzystać w innej sieci nie tylko w Orange.

Highlighted

Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 5
  • 0

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

VoLTE w ofercie na kartę jest dostępne wyłącznie w Orange (w nju również).
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26445
  • 16823
  • 1178

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

Jeśli korzystasz z VoLTE, włącz w ustawieniach połączenia oczekujące. Zwykle półśrodkowe rozwiązanie. Bo działa tylko po LTE.

Na razie fajnie jakbyś zgłosił problem na BOK - by ktoś przeanalizował to od zaplecza.
Highlighted

Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 5
  • 0

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

Zostało utworzone zgłoszenie w tej sprawie, niestety nie zostało zamknięte. Włączenie połączeń oczekujących jest niemożliwe.
F76786A2-5E3F-47CC-929B-2696754C97D1.png
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26445
  • 16823
  • 1178

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

Mi się kiedyś udało. Może to wynikało z innego systemu (Android a nie iOS).
Highlighted

Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 5
  • 0

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

Po przerwie technicznej udało mi się zalogować do Mój Orange. Okazuje się, że zgłoszenie zostało zamknięte. Niestety nie dostałem żadnego SMSa o tym. Oczywiście w dalszym ciągu usługa "Ktoś dzwonił" nie działa poprawnie. Kolejny raz mam to zgłaszać?

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

@bart16Możesz się zapytać co zostało zrobione i jaki powód był zamknięcia zlecenia.

Highlighted

Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 5
  • 0

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

SMS od Orange: "Sprawdzilismy zgloszenie dotyczace uslugi Ktos dzwonil. Z podanych przykladow wynika, ze prowadza Panstwo rozmowy z uzyciem VoLTE. Obecnie w VoLTE usluga Ktos dzwonil dziala tylko przy wylaczonym telefonie, czyli przy komunikacie Abonent ma wylaczony telefon lub jest poza zasiegiem. Przy zajetosci, czyli prowadzonej rozmowie powiadomienia nie sa wysylane. Pracujemy nad ich przywroceniem. Za niedogodnosci przepraszamy. Pozdrawiamy, Orange.". Teraz pytanie: jeśli wszystko będzie działać prawidłowo Operator wykorzysta jakiś kanał informacyjny potwierdzający naprawienie usługi?

Highlighted

Pracuję w Orange
  • 866
  • 984
  • 73

VoLTE i problem usługi ''Ktoś dzwonił''

Tutaj precyzyjnie nie odpowiem. Jednakże to raczej zwyczajnie zacznie działać.