- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
05-02-2018
22:24
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
05-02-2018
22:24
Przechowywanie danych osobowych przez Orange.
@DawidOrangeTu się nie da jest ich ponad 120 stron.
05-02-2018
22:24
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
05-02-2018
22:24
Przechowywanie danych osobowych przez Orange.
W sieci jest cała ustawa z odnośnikami...nikt nie będzie teraz kopał i bawił się w prawnika. Przemknęło mi to gdzieś nie dawno, ale przekopać się przez te paragrafy...masakra...zastrzeż dane i po sprawie...
05-02-2018
22:44
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
05-02-2018
22:44
Małe sprostowanie: obecnie w prawie telekomunikacyjnym na bilingi to 12 miesięcy (art 168 punkt 2).
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20041711800
Art 165 punkt 1 regulujący 10 lat został niedawno uchylony. Wg stanu prawnego na dziś jest ogólnie: "Dane użytkowników końcowych mogą być przetwarzane w okresie
obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu w okresie dochodzenia roszczeń lub
wykonywania innych zadań przewidzianych w ustawie lub przepisach odrębnych."
Poczytaj resztki art 164 i 165. Z uwagi na to, że w sejmie lub na poziomie rządu jest kilka noweli prawa telekomunikacyjnego - stan prawny niebawem ulegnie zmianie.
Poza tym jeśli Twój numer jest już poza okresem pasywnym (na odbieranie połączeń), nie masz windykacji (wiem, że ciężko ale też można mieć to na prepaidzie), to można wystąpić z pisemnym wnioskiem o zaprzestania przetwarzania danych osobowych (celowo używam słowa przetwarzania a nie przechowywania bo to różne słowa). Wtedy przy najbliższym młóceniu danych (tzw. anonimizacja) dane mogą być "zanonimizowane" (w praktyce oznacza to, że w bezpośrednich systemach obsługowych ich nie ma, a są na dostęp dla upoważnionych organów państwowych).
Nie wiem jak w Plusie, a w Playu i T-Mobile dane są ukrywane szybciej dla doradców obsługi/sprzedaży. Nie oznacza, że są usuwane w całości. Trochę inaczej odbywa się proces anonimizacji danych.
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20041711800
Art 165 punkt 1 regulujący 10 lat został niedawno uchylony. Wg stanu prawnego na dziś jest ogólnie: "Dane użytkowników końcowych mogą być przetwarzane w okresie
obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu w okresie dochodzenia roszczeń lub
wykonywania innych zadań przewidzianych w ustawie lub przepisach odrębnych."
Poczytaj resztki art 164 i 165. Z uwagi na to, że w sejmie lub na poziomie rządu jest kilka noweli prawa telekomunikacyjnego - stan prawny niebawem ulegnie zmianie.
Poza tym jeśli Twój numer jest już poza okresem pasywnym (na odbieranie połączeń), nie masz windykacji (wiem, że ciężko ale też można mieć to na prepaidzie), to można wystąpić z pisemnym wnioskiem o zaprzestania przetwarzania danych osobowych (celowo używam słowa przetwarzania a nie przechowywania bo to różne słowa). Wtedy przy najbliższym młóceniu danych (tzw. anonimizacja) dane mogą być "zanonimizowane" (w praktyce oznacza to, że w bezpośrednich systemach obsługowych ich nie ma, a są na dostęp dla upoważnionych organów państwowych).
Nie wiem jak w Plusie, a w Playu i T-Mobile dane są ukrywane szybciej dla doradców obsługi/sprzedaży. Nie oznacza, że są usuwane w całości. Trochę inaczej odbywa się proces anonimizacji danych.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »