Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Niechciane powiadomienie typu push

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Recenzent
  • 11
  • 11
  • 0

Niechciane powiadomienie typu push

Włączyłam ekran telefonu z androidem i chciałam kliknąć jedną z ikon pulpitu na dole ekranu. Niestety, w tym momencie pojawiło się coś przypominającego powiadomienie push, nie zdążyłam zatrzymać palca i kliknęłam OK. Najprawdopodobniej była to niechciana wiadomość która już kilkanaście razy mi się pojawiała - coś o "kontroli rodzicielskiej Orange 0zł pierwszy miesiąc, później 9,99zł" z opcjami "Anuluj" i "OK" której losowe pojawianie się próbowałam już jakoś wyłączyć w ustawieniach bo wiedziałam, że kiedyś mi wyskoczy i przypadkowo kliknę "OK" ale nie mogłam znaleźć odpowiedzialnej za to opcji w ustawieniach telefonu. Co to było? Czy przypadkowo jednym kliknięciem aktywowałam jakąś usługę? Nie chcę żeby mi pobierało 9,99zł/mc! Raczej to nie wirus bo wiadomość pojawia się na tym telefonie w różnych momentach od wyjęcia z pudełka i włożenia karty Orange a aplikacje antywirusowe nic nie wykrywały. 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 22, Pasjonat
  • 481
  • 2170
  • 13

Niechciane powiadomienie typu push

@Kabisa tak to w Orange niestety wygląda. Wysyłają SMSy klasy O, wystarczy nawet przez przypadek nacisnąć OK. Powoduje to zlecenie włączenia usługi. Pierwszy miesiąc jest za darmo więc jak teraz wyłączysz sam przez Mój Orange czy kontakt z BOK nie będziesz miał opłaty. 

 

Wcześniej była opcja jak Blokada Usług Elektronicznych która obejmowała wszystko. 

 

Teraz Orange zmieniło trochę zasady. Jest Blokada usług elektronicznych firm zewnętrznych. Jednak ona blokuję naliczanie opłat np za YouTube Premium czy w Sklepie Play. Dalej jest możliwość włączenia np. Chroń Dzieci w Sieci. 

 

Obecnie wygląda to inaczej:

Klient, który nie chce korzystać z usług elektronicznych zarówno tych świadczonych przez Orange jak i jej partnerów, może włączyć usługę Limit indywidualny na Usługi Elektroniczne i wstawić kwotę 1 zł. Włączenie to może zlecić przez chat Orange lub po zalogowaniu się do swojego konta na orange.pl, wejdź w Pakiety i usługi -> Kontrola wydatków- > Limit indywidualny na Usługi Elektroniczne.

 

Więcej informacji znajdziesz tu 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

11 ODPOW. 11

Poziom 36, Guru *
  • 3832
  • 10071
  • 161

Poziom 27, Specjalista
  • 1451
  • 2838
  • 47

Niechciane powiadomienie typu push

@Kabisa proponuję skontaktować się z orange w tej sprawie najlepiej przez czat na Mój Orange (aplikacja/www) i wyjaśnić sprawę i w razie konieczności wyłączyć tę usługę. Im szybciej tym lepiej.

Niestety Orange ma taki dziwny zwyczaj komunikacji marketingowej z tymi smsami 😞


Poziom 22, Pasjonat
  • 481
  • 2170
  • 13

Niechciane powiadomienie typu push

@Kabisa tak to w Orange niestety wygląda. Wysyłają SMSy klasy O, wystarczy nawet przez przypadek nacisnąć OK. Powoduje to zlecenie włączenia usługi. Pierwszy miesiąc jest za darmo więc jak teraz wyłączysz sam przez Mój Orange czy kontakt z BOK nie będziesz miał opłaty. 

 

Wcześniej była opcja jak Blokada Usług Elektronicznych która obejmowała wszystko. 

 

Teraz Orange zmieniło trochę zasady. Jest Blokada usług elektronicznych firm zewnętrznych. Jednak ona blokuję naliczanie opłat np za YouTube Premium czy w Sklepie Play. Dalej jest możliwość włączenia np. Chroń Dzieci w Sieci. 

 

Obecnie wygląda to inaczej:

Klient, który nie chce korzystać z usług elektronicznych zarówno tych świadczonych przez Orange jak i jej partnerów, może włączyć usługę Limit indywidualny na Usługi Elektroniczne i wstawić kwotę 1 zł. Włączenie to może zlecić przez chat Orange lub po zalogowaniu się do swojego konta na orange.pl, wejdź w Pakiety i usługi -> Kontrola wydatków- > Limit indywidualny na Usługi Elektroniczne.

 

Więcej informacji znajdziesz tu 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście


Poziom 13, Recenzent
  • 11
  • 11
  • 0

Niechciane powiadomienie typu push

Czyli chyba nie mam się czym przejmować bo mam stary numer Orange i usługę "Blokada Usług Elektronicznych" aktywowaną w 2016 roku. Gorzej jak uruchomi sobie coś takiego np. moja babcia, która ma nowszą kartę i u której nie ma "Blokada Usług Elektronicznych" tylko "Blokada usług elektronicznych firm zewnętrznych". Nie widzę też u niej w aplikacji usługi "Limit indywidualny na Usługi Elektroniczne". Jest "Limit na usługi premium" ale po ustawieniu 1zł samo powraca do 35zł. Jutro się spróbuję zalogować u niej na orange.pl i tam poszukać.

 

Najlepsze jest to, że wiadomość pojawiła mi się o 22. Czyli w momencie gdy przestał działać czat z konsultantem. Pierwszą rzeczą którą zrobiłam po kliknięciu była próba kontaktu z BOK przez czat.

 

Dodam, że nie dostałam żadnego potwierdzenia o aktywacji usługi. To znaczy, że "Blokada Usług Elektronicznych" zablokowała ją w zarodku i normalnie dostałabym wiadomość gdyby doszło do aktywacji czy, że Orange taką usługę aktywuje i nawet nie wysyła o tym informacji? Naprawdę boję się, że jakaś starsza osoba z rodziny przez przypadek coś takiego aktywuje. Dziadka kiedyś tak naciągnęli na smsy MT za 60zł zanim mu założyłam blokadę na wszystkie SMSy specjalne. Jak teraz widzę, że istnieje usługa o podwyższonej opłacie której możliwości aktywacji nie da się na nowszych kartach zablokować to mnie coś trafia. Babcia czy dziadek nawet nie zauważą, że coś aktywowali. 


Poziom 36, Guru *
  • 3832
  • 10071
  • 161

Niechciane powiadomienie typu push

@Kabisa  na Twoim miejscu dla "świętego spokoju" sprawdziłbym jeszcze jutro przez czat czy nic się nie aktywowało, masz rację sprawdź również usługi u dziadków, faktycznie starsze osoby mogą dać się naciągnąć nieświadomie nawet o tym nie wiedząc klikając w coś omyłkowo. Lepiej "dmuchać na zimne" niż być niemile zaskoczonym dodatkowymi, niemałymi opłatami.


Poziom 22, Pasjonat
  • 481
  • 2170
  • 13

Niechciane powiadomienie typu push

@Kabisa jest tak jak piszesz. Po kliknięciu Ok przychodzi wiadomość, przyjęli dyspozycję i usługa będzie aktywna w ciągu 24 godzin. Dodatkowo w zakładce Mój Orange w wersji na przeglądarkę pojawia się stosowną pozycja. Więc z tego co piszesz skoro nie było u Ciebie żadnych wiadomości blokada zadziałała. 


Poziom 37, Guru **
  • 12524
  • 25135
  • 470

Poziom 27, Specjalista
  • 1451
  • 2838
  • 47

Niechciane powiadomienie typu push

@Kabisa w końcu się doigrali:

https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=18125

Najważniejsze wnioski z zakończonego postępowania wobec Orange:

  • jeżeli klient zamówił nieświadomie dodatkowo płatny serwis lub usługę nietelekomunikacyjną, operator wypłaci rekompensatę – wyniesie ona podwójną wysokość ceny aktywowanej treści; dotyczy to byłych i obecnych abonentów, którzy złożyli reklamację,
  • Orange Polska nie będzie stosować flash SMS-ów,
  • zmienią się standardy rozpatrywania reklamacji – odpowiedź będzie zawierać informację o sposobie doliczenia do rachunku, nazwę aktywowanej usługi, informację o tym, kto ją świadczy, sposób aktywacji i dezaktywacji, możliwość blokady,
  • operator będzie pozytywnie rozpatrywał reklamacje z tytułu nieświadomej aktywacji płatnych serwisów i oddawał pobraną opłatę.

Poziom 22, Pasjonat
  • 481
  • 2170
  • 13

Niechciane powiadomienie typu push

@spiro to świetna wiadomość  😉. Koniec zdzierania z ludzi kasy.