Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 197
  • 267
  • 2

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Dziś na czacie dowiedziałam się, że do zweryfikowania użytkownika prepaid nie wystarczy jedynie PUK jak to było zawsze, ale trzeba podać dane i stan konta i inne pytanie o posiadanej ofercie.

Dla mnie jest to paranoja! dążymy do upraszczania życia i minimum formalności, zawsze PUK był miarodajny i poufny, a od teraz robi się biurokracje i przeciąganie w czasie obsługi. Dla mnie tak nie wygląda komfort sieci #1

Jeżeli dalej będziecie nam uprzykrzać życie to zmiana Operatora będzie nieunikniona...

 

10 ODPOW. 10

Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 439
  • 1112
  • 13

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Może się mylę, ale to się chyba wiąże ze zmianami w prawie, które wymagają rejestracji każdego użytkownika prepaidów. Dawniej prepaid to był prepaid, płacisz z góry i masz - a jak Ci przyjdzie fantazja sprzedać telefon razem z kartą, to sprzedajesz i używa go (…i posługuje się PUKiem) kto inny.

 

A dziś musisz się zarejestrować etc.

 

Jeśli mam rację, że o to chodzi, to nie będzie wina operatora, tylko MIłościwie Nam Panujących i ich pomysłów legislacyjnych…


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 197
  • 267
  • 2

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

janhalb, ale panujący na pewno nie wymagają o dodatkowe zapytania w stylu

- proszę podać stan konta

- posiadana taryfa

- czy taryfa była zmieniana w ciągu 3mc, itp.

 

 Dla mnie weryfikacja PUKiem była wygodna i zaufana nadal, więc nie rozumiem tej zmiany.


Pracuję w Orange
  • 866
  • 1045
  • 73

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Potwierdzam opisane w wątku zmiany. Zdecydowana większość i tak tego PUKu nie znała. Więcej nie napiszę, bo to tylko domysły i nie mogę o wszystkim pisać. Dla większości to właśnie taka weryfikacja będzie wygodniejsza.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 439
  • 1112
  • 13

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

A, no to rzeczywiście bez sensu… No cóż - wiadomo, że każda rozwijająca się organizacja prędzej czy później osiąga taki poziom, przy którym biurokracja staje się samowystarczalna a klienci robią się de facto zbędni 😉

 

(Żart, oczywiście).

 

@Wojcieszko:

 

No tak, ale w takim razie można by zrobić wymiennie: jak ktoś zna PUK, to PUK, a jak nie - to pytamy o inne rzeczy…

 

Poza tym - skoro nie PUK, to (zwłaszcza w sytuacji konieczności rejestrowania prepaidów) powinien wystarczyć PESEL (+ imię i nazwisko)...


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1685
  • 7

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Twój pesel dużo łatwiej komuś podejrzeć niż PUK albo stan konta 🙂


Pracuję w Orange
  • 866
  • 1045
  • 73

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika


@Janhalbnapisał(-a)

 

Poza tym - skoro nie PUK, to (zwłaszcza w sytuacji konieczności rejestrowania prepaidów) powinien wystarczyć PESEL (+ imię i nazwisko)...


 

Tutaj się nie zgodzę. Są bardzo różne sytuacje rodzinne. Właściciel będzie znał dane swojego telefonu. Jeżeli nie, to cóż. Poza tym, w banku są podobne rzeczy. Natomiast telefon jest używany do tokenów, także jest bardzo ważnym narzędziem.

Anonim

Nie dotyczy

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Nie wiem jak jest to dla mobilnych ale dla stacjonarnych był PIN do kontaktu z infolinia.


Pracuję w Orange
  • 866
  • 1045
  • 73

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

W abonamentowych usługach jest kod abonencki: https://www.orange.pl/omnibook/kody-do-autoryzacji-kod-pin-i-kod-abonencki

Na prepeidzie nie ma obecnie takiego kodu.


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 2437
  • 6233
  • 23

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika


@Sandrusianapisał(-a)

Dziś na czacie dowiedziałam się, że do zweryfikowania użytkownika prepaid nie wystarczy jedynie PUK jak to było zawsze, ale trzeba podać dane i stan konta i inne pytanie o posiadanej ofercie.

Dla mnie jest to paranoja! dążymy do upraszczania życia i minimum formalności, zawsze PUK był miarodajny i poufny, a od teraz robi się biurokracje i przeciąganie w czasie obsługi. Dla mnie tak nie wygląda komfort sieci #1

Jeżeli dalej będziecie nam uprzykrzać życie to zmiana Operatora będzie nieunikniona...

 


@Sandrusia

Ja na ten przykład jestem zadowolona z takiej weryfikacji słownej 🙂 Słyszę w słuchawce miły, grzeczny i bardzo sympatyczny głos -

Czy może mi Pani podać swoje imię i nazwisko? oczywiście, że mogę odpowiadam 🙂 bardzo dziękuję, zgadza się, korzysta pani z pakietów dwóch,- tak mówię taki i taki 🙂

a może mi pani podać datę urodzenia? - i tu schody 🙂 zaczynam nucić coś tam sobie, potem ja pytam a muszę? kurcze no nie bardzo bym chciała, nijak mi nie pasuje ta data wolałabym nie, lecz jak pan zamknie oczy to spróbuję 🙂 no i wydedukowałam szybko jak tylko mogłam trata ta tiu tiu fi fi 🙂 no i co? pan konsultant był bardzo bystrym człowiekiem i mimo moich podchodów, potwierdził wszystkie dane i załatwił moją sprawę bardzo szybko.Osobiście uważam że ten rodzaj weryfikacji klienta jest o wiele lepszy i sprawniejszy aniżeli podawanie nr PUK - nie każdy człowiek ma sokoli wzrok aby te cyferki które czasem wymagają użycia lupy można bez pomyłki odczytać.