Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 197
  • 270
  • 2

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Dziś na czacie dowiedziałam się, że do zweryfikowania użytkownika prepaid nie wystarczy jedynie PUK jak to było zawsze, ale trzeba podać dane i stan konta i inne pytanie o posiadanej ofercie.

Dla mnie jest to paranoja! dążymy do upraszczania życia i minimum formalności, zawsze PUK był miarodajny i poufny, a od teraz robi się biurokracje i przeciąganie w czasie obsługi. Dla mnie tak nie wygląda komfort sieci #1

Jeżeli dalej będziecie nam uprzykrzać życie to zmiana Operatora będzie nieunikniona...

 

10 ODPOW. 10

Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 468
  • 1231
  • 13

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Może się mylę, ale to się chyba wiąże ze zmianami w prawie, które wymagają rejestracji każdego użytkownika prepaidów. Dawniej prepaid to był prepaid, płacisz z góry i masz - a jak Ci przyjdzie fantazja sprzedać telefon razem z kartą, to sprzedajesz i używa go (…i posługuje się PUKiem) kto inny.

 

A dziś musisz się zarejestrować etc.

 

Jeśli mam rację, że o to chodzi, to nie będzie wina operatora, tylko MIłościwie Nam Panujących i ich pomysłów legislacyjnych…


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 197
  • 270
  • 2

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

janhalb, ale panujący na pewno nie wymagają o dodatkowe zapytania w stylu

- proszę podać stan konta

- posiadana taryfa

- czy taryfa była zmieniana w ciągu 3mc, itp.

 

 Dla mnie weryfikacja PUKiem była wygodna i zaufana nadal, więc nie rozumiem tej zmiany.


Pracuję w Orange
  • 866
  • 1057
  • 73

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Potwierdzam opisane w wątku zmiany. Zdecydowana większość i tak tego PUKu nie znała. Więcej nie napiszę, bo to tylko domysły i nie mogę o wszystkim pisać. Dla większości to właśnie taka weryfikacja będzie wygodniejsza.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 468
  • 1231
  • 13

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

A, no to rzeczywiście bez sensu… No cóż - wiadomo, że każda rozwijająca się organizacja prędzej czy później osiąga taki poziom, przy którym biurokracja staje się samowystarczalna a klienci robią się de facto zbędni 😉

 

(Żart, oczywiście).

 

@Wojcieszko:

 

No tak, ale w takim razie można by zrobić wymiennie: jak ktoś zna PUK, to PUK, a jak nie - to pytamy o inne rzeczy…

 

Poza tym - skoro nie PUK, to (zwłaszcza w sytuacji konieczności rejestrowania prepaidów) powinien wystarczyć PESEL (+ imię i nazwisko)...


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1686
  • 7

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Twój pesel dużo łatwiej komuś podejrzeć niż PUK albo stan konta 🙂


Pracuję w Orange
  • 866
  • 1057
  • 73

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika


@Janhalbnapisał(-a)

 

Poza tym - skoro nie PUK, to (zwłaszcza w sytuacji konieczności rejestrowania prepaidów) powinien wystarczyć PESEL (+ imię i nazwisko)...


 

Tutaj się nie zgodzę. Są bardzo różne sytuacje rodzinne. Właściciel będzie znał dane swojego telefonu. Jeżeli nie, to cóż. Poza tym, w banku są podobne rzeczy. Natomiast telefon jest używany do tokenów, także jest bardzo ważnym narzędziem.

Anonim

Nie dotyczy
  • 0
  • 0
  • 0

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

Nie wiem jak jest to dla mobilnych ale dla stacjonarnych był PIN do kontaktu z infolinia.


Pracuję w Orange
  • 866
  • 1057
  • 73

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika

W abonamentowych usługach jest kod abonencki: https://www.orange.pl/omnibook/kody-do-autoryzacji-kod-pin-i-kod-abonencki

Na prepeidzie nie ma obecnie takiego kodu.


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 2437
  • 6238
  • 23

Kod PUK nie jest już do weryfikowania użytkownika


@Sandrusianapisał(-a)

Dziś na czacie dowiedziałam się, że do zweryfikowania użytkownika prepaid nie wystarczy jedynie PUK jak to było zawsze, ale trzeba podać dane i stan konta i inne pytanie o posiadanej ofercie.

Dla mnie jest to paranoja! dążymy do upraszczania życia i minimum formalności, zawsze PUK był miarodajny i poufny, a od teraz robi się biurokracje i przeciąganie w czasie obsługi. Dla mnie tak nie wygląda komfort sieci #1

Jeżeli dalej będziecie nam uprzykrzać życie to zmiana Operatora będzie nieunikniona...

 


@Sandrusia

Ja na ten przykład jestem zadowolona z takiej weryfikacji słownej 🙂 Słyszę w słuchawce miły, grzeczny i bardzo sympatyczny głos -

Czy może mi Pani podać swoje imię i nazwisko? oczywiście, że mogę odpowiadam 🙂 bardzo dziękuję, zgadza się, korzysta pani z pakietów dwóch,- tak mówię taki i taki 🙂

a może mi pani podać datę urodzenia? - i tu schody 🙂 zaczynam nucić coś tam sobie, potem ja pytam a muszę? kurcze no nie bardzo bym chciała, nijak mi nie pasuje ta data wolałabym nie, lecz jak pan zamknie oczy to spróbuję 🙂 no i wydedukowałam szybko jak tylko mogłam trata ta tiu tiu fi fi 🙂 no i co? pan konsultant był bardzo bystrym człowiekiem i mimo moich podchodów, potwierdził wszystkie dane i załatwił moją sprawę bardzo szybko.Osobiście uważam że ten rodzaj weryfikacji klienta jest o wiele lepszy i sprawniejszy aniżeli podawanie nr PUK - nie każdy człowiek ma sokoli wzrok aby te cyferki które czasem wymagają użycia lupy można bez pomyłki odczytać.