Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet mocno zwolnił.


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 13
  • 22
  • 0

Internet mocno zwolnił.

Witam. Mam nastepujacy problem. Od maja tego roku jestem użytkownikiem orange na kartę w taryfie free. Jestem,a raczej byłem zadowolonym klientem. Aż do mniej więcej do końca sierpnia, może połowy września. Na początku Internet mobilny Orange na tym numerze telefonu o którym mowa chodził rewelacyjnie. Miałem trasfery na granicy 5-6 MB/s. I wszystko chulało jak trzeba. Mniej więcej od 4 miesięcy internet zwolnił i teraz prędkości dochodzą zaledwie do 2.1 MB/s. Chcę dodać że na mapie zasięgu Orange, w moim mieście i na mojej ulicy dostępny jest zasieg w technologii LTE. Dodam też mój telefon również obsługuje LTE. Skoro więc i anteny i telefon i karta SIM obsługują prędkości LTE, dlaczeg od 4 miesięcy nie mam do nich dostępu skoro wcześniej wszystko działało bez zarzuty?? Proszę o odpowiedź i instrukcje co w owej sytuacji powinienem zrobić?? Zaznaczę że, ciągle dokupuję kolejne pakiety internetu albo dostaję bonusowe gigabajty za doładowania. A po mimo dostępnych pakietów nie mogę korzystać z pełnej prędkości internetu w moim miejscu zamieszkania?? Z góry dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawia

8 ODPOW. 8

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2579
  • 6851
  • 189

Internet mocno zwolnił.

@baksbaks87 a czy telefon laczy sie w 3G czh w LTE?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2579
  • 6851
  • 189

Internet mocno zwolnił.

Nie napisales jaki masz telefon.

Predkosc internetu zalezy od kilku rzeczy:

  • Zasięgu np. LTE lub 3G 
  • Urządzenia (np. telefon musi obsługiwać technologię LTE, aby korzystać z prędkości dostępnych w LTE)
  • Karty SIM (karta SIM, która nie obsługuje LTE, będzie pracowała w technologii 3G, nawet wtedy, gdy telefon będzie w zasięgu LTE).
  • Ilości osób używających sieci w danym momencie.
  • Odległości użytkownika od nadajnika.
  • Warunków atmosferycznych.

Czy zmniejszenie predkosci zaobserwowales w jakims konkretnym miejscu  (np. w domu)? Czy ogolnie w Twojej miejscowosci?

Najpierw powinienes sprawdzic czy u Twoich znajomych tez wystepuje ten problem, czy dotyczy on tylko Twojego numeru (moze sie okazac ze cos nie tak jest z karta SIM). Sprawdz predkosc internetu wkladajac swoja karte do innego telefonu. Jesli to nic nie da sprawdz ustawienia internetowe sieci komorkowej w swoim telefonie i ewentualnie zesetuj je. Tutaj masz info jak to zrobic https://www.orange.pl/omnibook/konfiguracja-internetu-mms-i-sms-w-telefon-1

Zostaje jeszcze kontakt z Orange aby dowiedziec sie czy nie wystepuja jakies ograniczenia po ich stronie np. prace konserwacyjne itp.

Tu info odnosnie kontaktu https://www.orange.pl/view/kontakt


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 13
  • 22
  • 0

Internet mocno zwolnił.

Nie napisałem jaki mam telefon ale napisałem że na tym samym telefonie wcześniej osiągałem prędkości LTE. Tak telefon obsługuje 4G i LTE. Mój telefon to:

Xiaomi Readmi Note 5A Prime. I tak chodzi mi o to samo miejsce w którym korzystam z internetu, czyli dom.


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 13
  • 22
  • 0

Internet mocno zwolnił.

Sprawdzałem to w ustawieniach. Preferowany typ sieci,i jest zaznaczone jak byk LTE.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Internet mocno zwolnił.

@baksbaks87 myślę, że w Twojej lokalizacji może być przeciążony nadajnik. Po prostu więcej osób zaczęło korzystać z internetu mobilnego, co daje efekt wolniejszego transferu danych. Czy sprawdzałeś działanie internetu o różnych pora dnia: wieczór, noc, wczesny poranek, przedpołudnie itp? Czy internet cała dobę tak wolno działa? 

Bo możne to być awaria nadajnika, bądź modernizacja, które się przeciąga. W takim przypadku warto zadzwonić do BOK: 510 100 100 lub napisać na czacie: https://www.orange.pl/view/kontakt i dowiedzieć się, co się dzieje z nadajnikiem w Twojej lokalizacji, w przypadku awarii zgłosić utrudnienia w dostępie do internetu.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2579
  • 6851
  • 189

Internet mocno zwolnił.

@baksbaks87 i jak kolego poprawilo sie cos? 


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 13
  • 22
  • 0

Internet mocno zwolnił.

Wiesz co. Nie, nie poprawiło się, cały czas transfery mam na pograniczu 2, 2.2 Mb/s. Wcześniej były 5, 5.6 Mb/s

. Może i masz rację, przez te parę miesięcy wzrosła liczba użytkowników akurat tej właśnie anteny z której ja korzystam i dlatego wczasniejszy transfer przy mniejszej liczbie użytkowników, to samo łączę, teraz dzieli się na więcej osob. Stąd owy spadek. Zadzwonię, może dzisiaj na infolinię i zapytam o szczegóły. 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Internet mocno zwolnił.

@baksbaks87 sprawdź jeszcze jak internet działa o różnych porach dnia. Najszybszy powinieneś mieć późną nocą i wczesnym rankiem. Jeżeli faktycznie prędkość o tych pora będzie dużo wyższa niż w dzień, to potwierdzi tylko przeciążenie nadajnika.

Prędkość jeszcze możne udać się poprawić, stosując anteny zewnętrzne, mimo, że możesz mieć zasięg na max-a. Tylko kreskami nie do końca jest co się sugerować. Najlepiej w ustawieniach routera poszukać jaki masz sygnał RSSI. Najlepiej żeby był większy niż -90 dBm (praktycznie brak sieci), -60 dBm (całkiem niezły)