Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Urządzenia sieci Ubiquiti vs FunBox 3 vs światłowód

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 10
  • 0

Urządzenia sieci Ubiquiti vs FunBox 3 vs światłowód

Witam

 

Na początku się przywitam 🙂 i powiem iż jestem nowy w sieciach jak i na tym formu.

- Witam Serdecznie i zaznaczam że jestem świeżak -

 

Do brzegu:

Ma w domu podłączony światłowód (tylko internet) oraz FB3.

Stwierdziłem iż w ramach nauki oraz bycia trochę snobem sprawie sobie zestaw od Ubiquity (USG, UCK-G2-plus, US-8-60W, UAP-nanoHD). Zanim jednak zakupię sprzęt poszukałem trochę informacji na ten temat i zrodziły się pytania.

 

Pytanie pierwsze: czy jeśli chcę poprawić WiFi oraz pobawić się infrastrukturą Ubiquity (w tym wypadku USG nie ma sensu bo po co się podwójnie NATować) to czy wystarczy wpiąć switcha do FB3? Jeśli tak to czy to ma sens ?

 

Pytanie drugie: jeśli już jestem klientem i mam tylko FB3 mogę prosić Orange o wymianę FB3 tylko na ONT i podłączyć pełen zestaw USG, UCK-G2-plus, US-8-60W, UAP-nanoHD. Będzie to działać ?

 

Pytanie trzecie: czy ktoś przechodził już procedurę wymiany FB3 na ONT będąc już klientem od dłuższego czasu? Jeśli tak to jak to najefektywniej zrobić.

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź

 

Pozdrawiam

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18405
  • 52632
  • 708

Urządzenia sieci Ubiquiti vs FunBox 3 vs światłowód

@BigBartBS VLAN - Virtualny LAN, dla Orange wynosi 35, w rotuerze w polu VLAN będzie trzeba wpisać 35 (dla innego dostawcy VLAN może być inny), ustawiasz sesję PPPoE, natomiast login masz wpisany na umowie na usługę internetową od Orange. Hasło można zdobyć w następujący sposób: