Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

ORANGE FunBox 2.0 - połączenie LAN z drukarką Xerox B215


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 1
  • 0

ORANGE FunBox 2.0 - połączenie LAN z drukarką Xerox B215

Wymieniłem ostatnio router LiveBox na FunBox-a. Do pierwszego miałem podłączoną drukarkę po sieci LAN i wszystko śmigało bez problemów. Po zmianie wszystkie urządzenia sieciowe działają bez zarzutu, a drukarka komunikuje się jedynie po Wi-Fi. Port LAN do którego jest podłączona drukarka jest nieaktywny tak samo jak port w drukarce (ustawione połączenie sieciowe, stały adres IP, ustawione prawidłowo DNS-y). Po podłączeniu drukarki kablem bezpośrednio do portu LAN komputera lub laptopa wszystko działa prawidłowo. Czy ktoś miał podobny przypadek i może pomóc?

6 ODPOW. 6

Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1883
  • 8246
  • 69

ORANGE FunBox 2.0 - połączenie LAN z drukarką Xerox B215

Port LAN w FunBoxie jest nieaktywny? Zweryfikuj czy masz przydzielany IP po podpięciu do tego portu np. laptopa. Bo to raczej niemożliwe. 

Zrobiłbym na FunBoxie przydzielanie IP statycznie po MAC adresie drukarki. I tylko tyle.

Tutaj masz instrukcję jak dodawać drukarkę sieciowo (mimo że w tytule jest info o USB):

https://www.orange.pl/kid,4004094945,id,4004432089,title,Orange-FunBox-20-podlaczenie-drukarki-USB,h...


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14470
  • 59453
  • 722

ORANGE FunBox 2.0 - połączenie LAN z drukarką Xerox B215

@maciejkr Cześć,

Sprawdź czy po podłączeniu laptopa do kabla który włączasz do drukarki dostajesz adres z dhcp.To będzie świadczyć że połączenie do modemu jest w porządku. Sprawdź też w menu modemu czy przypadkiem adres IP przypisany na stałe do drukarki nie jest pobrany przez inne urządzenie. Napisz jak masz skonfigurowane IP drukarki

Możesz też sprawdzić ping z laptopa czy widzisz w ogóle drukarkę w sieci

Anonim

Nie dotyczy

ORANGE FunBox 2.0 - połączenie LAN z drukarką Xerox B215


@maciejkrnapisał(-a)

Wymieniłem ostatnio router LiveBox na FunBox-a. Do pierwszego miałem podłączoną drukarkę po sieci LAN i wszystko śmigało bez problemów. Po zmianie wszystkie urządzenia sieciowe działają bez zarzutu, a drukarka komunikuje się jedynie po Wi-Fi. Port LAN do którego jest podłączona drukarka jest nieaktywny tak samo jak port w drukarce (ustawione połączenie sieciowe, stały adres IP, ustawione prawidłowo DNS-y). Po podłączeniu drukarki kablem bezpośrednio do portu LAN komputera lub laptopa wszystko działa prawidłowo. Czy ktoś miał podobny przypadek i może pomóc?


Jeśli stałe IP w FunBox dla drukarki ustawisz, to drukarka może z automatycznych ustawień korzystać, FunBox ma kilka portów lan, sprawdź inne, router może mieć usterkę, porty lan są zawsze aktywne. 


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 1
  • 0

ORANGE FunBox 2.0 - połączenie LAN z drukarką Xerox B215

Przy połączeniu drukarki „na sztywno” z laptopem lub komputerem wszystko działa i komunikacja jest prawidłowa. Adres IP nie jest zarezerwowany dla innego urządzenia w sieci. Konfiguracja sieci się nie zmieniła jedynie został wymieniony live na fun


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 1
  • 0

ORANGE FunBox 2.0 - połączenie LAN z drukarką Xerox B215

Wszystkie porty aktywne i sprawne. Z innymi urządzeniami nie ma problemu komunikacji po LAN


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14470
  • 59453
  • 722

ORANGE FunBox 2.0 - połączenie LAN z drukarką Xerox B215

@maciejkr Miałem na myśli sprawdzenie laptopem czy na końcówce kabla eth, który wtykasz do drukarki jest net. Czy tam dostaje się adres z DHCP na laptopie?

W menu modemu można jeszcze przypisać adres IP do drukarki i oznaczyć go jako drukarka sieciowa. Czy modem widzi urządzenie (sprawdź czy w adresach aktywnych jest drukarka)?

Łącząc laptop z drukarka używasz jednak nie LAN-u a USB, a to, że masz łączność świadczy tylko o tym, iż sterowniki na laptopie  są ok. W laptopie sprawdzałeś ustawienia drukarki? Może wypadły te dotyczące ustawień sieciowych, a jak wiadomo wtedy USB i wifi będzie działać

O restarcie urządzeń czy ponownej konfiguracji sieci w drukarce nie wspominam,  bo myśle, że to już zrobiłeś...