- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikroprzerwy w dostępności internetu
Od około dwóch tygodni zauważyłem zanikanie internetu na kilka sekund. Jest to tak krótka przerwa, że czasami nawet jest ona niezauważalna jednak w niektórych przypadkach jest to problematyczne. Podczas oglądania telewizji objawia się to pikselami lub przycięciem dźwięku na 1-2 sekundy. W przypadku korzystania z internetu widać przerwanie połączenia na kilka sekund. Korzystam z Funboxa 3 którego mam podłączonego do routera TP-Link TD-W8961ND. Z routera kablem mam doprowadzony sygnał do dekodera Sagemcom UHD 88 i do komputera. Posiadam światłowód w opcji 300 Mb/s. W momencie podłączenia bezpośrednio z Funboxa do komputera lub dekodera problem nie występuje. Ewidentnie problem pojawia się na linii router TP-Link kolejne urządzenia. W powyższej konfiguracji działało wszystko u mnie bez problemów od 1,5 roku. Nic nie zmieniałem w sprzęcie ani konfiguracji. Czy zaszły jakieś zmiany w Orange, które mogą powodować takie przerwy? Czy wymiana routera może pomóc? Czy Orange poleca jakiś konkretny model routera do tego typu konfiguracji?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikroprzerwy w dostępności internetu
@gesioo sam napisales ze jak podepniesz bez TP Linka to problemu nie ma, wiec wlasnie w tym routerze szukalbym potencjalnego problemu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikroprzerwy w dostępności internetu
@gesiooSkoro TV podłączone jest po kablu nie widzę potrzeby stosowania dodatkowego routera. Kaskada zawsze potencjalnie generuje opóźnienia czy problemy. Zawsze możesz spróbować zainstalować uaktualnienie softu na TP-linku i ewentualnie przywrócić ustawienia fabryczne. Na jakiej klasie adresowej pracuje TP-link? Jeśli musisz mieć oba urządzenia po jednym kablu zmień klasę adresową na dodatkowym routerze, wyłącz DHCP i wepnij przez switcha. W kompie wpisz adres na stałe (wedle TP-linka) i powinno działać.Ja bym jednak nie kombinował i został przy FB. Zawsze są np rozwiązania alternatywne (Range extender, PLC). jak widzisz sposobów wiele, ale na odległość ciężko doradzić
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikroprzerwy w dostępności internetu
@gesioonapisał(-a)W powyższej konfiguracji działało wszystko u mnie bez problemów od 1,5 roku. Nic nie zmieniałem w sprzęcie ani konfiguracji. Czy zaszły jakieś zmiany w Orange, które mogą powodować takie przerwy? Czy wymiana routera może pomóc?
Ale ten router ma dużo więcej niż półtora roku, prawda? W tej klasy urządzeniach zawodnym i starzejącym się elementem bywa zasilacz. Jeżeli masz możliwość, spróbuj skorzystać z innego.
Swoją drogą warto mieć w domu zasilacz uniwersalny na takie okazje. Ja mam kilka, a właśnie teraz pod ręką taki o oznaczeniu LXG272. Linku nie podam, bo moderacja usunie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikroprzerwy w dostępności internetu
@gesioo ten TP-Link jest już bardzo przestarzały i ogranicza ci przepustowość internetu, obstawiam że powoli już umiera, więc albo naprawa w serwisie, albo zakup czegoś lepszego (propozycja TP-Link Archer C20).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikroprzerwy w dostępności internetu
Kupiłem nowy router - TP-Link Archer C6 - ale nie mogę na nim zrobić żeby działał równocześnie dekoder i internet. Z Funboxa mam poprowadzony kabel, który wpiąłem do portu WAN na routerze Archer i skonfigurowałem internet. Na Archerze wyłączyłem DHCP i ustawiłem adres LAN na stały. Włączyłem opcje VLAN, ustawiłem tryb bridge i ustawiłem port nr 4 jako IPTV - tam podłączyłem dekoder. Działało bez zarzutu przez 2 godziny po czym sam z siebie przestał działać internet i telewizja.